Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
17 minutes ago, ir_fuel said:

En dat van die slipstreamende Tesla's op het rechtervak is niet waar hoor ...

Men checke de 2e link

okay dan :lol: 

Dat is zoals met de caravan op verlof vertrekken he, dan rij ik ook geen 150. :)

Geplaatst:

Met een Tesla kan je vandaag vlot gans Europa doorkruisen, maar... het duurt gewoon veel langer, en je moet steeds plannen waar en wanneer je moet laden, of je komt in de knoei.
Ik heb het al eens gezegd, en zeg het nogmaals. Als je +1000km met een Tesla wil rijden, dan moet je je tijd nemen, want je kan best niet boven de 130 gaan, en je moet een aantal keren ruim een half uur laden. Als ik op vakantie ga, met vrouw en kinderen, dan wil ik dat wel eens doen. Maar, als ik naar klanten zou rijden, of een shortski zou doen met vrienden, dan wil ik zo snel als mogelijk daar zijn, en dan is een Tesla een bron van ergernis. In dat geval zou ik de RangeRover nemen, en spijt hebben dat ik geen E63s heb, of een Panamera. [emoji2]

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Mijn plan was om van thuis aan 100% te laden, in Manhay aan een CHAdeMO 10% bij laden op 10 minuten en dan met 80% arriveren aan de start in Saint-Hubert. Vervolgens de rit rijden tot aan de E421 in Luxemburg, daar rechtdoor naar de supercharge in Mënsbech, daar 35 minuten laden, dan terug naar de ardennenrit en met 27% arriveren aan de BBQ. Die 27% zou genoeg zijn zodat ik zelfs niet in Verviers zou moeten laden maar direct naar huis zou kunnen rijden.

Het is allemaal uitgerekend via een vrij accurate https://abetterrouteplanner.com (aangepast met mijn reële verbruik en snelheid), maar zoals gezegd had mijn vrouw ook gelijk dat een M2 beter geschikt zou zijn voor een ardennenrit, en die omweg naar de supercharger ook stevig wat tijd zou kosten.

Feit blijft dat jij blijft blaten dat lange afstanden niet kunnen, en dat ik keer op keer lange afstanden doe. Binnenkort doen we weer een paar weekends van 2000km elk, en dat gaat probleemloos verlopen.

Lol wat Ik zeg : het is geen vooruitgang dat kost gigantisch vele extra tijd, met een auto uit 1965 ben je sneller ter plaatse. Bedankt trouwens om mijn punt ook te maken (om dan een zin verder terug in denial stand te gaan.)

Wat jij er van maakt : dat Ik zou zeggen dat je geen lange afstanden kan doen. Man man man lange afstanden kan je ook te voet en met de fiets, zelfs in een rolstoel.

Gast wooter
Geplaatst:
1 minute ago, BMWMB said:

het duurt gewoon veel langer

Uit ervaring vind ik van niet

, en je moet steeds plannen waar en wanneer je moet laden, of je komt in de knoei.

Ik plan uit voorzichtigheid, maar moet telkens vast stellen dat het wel erg meevalt.

Komende rit moet ik naar 2 locaties waar de hotels geen laadvoorzieningen kennen. Dus dan reken ik wat extra buffer. Tot zover mijn voorbereiding.

Ik heb het al eens gezegd, en zeg het nogmaals. Als je +1000km met een Tesla wil rijden, dan moet je je tijd nemen, want je kan best niet boven de 130 gaan, en je moet een aantal keren ruim een half uur laden. Als ik op vakantie ga, met vrouw en kinderen, dan wil ik dat wel eens doen. Maar, als ik naar klanten zou rijden, of een shortski zou doen met vrienden, dan wil ik zo snel als mogelijk daar zijn, en dan is een Tesla een bron van ergernis. In dat geval zou ik de RangeRover nemen, en spijt hebben dat ik geen E63s heb, of een Panamera. emoji2.png

Ik vind het allemaal relatief... Als ik de "luxe" van het sneller ter plaatse zijn afweeg tegen de "luxe" van me laten rijden, dan heb ik echt waar liever het laatste. Ik laat zelfs mijn filefilterende motorfiets staan om met mijn Tesla in de file te staan, want ik vind het aangenamer.

Geplaatst:
Ik rij overal Vmax+marge. In Duitsland tot 150 want tot 150 blijft de autopilot werken. Harder kan ie ook, maar dan moet je zelf sturen.
Dat zijn overigens ook verslagen uit 2015 en 2016... Sindsdien zijn er hopen superchargers bijgekomen.
De zin om voor dit publiek een verslag te doen vergaat me wel, want er zijn er altijd een hoop die zeggen dat ze nooit moeten pissen en nooit honger hebben.

Je gaat me toch niet vertellen dat je op de snelweg bijna constant met AP rijdt? Ik gebruik dat enkel om eens op mijn gsm te kijken, en dan vooral in de file. Je moet toch elke minuut dat stuur vastpakken, dus zo geweldig vind ik het niet om dat constant te doen. Neen, ik geniet nog van zelf te sturen, en dat doet deze Tesla behoorlijk goed.
Geplaatst:

“Uit ervaring vind ik van niet” maar enfin....... Je bent toch helemaal “weg” als je dit nu nog durft te beweren !

Je liegt ! Je liegt ! :)

Gast wooter
Geplaatst:

Ik gebruik AP 100% op de snelweg. Ik vind het vele malen relaxer dan zelf moeten rijden, en ik vind met de snelheidslimieten en Berlingo's op de weg veel aangenamer om daarvan gewoon afstand te nemen en de auto te laten rijden, dan zelf actief bezig te zijn om dergelijke objecten te ontwijken en zelf mijn snelheid te kiezen en zelf binnen mijn rijvak te blijven. De computer doet het veel beter, en wordt niet vermoeid.

Straks 2 weekends met 2000km elk en ik zal echt de AP de hele tijd laten rijden.

Echt waar, David, qua afstand houden en rijvak volgen is AP veel beter dan jij. Als je aandachtig bent, ben je even goed. Als je aandacht verslapt, is AP nog altijd wakker.

AP voor mij is zoals een chauffeur. je gaat me toch niet zeggen dat iedereen die zich laat rijden met zijn 7 reeks, S klasse of RR ongelijk heeft?

Gast wooter
Geplaatst:
4 minutes ago, Jokke_vlo said:

“Uit ervaring vind ik van niet” maar enfin....... Je bent toch helemaal “weg” als je dit nu nog durft te beweren !

Je liegt ! Je liegt ! :)

Wat is "veel langer"? 4 pauze's van 20-30 minuten is minder pauzes dan wat ik vroeger meemaakte als ik met mijn ouders op autovakantie ging, of nu met vrouw en dochter moet stoppen voor een sanitaire stop. Ik heb het een paar keren gedaan, een dieseltank helemaal leeg rijden, maar ik weet ook dat ik op 100km van thuis plots in de goot zat aan 150 km/u omdat ik aan het indommelen was. Maar ik was natuurlijk wel sneller dan een Tesla ?

Nee, laat jij jouw ding doen en ik het mijne. Negeer me gewoon. Ik begrijp jou niet en zal je niet begrijpen, en jij begrijpt mij niet en zal dat nooit vinden.

Geplaatst:

Als je snel 1000 km wil afleggen, neem je toch gewoon het vliegtuig?

Ik heb persoonlijk een hekel aan 10u of langer rijden, met of zonder stoppen om te tanken/laden. 

Een tesla is een zalige wagen voor 95% van de omstandigheden, in de overige 5% heb je nog een ander alternatief (andere wagen, vliegtuig... ). Maakt die tesla niet minder waardevol of innovatief.

En uiteindelijk, welke wagen is wel goed voor 100% van je behoefte? Ik heb die wagen nog niet gevonden. Een wagen die tegelijk ruim, compact, snedig, snel, milieuvriendelijk is en comfortabel voor lange afstanden, en waar ook nog eens het dak van af kan in de zomer? Misschien komt een panamera hybrid wel in de buurt, maar dan nog zou ik af en toe wel ook eens met een MX-5 willen rijden om maar wat te zeggen. 

Ik snap perfect de keuze van wooter en BMWMB om een tesla te kopen, al dan niet aangevuld met nog een tweede wagen (of moto, of whatever ...)

Geplaatst:
Ik vind het allemaal relatief... Als ik de "luxe" van het sneller ter plaatse zijn afweeg tegen de "luxe" van me laten rijden, dan heb ik echt waar liever het laatste. Ik laat zelfs mijn filefilterende motorfiets staan om met mijn Tesla in de file te staan, want ik vind het aangenamer.

2 Maanden geleden, nog met de C, ben ik naar Braunschweig gereden. ‘s Avonds naar ginder gereden, en de dag nadien ‘s avonds, na de vergadering, teruggereden. Overal waar het kon heb ik +200 gereden, en onderweg niet hoeven tanken omdat het maar 430km is. Met de Tesla ga je dan toch langer onderweg zijn. Zelfs aan 130 moet ik onderweg gaan superchargen. Ook zal ik de kans moeten hebben om in Braunschweig ‘s nachts aan het hotel, of overdag bij de klant te kunnen laden, want anders ben ik nog eens een uur kwijt om te superchargen.
Gast wooter
Geplaatst:

430km heen en terug? Wat zou dat in een Tesla Model S zijn? Bijladen voor 30km is 5 minuten ofzo. Een uur laden betekent dat je batterij bijna terug vol is.

Geplaatst:

430km enkel

Gast wooter
Geplaatst:

Op de Tesla site kijken of er een hotel in de buurt een destination charger heeft en op heen- en terugweg 5 minuten aan een supercharger.

Geplaatst:

Toch niet als je 200 rijdt, dan is de batterij halverweg leeg.

Geplaatst:
3 uren geleden, wooter zei:

Wat is "veel langer"? 4 pauze's van 20-30 minuten is minder pauzes dan wat ik vroeger meemaakte als ik met mijn ouders op autovakantie ging, of nu met vrouw en dochter moet stoppen voor een sanitaire stop. Ik heb het een paar keren gedaan, een dieseltank helemaal leeg rijden, maar ik weet ook dat ik op 100km van thuis plots in de goot zat aan 150 km/u omdat ik aan het indommelen was. Maar ik was natuurlijk wel sneller dan een Tesla ?

Nee, laat jij jouw ding doen en ik het mijne. Negeer me gewoon. Ik begrijp jou niet en zal je niet begrijpen, en jij begrijpt mij niet en zal dat nooit vinden.

Je doet maar, volgens mij heb je gewoon tijd te veel. Je moet duidelijk niet reizen voor je werk of na een vergadering tot 16u nog 8 uur naar huis rijden. Mijn stop is dan een broodje kopen en 1x plassen. Max 10 minuten in totaal.

En zonder AP kom ik fris thuis aan. Ik drink dan enkel water en misschien 1 redbull light. En geen vettige snacks. Essentieel als je met de auto rijdt.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uren geleden, stijn82 zei:

Als je snel 1000 km wil afleggen, neem je toch gewoon het vliegtuig?

735km is de afstand (enkel) die ik nogal wat keren moet doen. Doe maar he met uw vliegtuig, het is niet dat ik dat niet geprobeerd heb.

Eerst moet je 2 uur voor die bak opstijgt thuis vertrekken, na landing ter plaatse is het 2 uur eer je met de trein in het station komt om van daar de taxi naar de meeting te nemen. En dan moet je nog "afstellen op het uur van de meeting ook", dat kan je niet zo makkelijk met een vliegtuig. 

Om terug te keren hetzelfde. Ik neem ook dikwijls het vliegtuig bv naar Hamburg maar daar is het vliegveld 20min van mijn meetingplaats en komt de vlucht terug op een ideaal uur. Hangt er dus allemaal van af. 

Het voorbeeld van mijn vorige trip Zaventem-Zandvoort-Fribourg is hier al gepasseerd. Jullie theoretisch model klopt niet voor langere afstanden. Maar goed: blijven ontkennen, alles aan Tesla is perfect. Het is daar dat ik tegen in ga. Niet tegen Tesla an sich. 

Geplaatst:

Jullie kunnen toch een eind naast elkaar discussiëren hoor. :lolz:

Beide hebben punten waar je gelijk in hebt, er is niet 1 waarheid he. 
Voor Jokke is dit voor zijn huidig gebruik geen goede wagen.

Voor Wooter wel omdat die zijn wagen helemaal anders nodig heeft.

Toch niets mis mee? Ik snap niet dat jullie daar heelder topics voor nodig hebben om telkens vanuit uw eigen standpunt daar op in te gaan?

Broaden your minds, allemaal!

Gast wooter
Geplaatst:
17 minutes ago, Jokke_vlo said:

Je doet maar, volgens mij heb je gewoon tijd te veel. Je moet duidelijk niet reizen voor je werk of na een vergadering tot 16u nog 8 uur naar huis rijden. Mijn stop is dan een broodje kopen en 1x plassen. Max 10 minuten in totaal.

En zonder AP kom ik fris thuis aan. Ik drink dan enkel water en misschien 1 redbull light. En geen vettige snacks. Essentieel als je met de auto rijdt.

Voor jou is autorijden een sport, voor mij een reis.

Gast wooter
Geplaatst:
13 minutes ago, Jokke_vlo said:

735km is de afstand (enkel) die ik nogal wat keren moet doen. Doe maar he met uw vliegtuig, het is niet dat ik dat niet geprobeerd heb.

Eerst moet je 2 uur voor die bak opstijgt thuis vertrekken, na landing ter plaatse is het 2 uur eer je met de trein in het station komt om van daar de taxi naar de meeting te nemen. En dan moet je nog "afstellen op het uur van de meeting ook", dat kan je niet zo makkelijk met een vliegtuig. 

Om terug te keren hetzelfde. Ik neem ook dikwijls het vliegtuig bv naar Hamburg maar daar is het vliegveld 20min van mijn meetingplaats en komt de vlucht terug op een ideaal uur. Hangt er dus allemaal van af. 

Het voorbeeld van mijn vorige trip Zaventem-Zandvoort-Fribourg is hier al gepasseerd. Jullie theoretisch model klopt niet voor langere afstanden. Maar goed: blijven ontkennen, alles aan Tesla is perfect. Het is daar dat ik tegen in ga. Niet tegen Tesla an sich. 

Niemand ontkent dat je met een diesel sneller bent dan met een Tesla. Maar wat als snelheid niet de maatstaf is? Voor jouw traject zou ik langer onderweg zijn, maar waar jij moet rijden, mag ik reizen.

Gast wooter
Geplaatst:

Ik zit overigens bij Tesla Aartselaar voor een service (4 nieuwe banden). Arriveert hier net een Tesla Model S op Noorse nummerplaten, met 5 inzittenden en een schoothondje.

Ga maar tegen die mensen zeggen dat ze maar een Panamera hadden moeten kopen want hun Model S is niet geschikt voor grote afstanden :lolz:

Gast wooter
Geplaatst:

Ik moet wel toegeven dat er aan de Tesla Supercharger aan de A12 geen kloten te doen is. Een 4/10 frituur en op het volgende kruispunt een McDo. Dan hadden ze toch beter in Ekeren gestopt.

Gast wooter
Geplaatst:
1 hour ago, BMWMB said:

Toch niet als je 200 rijdt, dan is de batterij halverweg leeg.

Dan zal je een keer extra moeten laden, of toch genoegen nemen met 150 op AP.

Dat is zoals ik vroeger aan 240 reed met mijn Z4.. Na 200km moest ik ook opnieuw tanken, en was ik potdoof na een dag rijden.

Gast wooter
Geplaatst:
8 hours ago, wooter said:

Pas op, ik ben er zeker van dat de mensen van Radio 2 met hun Leaf heel wat minder lyrisch gaan zijn. De Leaf heeft een aanzienlijk kleinere batterij dus minder range, laad aan tragere snelladers maximum 50kW, die snelladers kosten vaak 60 cent per kW en het lijkt erop dat de nieuwe Leaf geen actieve koeling van de batterij heeft en daarom na enkele keren snelladen op korte termijn problemen krijgt om aan dat vermogen nog te snelladen.

En wat zei ik...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06/22/met-een-elektrische-auto-op-reis-naar-zuid-frankrijk-is-dat-rea/

Geplaatst:

Dat is inderdaad wel snel

Onze actieradius blijft helemaal in overeenstemming met hoe we het gepland hebben. Dus het 'snel' rijden heeft voorlopig niet zo'n kwalijke invloed op het verbruik. En met 'snel' bedoelen we 110 kilometer per uur, de snelheid die Nissan ons aanraadt. Al hebben de wegenwerken daarnet ook geholpen, daar mochten we een hele tijd slechts 70 rijden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid