Ga naar inhoud

AMG GT R vs. 991.2 GT3


Porker

AMG GT R vs. 991.2 GT3  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. AMG GT R vs. 991.2 GT3

    • AMG GT R
      18
    • 991.2 GT3
      33


Aanbevolen berichten

+1 voor de GT3. Het leuke van polls die zó ver buiten mijn budget liggen is dat je eerlijker een keuze maakt. En dan spirngt de manuele Porsche er toch wel uit. Mogelijks minder snel, maar zo uitgebalanceerd als geheel. Machtige wagen, die toch discreet gelijnd is. In tegenstelling tot de GT-R die imho wat opzichter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijke wel. De GT3 RS is mijn ultieme droomwagen, maar toch ...

Ik heb toch al een paar uur kunnen rijden met een AMG GT en dat ding heeft eigenlijk mijn hart gestolen. Dat is zo'n "feel good" auto, die je op eender welk moment kan doen glimlachen. Je beleeft er zeer veel fun aan, ook bij tragere snelheden. Maar goed een GT is geen GTR, hoewel ik toch denk dat de GTR meer "feel good" factor zal hebben dan het zot precisieapparaat uit Stuttgart.

Ik denk dat een GT3 RS zo goed is, zo precies, dat daar op de openbare baan eigenlijk minder plezier mee te beleven valt dan met die GTR. De beleving in de GTR zal nog altijd gedomineerd worden door de V8, de tailhappiness, ... 

Dus: als er niks extra ernaast komt in de plaats: dan de GTR. Mocht ik nog iets ernaast staan hebben mag het de GT3 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei ir_fuel:

Wat ik bedoel is dat je doet alsof dat ding alleen maar hard rechtdoor kan, en ze nu er voor gezorgd hebben dat hij iet of wat een bocht kan pakken.

Ik ga er vanuit de GT rijdt zoals een sls. Een bocht pakken ja, maar een beetje lomp zijn met remmen of het gas en het is zijwaarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide auto's zijn overkill voor de openbare weg. Deze machines ambiëren het circuit, en dan denk ik dat de GT3 de preciezere auto is, en de GTR de brutalere/moeilijkere/plezantere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit de GT rijdt zoals een sls. Een bocht pakken ja, maar een beetje lomp zijn met remmen of het gas en het is zijwaarts.

???????
Doe die paardenbril eens af aub


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Bouncing Bullet said:

Ik ga er vanuit de GT rijdt zoals een sls. Een bocht pakken ja, maar een beetje lomp zijn met remmen of het gas en het is zijwaarts.

LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, BMWMB said:

Beide auto's zijn overkill voor de openbare weg. Deze machines ambiëren het circuit, en dan denk ik dat de GT3 de preciezere auto is, en de GTR de brutalere/moeilijkere/plezantere.

Jij moet i8 rijden.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

GT3 is perfectie. Zeker met de 4 liter en handbak. PTS Maritime blue met PCCB en zwarte velgen.

Maar de looks en charisma van de AMG GTR zijn gewoon 10/10. Net dat extra beetje humor wat de Porsche mist.

GTR. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-4-2017 om 21:42 zei Brunault:


???????
Doe die paardenbril eens af aub


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Op 17-4-2017 om 23:38 zei ir_fuel:

LOL

Ik had het moeten weten, dat zo'n uitspraak de knuppel in het hoenderhok ging zijn. :lolz:

Op 18-4-2017 om 09:18 zei Porker:

Ik had en fjoel hadden het over de gewone. De Top Gear review van de r kende ik al, ligt op het salontafeltje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, Daggie said:

Past een 570s of 991.1 RS ook in die vergelijking? @Porker

Geen idee wat betreft 570S, spreekt me ook totaal niet aan gek genoeg. Welk prijsniveau zit dat ongeveer?

991.1RS past perfect in dat rijtje idd, al liggen die prijzen misschien iets hoger? Ik verkies hoedanook zowel de AMG als de 991.2 GT3 boven de RS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GT3.

  • manuele versnellingsbak (betrokkenheid, uitdaging, inspraak, moeilijkheidsgraad, voldoening, controle, ...)
  • "gevoel" (niet zozeer dat het 'een 911' is, maar wél dat het hoogst waarschijnlijk de allerlaatste manueel geschakelde, atmosferische dedicated sportwagen-voor-de-openbare-weg is, bij Porsche én misschien zelfs daarbuiten)
  • mogelijks ook financieel de sterk betere keuze (waardestijging)
  • zuiver persoonlijk: ik vind de AMG GT R een beetje overdone qua looks, de GT3 is op dat vlak ook extravert (spoilers) maar in globo wel een stuk rustiger qua vormgeving en daar houd ik van

Als énige sportauto vind ik de 911 GT3 de betere, logischer keuze. Zo'n AMG GT R voelt bij mij sterk aan als een auto die beter de zoveelste is in de garage, nummer 4 of 5 veeleer dan de 'enige' sportkar.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Porker:

Geen idee wat betreft 570S, spreekt me ook totaal niet aan gek genoeg. Welk prijsniveau zit dat ongeveer?

991.1RS past perfect in dat rijtje idd, al liggen die prijzen misschien iets hoger? Ik verkies hoedanook zowel de AMG als de 991.2 GT3 boven de RS.

180k voor een nieuwe 570s ..

RS > 991.2 GT3? How come? Owv. de versnellingsbak? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Daggie said:

180k voor een nieuwe 570s ..

RS > 991.2 GT3? How come? Owv. de versnellingsbak? 

Dat past dan wel nog net in het plaatje, al zie ik zoiets meer als Turbo S concurrent?

RS, voor mij persoonlijk 'mehhh' wegens versnellingsbak, maar ook de looks doen het niet voor mij. Veel liever 991.2 GT3 manueel dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoonweg machtig, die styling..

Staat op m'n verlanglijstje voor als ik op pensioen ga.. :)

Dan ene kopen van een jaar of 10.

aangepast door zeramed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid