ir_fuel 58.278 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 Just now, Liquid Li0n said: ze geven vannacht op eurosport een samenvatting van 60min (ale 30 min en 30 min reclame wss) dus opnemen die handel. Eurosport Beste verslaggeving ooit van Le Mans! @Jokke_vlo 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 Zojuist zei ir_fuel: Ik vind trouwens dat @PJH volgend jaar de inschrijvingen 1 week vroeger moet openen voor de leden hier die betaald hebben ja de vaste en stipte betalers mogen een week vroeger inschrijven en direct betalen, goed idee ben wel benieuwd wat @PJH en @TomT gaan doen voor die birthday edition (10jarig bestaan ardennenrit) Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 32 minuten geleden zei Lotuzzz: Zalig toch. Buikske rond, 2 pintjes binnen, cc aan... ARD 5 jaar ofzo overgeslagen maar nu weet ik weer wat ik gemist heb Feit! Hier ook: de hele dag met de kap open geknald in Sport+/uitlaat/ophanging open en vbak in manueel. Op de terugweg kap dicht, full auto en alles max comfort en heerlijk cruisen op Distronic met stuurassistent. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 26 minuten geleden zei Liquid Li0n: ja de vaste en stipte betalers mogen een week vroeger inschrijven en direct betalen, goed idee ben wel benieuwd wat @PJH en @TomT gaan doen voor die birthday edition (10jarig bestaan ardennenrit) @Assertiwas aan't lobbyen voor een dessertje na de bbq 1 Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 1 uur geleden zei Ugeken: @Mayonaise hoeveel taartjes heeft die plaat jou gekost? 3 eclairs 8) 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 35 minuten geleden zei ir_fuel: Ik vind trouwens dat @PJH volgend jaar de inschrijvingen 1 week vroeger moet openen voor de leden hier die betaald hebben Steek het maar op Le Mans... Je was gewoon te laat. Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 42 minuten geleden zei ir_fuel: Doe da nekeer een ander weekend dan dat van Le Mans Dan kom ik ook terug af. Was't Le Mans? Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 Zojuist zei Stephane: Was't Le Mans? Porschj hee gewonnen gehad. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 1 uur geleden zei wooter: Vette plaat! En @BlackFox het Davo embleem is mooi zichtbaar TOP gewoon Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 1 minuut geleden zei Lotuzzz: Porschj hee gewonnen gehad. da's straf! ik hem ok Porsj gereeje van't wiekend! Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 39 minutes ago, Liquid Li0n said: ja de vaste en stipte betalers mogen een week vroeger inschrijven en direct betalen, goed idee ben wel benieuwd wat @PJH en @TomT gaan doen voor die birthday edition (10jarig bestaan ardennenrit) Nee niet dat soort betalers. De betalende leden van het forum Quote
ir_fuel 58.278 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 5 minutes ago, Lotuzzz said: Steek het maar op Le Mans... Je was gewoon te laat. LOL, nee ik heb nog een kans gehad om vrijgekomen plaatsen in te nemen. Maar #becauselemans Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 3 minuten geleden zei Stephane: da's straf! ik hem ok Porsj gereeje van't wiekend! Was jij met die Boxster een tijdje achter mij in het begin dan? Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 Zojuist zei BlackFox: Was jij met die Boxster een tijdje achter mij in het begin dan? yep Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 42 minuten geleden zei Liquid Li0n: ben wel benieuwd wat @PJH en @TomT gaan doen voor die birthday edition (10jarig bestaan ardennenrit) 3 daagse. 7 Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 1 minuut geleden zei Stephane: yep Cool Jammer dat we ergens compleet verloren gereden zijn Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 Zojuist zei BlackFox: 3 daagse. I'm in!!! Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 2 minuten geleden zei BlackFox: 3 daagse. Amai ja. Met een goeie bandencentrale na dag 2 Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 Zojuist zei BlackFox: Cool Jammer dat we ergens compleet verloren gereden zijn tot aan het eerste tankstation zaten jullie nog goed! daar zijn we gaan tanken, en daarna onze remorque aan @BMWMB gehangen, die een ideaal tempo deed Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 Joris kan het event die naar hem vernoemd is toch onmogelijk skippen. We zullen een ander weekend moeten nemen. 2 Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 18 minuten geleden zei Mayonaise: 3 eclairs 8) Een batje dus Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 12 uur geleden zei binnenmuisarchitekt: volgend jaar rij ik mee Awel, ik zou dat ook nog durven. Als co bv... 4 Quote
Populair bericht PJH 21.017 Geplaatst: 19 juni 2017 Populair bericht Geplaatst: 19 juni 2017 Ardennenrit Zoals iedereen die me kent inmiddels wel weet: ik heb een ziekelijke vorm van perfectionisme als ik mijn schouders onder iets zet. 2013 was daardoor een irritant jaar, want de Ardennenrit werd toen een beetje verpest door wegenwerken en twee kermissen waardoor ik een route heb gemaakt die maar 85% was. 2014 was beter, en meteen ook het eerste jaar Luxemburg. De beste rondrit tot nu toe blijft voor mij 2015 met de magistrale wegen, prachtige uitzichten, bezienswaardigheden en zot veel afwisseling qua omgeving en wegtypes. Die rit was tot nu toe een beetje mijn trots, maar Luxemburg was te klein geworden en iets herhalen van een jaar voordien... daar doen we niet aan mee. Er is immers nog teveel om te ontdekken. In 2016 werden de zinnen dan op de Eifel gezet, een streek die ik niet zo goed kende. Als dat maar goed kwam. Hoe de rit van dit jaar tot stand is gekomen hebben jullie eigenlijk vorig jaar reeds kunnen lezen. Ik was er toen aan begonnen in de winter, om de eerste verkenning te doen op 13 feb 2016, waarna ik hopeloos vast kwam te zitten in de sneeuw. Een anderhalve maand later was ik opnieuw op pad, en ook toen werd ik verrast door een plots sneeuwbui waarna mayonaise mij is komen redden in Germany Alsof dat niet genoeg was, waren er plots ook een hoop wegenwerken op een aantal van de mooiste wegen van de rondrit, waardoor ik TE veel moest veranderen en de rondrit niet meer PJH-waardig zou zijn. In 2016 werd dan besloten om de rit te parkeren en een nieuwe rondrit te schrijven in een ander gebied voor de editie 2016. Die rondrit was naar mijn normen goed genoeg, maar niet beter dan 2015 omwille van het hoger aantal toeristen in de Eifel. Het is nu eenmaal een populairder gebied, maar ik ben graag alleen Fast forward naar 2017. De rit van een jaar voordien werd uit de kast getrokken, en een eerste verkenning vond plaats in Maart van dit jaar. De basis was goed, maar er was nog wat finetuning nodig. Terug naar de tekentafel dus, om zo'n 60 kilometer aan te passen. Na die aanpassing was de rit opgebouwd rond 6 van mijn favoriete wegen in de omgeving, en de niet zo spectaculaire maar wel informatieve tussenstop. Deze plaatsen kon ik vervolgens verbinden via mooie rustige wegen, met goeie wegkwaliteit. Great success. De rit werd toen opnieuw aan de kant geschoven want ik had ook nog de Bimmerboard 10 Years westhoek rally, Nieuwpoort drivers days en de gentlemans rally voor de deur staan. Deze ritten gingen erg veel tijd vragen, dus moest ARD even wachten. Twee weken voor de start begon ik er dan ECHT aan. Een verkenning werd gereden en wonder boven wonder was er enkel in Prüm een werkzaamheid bijgekomen, maar die was met 2 symbooltjes op te lossen. No stress en dus ruimte om verder te finetunen, want goed is niet goed genoeg bij PJH. Opnieuw werd er aangepast, geschat naar tijdsduur, proefgereden en gecorrigeerd. Zo herinner ik me een moment 's avonds laat ergens in de buurt van Schönecken, dat ik maar zat te twijfelen over welke baan te nemen. Neem ik de toffe weg en voeg ik 20 min rijtijd toe, of ga ik toch maar voor de iets snellere weg en riskeer ik 7 saaie kilometers... Spotify kwam toen met het juiste antwoord (Alistair Griffin - Just Drive) en zo geschiedde. De uitkomst van dat alles was 271km aan uitgetekende route. Ik vond het iets TE, dus heb ik het nog ingekort naar 255km en dat was volgens mij een goeie beslissing. Eens het allemaal af was, o boy wat een route. Ik was er echt superblij mee, en had dus ook geen halve gram stress over wat jullie meningen zouden zijn. Ik was er zeker van dat bijna iedereen het echt goed zou vinden. Een route die dus de PJH-Seal-Of-Approval met trots mag dragen Of het beter is dan 2015, dat moet ik nog uitmaken, maar groot zal het verschil zeker niet zijn voor mij persoonlijk. De dag voor de rondrit dan de formaliteiten zoals winkelen in 7 haasten, het vlees gaan halen, roadbooks in orde maken, printwerk voorzien voor aanwezigheden enz enz enz. Alles was klaar rond 18.00, was een mooi uur is. Meestal is het 23.00 ofzo Tijd naar bed dus, en eens goed slapen om klaar te zijn voor de volgende dag. Op de dag zelf dan ruim op tijd vertrokken zodat ik me niet moest haasten. Dat bleek ook goed te zijn, want de politiecontroles opweg naar Eupen waren niet mals. Twee driepikkels op net 20 kilometer uit elkaar, en onderschepping met de anonieme E90 van de wegpolitie. Alles voor de veiligheid, zo om 10.00 's morgens op een Zondag. Om 11.15 dan aangekomen in Eupen, om daar snel nog te controleren of het traject onderbroken was of niet vanwege de kermis die daar blijkbaar doorging op het plein. Ik had juist gegokt, het bleek geen probleem. Op naar de karting dan maar. In de karting alles verder in gereedheid gebracht samen met TomT en mijn vriendin, en om 11.30 kwamen de eerste deelnemers aan om hun roadbook en pasta te ontvangen. Alles verliep daar redelijk vlot zodat om 13.00 exact de briefing kon starten met aansluitend de start van de rondrit. Ik denk niet dat ik ooit al zo weinig stress had Na de briefing meteen miss wax-it en zoon in de auto gestoken, en meteen naar mijn eerste fotopunt gereden. Onderweg wat vertraging opgelopen waardoor ik dacht dat ik de helft zou gemist hebben, maar uiteindelijk was ook dat geen issue. Zelf postgevat op de helling in Olzheim, de vriendin iets verder gedropt op een plek waar schaduw onbestaande was ('t arm schaap ziet nogal af) en dan 45 min foto's maken van alle passanten Het viel me op dat iedereen later was dan verwacht op dat punt, wat voor mij de bevestiging was dat inkorten naar 255km een goeie zet was. Eens iedereen op de gevoelige CF kaart stond, was het tijd om koers te zetten richting tussenstop en daar wat te gaan socializen en eventuele problemen op te lossen. De sfeer zat er dik in, het terras was vol en iedereen was tot nu toe zeer tevreden over de route. Top marks dus, en gezien er geen problemen waren kon ik gerust vertrekken naar de BBQ om TomT verder te helpen met alles klaar te zetten. Onderweg naar de BBQ de Autobahn gepakt en de afstand wat "ingekort"... 20 min voor de BBQ dan plots telefoon van een zeer moeilijk verstaanbaar iemand. De ontvangst was blijkbaar niet echt dat, maar ik kon begrijpen dat er een ongeval was met een S2000, blauw van kleur, en dat er geen gewonden zijn. Daarna werd de lijn onderbroken van stressloos naar very stressed op pakweg 30sec dus. Dan zitten rondbellen naar mensen van dat groepje, en bevestiging gekregen dat het geen ernstig iets was, dat iedereen ok was en dat er geen 2e partij bij betrokken was. Men liet me ook weten dat ik niet echt kon helpen, en me beter zou concentreren op de BBQ. Zo gezegd zo gedaan, en verdergereden naar de BBQ. Aankomst bij de BBQ gezien dat alles ook daar onder controle was. Het vuur was aan, de helft van de tafels al opgekuist... chapeau voor Tom, hij had niet stilgezeten. De vriendin dan maar wat taken gegeven en dan zelf nog even gaan bellen om meer te weten te komen. Daarna ook nog wat geholpen en voor ik het wist was het al 18.00 De eerste deelnemers waren er, en dus begonnen Tom en Bert (wax-it) het vlees te bakken terwijl ik de drank en groenten klaarzette. Vanaf dan was het gewoon springen, vliegen en af en toe felicitaties in ontvangst nemen... en vooral ZWETEN die BBQ is echt WARM, en met zo'n buitentemperatuur is dat echt wel afzien. Ik was al blij dat ik dit jaar niet fulltime aan de BBQ moest staan Gedurende twee uur kwam iedereen aan, ook team limburg waarvoor we wat extra aan de kant hadden gehouden, om vervolgens plots compleet dood te vallen. En dan weet je het, je moet geen vlees meer bakken, de groenten minderen niet meer -> het zit er bijna op voor het event. Iets na 22.00 was de BBQ uit, de opkuis bijna voorbij en begon de zon stilaan te zakken: oef, time to relax. Alles verder in de camionet geladen om dan te zien dat we nog ENORM veel drinken over hadden. We hadden iets meer dan andere jaren bij, maar er is denk ik nog nooit zo weinig gedronken, ondanks de 30 graden !!! Van de 16 flessen cola hebben we er 14 terug mee van de Fanta, Sprite, 7up, Ice-Tea, Cola Zero en Ice Tea Zero hetzelfde en ook water hadden we nog in overvloed. Niet te begrijpen. Maar bon, beter zo dan te weinig uiteraard Ik kan er dus met een goed oog op terugkijken. Een roadbook waar ik volledig kon achterstaan, goeie hulp van TomT en Wax-it, geen omleidingen of onverwachte wegenwerken, goed weer, mooie opkomst, ... opnieuw een bijna perfecte dag dus. En nu eens goed nadenken over de 10 jarige editie. Ik heb 2 zotte ideëen, maar die moeten nog wat rijpen in mijn hersenpan. Een haalbaarheidsstudie dringt zich op Tot de volgende 38 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 19 juni 2017 Geplaatst: 19 juni 2017 Jupke met een Jupke bij de Caterham 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.