Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In september is het alweer zover...

Sinds 1995 ben ik al iedere keer geweest, en dat zal dit jaar niet anders zijn. Zelf ga ik steeds tijdens de Fachbesuch dagen, die wel wat duurder zijn, maar dan is het qua drukte nog doenbaar.

https://www.iaa.de/tickets/tickets-und-preise/

Mijn planning vorige keer:

Donderdagavond na de avondspits naar Frankrfurt rijden, overnachting, bezoek IAA, overnachten, zaterdagochtend terug naar huis rijden.

Zijn er nog mensen die gaan?

Geplaatst:

Wat gaat er te zien zijn qua nieuwigheden?

Geplaatst:

Ik overweeg dit jaar nog eens te gaan. Dat is ondertussen al 6 jaar geleden dat ik er nog eens geraakt ben.

Geplaatst:

Ik ga. Ook al een traditie van tientallen edities. Wouldn't miss it for the world.

Gast wooter
Geplaatst:

@BMWMB hoe krijg je daar een dag vol? Ik heb het vaak na 5 uur wel gezien, maar ik ga dan ook enkel bij de paar merken die me interesseren. Ik ga echt niet aanschuiven om in een Skoda te mogen zitten.

Geplaatst:
1 uur geleden zei wooter:

@BMWMB hoe krijg je daar een dag vol? Ik heb het vaak na 5 uur wel gezien, maar ik ga dan ook enkel bij de paar merken die me interesseren. Ik ga echt niet aanschuiven om in een Skoda te mogen zitten.

zelfs niet die Octavia RS 245!!!

Geplaatst:

Wij maken daar een bro-tripje/freakweekendje van.

Zaterdagmorgen oprijden, salon bezoeken, 's avonds Weissbier zuipen, 's zondags Nordschleife TF en dan naar huis.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Een dag is te kort om alles te zien en te beleven wat ik wil zien, dus moet ik selectief zijn. Vorige keer ben ik dan ook 2 dagen geweest.
Geplaatst:
Op 19-6-2017 om 23:39 zei Phil:

Wij maken daar een bro-tripje/freakweekendje van.

Zaterdagmorgen oprijden, salon bezoeken, 's avonds Weissbier zuipen, 's zondags Nordschleife TF en dan naar huis.

Ik kijk er al naar uit :D

• Vind ik leuk 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Citaat

Veel autofabrikanten zijn zich nu aan het voorbereiden op de IAA. Niet alleen zij, maar ook vele toeleveranciers. Deze toeleveranciers zijn bijzonder belangrijk. Veel onderdelen komen niet eens van de fabrikant zelf. Denk aan banden, elektronica, dashboards, ESP, airbags, infotainment, velgen, remmen of transmissies: heel veel wordt gefabriceerd door een toeleverancier. Een van de grootste namen in de business is Bosch. En zij hebben een nieuwtje voor de IAA: de e-Axle.

De e-Axle is, zoals de naam het al een beetje verklapt, een elektrische as. Maar het gaat wel even ietsjes verder dan dat. De e-Axle vervult diverse functies. De transmissie, elektronica en de motor zitten in één aandrijfmodule verwerkt. Zoals je kunt zien is het een zeer compacte module.

E-Axle

Mede daardoor kan het op bijna alle soorten auto’s worden toegepast. Denk aan plugin-hybrides, elektrische auto’s en reguliere hybrides. Bosch zèlf gaat er geen auto omheen bouwen. Het is een systeem dat autofabrikanten zelf kunnen gebruiken voor allerlei auto’s als bestelwagens, personenauto’s tot grote terreinwagens. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos, vanwege die compacte afmetingen. Hierdoor kunnen fabrikanten die nogal achterlopen op het gebied van auto’s met een elektrische of hybride aandrijving, toch een dergelijke auto ontwikkelen.

Maar dan het leukste, de specs. De e-Axle gaat geleverd worden in allerlei verschillende gradaties qua vermogen. Bosch geeft alleen de minimale en maximale output prijs. Het minimale vermogen is 50 kW (zo’n 68 pk) en dat kan oplopen tot 300 kW (408 pk). Het koppel is zo mogelijk nog leuker, namelijk minimaal 1.000 Nm tot 6.000 Nm. Niet voldoende? Niet getreurd. Dit is namelijk het vermogen of koppel per as. Dus als je ook een e-Axle plaatst op de tweede as heb je de beschikking over 600 kW (808 pk) en 12.000 Nm. 

https://www.autoblog.nl/nieuws/echt-waar-dit-ding-levert-408-pk-101823

Geplaatst:
Op 19-6-2017 om 21:27 zei wooter:

Gewoon al de technische info is teveel om op 1 dag te bekijken.

Dat gezegd,

Met wie mag ik mee? :P #nofriends

Geplaatst:

Planning is gewijzigd. Samen met 2 vrienden vertrek ik  woensdag, en gaan we donderdag het salon bezoeken, en eventueel ook nog vrijdag. 

Wij slapen in Wiesbaden, en nemen daar de trein naar Frankfurt. Het station ligt op 200m van de ingang van de Messe.

Geplaatst:

Ik vertrek vanavond, morgen een dagje rondwandelen. Eerste keer IAA voor mij :)

Geplaatst:

Ik zou gaan maar heb afgezien van dat plan. Gelukkig had ik telefonisch gereserveerd bij Oranien in Wiesbaden ... zonder problemen kunnen annuleren.

Geplaatst:

Ik ben er vrijdag :)

Geplaatst:
2 uur geleden zei Bouncing Bullet:

Ik ben er vrijdag :)

Was ook mijn plan. Zelfs op de trade days is het de laatste jaren al enorm druk, ik mag er niet aan denken om tijdens een open publieksweekend te moeten gaan.

Geplaatst:

Ja. Het was weer de moeite. De Jaguarmeisjes :inlove: , de Z4 :inlove: , de KIA Stinger :inlove: , de i30N :inlove::inlove: , de GT3 Touring Schaltgetriebe :shock::inlove::inlove:

• Vind ik leuk 1
  • 1 jaar later...
Geplaatst:

Kan een moderator de titel van de datum strippen, zodat dit topic permanent geldt? @Jupke @dragonfly @Ritsuke (juste maar om te tonen dakkik kanne moeltietahhn!!)  Danke!

Aangaande IAA, ik zocht een overzicht van de nieuwigheden, vond teen en tander op https://autofans.be/nieuws/autosalons/44402-autosalon-frankfurt-2019-de-premieres-van-tot-z-iaa-2019   en zag toen dit:

image.png.ffb11768d1c6ef88d0d808214890d856.png

Men lette op de "adempauze". Want inderdaad; da's een straffe lijst merken die niét aanwezig zijn! ?

• Whut?! 4
Geplaatst:
13 uren geleden, gTa zei:

image.png.ffb11768d1c6ef88d0d808214890d856.png

Maar klopt die informatie wel?

Want op dezelfde pagina lees ik:

PREMIÈRES

Nissan
 Juke - Minder puke?

Peugeot
 2008 - Bestseller 2.0
 e-2008 - Bestseller 2.0 met plug

Renault
 Captur - Clio op hoge voet

Geplaatst:

op autoblog.nl staat er ook altijd heel veel.

Zelf ben ik ook al een aantal keer geweest maar begint me minder te interesseren nu het meer en meer elektrische emotieloze en geruisloze hokken worden. 

Geplaatst:

Ik ben gisteren geweest, Nissan & Peugeot niet gezien.

De Captur stond er wel, maar redelijk verstopt en niet op een 'echte' Renault stand

Geplaatst:

vele merken haken af, daarmee is het wel goed dat ons autosalon de naam heeft een kopersalon te zijn en de merken toch nog moeite doen om er allemaal te staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid