Ga naar inhoud

Scooter vervoeren. Schuin of niet?


The Swede

Aanbevolen berichten

Zit met een ambetant probleem. Heb een scooterke gekocht voor de kleine. Ding staat in Leuven. 

Ik vlieg morgen namiddag naar Belgie om zondag zijn verjaardag te vieren in Ninove. En ik moet die scooter naar daar krijgen.

Een camionette huren is moeilijk (veel plekken dicht of hebben geen beschikbaar).

Kan ik dat schuin in de Range steken? De hoogte onder dak is nl 101cm en dat ding is 115cm hoog...

(heb wel nog geen benul hoe lang of hoe zwaar dat gaat zijn)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, msxx said:

Gaat dat ding enkel rechtop door een bocht?

Nee, maar ik wete niet hoe schuin ge dat moogt leggen. :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei The Swede:

Nee, maar ik wete niet hoe schuin ge dat moogt leggen. :mellow:

Zolang je binnen een hoek kan blijven waarmee je een bocht zou kunnen nemen gaat het sowieso. Dat is mijn punt. Verder zou ik niet gaan, afhankelijk van de motor kom je dan mogelijk met de vloeistoffen in het gedrang.
Vloeistoffen aflaten is niet genoeg, daarna zou je ook de remmen moeten ontluchten en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Krikkie said:

Is het een 2 takt > benzine eruit halen

Is het een 4 takt > benzine eruit halen en als hij echt plat ligt de olie ook. 

Merci :)

Moet efkes nagaan hoe lang de kofferruimte van een Range is. Ding is nl 1.83 lang

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga rechtstreeks naar leuven van zaventem, en rij er mee naar ninove. [emoji3]
ken je niemand met een trekhaak?


Ik heb zo is met een tractor, die net geen 25 haalde max, 75 kilometer gereden langs binnenwegen. Bij een eerste inspectie van de aankoop thuis bleek dat 1 van de voorwielen er nog amper aanhing ...

Nu is dat een leuk verhaal, maar als ik van de Zweed was zocht ik toch wat verder naar een alternatief [emoji3]

Een kameraad van mij bracht zijn Vespa mee uit IT met zijn b-klasse, dus ik denk dat het mits wat gesukkel wel moet lukken met die range.

Je kan ook is wat zelfstandige express diensten polsen in de omgeving. Voor wat euro's rollen die dat wel in hun Berlingo [emoji6]
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, tuscani said:

ga rechtstreeks naar leuven van zaventem, en rij er mee naar ninove. :D

ken je niemand met een trekhaak?

Nope. Niet in de buurt toch.

Ik moet niet van Leuven naar Zaventem. Ik land morgen namiddag op Zaventem en dat ding staat in Leuven. En aan 30km/u heb ik weinig goesting om naar Ninove te rijden. Weet trouwens niet of de nummerplaten al aankwamen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei josenjef:

 

 Berlingo emoji6.png

mathi heeft nog een jumper staan die hij voor 500€ wel wilt verhuren met garageplaten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist een camionette gevonden nog voor de zondag. Dus dat lukt wel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Krikkie said:

Wat is het eigenlijk geworden?

Weet ik niet. Ik pik die camionette pas morgenavond op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei josenjef:

 


Ik heb zo is met een tractor, die net geen 25 haalde max, 75 kilometer gereden langs binnenwegen. Bij een eerste inspectie van de aankoop thuis bleek dat 1 van de voorwielen er nog amper aanhing ...

Nu is dat een leuk verhaal, maar als ik van de Zweed was zocht ik toch wat verder naar een alternatief emoji3.png

Een kameraad van mij bracht zijn Vespa mee uit IT met zijn b-klasse, dus ik denk dat het mits wat gesukkel wel moet lukken met die range.

Je kan ook is wat zelfstandige express diensten polsen in de omgeving. Voor wat euro's rollen die dat wel in hun Berlingo emoji6.png

 

Ik rijd soms 100km op een dag met de tractor, kan wel iets sneller :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd soms 100km op een dag met de tractor, kan wel iets sneller [emoji3]


Een 70 pk Fiat uit 1980 staat redelijk ver van wat ze vandaag een tractor noemen [emoji12]

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf nog een booster vervoert met de XC90 (gen 1) lag plat op een schilderdeur en er zo ingeschoven. Kan me wel niet meer herinneren of de laadklep toe kon of niet, hoe dan ook het bovenste gedeelte van de koffer kon wel toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, vince522 said:

Heb zelf nog een booster vervoert met de XC90 (gen 1) lag plat op een schilderdeur en er zo ingeschoven. Kan me wel niet meer herinneren of de laadklep toe kon of niet, hoe dan ook het bovenste gedeelte van de koffer kon wel toe.

75 km rijden met de koffer open, lijkt me niet goed te komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, The Swede said:

75 km rijden met de koffer open, lijkt me niet goed te komen. 

Het is een Range dus die heeft ook een koffer in 2 delen, als je alles goed vast legt zie ik het probleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid