Gast Dirk75 Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Maar een i3 is ook duur en onhandig. Dat is net het punt: met een i3 heb je die nadelen nog altijd, met een Tesla zijn die nadelen heel wat minder. Net 2 uur onderweg en de passagiers wilden een stop. Batterij nog 34% vol... Dat hangt af van uw referentiekader. Een tesla is ook te duur en te zwaar. Aan de helf van de prijs zijn er ook alternatieven. Zonder die ellende, van laden. Is gewoon een keuze van de gebruiker. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Als ik geld uitgeef aan iets, dan moet het niet te veel nadelen hebben. Een i3 is dan gewoon geen optie. Een tesla is duur (zeker een S) maar het is wel een goed product dat perfect als enige wagen kan dienen. Tenzij als ge constant zotte toeren wilt uithalen gelijk jokke_vlo. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Als ik geld uitgeef aan iets, dan moet het niet te veel nadelen hebben. Een i3 is dan gewoon geen optie. Een tesla is duur (zeker een S) maar het is wel een goed product dat perfect als enige wagen kan dienen. Tenzij als ge constant zotte toeren wilt uithalen gelijk jokke_vlo.Ik kan nu ook tot treurens toe, met argumenten aankomen dat een i3 rex wel voldoet. Waarvoor hij gemaakt is. Je koopt 3xi3 voor 1 tesla. 3x33kw 3x170pk Komt prijsgewijs perfect overeen met een tesla s.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 https://www.cnbc.com/2018/06/26/electric-vehicles-will-prevail-despite-oil-industry-misinformation.html Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Je moet kijken naar TCO. Een Tesla Model S kost op 4 jaar even veel als een 530D. Bij een BMW i3 is dat voordeel er ook maar zijn de nadelen van elektrisch rijden ook groter. Waar je met een Tesla een anderhalf tot twee uren kwijt bent aan laden als je naar het zuiden van Frankrijk rijdt, ben je met een i3 het dubbele kwijt. En je hebt geen kofferruimte. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 (aangepast) Met een i3 naar het zuiden van Frankrijk... Wie probeert zoiets... De tco van een 530d voor een particulier, is nog altijd minder als voor een tesla s. En 2de hands al zeker. Ze geraken ze niet kwijt... En een 520d is voor de meesten al voldoende. En het verschil in verzekering in het midden gelaten. https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-520-limousine-520d-berline-m-pack-diesel-zwart-26c00b3b-6b5f-40f0-9180-d741e910fa4d?cldtidx=3 https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-530-5-gran-turismo-diesel-2013-diesel-zwart-f6de9e6e-fb86-1552-e053-e250040ae019?cldtidx=2 30 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 Dat die particulieren zich dan een tweedehands 530d kopen, mij niet gelaten. Het zal de wachtlijst voor de model 3 niet doen afnemen. Die is niet veel duurder dan een i3 maar wel veel breder inzetbaar. Mocht de vraag naar de i3 ook zo groot zijn, BMW zou ook niet kunnen volgen met de productie. Er zijn sinds de introductie van de i3 wereldwijd 98.000 stuks verkocht. Van de tesla model 3 zijn er op 9 maand tijd +/- 40.000 van de band gerold en eind van dit jaar zal de teller ergens rond de 150.000 staan. Iets zegt mij dat ze bij tesla toch bepaalde dingen goed doen. De i3 is tegenwoordig wel al iets interessanter dan in de beginjaren (accu) maar ik zou hem omwille van de kofferruimte nog steeds niet moeten hebben, zelfs al was ie goedkoper. Een leaf of hyundai ioniq lijkt me ook wel wat. Maarja da's mijn persoonlijke insteek, die is is voor iedereen anders. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 (aangepast) 37 minuten geleden, stijn82 zei: Dat die particulieren zich dan een tweedehands 530d kopen, mij niet gelaten. Het zal de wachtlijst voor de model 3 niet doen afnemen. Die is niet veel duurder dan een i3 maar wel veel breder inzetbaar. Mocht de vraag naar de i3 ook zo groot zijn, BMW zou ook niet kunnen volgen met de productie. Er zijn sinds de introductie van de i3 wereldwijd 98.000 stuks verkocht. Van de tesla model 3 zijn er op 9 maand tijd +/- 40.000 van de band gerold en eind van dit jaar zal de teller ergens rond de 150.000 staan. Iets zegt mij dat ze bij tesla toch bepaalde dingen goed doen. De i3 is tegenwoordig wel al iets interessanter dan in de beginjaren (accu) maar ik zou hem omwille van de kofferruimte nog steeds niet moeten hebben, zelfs al was ie goedkoper. Een leaf of hyundai ioniq lijkt me ook wel wat. Maarja da's mijn persoonlijke insteek, die is is voor iedereen anders. Wel 1 opmerking, de i3 sinds 2013 leverbaar. De tesla 3 2019. Een ander generatie dus, in de auto-industrie. En de i4 is de concurrent van de tesla 3... en het verschil levertermijn zal niet veel schelen. En als ze hun 700km waarmaken... maar daar ging het niet over... tco remember. Quote Begin deze maand bevestigde BMW zijn plannen om tegen 2020 de i4 op de markt te brengen, een elektrische berline afgeleid van de concept i Vision Dynamics. Op de jaarlijkse persconferentie van BMW vertelde Harald Krüger, de CEO van het Duitse merk, zopas dat dit toekomstige elektrische model een van de 25 nieuwe geëlektrificeerde modellen is die de Beiers tegen 2025 op de markt wil brengen. De helft daarvan zal zuiver elektrisch rijden. Vanaf 2021 zullen de elektrische modellen bovendien worden uitgerust met een vijfde batterijgeneratie en met elektrische aandrijflijnen die een rijbereik van tot 700 kilometer mogelijk moeten maken. Geldt dat dan ook al voor de i4? Tegelijk belooft BMW dat vanaf 2021 zijn plug-in hybrides een zuiver elektrisch bereik van 100 kilometer zullen bieden. Dat is meer dan het dubbele van wat zijn huidige stekkerhybrides aankunnen. De i3 komt eind dit jaar in de 120ah versie. In deze periode hebben ze dus al 2 verbeterde versies... wat velen blijkbaar vergeten is de Carbon... alleen de alfa c4 ea. Hebben dit... Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk 30 juni 2018 aangepast door Dirk75 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 ieder zijn idee hee, maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Wat zou jij bestellen als je vandaag een EV moest kiezen als primair voertuig? Rond 2013 zaten we eigenlijk aan de eerste generatie EV's, waarbij een model S, een i3, een leaf... eigenlijk niet echt zo interessant waren (beperkte range en/of duur). Nu zijn we 5 jaar later, de S is nog steeds duur (maar wel verbeterd op een aantal punten), de i3 heeft al een wat betere range, maar de echt interessante modellen zijn nu de Leaf II, ioniq, tesla 3, binnen een jaar of 2 de i4 en wellicht nog wat modellen (VW ID). Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 120Ah * 400V = 48kWh, of zowat de helft van wat ze in een Model 3 steken. En uit praktijk weten we al dat gewicht niet van invloed is op verbruik. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 120Ah * 400V = 48kWh, of zowat de helft van wat ze in een Model 3 steken. En uit praktijk weten we al dat gewicht niet van invloed is op verbruik.Gewicht geen invloed op verbruik.... ik steek hier geen tijd meer in. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 30 juni 2018 Geplaatst: 30 juni 2018 7 minuten geleden, stijn82 zei: ieder zijn idee hee, maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Wat zou jij bestellen als je vandaag een EV moest kiezen als primair voertuig? Rond 2013 zaten we eigenlijk aan de eerste generatie EV's, waarbij een model S, een i3, een leaf... eigenlijk niet echt zo interessant waren (beperkte range en/of duur). Nu zijn we 5 jaar later, de S is nog steeds duur (maar wel verbeterd op een aantal punten), de i3 heeft al een wat betere range, maar de echt interessante modellen zijn nu de Leaf II, ioniq, tesla 3, binnen een jaar of 2 de i4 en wellicht nog wat modellen (VW ID). Vandaag is de leaf alleen relatief snel leverbaar. De rest is kwestie van maanden verschil... Quote
stijn82 117 Geplaatst: 1 juli 2018 Geplaatst: 1 juli 2018 (aangepast) OK, dus dan zou jij eigenlijk een leaf boven een i3 verkiezen? Ik wel in elk geval... wegens de kofferruimte. Dan kan je idd zeggen, voor de prijs van een model S (109k zie ik voor een 100 kwh versie, is dat al met de nieuwe importtaksen?) koop je 3 leaf's (35k basisversie, 40k wat beter uitgerust). Nu een model 3 gaat ergens rond de 50-60k komen (goed uitgerust), da's dan anderhalf keer een Leaf, en dat vind ik dan weer best meevallen gezien de model 3 toch echt wel een betere wagen is dan een leaf. De i4 is afwachten, hoe veel gaat die kosten, wat is de levertermijn? momenteel nog koffiedik kijken. Die 700 km range zal ook wel niet de basisversie zijn.. 1 juli 2018 aangepast door stijn82 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 1 juli 2018 Geplaatst: 1 juli 2018 (aangepast) De i4 zal €60000 kosten, en eind 2019 in de showroom. Vanaf 2021 5de generatie batterijen en 700km rijbereik. De tesla 3 zal wel volgen kwa rijbereik.... Wat zal dit geven op de 2dehands waarde van een tesla s die vandaag gekocht is? Zal toch niet meer zijn dan een nieuwe tesla 3 als deze vlot leverbaar is. En het vergelijk leaf vs i3s. Ik kies de i3s met 120 Ah. Heb laatst nog een i3s gereden... toch wel Funn.... Maar niet als enige auto... De i4 zal dit wel kunnen zijn. 1 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 1 juli 2018 Geplaatst: 1 juli 2018 (aangepast) Een i3s begint bij 42.8k. Misschien leuk als tweede auto.. maar als het om de fun te doen is kan je voor die prijs wel heel wat ander lekkers kopen. Voor die prijs heb je ook een 330i .. (ook iets met i en 3 ). Of een hyundai i30n en dan houd je nog 12k over voor een tweedehands MX-5 Of een tweedehands 520d en je bent nog een pak minder kwijt en je hebt wel ruimte zat en kan naar 't zuiden van europa cruisen. (wat met een tesla ook nog vrij makkelijk lukt) Afijn ik snap wel dat je de i3(s) leuk vindt, vind het alleen zo jammer dat ze hem niet een beetje een grotere koffer hadden gegeven. Qua range valt er wel best mee te leven en hij heeft ook andere troeven (leuke zitpositie en interieur, rijgedrag). 1 juli 2018 aangepast door stijn82 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 1 juli 2018 Geplaatst: 1 juli 2018 (aangepast) Ik rij nu al 14 jaar met een 3 reeks... tijd voor iets anders. Ik laat geen i3s staan voor een 30i... en dat verbruik van die 30i. Ik zit gemakkelijk aan 9l gemiddeld. Dan liever de 40i... en dan zal het terug een 3 reeks zijn... budgettair gezien. 1 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 1 juli 2018 Geplaatst: 1 juli 2018 OK. Dus, het gaat voor u tussen een i3 120kwh en i4 dan? Een 40i, zal ook wel een hoge TCO hebben uiteindelijk. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 1 juli 2018 Geplaatst: 1 juli 2018 16 minuten geleden, stijn82 zei: OK. Dus, het gaat voor u tussen een i3 120kwh en i4 dan? Een 40i, zal ook wel een hoge TCO hebben uiteindelijk. Alles hangt van de aankoopprijs af... zeker als je 2dehands 40i tov i4 stelt... Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Van die i4 is nog niet eens een rijdende concept uit, laat staan definitieve naam. Ook hebben ze voor de iX3 absoluut niet de productie om batterijen te voorzien. De iX3 zal gebouwd, en enkel verkocht worden, in China. De iX3 is wat men in het jargon noemt een "compliance car"; omwille van wetgeving is het voor constructeurs nodig dat 8% van hun verkochte wagens in China elektrisch zijn, en dus zal 100% van de productie van de iX3 naar China gaan om ervoor te zorgen dat ze nog altijd hun andere modellen met brandstofmotor kunnen verslijten. De rest van de wereld, inclusief Europa, zal echt niet het doel zijn van de iX3, noch de i4. Nu, dat zal veranderen, maar dat zal enkel veranderen wanneer een ander model, zoals een Tesla Model 3, zo een verschuiving in de markt teweeg brengt waardoor BMW en andere merken merken dat ze marktaandeel en dus inkomsten missen. Zolang ze geen marktaandeel en inkomsten missen, ga je van BMW en anderen geen modellen verwachten. De vraag is in hoeverre mate andere merken klaar zijn om, wanneer dit gebeurt, genoeg productie te hebben om onmiddellijk dit risico te beperken en hun marktaandeel te behouden, door zelf al elektrische alternatieven te kunnen produceren en leveren. Ik hoor hier dat de meesten wel overtuigd zijn dat de andere merken snel kunnen schakelen, maar zoals ik het afgelopen jaar de productiecapaciteit volg rond batterijen denk ik dat de andere merken absoluut niet klaar zijn om die omslag te maken. Zelfs Tesla met Panasonic zelf geven aan dat ze aan de limiet van hun productiecapaciteit zitten, en dat voor het merk dat momenteel de grootste vraag naar EV's krijgt. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 On 6/30/2018 at 11:26 PM, stijn82 said: Dat die particulieren zich dan een tweedehands 530d kopen, mij niet gelaten. Het zal de wachtlijst voor de model 3 niet doen afnemen. Die is niet veel duurder dan een i3 maar wel veel breder inzetbaar. Jij weet meer dan wij. Hoeveel gaat een Model 3 nu kosten, officieel, in België? 3 Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 En voor @Jokke_vlo... Dit weekend naar Brighton en Hull geweest, met een elektrische auto, met 5 inzittenden: Vrijdag: Thuis volgeladen vertrokken In Brussel in de file gereden, Waze gevolgd die ons via de E19 naar Antwerpen stuurde. Na 166km in Lokeren een korte stop aan de supercharger, want tussen Lokeren en Calais is momenteel geen andere supercharger (eentje in Brugge in aanbouw). De auto had in Lokeren nog 50% over, en heeft 14 minuten aan de lader gehangen omdat een van de passagiers er ook een ruime sanitaire stop van maakte in het nabijgelegen hotel. Met 75% vertrokken (dus 25% bijgeladen op 14 minuten) Dan een file gehad net na Lokeren tot net voor Gent... Zo kwamen we zeker te laat aan aan de Eurotunnel terminal in Calais. Daardoor moesten we 2 uren wachten. Op 1u20 was de auto dan ook van 20% helemaal volgeladen tot 100%. Een keer in Folkestone dan ook in 1 keer kunnen door rijden naar Brighton, met nog 53% over. Zaterdag: Vertrokken van Brighton naar Bluewater shopping, waar een supercharger is. Daar kwamen we aan met 25%. Op een gemakje wat gegeten en geshopt, auto was vol na 1u22. Dan vertrokken bij Bluewater naar Hull, met een stop in Grantham met nog 34% over. Inzittenden hadden nood aan een toiletstop, en heb de auto dan ook maar ingeprikt op de supercharger. 215km en 63% was ik kwijt. 24 minuten later 40% bijgeladen dus ik had weer 74%. Aangekomen in Hull (126km) met nog 34%. Daar ingeprikt op een gratis lader in de parking. Zondag: Vertrokken met 100% in Hull. 151km verder weer toiletstop, weer in Grantham, 18 minuten ingeprikt en van 58% naar 83% geladen. 210km verder terug aangekomen in Bluewater, weer ingeprikt in supercharger van 33% naar 94% een uur lang, terwijl we een late lunch en shopping deden. 80 km verder aangekomen in Folkestone In Folkestone daar 41 minuten ingeprikt van 71% naar 97%, in afwachting van onze shuttle. Eens boven de 50% kan je niet meer het volle vermogen laden dus dat verklaart waarom deze 26% langer duren dan de 25% in Lokeren bijvoorbeeld. In Calais vertrokken, en Waze stuurde ons langs Ieper omwille van de files op de E40 van dagjestoeristen. Een passagier had nood aan een sanitaire stop na 127km, en de Supercharger van Kortrijk ligt op de route. 32 minuten geladen van 57% naar 90% terwijl we ook de innerlijke mens van vettigheid voorzagen. 190 km verder thuis aangekomen met nog 30% in de batterij. Conclusie: In het algemeen vind ik niet dat we tijd verloren hebben met laden. Ja het had sneller gekund, maar met 5 inzittenden kan je het als chauffeur niet maken om losweg te zeggen dat de passagiers maar in een flesje moeten pissen en ik koppig blijf door rijden. We hebben nergens in de auto blijven zitten, maar altijd onze tijd nuttig gemaakt door naar toilet te gaan en koffie te scoren, of in Bluewater en aan de terminal in Calais iets te eten. Goed, dat is geen sterrenvoer, maar ik vond het wel prettig om te kunnen kiezen uit het aanbod van Bluewater ipv een duffe sandwich van een tankstation omdat ik een deadline had te halen. Dus ja, je kan het zien alsof we op een weekend tijd 5 uur hebben geladen, of dat we op een weekend tijd 3 uur hebben moeten wachten bij de Eurotunnel, een uur hebben geshopt en een uur geluncht. Ik heb als bestuurder altijd moeten wachten op iemand, maar nooit op de auto. Je bent vrij er een andere mening, visie of ervaring op na te houden, maar ik vond de reis met de Tesla geslaagd en niet zo afwijkend van wat we zouden doen met de M2 of een andere auto. Meer nog, met gebruik van de autopilot vond ik het reizen zelf ook heel relax en was ik nooit vermoeid. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Op 28/6/2018 om 00:21, Jokke_vlo zei: Blijven volhouden makker, niet opgeven, en blind zijn! Maar zal u nog eens realistisch huiswerk geven Volgende week donderdagochtend vertrek ik uit Lenzerheide (CH) en moet tussen 15 en 16u in spa staan om met de Funcup te rijden. Ik sta (verplicht) op de parking (geen laadpaal) recht tegen over de F1 paddock. En slapen doe ik hier : http://www.laboiterouge.be/ Zondag om 17u is de race gedaan en Ik hoop om 18u te vertrekken naar Kressbronn (Bodensee) waar ik op maandag om 7.30u vertrek naar de Eurobike show in Friedrichshafen. Dinsdagavond 18u vertrek Ik In Friedrichshafen naar Zaventem Met mijn klassieke wagen ziet dat er REALISTISCH zo uit: Vertrek Lenzerheide 8u- aankomst Spa 15u (Ik zal het bijhouden) Vertrek Spa 18u - aankomst Kressbronn 2u (ws zelfs 1.30) Vertrek Friedrichshafen 18u - aankomst Zaventem : 2.30 (dat is wel met 2 Chauffeurs omdat Ik verwacht redelijk vermoeid te zijn. Dit is geen fictie he. Benieuwd naar de data waar je mee gaat afkomen. En hoe je dat moet organiseren 700km is het van Lenzerheide naar Spa. De eerste vraag is al of je de kans hebt om 's morgens in Lenzerheide met een volle batterij te kunnen vertrekken. Zo ja, dan zou ik met mijn S100d maar 1x moeten laden halverweg, en dat is in Straatsburg. Daar zou ik 1 uur moeten laden. Als ik dan in Spa zou aankomen, dan zou ik nog 50km actieradius overhouden. Ik zou dan 8.5u onderweg zijn. Om dus om 15u in Spa te staan, zou ik om 6.30u 's morgens moeten vertrekken. In Lenzerheide zijn meerdere hotels, en ook publieke parkings waar je Tesla in een nacht volledig is geladen. Als ik echter niet zou kunnen laden in Lenzerheide, dan zou ik 's morgens nog moeten gaan superchargen in Maienfeld (40km van Lenzerheide, en supercharger ligt vlak naast de snelweg). Hiermee zou ik max. 1u extra meer verliezen, afhankelijk van hoe leeg de batterij zou zijn. Ik zou altijd proberen om daar te laden in het naar Lenzerheide rijden de dag voordien. Ik zou dan geboekt hebben in het hotel Radisson Blu of La Villa des fleurs of manoir de Lébioles, allemaal gelegen in Spa, of Hotel de la Source in Stavelot, want daar hebben ze overal de mogelijkheid om een tesla in 8u volledig terug vol te laden. Zondag zou ik dus steeds met een volle batterij kunnen vertrekken. Stavelot - Kressbronn is 625km, dus 1x superchargen onderweg, alweer 1 uur, wat in totaal 8u onderweg is. Ook daar zijn hotels waar je kan laden, of de dag nadien in Friedrichshafen aan de Messe, want daar staan ook meerdere laadpunten. De dag nadien naar Zaventem, alweer geen enkel probleem, met maar 1x 1u superchargen, ofwel een extra keer als je toch in Kressbronn of Friedrichshafen niet hebt kunnen laden. Het is dus zeker haalbaar! Maar, het is een hele organisatie, met meer tijdverlies, en steeds rijden aan max 140 op de teller. Ook moet je in de hotels geluk hebben dat de chargers werken en vrij zijn. Moest ik dit een enkele keer eens moeten doen, dan zou ik dat met de Tesla wel durven. Maar, moest ik dit dikwijls moeten doen, dan zou ik mij geen Tesla gekocht hebben, maar een zuinige snelle diesel à la BMW 530d. 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 1 minute ago, BMWMB said: Ik zou dan geboekt hebben in het hotel Radisson Blu of La Villa des fleurs of manoir de Lébioles, allemaal gelegen in Spa, of Hotel de la Source in Stavelot, want daar hebben ze overal de mogelijkheid om een tesla in 8u volledig terug vol te laden. Je gaat er dan gemakshalve al van uit dat er niemand anders die nacht staat te laden op die plaatsen. Ik zou al stress krijgen van die gedachte alleen. Destination chargers, allemaal tof, maar dat wordt voor meer dan enkel een Tesla gebruikt he. Als er daar een paar BMW 330e's en een Volvo staan kan je in de problemen komen, en t is nu niet dat een gewone plug in hybrid vandaag de dag zo uitzonderlijk is. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Het doet me wel deugd te lezen dat er ook objectief over gesproken kan worden, @BMWMB Toch geen slechte zaak van een tweede ervaringsdeskundige hier te hebben zitten, die niet zijn lidmaatschap van de Kerk Van Elon heeft moeten tekenen met bloed. 1 Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Dat schrijf ik ook hé, op het einde, dat dat idd de voorwaarde is. Maar, je kan altijd een extra keer superchargen, dus zonder stroom zal je niet vallen. Wel verlies je dan weer extra tijd. En idd, stress zal je hebben. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.