ir_fuel 58.282 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Ik snap nu wel dat Wooter een model X nodig heeft. 2 keer gaan shoppen op 2 dagen op exact dezelfde locatie, daar heb je wel een koffer voor nodig natuurlijk 2 Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Ik ga nog een leuk voorbeeld geven, wat ik vorige week aan de hand had. Ik was de ganse dag op de baan geweest, en had nog 150km over toen ik thuis kwam. We hadden een afspraak bij mijn moeder, die op 50km van ons woont, om daar op de koffie te gaan. Ik heb mij moeten haasten om tijdig thuis te zijn, om vrouw en kinderen op te pikken, om dan op tijd bij mij moeder te zijn, waardoor ik onderweg dus niet heb kunnen superchargen. Eens we bij mijn moeder waren begonnen de kinderen te zeuren dat ze op restaurant wilden gaan en sushi wilden gaan eten, en liefst in Maastricht. En toen begon ik te rekenen, dat ik niet meer genoeg batterijcapacitait had, zelfs niet om nog in Maastricht te geraken. Dus zou ik moeten gaan superchargen in Zolder. Ok, dat was wel mogelijk, maar je verliest snel een half uur, en daar had mijn vrouw geen zin in. Het is dus een 'gewoon' restaurant geworden hier in 't dorp. 1 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 (aangepast) 52 minuten geleden, wooter zei: Van die i4 is nog niet eens een rijdende concept uit, laat staan definitieve naam. Ook hebben ze voor de iX3 absoluut niet de productie om batterijen te voorzien. De iX3 zal gebouwd, en enkel verkocht worden, in China. De iX3 is wat men in het jargon noemt een "compliance car"; omwille van wetgeving is het voor constructeurs nodig dat 8% van hun verkochte wagens in China elektrisch zijn, en dus zal 100% van de productie van de iX3 naar China gaan om ervoor te zorgen dat ze nog altijd hun andere modellen met brandstofmotor kunnen verslijten. De rest van de wereld, inclusief Europa, zal echt niet het doel zijn van de iX3, noch de i4. Nu, dat zal veranderen, maar dat zal enkel veranderen wanneer een ander model, zoals een Tesla Model 3, zo een verschuiving in de markt teweeg brengt waardoor BMW en andere merken merken dat ze marktaandeel en dus inkomsten missen. Zolang ze geen marktaandeel en inkomsten missen, ga je van BMW en anderen geen modellen verwachten. De vraag is in hoeverre mate andere merken klaar zijn om, wanneer dit gebeurt, genoeg productie te hebben om onmiddellijk dit risico te beperken en hun marktaandeel te behouden, door zelf al elektrische alternatieven te kunnen produceren en leveren. Ik hoor hier dat de meesten wel overtuigd zijn dat de andere merken snel kunnen schakelen, maar zoals ik het afgelopen jaar de productiecapaciteit volg rond batterijen denk ik dat de andere merken absoluut niet klaar zijn om die omslag te maken. Zelfs Tesla met Panasonic zelf geven aan dat ze aan de limiet van hun productiecapaciteit zitten, en dat voor het merk dat momenteel de grootste vraag naar EV's krijgt. Niemand spreekt hier over de ix3. Mijn dealer liet ook eind 2019 vallen voor de i4. Hoe weet jij dat ze geen rijdende i4 hebben? Internetkennis? 2 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 En waar kan je die elektrische BMW's onderweg laden? Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 7 minuten geleden, BMWMB zei: Ik ga nog een leuk voorbeeld geven, wat ik vorige week aan de hand had. Ik was de ganse dag op de baan geweest, en had nog 150km over toen ik thuis kwam. We hadden een afspraak bij mijn moeder, die op 50km van ons woont, om daar op de koffie te gaan. Ik heb mij moeten haasten om tijdig thuis te zijn, om vrouw en kinderen op te pikken, om dan op tijd bij mij moeder te zijn, waardoor ik onderweg dus niet heb kunnen superchargen. Eens we bij mijn moeder waren begonnen de kinderen te zeuren dat ze op restaurant wilden gaan en sushi wilden gaan eten, en liefst in Maastricht. En toen begon ik te rekenen, dat ik niet meer genoeg batterijcapacitait had, zelfs niet om nog in Maastricht te geraken. Dus zou ik moeten gaan superchargen in Zolder. Ok, dat was wel mogelijk, maar je verliest snel een half uur, en daar had mijn vrouw geen zin in. Het is dus een 'gewoon' restaurant geworden hier in 't dorp. Het leven zoals het is... Zou bij mij niet anders zijn. Ben bijna altijd op de weg met een blik op de klok. Een gezin met enige activiteit (sport, school, dokter, oma, verzin het maar) en een ambulante job. Een ongepland half uur kan ik echt missen... Zodra het effectief rijbereik 600km of meer is dan koop ik er een. (gesteld dat TCO < 330/530d) Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Als je idd dikwijls meer dan 400km moet doen in 1 dag, dan moet je geen Tesla kopen. Bij mij is dat geen 20x in 1 jaar. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 (aangepast) 6 minuten geleden, BMWMB zei: En waar kan je die elektrische BMW's onderweg laden? https://www.chargenow.com/web/chargenow-global https://www.chargenow.com/web/chargenow-be/find Is dit niet voldoende, kan je nog altijd extern een abonnement nemen. 2 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 (aangepast) Audi e tron eind 2018 op onze wegen. €80000 https://www.nl.audi.be/be/web/nl/modellen/e-tron/de-etron-modellen.html 2 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Na de I.D, de I.D. Buzz en de I.D. Crozz voegt Volkswagen opnieuw een conceptauto toe aan de I.D. line-up, met name de Vizzion. De wagen is volledig elektrisch, zelfrijdend en geraakt 665 km ver op een volle batterij. De eerste productierijpe auto uit de I.D.-reeks mogen we tegen 2020 verwachten. https://www.egear.be/elektrische-wagens-geneve-2018/ Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 12 minuten geleden, Dirk75 zei: https://www.chargenow.com/web/chargenow-global https://www.chargenow.com/web/chargenow-be/find Is dit niet voldoende, kan je nog altijd extern een abonnement nemen. Wat is de laadsnelheid bij deze laadpunten? Ik het al gevonden. AC is max 11kW, en DC is max 50kW, wat nog steeds minder dan de helft is van een supercharger van Tesla. Er staan niet zo heel veel DC chargers in België, en ook meestal is er dat maar 1 op elke locatie. Dat wordt aanschuiven... Ik wil maar zeggen, met dat superchargen heeft Tesla een grote voorsprong op de concurrentie. Je kan iedere 50km wel superchargen, en dat aan 130kW/u, en steeds met meerdere laadpunten per locatie. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 (aangepast) 23 minuten geleden, BMWMB zei: Wat is de laadsnelheid bij deze laadpunten? Ik het al gevonden. AC is max 11kW, en DC is max 50kW, wat nog steeds minder dan de helft is van een supercharger van Tesla. Er staan niet zo heel veel DC chargers in België, en ook meestal is er dat maar 1 op elke locatie. Dat wordt aanschuiven... Ik wil maar zeggen, met dat superchargen heeft Tesla een grote voorsprong op de concurrentie. Je kan iedere 50km wel superchargen, en dat aan 130kW/u, en steeds met meerdere laadpunten per locatie. Met welke bmw moeten ze nu aanschuiven? maximaal capaciteit batterij 33kwh... ze hebben nog een jaar om partnerschap uit te bereiden... Op 20 minuten is deze op 80% bij 50 kWh. 2 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Hier is chargepoint mee bezig: https://electrek.co/2017/01/05/chargepoint-400-kw-charing-electric-vehicle-range/ Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Dat schrijf ik ook hé, op het einde, dat dat idd de voorwaarde is. Maar, je kan altijd een extra keer superchargen, dus zonder stroom zal je niet vallen. Wel verlies je dan weer extra tijd. En idd, stress zal je hebben. [emoji16]Wij rijden de 25u en slapen dus niet in de radisson of source maar huren een Huis je met het gezin.In Lenzerheide is het hotel geen vrije keuze, is een dealerevent geoganiseerd door het merk dat we verdelen. Zo zie je dat zelfs al die randvoorwaarden moeilijk vervulbaar zijn.Ik zal zo dadelijk mijn route naar Lenzerheide posten...... ook die vrijheid heb je niet. Morgen kan ik iets rustiger oprijden en dan verkies ik het als “autominded” persoon om de route des cretes mee te pikken. Kan je weer beginnen plannen (en daar kruipt dan ook nog eens tijd in) Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 2 hours ago, ir_fuel said: Het doet me wel deugd te lezen dat er ook objectief over gesproken kan worden, @BMWMB Toch geen slechte zaak van een tweede ervaringsdeskundige hier te hebben zitten, die niet zijn lidmaatschap van de Kerk Van Elon heeft moeten tekenen met bloed. Maar zie je, je kijkt naar @BMWMB zijn berekening en hij overschat al de tijd die nodig is om een Tesla te laden, of de noodzaak om van hotel te wisselen om toch maar een lader te hebben. Ik ben net terug van een trip waar ik niet van uit ging dat ik bij een hotel kon laden, en heb geen enkele minuut moeten wachten op een supercharger. Ik heb wel moeten wachten op mijn koffie, mijn eten en mijn passagiers die ook hun noden hadden. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Ik ga nog een leuk voorbeeld geven, wat ik vorige week aan de hand had. Ik was de ganse dag op de baan geweest, en had nog 150km over toen ik thuis kwam. We hadden een afspraak bij mijn moeder, die op 50km van ons woont, om daar op de koffie te gaan. Ik heb mij moeten haasten om tijdig thuis te zijn, om vrouw en kinderen op te pikken, om dan op tijd bij mij moeder te zijn, waardoor ik onderweg dus niet heb kunnen superchargen. Eens we bij mijn moeder waren begonnen de kinderen te zeuren dat ze op restaurant wilden gaan en sushi wilden gaan eten, en liefst in Maastricht. En toen begon ik te rekenen, dat ik niet meer genoeg batterijcapacitait had, zelfs niet om nog in Maastricht te geraken. Dus zou ik moeten gaan superchargen in Zolder. Ok, dat was wel mogelijk, maar je verliest snel een half uur, en daar had mijn vrouw geen zin in. Het is dus een 'gewoon' restaurant geworden hier in 't dorp. [emoji16]@wooter zou zeggen : en dat restaurant was verdorie beter dan dat sushi ding . Zo zie je maar .... Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 2 hours ago, ir_fuel said: Ik snap nu wel dat Wooter een model X nodig heeft. 2 keer gaan shoppen op 2 dagen op exact dezelfde locatie, daar heb je wel een koffer voor nodig natuurlijk Eerste dag niks gekocht. Tweede dag is mijn vrouw de Disney store in gewandeld. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 1 hour ago, Dirk75 said: Niemand spreekt hier over de ix3. Mijn dealer liet ook eind 2019 vallen voor de i4. Hoe weet jij dat ze geen rijdende i4 hebben? Internetkennis? Hoe weet jij dat ze er wel eentje hebben? Heb je 'm gezien? Een rijdend exemplaar? Een exemplaar met interieur? Dat exemplaar vorig jaar in Frankfurt was een lege doos, dat besef je toch? Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 1 hour ago, Dirk75 said: https://www.chargenow.com/web/chargenow-global https://www.chargenow.com/web/chargenow-be/find Is dit niet voldoende, kan je nog altijd extern een abonnement nemen. @BMWMB regel aub echt geen abonnement bij ChargeNow... Scoor gewoon een gratis laadpasje bij https://newmotion.com. Geen abonnementskosten, en dan kan je op net dezelfde palen als ChargeNow laden, maar heb je ook toegang tot palen die niet tot ChargeNow behoren. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 7 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Wij rijden de 25u en slapen dus niet in de radisson of source maar huren een Huis je met het gezin. In Lenzerheide is het hotel geen vrije keuze, is een dealerevent geoganiseerd door het merk dat we verdelen. Zo zie je dat zelfs al die randvoorwaarden moeilijk vervulbaar zijn. Ik zal zo dadelijk mijn route naar Lenzerheide posten...... ook die vrijheid heb je niet. Morgen kan ik iets rustiger oprijden en dan verkies ik het als “autominded” persoon om de route des cretes mee te pikken. Kan je weer beginnen plannen (en daar kruipt dan ook nog eens tijd in) In dat geval zou ik de Tesla niet nemen, en zou ik lief aan mijn vrouw vragen om haar Rangerover te mogen nemen, of misschien zelfs de GT3 te nemen. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 2 hours ago, BMWMB said: En toen begon ik te rekenen, dat ik niet meer genoeg batterijcapacitait had, zelfs niet om nog in Maastricht te geraken. Dus zou ik moeten gaan superchargen in Zolder. Ok, dat was wel mogelijk, maar je verliest snel een half uur, en daar had mijn vrouw geen zin in. Het is dus een 'gewoon' restaurant geworden hier in 't dorp. In weze is dit toch niet anders als je een LPG auto had gekocht, of een auto met aardgas? Dan moest je ook rekenen of je tot bij een passende laadpaal zou geraken. Ik weet overigens niet waar je moeder woont, maar zou de supercharger in Urmond niet korter geweest zijn? En reëel had je dan daar 10 minuten moeten laden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 Just now, BMWMB said: In dat geval zou ik de Tesla niet nemen, en zou ik lief aan mijn vrouw vragen om haar Rangerover te mogen nemen, of misschien zelfs de GT3 te nemen. Ik heb enkele pagina's geleden al aangegeven hoe je het volledig met een Tesla kan, zonder te rekenen op laadpalen bij hotels. En met een Rangerover ga je ook niet route de Crete doen. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 3 minuten geleden, wooter zei: Hoe weet jij dat ze er wel eentje hebben? Heb je 'm gezien? Een rijdend exemplaar? Een exemplaar met interieur? Dat exemplaar vorig jaar in Frankfurt was een lege doos, dat besef je toch? Als ik iets niet weet, spreek ik me er niet over uit. Hij bestaat niet, bla bla bla. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 over zowel de prijs van de tesla 3 in europa, als over de i4 valt eigenlijk bitter weinig te zeggen momenteel. (prijs, levertijd... ) Eind 2019 zegt de dealer, maar die heeft zelf ook geen glazen bol... bmw haalt ook niet altijd de data die ze zelf beloven hoor. tot we zover zijn (eind 2019 - 2020) is het koffiedik kijken. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 3 minuten geleden, wooter zei: @BMWMB regel aub echt geen abonnement bij ChargeNow... Scoor gewoon een gratis laadpasje bij https://newmotion.com. Geen abonnementskosten, en dan kan je op net dezelfde palen als ChargeNow laden, maar heb je ook toegang tot palen die niet tot ChargeNow behoren. Dat was ik ook niet van plan. ChargeNow werd hier aangeraden om BMW's te laden, omdat ik meldde dat er nog geen laadpunten zijn om deftig een elektrische BMW te kunnen laden. Voorlopig neem ik nog nergens een abonnement. Quote
BMWMB 12.350 Geplaatst: 2 juli 2018 Geplaatst: 2 juli 2018 3 minuten geleden, wooter zei: In weze is dit toch niet anders als je een LPG auto had gekocht, of een auto met aardgas? Dan moest je ook rekenen of je tot bij een passende laadpaal zou geraken. Ik weet overigens niet waar je moeder woont, maar zou de supercharger in Urmond niet korter geweest zijn? En reëel had je dan daar 10 minuten moeten laden. Wij wonen in Maaseik, en mijn moeder in Beringen. Ik had dus in Zolder moeten gaan laden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.