Ga naar inhoud

AM ONLY - Ardennenrit - 18/06/2017

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ah ja, welke app gebruiken jullie om de aftstand te meten? Ik wou dat eigenlijk nog installeren maar vergeten en hebben onze plan getrokken met de dagteller.

Maar een app moet toch handig zijn denk ik, dus welke is het handigst?

Geplaatst:
Er waren echt veel autos gestopt. Die keer toen ik een platte band had was dat bij mij ook. Ik vond dat heel vriendelijk. Tegelijk dacht ik 'maar allez, ge kunt toch niet helpen en ge staat hier in de koude wind terwijl ge u kunt amuseren'. Ik zag de situatie, bedacht dat ik geen verschil kon maken en ben niet gestopt. En nadien knaagt dat dan een beetje.

Tgoh, wij zijn ook maar kort gestopt. Wou niet de ramptoerist uithangen en helpen ging toch niet.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Geplaatst:

Tgoh, wij zijn ook maar kort gestopt. Wou niet de ramptoerist uithangen en helpen ging toch niet.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Was jij er ook? Blijkbaar compleet gemist. :o
Geplaatst:
27 minuten geleden zei Jupke:

Ah ja, welke app gebruiken jullie om de aftstand te meten? Ik wou dat eigenlijk nog installeren maar vergeten en hebben onze plan getrokken met de dagteller.

ik gebruik deze al jaren: gps tripmeter

gratis en supersimpel appke maar doet zijn ding

https://play.google.com/store/apps/details?id=ee.planet.kaupov.gpstripmeter

Geplaatst:
27 minuten geleden zei Jupke:

RallyTracks op iPhone. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een app is zeker handig, maar niet zaligmakend omdat er inconsistentie is bij GPS ontvangers in smartphones. Als je op de auto kijkt dan is er zeker afwijking, maar de afwijking is altijd even groot. Na een tijdje leer je dus inschatten hoeveel afwijking er zal zijn, waardoor je er rekening mee gaat houden.

Bij smartphones is de afwijking niet consistent. De ene situatie is er afwijking, en de andere niet. Dat maakt het soms wat verwarrend. In deze post toon ik dat ook aan:

De app wijkt vooral af op stukken met snelle bochten die elkaar opvolgen. Dan zal een app altijd teveel afstand tonen dan het werkelijk is, en op stukken van 5+km kan dat dan al 2-300 meter schelen. Is de weg relatief recht of wordt er trager gereden, dan zal de app 100% juist zijn, ook na 20km.

Met dat in het achterhoofd prefereer ik echter ook nog altijd een app, puur omdat de co dan zelf de afstand ziet en kan afduwen.

Ikzelf gebruik RallyTracks en TripRoad. (edit: iphone)

Geplaatst:

Ik gebruik gps trip, ook zeer tevreden van. En zelden afwijking.

a7a951d5c11a01fd204b716eae394277.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Geplaatst:
4 minutes ago, PJH said:

Een app is zeker handig, maar niet zaligmakend omdat er inconsistentie is bij GPS ontvangers in smartphones. Als je op de auto kijkt dan is er zeker afwijking, maar de afwijking is altijd even groot. Na een tijdje leer je dus inschatten hoeveel afwijking er zal zijn, waardoor je er rekening mee gaat houden.

Bij smartphones is de afwijking niet consistent. De ene situatie is er afwijking, en de andere niet. Dat maakt het soms wat verwarrend. In deze post toon ik dat ook aan:

De app wijkt vooral af op stukken met snelle bochten die elkaar opvolgen. Dan zal een app altijd teveel afstand tonen dan het werkelijk is, en op stukken van 5+km kan dat dan al 2-300 meter schelen. Is de weg relatief recht of wordt er trager gereden, dan zal de app 100% juist zijn, ook na 20km.

Met dat in het achterhoofd prefereer ik echter ook nog altijd een app, puur omdat de co dan zelf de afstand ziet en kan afduwen.

Ikzelf gebruik RallyTracks en TripRoad. (edit: iphone)

Ik versta wat je wil zeggen. Maar nu was het soms toch lastig ne even verkeerd gereden te zijn. Dan maar elke keer op het punt zelf naar de dagteller gekeken en dan de afstand tot het volgende punt er bij geteld.

Met zo'n app is het even resetten en je moet niet meer tellen. Dan kan je nog rekening houden met 2-300m speling he.

Geplaatst:
1 minute ago, HIM-250 said:

Is dat die in het filmpje gebruikt wordt?

Geplaatst:

Ja idd.

Geplaatst:

Deze vind ik niet meteen.
Geplaatst:

Ik wou de link van playstore delen maar dat lukt me niet.

Misschien via hier:
http://www.gpstrip.net

Well enkel Android denk ik.

Geplaatst:

ik moet zeggen dat die gps tripmeter app vaak toch echt juist is, dan je eigenlijk adhv dat toch een goede hulp hebt bij twijfel

Geplaatst:
Ik wou de link van playstore delen maar dat lukt me niet.

Misschien via hier:

http://www.gpstrip.net

Well enkel Android denk ik.

Even bekeken en is inderdaad enkel Android.

Geplaatst:
56 minuten geleden zei Jupke:

Dan kan je nog rekening houden met 2-300m speling he.

Klopt zeker, ik zou het iedereen aanraden.

't is alleen lastig als je hier moet links afslaan, komende van Prüm:

https://www.google.nl/maps/dir/50.2178819,6.4137206/50.2188157,6.4137206/@50.2184195,6.4124013,17.54z?hl=nl

Als je dan 200 meter speling hebt, welk straatje moet je dan hebben? 't zijn er immers 3 op 110 meter tijd. (voor deze rit had ik dat uiteraard opgelost adhv een duidelijk symbool ;))

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minutes ago, PJH said:

Klopt zeker, ik zou het iedereen aanraden.

't is alleen lastig als je hier moet links afslaan, komende van Prüm:

https://www.google.nl/maps/dir/50.2178819,6.4137206/50.2188157,6.4137206/@50.2184195,6.4124013,17.54z?hl=nl

Als je dan 200 meter speling hebt, welk straatje moet je dan hebben? 't zijn er immers 3 op 110 meter tijd. (voor deze rit had ik dat uiteraard opgelost adhv een duidelijk symbool ;))

Jouw notes zijn de enige die ik nog maar vast gehad heb, maar dat is meestal erg duidelijk. Hoek van de straat, andere zijstraten er soms bijgetekend, symbool voor kerkje of straatnaam bij onduidelijkheid. Dan kan je bijna niet missen eh.

Geplaatst:
1 minute ago, ICM said:

Jaja, 'gebruiken ze ook in Paris-Dakar'. Nog een geluk dat we daar niet waren ingeschreven of we zaten ondertussen in Oekraïne of zo.

:lolz:

Ja, de roadbook dat is niet helemaal (of beter helemaal niet) gelukt. Maar om te resetten tussen 2 pijltjes ging dat perfect!

Geplaatst:
1 uur geleden zei Jupke:

Geinstalleerd, volgende keer eens uittesten.

Wanneer zijn we weg :D

Geplaatst:
34 minuten geleden zei Jupke:

Dan kan je bijna niet missen eh.

Bijna! :)

Geplaatst:
35 minuten geleden zei DDke:

:lolz:

Ja, de roadbook dat is niet helemaal (of beter helemaal niet) gelukt. Maar om te resetten tussen 2 pijltjes ging dat perfect!

je was er zo content van dat je hem van de hand wou doen

:ninja:

Geplaatst:
25 minutes ago, Lotuzzz said:

Bijna! :)

Zei ik toch. :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in