Gast Dirk75 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 (aangepast) 6 minuten geleden, josenjef zei: Met 50 in een bus van 30 jaar oud gaan zitten is veel ecologischer dan 25 recente personenwagens met 2 man in ... Ecologie en economie hebben vaak veel meer gemeen dan aangenomen wordt... die politiewagens waar het over gaat waren voor zeer specifiek gebruik, geen dagelijkse interventievoertuigen. De grootste milieu impact zit niet in het type voertuig op zich, maar wat je er mee doet. Jammergenoeg zit er soms maar 5 man op... Voor de rest heb je een punt. En als die 50 man met fiets zouden gaan, dan was die euro6 bus nog vervuilender. En zo kan je blijven doorgaan... 19 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 20 uren geleden, Dirk75 zei: Wat is het punt dan wel? Het ontgaat iedereen. Jij snapt het niet dus niemand snapt het? Bedankt om dat voor me te beslissen. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 (aangepast) 6 minuten geleden, Polygoon zei: Jij snapt het niet dus niemand snapt het? Bedankt om dat voor me te beslissen. Sorry, leg het me dan eens uit. En bedankt om deze discutie nog eens naar boven te brengen. Leg het punt aub uit... Quote China had vorig jaar de grootste reductie van CO2 van de vervuilende landen, waar de westerse landen amper tot geen reductie voor konden leggen. Daarnaast worden in die contreien bijna 90% van alle elektrische wagens verkocht. Ik ben te zwaar. Mijne maat is te zwaar. We beginnen samen te diëten. Ik verlies op een maand tijd 3kg Mijne maat verliest op een maand tijd 9kg Ergo, mijne maat is 3 keer beter bezig dan ik. Dat ik 10kg te veel weeg en mijne maat 50kg te veel, dat laten we dan even buiten beschouwing. Dat is wat jij nu hebt geschreven. 19 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 6 minuten geleden, Dirk75 zei: Sorry, leg het me dan eens uit. En bedankt om deze discutie nog eens naar boven te brengen. Discussie, ik zal @brjefs maar even voor zijn. Het punt is hier dat het veel makkelijker is om als China, zijnde een land dat momenteel een énorm grote uitstoot heeft, x-aantal percentage in emissieverbetering te realiseren. Het is daarom echter niet dat China nu ineens de primus van de klas is. Beter dan slecht is niet altijd goed, het is er momenteel gewoon minder slecht dan ervoor. Ze hebben wel nog een hele lange weg te gaan. Het feit dat ze daar nu allemaal EV's kopen gaat daarbij helpen. Het is anderzijds wel hun industrie die de grote vervuiler is. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 3 minuten geleden, Polygoon zei: Discussie, ik zal @brjefs maar even voor zijn. Het punt is hier dat het veel makkelijker is om als China, zijnde een land dat momenteel een énorm grote uitstoot heeft, x-aantal percentage in emissieverbetering te realiseren. Het is daarom echter niet dat China nu ineens de primus van de klas is. Beter dan slecht is niet altijd goed, het is er momenteel gewoon minder slecht dan ervoor. Ze hebben wel nog een hele lange weg te gaan. Het feit dat ze daar nu allemaal EV's kopen gaat daarbij helpen. Het is anderzijds wel hun industrie die de grote vervuiler is. Dat versta ik, maar er stond ook dat ze strengere normen hanteren op termijn omdat de ze met meer zijn. En ze in de toekomst strengere normen hebben dan wij. Dat heb jij gemist en ir ook. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 Jammergenoeg zit er soms maar 5 man op... Voor de rest heb je een punt. En als die 50 man met fiets zouden gaan, dan was die euro6 bus nog vervuilender. En zo kan je blijven doorgaan... Het gaat om potentieel en weging tegenover andere factoren. Zo krijgt de fiets het moeilijk als afstand en tijd in rekening brengt. Zo zijn de Chinezen vaak gescheten als je het aantal inwoners in rekening brengt. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 2 minuten geleden, josenjef zei: Het gaat om potentieel en weging tegenover andere factoren. Zo krijgt de fiets het moeilijk als afstand en tijd in rekening brengt. Zo zijn de Chinezen vaak gescheten als je het aantal inwoners in rekening brengt. Ik heb zo mijn woon werk eens opgezocht, ben sneller met de fiets dan het openbaar vervoer... Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 15 minuten geleden, Dirk75 zei: Dat versta ik, maar er stond ook dat ze strengere normen hanteren op termijn omdat de ze met meer zijn. En ze in de toekomst strengere normen hebben dan wij. Dat heb jij gemist en ir ook. Ik ga in de toekomst ook een streng dieet volgen. Six pack en al. Althans dat is wat ik zeg tegen m'n vriendin om ze te sussen . Eerst zien, dan geloven. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 8 minuten geleden, Dirk75 zei: Ik heb zo mijn woon werk eens opgezocht, ben sneller met de fiets dan het openbaar vervoer... Dus je gaat ook met je fiets werken veronderstel ik? Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 Zojuist, Polygoon zei: Dus je gaat ook met je fiets werken veronderstel ik? Met den auto ben ik sneller.. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 2 minuten geleden, Polygoon zei: Ik ga in de toekomst ook een streng dieet volgen. Six pack en al. Althans dat is wat ik zeg tegen m'n vriendin om ze te sussen . Eerst zien, dan geloven. Doen ze het niet, gaat het sterftecijfer de lucht in. En lost het probleem zichzelf op... En dat kan de bedoeling toch niet zijn. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 Zojuist, Dirk75 zei: Doen ze het niet, gaat het sterftecijfer de lucht in. En lost het probleem zichzelf op... En dat kan de bedoeling toch niet zijn. Gelukkig staat de Chinese overheid bekend om de mensenrechten en hun bevolking hoog in het vaandel te dragen. Nu, versta me niet verkeerd. Uiteraard is het goed dat China iets doet aan z'n uitstoot, heel goed zelfs. Maar om onszelf nu op de vingers te tikken omdat we procentueel geen progressie maken tegenover China is er wat over. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 1 minuut geleden, Polygoon zei: Gelukkig staat de Chinese overheid bekend om de mensenrechten en hun bevolking hoog in het vaandel te dragen. Nu, versta me niet verkeerd. Uiteraard is het goed dat China iets doet aan z'n uitstoot, heel goed zelfs. Maar om onszelf nu op de vingers te tikken omdat we procentueel geen progressie maken tegenover China is er wat over. Tja, ik kies persoonlijk voor een beter leefmilieu. Ongeacht of het nu opgelegd is of niet. We zijn goed bezig, afval sorteren ea. Stilstaan is achteruit gaan... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 18 hours ago, wooter said: https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/vlaanderen/vlaamse-premie-voor-elektrische-auto-s-flopt/10032118.html Tja wat wil je ... Als ik vandaag elektrisch wil/moet kopen is het ook Tesla of niks. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 32 minutes ago, Polygoon said: Discussie, ik zal @brjefs maar even voor zijn. Het punt is hier dat het veel makkelijker is om als China, zijnde een land dat momenteel een énorm grote uitstoot heeft, x-aantal percentage in emissieverbetering te realiseren. Het is daarom echter niet dat China nu ineens de primus van de klas is. Beter dan slecht is niet altijd goed, het is er momenteel gewoon minder slecht dan ervoor. Ze hebben wel nog een hele lange weg te gaan. Het feit dat ze daar nu allemaal EV's kopen gaat daarbij helpen. Het is anderzijds wel hun industrie die de grote vervuiler is. Bedankt. Zelf heb ik er de moed niet meer voor. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 4 minuten geleden, Dirk75 zei: Tja, ik kies persoonlijk voor een beter leefmilieu. Ongeacht of het nu opgelegd is of niet. We zijn goed bezig, afval sorteren ea. Stilstaan is achteruit gaan... En toch met de wagen pendelen? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 20 hours ago, wooter said: Ik vond het schitterend dat kinderen op dit cross-parcours van een nieuwe hobby konden proeven zonder dat daar allerlei ingewikkelde milieuvergunningen moesten afgesloten worden. Klopt. Elektrische mountainbikes worden ook meer en meer alternatieven voor de crossmoto trouwens. 20 hours ago, wooter said: Zou het niet super zijn dat je op dezelfde manier met e-karts nabij een sportcentrum in openlucht kan sporten, in plaats van enkel op gure industrieterreinen in grote bedrijfshallen die stinken naar uitlaatgassen? Dan gaat men klagen over het gieren van de banden. Probleem bij alles blijft de autonomie. Zolang dat niet opgelost is zal er niet snel iets veranderen. Breng morgen een technologie uit waarbij je 1 uur full pull kan rijden en op 5 minuten kan opladen, en je kan endurance rijden met die dingen (en er zal endurance gereden worden. Alles met een motor in wordt gebruikt om mee te racen tegenwoordig. Tractoren, grasmaaiers, auto's ....) Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 (aangepast) 1 minuut geleden, Polygoon zei: En toch met de wagen pendelen? Ik zit hier toch op autominded... 19 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 Just now, Polygoon said: En toch met de wagen pendelen? Met een diesel, want dat is goedkoper. Fuck het milieu. Dat moeten de anderen maar oplossen. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 (aangepast) 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Met een diesel, want dat is goedkoper. Fuck het milieu. Dat moeten de anderen maar oplossen. Neen meer koppel, ... dit noemen ze natrappen... ik dacht dat je de moed niet meer had. Sukkelaar. 19 juli 2018 aangepast door Dirk75 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 1 minute ago, Dirk75 said: Sukkelaar. 1 Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 19 uren geleden, Jokke_vlo zei: Twee weken geleden was het vergadering met de omwonenden omtrent de te vernieuwen milieuvergunning en het feit dat men de absurde geluidsnorm van 95db kon optrekken naar 98db. Er waren VIJFTIEN aanwezigen. Jawel 15 die niet allemaal tegen waren. Een overwelgende meerderheid omwonenden heeft dus geen probleem.We leven in een land waar zeer kleine minderheden het recht krijgen om de meerderheid verboden op te leggen. Dat is ronduit ondemocratisch Net zoals 6 pipo's tegen de sinksefoor waren Dus sinksefoor weg, plannen voor groenzone en ondergrondse parkeergarage. Zelfde pipo's zijn hier weer tegen omdat de ondergrondse ingang in hun straat zou uitkomen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 En daardoor krijg je in België niks groot structureel gedaan. Alles wordt hier geblokkeerd. Hoelang zijn ze nu al over de ring rond Antwerpen bezig bv? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 2 minuten geleden, ir_fuel zei: En daardoor krijg je in België niks groot structureel gedaan. Alles wordt hier geblokkeerd. Hoelang zijn ze nu al over de ring rond Antwerpen bezig bv? Iets gedaan krijgen lukt niet, behalve als het gaat om regeltjes en verboden. Daar zijn we HEEL sterk in. #communismeindepraktijk Quote
Gast wooter Geplaatst: 19 juli 2018 Geplaatst: 19 juli 2018 1 hour ago, ir_fuel said: Tja wat wil je ... Als ik vandaag elektrisch wil/moet kopen is het ook Tesla of niks. Klopt wel. Gisteren toevallig een Duitser in een Hyundai Ioniq zien laden aan een snellader. De eerste elektrische Ioniq die ik in Europa zag. De man gaf aan dat hij als eerste een testrit kon boeken, en tijdens de testrit al besloot om de testwagen ter plaatste te kopen. De auto's krijg je nauwelijks geleverd omdat LG Chem niet kan volgen met productie van de batterijen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.