Ga naar inhoud

AM ONLY - Ardennenrit - 18/06/2017

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 minutes ago, Polle Petrol said:

Dat bedoel ik net. Als je dit automatisch doet, kost het veel moeite om dat af te leren. 

Soms heb ik er ook wel eens last van, vooral bij rustig rijden met een auto vol "gezin". Als het tempo omhoog gaat, lukt dat veel beter.

Het helpt als ik wat dichter bij m'n stuur ga zitten.

Bij familiale ritten kan ik het nog begrijpen. Al kan het dan ook net verkeerd gaan waardoor je te traag reageert ( wens ik niemand toe trouwens). Maar bij plezierritjes, of ritjes op tempo zou je daar toch moeten op focussen. Nu goed, anderen hier kunnen beter tips geven dan ikzelf. Maar ik krijg de kriebels als ik met iemand moet meerijden die het stuur niet normaal vasthoudt :D 

Geplaatst:

op de autobahn aan 160 of meer hou ik wel met 2 handen mijn stuur vast hoor. 

Of als je een mooi leeg baantje tegenkomt, maar niet als je moet volgen, terwijl je dan net extra aandacht moet nemen.

Geplaatst:

Herkenbaar. m'n broer kan ik nog zonder gene wijzen op zulke feiten. Verder rij ik liever zelf.

Dat heb je wel als je graag rijdt

Geplaatst:

Ik stak jullie ook ergens voor zeker? Heb je dat op film? :D

Geplaatst:

en dit gedrag zal bij vele mensen ook niet verbeteren, als je aan 100 of 120 op adaptive cruise control moet rijden binnenkort op alle snelwegen...

Geplaatst:
1 minuut geleden zei Krikkie:

Ik stak jullie ook ergens voor zeker? Heb je dat op film? :D

heb enkel dit, en het filmpje heb ik op het einde van dat weggetje al gestopt, pas daarna stond jij aan de kant

Geplaatst:

We zijn ze voorbij gegaan op die t-splitsing, toen LL even twijfelde over de weg. Het is dan dat de bronzen 190 ons beginnen volgen is.

Verstuurd met de postduif!

Geplaatst:
48 minuten geleden zei PJH:

Zoveel dikke banen, filmt hij het enige stuk met slechter wegdek :D

Het had dan wel slecht wegdek, maar ik hem de mx5 daar toch goed de sporen gegeven, of hoe zeggen ze dat.
(jammer genoeg heb ik dit stuk niet op film, geen idee hoe het komt, volgende keer gewoon van begin tot einde proberen te filmen)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist zei Ralph:

We zijn ze voorbij gegaan op die t-splitsing, toen LL even twijfelde over de weg. Het is dan dat de bronzen 190 ons beginnen volgen is.

Verstuurd met de postduif!

Klopt, ik stond aan de kant te wachten op de E. En die Golf ratelde toen enorm, denk dat die daar even gestopt is om te checken.

Geplaatst: (aangepast)
4 minuten geleden zei W201:

Klopt, ik stond aan de kant te wachten op de E. En die Golf ratelde toen enorm, denk dat die daar even gestopt is om te checken.

klopt, ik ben daar even gestopt omdat mijn aircopomp (of airco systeem) weer te warm liep en dan ratelt dat enorm bij traag rijden en stationair draaien. Als ik het uitschakel en 10min later terug inschakel is het weer ok, maar als ik dan weer voluit ga met de auto, begint het terug te ratelen...maar dat is iets dat ik al zou moeten opnemen met de gsm om uit te leggen bij de VW dealer want als je normaal* rijdt met de auto heb je dit nooit voor.

*= ik vind nochtans dat ik normaal rijd maar volgens VW niet.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:

Gvd, goesting om te gaan rijden :D

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Zojuist zei PJH:

Gvd, goesting om te gaan rijden :D

u r not alone

Geplaatst:
39 minuten geleden zei Liquid Li0n:

klopt, ik ben daar even gestopt omdat mijn aircopomp (of airco systeem) weer te warm liep en dan ratelt dat enorm bij traag rijden en stationair draaien. Als ik het uitschakel en 10min later terug inschakel is het weer ok, maar als ik dan weer voluit ga met de auto, begint het terug te ratelen...maar dat is iets dat ik al zou moeten opnemen met de gsm om uit te leggen bij de VW dealer want als je normaal* rijdt met de auto heb je dit nooit voor.

*= ik vind nochtans dat ik normaal rijd maar volgens VW niet.

Bull shit van je dealer

het maakt niet uit hoe JIJ ermee rijdt

jouw wagen heeft een probleem en dat moeten zij oplossen als service punt

het probleem wordt niet veroorzaakt door tuning of aanpassingen, het is dan nog een aircopomp en het probleem komt voor als jij ermee rijdt, op welke manier dat ook is. Daar heeft een dealer niks in te prediken.

't zou wat zijn, GTI's en R'n met een probleem niet willen herstellen omdat er eens mee geragd wordt, waarvoor dienen die bakken anders?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Just now, Stephane said:

Bull shit van je dealer

het maakt niet uit hoe JIJ ermee rijdt

jouw wagen heeft een probleem en dat moeten zij oplossen als service punt

het probleem wordt niet veroorzaakt door tuning of aanpassingen, het is dan nog een aircopomp en het probleem komt voor als jij ermee rijdt, op welke manier dat ook is. Daar heeft een dealer niks in te prediken.

't zou wat zijn, GTI's en R'n met een probleem niet willen herstellen omdat er eens mee geragd wordt, waarvoor dienen die bakken anders?

Da's zoals mijn rammels. Ja meneer, misschien is dat wel zo by design. Komt ook enkel voor als je het volume hard zet he?

ik heb geen h/k gekocht om 'm op stand 1 te zetten he..

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur geleden zei Monterey Jack:

Bij familiale ritten kan ik het nog begrijpen. Al kan het dan ook net verkeerd gaan waardoor je te traag reageert ( wens ik niemand toe trouwens). Maar bij plezierritjes, of ritjes op tempo zou je daar toch moeten op focussen. Nu goed, anderen hier kunnen beter tips geven dan ikzelf. Maar ik krijg de kriebels als ik met iemand moet meerijden die het stuur niet normaal vasthoudt :D 

Misschien moeten we eens een topic maken waarin ieder zijn rijgedrag filmt en er constructieve kritieken op kan verwachten.

• Vind ik leuk 2

Net zoals toen ik zei dat ik vermoedde dat een of beide van de remschijven wat krom stond want bij zwaar, vaak kort achter elkaar of lang remmen trilt die auto op de duur maar remmen pakken nog wel goed. En ligt niet aan de banden ook niet.

Ik vertelde bij de dealer dat dit vooral is van 180 naar bv 120. Na het controleren en uitmeten hadden ze niets gemerkt. En ze zegden, ja kijk, van 180 naar 120 kunnen we dan ook moeilijk testen want je mag nergens sneller dan 120...die auto mag dus niet op duitse wegen gebruikt worden ofwat!

Ik rijd er wel mee tot 90k km en dan doe ik mijn boekje opnieuw open!

1 minuut geleden zei Lotuzzz:

Misschien moeten we eens een topic maken waarin ieder zijn rijgedrag filmt en er constructieve kritieken op kan verwachten.

Er zijn er altijd veel die filmen maar weinigen zetten het hier online (dit is een afgesloten topic en youtube filmpje staat verborgen)

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
57 minuten geleden zei HIM-250:

Het had dan wel slecht wegdek, maar ik hem de mx5 daar toch goed de sporen gegeven, of hoe zeggen ze dat.
(jammer genoeg heb ik dit stuk niet op film, geen idee hoe het komt, volgende keer gewoon van begin tot einde proberen te filmen)

Ik was daar ook in m'n sas! 

• Vind ik leuk 1

Als een remschijf krom staat moet ge dat toch bij elke snelheid merken? uw rem gaat de hele tijd op een plaats aan de schijf blijven plakken.

Maar een keer hard remmen van 180 naar 120 zoudt ge toch moeten kunnen imiteren door verschillende keren hard te remmen van 120 naar 60.

aangepast door Le Capri Mauve
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
33 minuten geleden zei Lotuzzz:

Dat gaat wat geven! Zou wel een zeer leuk topic zijn om te volgen B)

Mijn broer heeft zo ooit eens een rondje van mij gefilmd op Spa (mijn eerste trackday daar). 

En ik maar commentaar geven op diegene die voor mij reed, en ondertussen zelf van alles verkeerd doen :roll:

Gast wooter
Geplaatst:
3 hours ago, Liquid Li0n said:

ja onbewust valt het idd op dat ik bij tragere snelheden vaak met 1 hand rijdt, zie dat op andere filmpjes ook altijd.

Dit filmpje was ook driving miss daisy dus ik zou vermoedelijk ook met 1 hand rijden. :ninja:

Gast wooter
Geplaatst:
2 hours ago, Liquid Li0n said:

Ik vertelde bij de dealer dat dit vooral is van 180 naar bv 120. Na het controleren en uitmeten hadden ze niets gemerkt. En ze zegden, ja kijk, van 180 naar 120 kunnen we dan ook moeilijk testen want je mag nergens sneller dan 120...die auto mag dus niet op duitse wegen gebruikt worden ofwat!

Tijdje terug bij mijn motorfiets dealer "zeg, mijn K gaat maar tot 232km/u op GPS..." -"Ah dat moeten we dan eens nakijken bij de volgende beurt" :ninja:

Geplaatst:
9 uur geleden zei wooter:

Dit filmpje was ook driving miss daisy dus ik zou vermoedelijk ook met 1 hand rijden. :ninja:

en? reed je met één hand toen het steentje binnen kwam vliegen? ;)

Geplaatst:
12 uur geleden zei Liquid Li0n:

Net zoals toen ik zei dat ik vermoedde dat een of beide van de remschijven wat krom stond want bij zwaar, vaak kort achter elkaar of lang remmen trilt die auto op de duur maar remmen pakken nog wel goed. En ligt niet aan de banden ook niet.

Ik rijd er wel mee tot 90k km en dan doe ik mijn boekje opnieuw open!

Er zijn er altijd veel die filmen maar weinigen zetten het hier online (dit is een afgesloten topic en youtube filmpje staat verborgen)

ik ken geen enkele mekanieker die tijdens een testrit niet eens doortrekt

of dat dan ver over de 120 gaat zeg ik niet, maar op z'n minst 120 halen ze allemaal, snelweg of geen snelweg

elke garage heeft zo zijn "testcircuit"

Geplaatst:
9 uur geleden zei wooter:

Ik bijna nooit eigenlijk.

Geplaatst:

Nog wat BBQ pics.

_MG_5422.jpg              

_MG_5429.jpg              

_MG_5435.jpg              

_MG_5438.jpg              

_MG_5444.jpg              

_MG_5447.jpg              

_MG_5449.jpg              

_MG_5450.jpg              

_MG_5451.jpg              

_MG_5456.jpg             

_MG_5460.jpg              

_MG_5461.jpg              

_MG_5462.jpg              

_MG_5465.jpg              

_MG_5469.jpg              

_MG_5475.jpg              

_MG_5481.jpg              

_MG_5482.jpg              

_MG_5484.jpg              

_MG_5491.jpg              

_MG_5492.jpg              

_MG_5493.jpg              

_MG_5497.jpg              

_MG_5500.jpg              

_MG_5503.jpg           

_MG_5512.jpg             

_MG_5513.jpg              

_MG_5523.jpg              

_MG_5525.jpg           

_MG_5526.jpg              

_MG_5529.jpg              

_MG_5532.jpg                           

_MG_5535.jpg              

_MG_5538.jpg              

• Vind ik leuk 6

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in