Ga naar inhoud

Autoshows & -beurzen - toen en nu - foto's & anekdotes


Soul

Aanbevolen berichten

Autoshows & -beurzen - toen en nu - foto's & anekdotes

Toen dat allemaal nog rust uitstraalde, toen de enige optie een set matten was, toen grijs nog grijs was en geen dertig afgeleiden kende, toen een première nog een première was wegens geen internet, toen het succes van het bezoek af te wegen was aan het gewicht van de plastiek zal met brochures, toen... 

Vertel hier uw reisverhalen doorheen de shows & beurzen. 

Salon van 1955, de introductie van de Citroën DS19
90dsintro.jpg
salon55b.jpg
image_001.gif

1955-motorama-display.jpg

de RAI tentoonstelling in 1926:

4367592982_9255222798_o.jpg

Bandjes verven, 1928:

4367592972_9f3e364465_o.jpg

FN en meer in 1929:

4366846885_7d95b58d4d_o.jpg

4366846949_983139a46e_o.jpg

4367592924_e7102508c1_o.jpg

1930:

4367592892_196e76edac_o.jpg

4366846873_4cccc637b7_o.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panhard Dyna in 1950:

2451956782_35ce41298f_o.jpg

Austin Healey & Austin J40, 1954:

4366846651_59f3c7cefd_o.jpg

Panhard en Volvo ('geheel plastic') in 1955:

4367592570_d2d6b4a28d_o.jpg

4367592560_8a01a97f5a_o.jpg

Prins B in een Aceca, 1956:

2451130261_7fab5bd4d5_o.jpg

1957:

2451130307_05fa552ae3_o.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawadde, ik dacht dat ik hier mee kon doen met mijn hardcopy fotoalbum met onder andere de McLaren F1 en de Espace met F1 motor, maar helaas. Dit is baas boven baas hier :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn allereerste salonervaring was in 1982 of 1983, ik was tien of elf jaar; de Golf II was net uit. En ik kende al de uitrustingsniveau's en opties zo goed als vanbuiten, inclusief de motoren die beschikbaar waren.

Mijn vader en zijn collega waren mee, en die collega wou een nieuwe auto kopen. Testrit gedaan met de Datsun / Nissan Stanza (zowat de meest saaie Nissan ooit, en Datsun was net aan het overgaan in Nissan), en die man kocht effectief een lichtgroene. Testritten gaan doen was toen heel normaal.

Ik ging naar huis met een tweetal zakken bomvol brochures, was ook heel normaal.

Wat een feest, wat een overweldigende reeks van impulsen.

Twee jaar later opnieuw van datte. Maar dan alleen met mijn vader en op de VIP-dag. Sindsdien nooit anders dan de VIP-dag tot begin 2000, toen hij stierf. In de beginjaren was gewoon alles toegankelijk, alles open, elk merk. Bij Rolls kon je gewoon het hekken voorbij en in zo een sloep gaan zitten, bij Porsche was er nog geen dierentuinhek waarachter het gepeupel kan kwijlen naar de zeldzame dieren die wel binnen mogen, bij alle Italiaanse exoten kon je ook zo maar bij, de 560 SEL was gewoon open, de sigarenaanstekers werden nog niet gestolen, Carat Duchatelet, Vandenplas, AMG (als aparte firma toen nog), Brabus, enz hadden allemaal hun eigen stand, ....

En zo werd het autosalon voor mij echt wel een vaste feestdag. De 'kleine' salons, oorspronkelijk de bedrijfsvoertuigen pur sang, interesseerden me minder.

In de loop van de week kijk ik nog eens of ik wat fotomateriaal liggen heb van toen.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging altijd met mijn vader en peter naar het salon, telkens op 20 januari op mijn verjaardag. Ook al was het school , 20 jan was autosalon. Ook de bedrijfsvoertuigen deden we daar we thuis ook vrachtwagens hadden.

En aangezien wij alleen DAF hadden voor wegtransport altijd gaan dag zeggen want "onze" verkoper stond op het salon. Weet nog het jaar dat de DAF 95 uitkwam, lieten wij op het salon prijs maken voor 3 nieuwe trekkers en ik kreeg van de verkoper een schaalmodel van de 95 in marineblauw met de oplegger en daar sterren van Europa op getekend... Memories.

Ook het jaar dat de Omega Lotus er stond op zijn verhoog, het is ook toen dat mijn pa besliste dat hij eentje wilde. En zo geschiedde.

Wat een leuke herinneringen.

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat mieke van Racing Dynamics, ergens jaren 90tig veronderstel ik; :inlove:
Klopt, die hadden hun eigen stand nog toen. Pfff, waar is de tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, flupke73 said:

ik haar daar zelfs ne foto van :ninja:

maar waar staat die doos met oude foto's... :(

De mijn Oostende bij mijn ma. Foto’s vd Lotus enz steken daar ook tussen. En auto’s vanuit demolition man hebben ook is op het salon gestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kadett van 77 met ronde koplampen en pinkers onder klopt niet volgens mij.@TCT , ben ik juist? Pinkers onder klopt maar moet vierkante lampen hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/2/2019 om 09:28, Bompa zei:

Mijn allereerste salonervaring was in 1982 of 1983, ik was tien of elf jaar; de Golf II was net uit. En ik kende al de uitrustingsniveau's en opties zo goed als vanbuiten, inclusief de motoren die beschikbaar waren.

Mijn vader en zijn collega waren mee, en die collega wou een nieuwe auto kopen. Testrit gedaan met de Datsun / Nissan Stanza (zowat de meest saaie Nissan ooit, en Datsun was net aan het overgaan in Nissan), en die man kocht effectief een lichtgroene. Testritten gaan doen was toen heel normaal.

Ik ging naar huis met een tweetal zakken bomvol brochures, was ook heel normaal.

Wat een feest, wat een overweldigende reeks van impulsen.

Twee jaar later opnieuw van datte. Maar dan alleen met mijn vader en op de VIP-dag. Sindsdien nooit anders dan de VIP-dag tot begin 2000, toen hij stierf. In de beginjaren was gewoon alles toegankelijk, alles open, elk merk. Bij Rolls kon je gewoon het hekken voorbij en in zo een sloep gaan zitten, bij Porsche was er nog geen dierentuinhek waarachter het gepeupel kan kwijlen naar de zeldzame dieren die wel binnen mogen, bij alle Italiaanse exoten kon je ook zo maar bij, de 560 SEL was gewoon open, de sigarenaanstekers werden nog niet gestolen, Carat Duchatelet, Vandenplas, AMG (als aparte firma toen nog), Brabus, enz hadden allemaal hun eigen stand, ....

En zo werd het autosalon voor mij echt wel een vaste feestdag. De 'kleine' salons, oorspronkelijk de bedrijfsvoertuigen pur sang, interesseerden me minder.

In de loop van de week kijk ik nog eens of ik wat fotomateriaal liggen heb van toen.

 

Herkenbaar. Na terugkomst op zijn minst 14d zoet met de brochures en nieuwe posters in huis.

Ook nog enkele keren camions en bussen gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kadett van 77 met ronde koplampen en pinkers onder klopt niet volgens mij.[mention=115]TCT[/mention] , ben ik juist? Pinkers onder klopt maar moet vierkante lampen hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


Klopt, is pre 77.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

m1czsusas9nr.jpg

Bijschrift:
4 februari 1981 - De autofabriek FIAT presenteerde vandaag voor de pers een Brazilaanse FIAT die uitsluitend op alcohol rijdt. De presentatie op de Amsterdamse RAI werd opgeluisterd door een zeer kleurrijk Braziliaanse dansgroep. FIAT staat op de RAI-tentoonstelling, die morgen wordt geopend, met plm 10 nieuwe modellen en uitvoeringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Earl's Court, 1961: Reliant Sabre 4
Sabre4top.jpg

Earl's Court, 1963: Reliant Sabre 6
sabre6_1963.jpg
sabre6.jpg

Earl's Court, 1971: Reliant Scimitar GTE
5aMtrShow.jpg

Earl´s Court 1973: Austin Allegro
allegro_07.jpg

Birmingham Motor Show 1990: Peugeot 605
3059217893_87d62a85f1.jpg

Birmingham Motor Show 1992: Audi Coupé S2
3063619045_f0f6dc9cdb_z.jpg?zz=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autosalon Geneve 1981

5401108747_634ae209eb.jpg
Mercedes stand, nieuwe S-klasse.

 

Autorai 1969
daf%20racingcarshow1969.JPG
Daf stand


Auto Rai 1983
99Special%20RAI%201983.jpg
Saab 99 GL special edition

1_Renault.jpg
Renault stand met Renault F1 en 5 Turbo cup auto.

Bedrijfsautorai 1980
295705.jpg
Scania stand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/2/2019 om 21:33, Niko80 zei:

Kadett van 77 met ronde koplampen en pinkers onder klopt niet volgens mij.@TCT , ben ik juist? Pinkers onder klopt maar moet vierkante lampen hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 

Weet ik niet vanbuiten. Der is wel zo ne site met al die info, www.opelklassiek.be , ofzoiets...

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid