Soul 5.211 Geplaatst: 17 februari 2019 Delen Geplaatst: 17 februari 2019 Autoshows & -beurzen - toen en nu - foto's & anekdotes Toen dat allemaal nog rust uitstraalde, toen de enige optie een set matten was, toen grijs nog grijs was en geen dertig afgeleiden kende, toen een première nog een première was wegens geen internet, toen het succes van het bezoek af te wegen was aan het gewicht van de plastiek zal met brochures, toen... Vertel hier uw reisverhalen doorheen de shows & beurzen. Salon van 1955, de introductie van de Citroën DS19 de RAI tentoonstelling in 1926:Bandjes verven, 1928:FN en meer in 1929:1930: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.211 Geplaatst: 17 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2019 Panhard Dyna in 1950:Austin Healey & Austin J40, 1954:Panhard en Volvo ('geheel plastic') in 1955:Prins B in een Aceca, 1956:1957: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.211 Geplaatst: 17 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2019 Salon van Genève 1980, introductie van de Audi quattro. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.211 Geplaatst: 17 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 17 februari 2019 Delen Geplaatst: 17 februari 2019 Jawadde, ik dacht dat ik hier mee kon doen met mijn hardcopy fotoalbum met onder andere de McLaren F1 en de Espace met F1 motor, maar helaas. Dit is baas boven baas hier Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.211 Geplaatst: 17 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2019 Fotoalbums zijn ook welkom. Dat geeft dit topic trouwens nog meer charme ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.459 Geplaatst: 18 februari 2019 Delen Geplaatst: 18 februari 2019 Mijn allereerste salonervaring was in 1982 of 1983, ik was tien of elf jaar; de Golf II was net uit. En ik kende al de uitrustingsniveau's en opties zo goed als vanbuiten, inclusief de motoren die beschikbaar waren. Mijn vader en zijn collega waren mee, en die collega wou een nieuwe auto kopen. Testrit gedaan met de Datsun / Nissan Stanza (zowat de meest saaie Nissan ooit, en Datsun was net aan het overgaan in Nissan), en die man kocht effectief een lichtgroene. Testritten gaan doen was toen heel normaal. Ik ging naar huis met een tweetal zakken bomvol brochures, was ook heel normaal. Wat een feest, wat een overweldigende reeks van impulsen. Twee jaar later opnieuw van datte. Maar dan alleen met mijn vader en op de VIP-dag. Sindsdien nooit anders dan de VIP-dag tot begin 2000, toen hij stierf. In de beginjaren was gewoon alles toegankelijk, alles open, elk merk. Bij Rolls kon je gewoon het hekken voorbij en in zo een sloep gaan zitten, bij Porsche was er nog geen dierentuinhek waarachter het gepeupel kan kwijlen naar de zeldzame dieren die wel binnen mogen, bij alle Italiaanse exoten kon je ook zo maar bij, de 560 SEL was gewoon open, de sigarenaanstekers werden nog niet gestolen, Carat Duchatelet, Vandenplas, AMG (als aparte firma toen nog), Brabus, enz hadden allemaal hun eigen stand, .... En zo werd het autosalon voor mij echt wel een vaste feestdag. De 'kleine' salons, oorspronkelijk de bedrijfsvoertuigen pur sang, interesseerden me minder. In de loop van de week kijk ik nog eens of ik wat fotomateriaal liggen heb van toen. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.712 Geplaatst: 18 februari 2019 Delen Geplaatst: 18 februari 2019 Ik ging altijd met mijn vader en peter naar het salon, telkens op 20 januari op mijn verjaardag. Ook al was het school , 20 jan was autosalon. Ook de bedrijfsvoertuigen deden we daar we thuis ook vrachtwagens hadden. En aangezien wij alleen DAF hadden voor wegtransport altijd gaan dag zeggen want "onze" verkoper stond op het salon. Weet nog het jaar dat de DAF 95 uitkwam, lieten wij op het salon prijs maken voor 3 nieuwe trekkers en ik kreeg van de verkoper een schaalmodel van de 95 in marineblauw met de oplegger en daar sterren van Europa op getekend... Memories. Ook het jaar dat de Omega Lotus er stond op zijn verhoog, het is ook toen dat mijn pa besliste dat hij eentje wilde. En zo geschiedde. Wat een leuke herinneringen. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.712 Geplaatst: 18 februari 2019 Delen Geplaatst: 18 februari 2019 Zo eentje was het Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.372 Geplaatst: 18 februari 2019 Delen Geplaatst: 18 februari 2019 dat mieke van Racing Dynamics, ergens jaren 90tig veronderstel ik; Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.712 Geplaatst: 18 februari 2019 Delen Geplaatst: 18 februari 2019 dat mieke van Racing Dynamics, ergens jaren 90tig veronderstel ik; Klopt, die hadden hun eigen stand nog toen. Pfff, waar is de tijd. Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.372 Geplaatst: 18 februari 2019 Delen Geplaatst: 18 februari 2019 ik haar daar zelfs ne foto van maar waar staat die doos met oude foto's... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.712 Geplaatst: 18 februari 2019 Delen Geplaatst: 18 februari 2019 6 hours ago, flupke73 said: ik haar daar zelfs ne foto van maar waar staat die doos met oude foto's... De mijn Oostende bij mijn ma. Foto’s vd Lotus enz steken daar ook tussen. En auto’s vanuit demolition man hebben ook is op het salon gestaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.211 Geplaatst: 22 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.211 Geplaatst: 22 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2019 IAA 1975IAA 1977 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.712 Geplaatst: 22 februari 2019 Delen Geplaatst: 22 februari 2019 Kadett van 77 met ronde koplampen en pinkers onder klopt niet volgens mij.@TCT , ben ik juist? Pinkers onder klopt maar moet vierkante lampen hebben.Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.498 Geplaatst: 22 februari 2019 Delen Geplaatst: 22 februari 2019 Op 18/2/2019 om 09:28, Bompa zei: Mijn allereerste salonervaring was in 1982 of 1983, ik was tien of elf jaar; de Golf II was net uit. En ik kende al de uitrustingsniveau's en opties zo goed als vanbuiten, inclusief de motoren die beschikbaar waren. Mijn vader en zijn collega waren mee, en die collega wou een nieuwe auto kopen. Testrit gedaan met de Datsun / Nissan Stanza (zowat de meest saaie Nissan ooit, en Datsun was net aan het overgaan in Nissan), en die man kocht effectief een lichtgroene. Testritten gaan doen was toen heel normaal. Ik ging naar huis met een tweetal zakken bomvol brochures, was ook heel normaal. Wat een feest, wat een overweldigende reeks van impulsen. Twee jaar later opnieuw van datte. Maar dan alleen met mijn vader en op de VIP-dag. Sindsdien nooit anders dan de VIP-dag tot begin 2000, toen hij stierf. In de beginjaren was gewoon alles toegankelijk, alles open, elk merk. Bij Rolls kon je gewoon het hekken voorbij en in zo een sloep gaan zitten, bij Porsche was er nog geen dierentuinhek waarachter het gepeupel kan kwijlen naar de zeldzame dieren die wel binnen mogen, bij alle Italiaanse exoten kon je ook zo maar bij, de 560 SEL was gewoon open, de sigarenaanstekers werden nog niet gestolen, Carat Duchatelet, Vandenplas, AMG (als aparte firma toen nog), Brabus, enz hadden allemaal hun eigen stand, .... En zo werd het autosalon voor mij echt wel een vaste feestdag. De 'kleine' salons, oorspronkelijk de bedrijfsvoertuigen pur sang, interesseerden me minder. In de loop van de week kijk ik nog eens of ik wat fotomateriaal liggen heb van toen. Herkenbaar. Na terugkomst op zijn minst 14d zoet met de brochures en nieuwe posters in huis. Ook nog enkele keren camions en bussen gedaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 806 Geplaatst: 23 februari 2019 Delen Geplaatst: 23 februari 2019 Kadett van 77 met ronde koplampen en pinkers onder klopt niet volgens mij.[mention=115]TCT[/mention] , ben ik juist? Pinkers onder klopt maar moet vierkante lampen hebben.Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met TapatalkKlopt, is pre 77. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.211 Geplaatst: 23 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2019 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.211 Geplaatst: 23 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2019 Bijschrift:4 februari 1981 - De autofabriek FIAT presenteerde vandaag voor de pers een Brazilaanse FIAT die uitsluitend op alcohol rijdt. De presentatie op de Amsterdamse RAI werd opgeluisterd door een zeer kleurrijk Braziliaanse dansgroep. FIAT staat op de RAI-tentoonstelling, die morgen wordt geopend, met plm 10 nieuwe modellen en uitvoeringen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.211 Geplaatst: 23 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2019 Earl's Court, 1961: Reliant Sabre 4Earl's Court, 1963: Reliant Sabre 6Earl's Court, 1971: Reliant Scimitar GTEEarl´s Court 1973: Austin AllegroBirmingham Motor Show 1990: Peugeot 605Birmingham Motor Show 1992: Audi Coupé S2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 683 Geplaatst: 24 februari 2019 Delen Geplaatst: 24 februari 2019 Toen kon ge nog 2 vrouwen op ne capeau laten liggen. Nu moogt ge nie te hard kijken of t is een bluts. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.211 Geplaatst: 24 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2019 Autosalon Geneve 1981Mercedes stand, nieuwe S-klasse. Autorai 1969Daf standAuto Rai 1983Saab 99 GL special editionRenault stand met Renault F1 en 5 Turbo cup auto.Bedrijfsautorai 1980Scania stand Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.211 Geplaatst: 24 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2019 Porsche New York Autoshow 1971 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.913 Geplaatst: 24 februari 2019 Delen Geplaatst: 24 februari 2019 Op 22/2/2019 om 21:33, Niko80 zei: Kadett van 77 met ronde koplampen en pinkers onder klopt niet volgens mij.@TCT , ben ik juist? Pinkers onder klopt maar moet vierkante lampen hebben. Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Weet ik niet vanbuiten. Der is wel zo ne site met al die info, www.opelklassiek.be , ofzoiets... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.