Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Eigenlijk zouden we de theorie en de praktijk eens moeten vergelijken. Als iemand mij een Model S kan regelen wil ik dat wel eens doen [emoji14] 

Dat vrees Ik toch ook ..... vergeet ook niet dat je “een ander” hotel moet boeken (we zijn daar met 12 man en alle hotels 60km in de omtrek zijn uitverkocht, dan hebben we het nog niet over die Met een charger.....

Tis simpel je ALS (maar die als is er niet) her hotel een charger had verlies Ik alleen op die ritjes alleen al 3 uur minimum en dan heb Ik het vertrek Thuis richting Lenzerheide geteld. Dan komen we op 4.30 charged “in ideale omstandigheden dan nog.

Dat is los een dikke halve dag ...... in mijn rijtijd zitten wat fouten makkelijk uit te halen. Ik moet mijn tank en broodjesstops nooit inrekenen omdat Ik dat “verlies” op GPS altijd kan “toerijden” :)

Geplaatst:
Inderdaad. Dat is net het punt hier.
EV is de toekomst, dat lijkt duidelijk. Dat wil ook letterlijk zeggen: nu nog niet.

DIT DUS
Gast wooter
Geplaatst:

Jokke, in nergens van mijn voorbeeld heb je een ander hotel moeten boeken.

Geplaatst:
Jokke, in nergens van mijn voorbeeld heb je een ander hotel moeten boeken.

Je kan niet ontkennen dat Ik op mijn reis minstens ! 4u30 sta te laadpalen en dan weet heel goed dat dat ws nog niet perfect zal verlopen en moet ik terplaatse ook nog “oplossingen” toveren.

Dat is verre van vooruitgang dat is toch duidelijk? Waarom ontken je dat altijd? Heel veel mensen kunnen een Tesla NIET kopen omdat dit soort achteruitgang niet opweegt tegen image for budget ratio.

Het is en blijft een speeltje voor mensen met tijd te veel of als luxe product naast een andere oplossing. Dat het de toekomst is daar kunnen we niet buiten. Maar voor het heden heeft het nog een veel te hoog (leuk) gadget gehalte.

Gast wooter
Geplaatst:

Met Tesla kan je rekenen op superchargers. Net daarom dat ik je rit simuleerde met enkel Tesla superchargers.

En ja tuurlijk moet je laden meerekenen, maar jij kan er niet mee overweg en ik wel.

Ik zou met mijn reizen overigens blij zijn als het enkel bij verloren tijd bij laden blijft...

Geplaatst:

Ik rijd zelden trager dan die opgegeven tijden, meestal een stuk sneller. Files zijn ook geen gigantisch groot probleem als je Waze hebt. Stel u voor dat ge dat er ook nog bij hebt en je moet kiezen om een uur file mee te nemen om de supercharger volgens plan te halen of ge heel uw planning moet omgooien...... 

Ok je kan er mee overweg maar een dikke halve dag aan de laadpaal staan op die reis, dat is toch absoluut geen vooruitgang, daar gaat het over he. En hopelijk kunnen we dan stoppen met te beweren dat dat allemaal niet waar is. Anders zoals Fuelmans zegt he, regel een Tesla als test en doe eens een simultane reis. 

Geplaatst:

Wooter gaat er gemakkelijkshalve ook nog van uit dat hij altijd alleen aan een supercharger staat. Dat hij wacht tot Model 3 populair zou worden, lekker aanschuiven met een auto of 5 voor je.

En aanschuiven moet je, want anders kan je duwen naar de volgende supercharger.

Gast wooter
Geplaatst:

Dat is nu nog niet.

Overigens kan je op de navigatie in je Tesla zien hoeveel laadpunten bezet zijn bij zo een Tesla Supercharger.

En ten derde worden nu heel wat superchargers uitgebreid met meerdere laadpalen. 32 in Aarlen, 24 in Eindhoven, nieuwe locaties van Eindhoven naar Amsterdam etc.

En tenslotte heb je naar mijn ervaring superchargers enkel nodig op lange trips, niet voor je dagelijkse ritjes. Dus je gaat op zo een superchargers ook maar voornamelijk mensen zien die ook lange trips doen. De woonwerkrijder zie je er nauwelijks.

Gast wooter
Geplaatst:
Ik rijd zelden trager dan die opgegeven tijden, meestal een stuk sneller. Files zijn ook geen gigantisch groot probleem als je Waze hebt. Stel u voor dat ge dat er ook nog bij hebt en je moet kiezen om een uur file mee te nemen om de supercharger volgens plan te halen of ge heel uw planning moet omgooien...... 
Ok je kan er mee overweg maar een dikke halve dag aan de laadpaal staan op die reis, dat is toch absoluut geen vooruitgang, daar gaat het over he. En hopelijk kunnen we dan stoppen met te beweren dat dat allemaal niet waar is. Anders zoals Fuelmans zegt he, regel een Tesla als test en doe eens een simultane reis. 

4 uren op 3 dagen is geen halve dag.

En regel zelf een Tesla. Ik heb dat al gedaan en heb er elke dag plezier van.
Geplaatst:

4 uren op 3 dagen is geen halve dag.

En regel zelf een Tesla. Ik heb dat al gedaan en heb er elke dag plezier van.

Ja want Ik rijd 3 dagen ??? Man man man.

Echt dat is zoals een radicale moslim.

Elke objectiviteit ontbreekt en net dat is wat Ik wel interessant vind aan een forum.
Gast wooter
Geplaatst:

Gast objectiever dan wat ik gaf gaat het niet worden.

Geplaatst:
On 6/28/2018 at 12:21 AM, Jokke_vlo said:

Blijven volhouden makker, niet opgeven, en blind zijn!

Maar zal u nog eens realistisch huiswerk geven

Volgende week donderdagochtend vertrek ik uit Lenzerheide (CH) en moet tussen 15 en 16u in spa staan om met de Funcup te rijden.

Ik sta (verplicht) op de parking (geen laadpaal) recht tegen over de F1 paddock. En slapen doe ik hier : http://www.laboiterouge.be/

Zondag om 17u is de race gedaan en Ik hoop om 18u te vertrekken naar Kressbronn (Bodensee) waar ik op maandag om 7.30u vertrek naar de Eurobike show in Friedrichshafen.

Dinsdagavond 18u vertrek Ik In Friedrichshafen naar Zaventem

Met mijn klassieke wagen ziet dat er REALISTISCH zo uit:

Vertrek Lenzerheide 8u- aankomst Spa 15u (Ik zal het bijhouden)

Vertrek Spa 18u - aankomst Kressbronn 2u (ws zelfs 1.30)

Vertrek Friedrichshafen 18u - aankomst Zaventem : 2.30 (dat is wel met 2 Chauffeurs omdat Ik verwacht redelijk vermoeid te zijn.

Dit is geen fictie he. Benieuwd naar de data waar je mee gaat afkomen. En hoe je dat moet organiseren

Jokke, Je vraagt hier, hoe gaat dat er uit zien met een Tesla.

Ik denk dat Wooter een eerlijk en realistisch antwoord gegeven heeft waar je perfect de hotels en parkings die je wou gebruiken aanhoudt en inderdaad over heel die periode 4u langer onderweg bent. Dat was toch een objectief antwoord over hoe het er in dat geval uit zou zien.

Zonder kant te willen kiezen, trips zoals jij dat hier voor stelt is misschien iets wat jij frequent doet maar ik ken buiten hier op het forum niemand die er zo'n dagen op na houdt dus ik kan heel goed geloven dat voor 95% van de verplaatsingen van de meerderheid van de mensen een Tesla idd perfect voldoet. Voor die paar uitzonderingen op een jaar waar je dan wel extra reis/laadtijd moet inlassen is dan maar een klein minpunt. 

Dat het voor u niet interessant is maakt niet dat je daarom heel het concept met de grond gelijk moet maken.

Gast wooter
Geplaatst:

Jokke, ik zeg ook nergens dat jij dat moet doen met een Tesla. Ik zeg enkel dat als ik jouw trip deed met een Model S 100D, het er in het slechtste geval zonder files er zo uit zou zien.

Geplaatst:
16 minutes ago, Jupke said:

Jokke, Je vraagt hier, hoe gaat dat er uit zien met een Tesla.

Ik denk dat Wooter een eerlijk en realistisch antwoord gegeven heeft waar je perfect de hotels en parkings die je wou gebruiken aanhoudt en inderdaad over heel die periode 4u langer onderweg bent. Dat was toch een objectief antwoord over hoe het er in dat geval uit zou zien.

Zonder kant te willen kiezen, trips zoals jij dat hier voor stelt is misschien iets wat jij frequent doet maar ik ken buiten hier op het forum niemand die er zo'n dagen op na houdt dus ik kan heel goed geloven dat voor 95% van de verplaatsingen van de meerderheid van de mensen een Tesla idd perfect voldoet. Voor die paar uitzonderingen op een jaar waar je dan wel extra reis/laadtijd moet inlassen is dan maar een klein minpunt. 

Dat het voor u niet interessant is maakt niet dat je daarom heel het concept met de grond gelijk moet maken.

Ik kan het niet beter verwoorden. 

Geplaatst:

Enfin default_smile.png

- hoeveel van die Tesla’s worden privé gekocht met al die geweldige argumenten.

- Ik kan idd niet vatten dat eender welke trip van +700 km een hele planning wordt en nog eens 1.5 tot 2 uur langer duurt en men dit als “voordeel” ziet

Je mag afkomen met je “95% leeft nlet zoals jij” vergeef me maar mensen die zoveel langer reizen met nog eens bijhorend al die plannig als vooruitgang zien. Ik vat het niet ...... Echt niet.

Geplaatst:
45 minutes ago, Jokke_vlo said:

Enfin default_smile.png

- Ik kan idd niet vatten dat eender welke trip van +700 km een hele planning wordt en nog eens 1.5 tot 2 uur langer duurt en men dit als “voordeel” ziet

Je mag afkomen met je “95% leeft nlet zoals jij” vergeef me maar mensen die zoveel langer reizen met nog eens bijhorend al die plannig als vooruitgang zien. Ik vat het niet ...... Echt niet.

Al die planning...

Is toch gewoon ingeven in de navi en af en toe wat wachten of zie ik het verkeerd?

Ik zeg ook nergens dat het een voordeel is op lange trips. ik zeg dat het voor de meerderheid van de verplaatsingen voor veel mensen wel een vooruitgang kan zijn en ze dit nadeel er dan wel bij willen nemen.

Dat er geen enkele particulier dit nu neemt ligt uiteraard puur aan de kostprijs en het feit dat wij geen zelfstandigen zijn die dit blijkbaar wel allemaal klaar krijgen.

Geplaatst:

Al een geluk dat we niet allemaal 't zelfde denken. Als ik een trip van 700 km maak , dat gebeurt misschien 4 keer per jaar, dan zou ik met 1 extra stop om te superchargen geen probleem hebben, als ik de rest van de tijd kan genieten van de stilte en souplesse die het elektrisch rijden biedt. En als ik niet meer naar de garage moet om mijn olie te laten verversen, mijn koppeling niet verslijt, mijn radiator niet lekt, en ik thuis of op mijn werk kan pluggen zonder aan een gewoon tankstation te moeten gaan tanken, of adblue bij te vullen. 

Geplaatst:
2 minutes ago, Jupke said:

Dat er geen enkele particulier dit nu neemt ligt uiteraard puur aan de kostprijs en het feit dat wij geen zelfstandigen zijn die dit blijkbaar wel allemaal klaar krijgen.

Particulieren kopen ook geen panamera hybrid. Zonder de fiscale voordelen van bedrijfswagens (en in het bijzonder plugins en duurdere wagens in het algemeen), zouden de merken die in het duurdere segment opereren ook heel wat minder verkopen.

Geplaatst:

Ik zou toch eens bij Alexanderrr checken, gasten die in de verkoop zitten. Er worden nog behoorlijk wat Porsches allerhande privé gekocht en een stuk meer dan Tesla. Hoe zou dat komen? 

Geplaatst:
26 minuten geleden, Jupke zei:

En blijkbaar allemaal met meer dan tijd genoeg op al hun trips........(of vakantie genoeg? :)) 

Geplaatst:

Een tesla model 3 zie ik hier privé wel verkocht raken. Da's een prijsklasse die particulieren nog wel aankunnen. 

Een S/X is te duur. 

Geplaatst:
13 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Enfin default_smile.png

Ik heb privé geen wagen en Tesla gaat waarschijnlijk niet veel privé verkocht worden omdat de meeste voordelen heb je als er via een firma mee gereden wordt. 

Stel je gaat voor een nieuwe wagen en je kan kiezen tss een BMW 520D, Audi A6 2l of Mercedes E klasse ( allemaal +/- 200pk) en je maakt 1 a 2 lange verplaatsingen per jaar +700km. Dan is een Tesla die op 4 jaar evenveel kost dan de andere toch een leuk alternatief?

Je hebt :

• 420pk 
  • 4 x 4
  • veel meer ruimte zowel koffer als binnenin
  • thuis tanken (door het jaar geen tijd verlies aan het tankstation)
  • autopilot
  • geen motor die eerst 20km moet opwarmen
  • weinig tot geen ondehoud en slijtage onderdelen (behalve banden)
  • gratis tanken (superchargers)

Je hebt inderdaad 2x per jaar dat ge dan wat langer reist maar je koop toch ook geen grote camionet om dagelijks mee te rijden omdat ge af en toe iets moet verhuizen?

Gast Dirk75
Geplaatst:
19 uren geleden, stijn82 zei:

Ik kan het niet beter verwoorden. 

Vond jij een bmw  i3 niet te duur en te onhandig in gebruik. Omdat je met een Opel Corsa wel gemakkelijk naar het zuiden van Frankrijk kan?

Gast wooter
Geplaatst:
Vond jij een bmw  i3 niet te duur en te onhandig in gebruik. Omdat je met een Opel Corsa wel gemakkelijk naar het zuiden van Frankrijk kan?

Maar een i3 is ook duur en onhandig. Dat is net het punt: met een i3 heb je die nadelen nog altijd, met een Tesla zijn die nadelen heel wat minder.

Net 2 uur onderweg en de passagiers wilden een stop. Batterij nog 34% vol...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid