Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Momenteel zijn de EV's nog duur, maar als de markt voor EV's zal stijgen, zullen de fabrikanten ook meer EV's gaan bouwen, en zullen deze ook alsmaar goedkoper worden. En als iedereen die nu al een EV kan kopen dat ook effectief doet, dan hebben we tegen 2029 al een heel mooi aanbod tweedehands. We moeten ergens beginnen hé...

Iemand die thuis niet kan laden, is vandaag idd benadeeld. Maar, tegen 2029 zullen er heel wat laadpalen bijkomen, en ik verwacht ook dat de actieradius van een EV zal stijgen. Of misschien is er wel een doorbraak van waterstof. Het komt heel zeker voor iedereen goed.

Hoe meer mensen er EV zullen rijden, hoe meer aanbod er komt, en hoe meer laadoplossingen er zullen komen.

En wat de woningen betreft, moet iedereen beseffen dat energie schaars en duur wordt. Investeren om het energieverbruik te laten dalen is dus verstandig. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, BMWMB zei:

En wat de woningen betreft, moet iedereen beseffen dat energie schaars en duur wordt. Investeren om het energieverbruik te laten dalen is dus verstandig. 

zie mijn punt van mijn vorige punt...hangt af van hoeveel de investeringen zullen zijn itt gewoon verder doen en de meerkost betalen.

vrienden van me hebben hun ruiten in heel hun huis veranderd van enkel glas naar dubbel en dat koste handenvol geld en ze zien het niet aan hun verbruik dat minder is.

Geplaatst:

Wat die investering is, kan je snel en correct bepalen. Wat de energiekost op termijn zal zijn niet.

• Verdrietig 1
Geplaatst:
2 uren geleden, BMWMB zei:

We moeten gewoon proberen zo weinig mogelijk energie te verbruiken

Dat is nogal een vooruitgang en zal de mensheid helpen.

De zon schijnt nog altijd even fel als 4000 jaar geleden, en nu kunnen we die energie beter opvangen.

Als we dan toch de wereld en de mensheid willen vooruit helpen, moet energie in overdaad en spotgoedkoop beschikbaar worden. Stel je voor wat we dan zouden kunnen doen.

De Arabische landen hebben fortuinen verdiend met ons olie te verkopen, ze investeren dat nu in zonnepanelen waarmee ze de energie opwekken om ons later hun ontzilt zeewater te verkopen.

Geplaatst:

Geld investeren in het energiezuinig maken van je woning is goed, maar krijg je niet terug bij verkoop.

Niet alleen verscherpen de normen ieder jaar, de verwachtingen van de kopers ook. Dat wil zeggen dat je geen bonus krijgt voor die zaken, enkel een malus wanneer niet aanwezig. Maw, niemand betaalt 5k meer omdat je dak is geïsoleerd, maar ze geven wel 5k minder als dat niet is gebeurd.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
2 minuten geleden, ICM zei:

Geld investeren in het energiezuinig maken van je woning is goed, maar krijg je niet terug bij verkoop.

Niet alleen verscherpen de normen ieder jaar, de verwachtingen van de kopers ook. Dat wil zeggen dat je geen bonus krijgt voor die zaken, enkel een malus wanneer niet aanwezig. Maw, niemand betaalt 5k meer omdat je dak is geïsoleerd, maar ze geven wel 5k minder als dat niet is gebeurd.

klopt inderdaad. als je nu naar energielabel A renoveert voor 50 000 euro of naar label D voor 30 000, je gaat niet meer van de koper krijgen.

Geplaatst:

Ik zie eerder een trend dat mensen een huis willen kopen dat klaar is, en waar ze niet teveel meer aan moeten verbouwen. Als je op termijn dus een huis verkoopt dat niet voldoet, dan denk ik dat het zelfs moeilijk zal zijn om het verkocht te krijgen. En zeker als de regels nog strenger worden.

Geplaatst:

Ik zie het eerder evolueren naar Nederlands principe.  35 app in 1 huis aan woekerprijzen, en allemaal een fiets voor de deur. ?

Geplaatst: (aangepast)
6 minuten geleden, tuscani zei:

Ik zie het eerder evolueren naar Nederlands principe.  35 app in 1 huis aan woekerprijzen, en allemaal een fiets voor de deur. ?

evolueren...je moet maar eens in Gent of bepaalde wijken in Antwerpen gaan zien...daar moet je als wandelaar op straat wandelen omdat het voetpad vol bakfietsen staat...?

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:

Ik zie nog wat problemen bij die publieke laadpalen:

- net nog iemand zijn hybride zien inpluggen zodat die morgenvroeg weer 40 km elektrisch kan rijden. Paal gans de nacht bezet.

- er zullen heel wat mensen zijn die daar hun wagen gaan insteken als er 100 km van hun range is, bang om de volgende dag ergens zonder te vallen. Paal gans de nacht bezet om toch maar een volle batterij te hebben. Niet iedereen gaat pas laden bij 10%.

Er gaan dus gigantisch veel palen moeten komen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
12 uren geleden, Bart zei:

mijne Nokia 5510 ging ook een week mee zonder opladen, een iPhone met moeite een dag . Waarom koopt men dan een iPhone? Je komt genoeg momenten tegen waarop je deze kan laden, idem met een auto.

ik zat laatst in een taxi van Zaventem naar de Vlaamse ardennen . Zat die taxichauffeur bezig dat hij 600 km /dag moet rijden en dat dat niet gaat met een ev.  

Ik antwoordde hem, je hebt daarjuist 30 min staan wachten op mij.  Als je hem die periode in de lader had gestoken op de luchthavenparking was hij al vol. Dat is dus wat ik bedoel met het niet willen.

Om mijn voorbeeld van een Nokia te blijven volgen deze koste vroeger rond de 250€ een iPhone rond de 750€ .  Hoeveel % heeft ondertussen een smartphone ?

U vergelijking klopt wel niet echt he
Er bestaan nu nog altijd gsm's die 1 week of meer meegaan zonder opladen, die kan je nog altijd gewoon nieuw kopen, terwijl ze bij de auto's net dat willen verbieden.

Ja die taxichauffeur had kunnen laden terwijl hij aan het wachten was, maar wat als er op die moment net geen laders vrij waren en hij dus zou moeten wachten om te kunnen laden, dan moest jij ook wachten tot die taxi voldoende geladen was om jou rit te kunnen maken.

Hoeveel % van die smartphones zijn goedkoper dan 750 euro? Niet iedereen die een smartphone koopt, koopt een duur toestel zoals een iPhone of ander topmodel.
Er zijn heel wat smartphones te krijgen voor lagere prijzen, hopelijk zal dat in de nabije toekomst ook zo zijn bij de auto's, maar tot nu toe ziet dat er niet zo goed uit.

Geplaatst:
4 uren geleden, BMWMB zei:

Uiteindelijk is de renovatieplicht voor de kopers, en niet voor de oudere mensen die al 40 jaar in hun huis wonen.

Om te beginnen wel ja, maar vanaf 2030 zullen volgens de huidige plannen ook eigenaars hun huis moeten renoveren wanneer deze niet aan de normen voldoen.

Geplaatst:
2 uren geleden, BMWMB zei:

Ik zie eerder een trend dat mensen een huis willen kopen dat klaar is, en waar ze niet teveel meer aan moeten verbouwen. Als je op termijn dus een huis verkoopt dat niet voldoet, dan denk ik dat het zelfs moeilijk zal zijn om het verkocht te krijgen. En zeker als de regels nog strenger worden.

Dat is zo. Daarom is het zoals ik zeg een goed idee (en verplicht), maar je krijgt er geen geld extra voor. Enkel geld minder als het niet is gebeurd

Geplaatst:
7 uren geleden, BMWMB zei:

Motiveer daarom de mensen die nu wel een EV kunnen kopen om er eentje te kopen, zodat de vraag zal stijgen en er goedkopere nieuwe EV's komen, en ook tweedehandsen tegen 2029, zodat idd de mensen die minder verdienen ook eentje kunnen kopen. Denk eraan, bijna geen onderhoudskosten, want oliewissels zijn niet nodig, ze kunnen langer met hun auto rijden want EV's gaan langer mee, en zijn minder gevoelig aan technische problemen, en als ik de evolutie zie van de prijs aan de pomp van benzine en diesel, dan is dat voor iemand met een lager loon ook geen cadeau.

Als de politiek geen targets of deathlines stelt, dan komt het er gewoon nooit van. En misschien is zelfs 2029 ambitieus, maar bijsturen kunnen ze nog steeds. Je moet wel ergens starten, en een datum prikken, ook al heb je geen glazen bol.

En wie zegt dat het allemaal elektrisch moet worden? Ik denk dat de politiek open staat voor alles wat milieuvriendelijker is, waarbij ik denk aan waterstof. Misschien is dit wel een goede bron voor het zwaardere vervoer? 

.

Onderhoudskosten zijn inderdaad lager en oliewissels zijn niet meer nodig. Minder gevoelig aan technische problemen?? Er zit veel meer elektronische brol is, dus dat kan ook wel voor problemen zorgen. En dan de "brandstof", de prijzen van benzine en diesel stijgen inderdaad serieus, maar de prijzen van de elektriciteit zijn ook serieus de hoogte in gegaan, dus daar is het verschil nu niet zo groot.

Vele merken zijn zelf al bezig met de overschakeling van ice naar ev's, dus als de politiek zich er niet zo sterk mee zou gaan moeien, zouden we er ook wel komen.

Geplaatst:
7 uren geleden, knight-rider zei:

Onderhoudskosten zijn inderdaad lager en oliewissels zijn niet meer nodig. Minder gevoelig aan technische problemen?? Er zit veel meer elektronische brol is, dus dat kan ook wel voor problemen zorgen. En dan de "brandstof", de prijzen van benzine en diesel stijgen inderdaad serieus, maar de prijzen van de elektriciteit zijn ook serieus de hoogte in gegaan, dus daar is het verschil nu niet zo groot.

Vele merken zijn zelf al bezig met de overschakeling van ice naar ev's, dus als de politiek zich er niet zo sterk mee zou gaan moeien, zouden we er ook wel komen.

Volgens mij houden de constructeurs de prijzen ook kunstmatig hoog nu omdat ze ook weten dat er aan onderhoud etc niet veel meer verdiend gaat kunnen worden, dacht dat dat toch hun grootste bron van inkomsten was.

Een elektromotor is normaal gezien ook heel betrouwbaar.

Ik denk dat ze die EV's nu al heel goedkoop kunnen maken, maar doen uitschijnen van niet. De batterij blijft uiteraard het duurste onderdeel, dus hangt veel af van hoe goedkoop ze die kunnen maken, maar al de rest? Je ziet dat ook vind ik aan het aantal pk's die ze in al die EV's steken, het kan niet op. Een ICE met +400pk betrouwbaar kunnen verkopen, heeft heel wat voeten in de aarde, in een EV is dat veel minder "moeilijk" heb ik de indruk..

Geplaatst:
Op 7/11/2021 om 08:11, Bart zei:

het is goed geweest met ic , het was leuk met ic, het is passé met ic.  

Jij hebt echt 0,0 een idee van wat rijplezier echt kan zijn é. Ocharme eigenlijk

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
9 minuten geleden, Greg zei:

Volgens mij houden de constructeurs de prijzen ook kunstmatig hoog nu omdat ze ook weten dat er aan onderhoud etc niet veel meer verdiend gaat kunnen worden, dacht dat dat toch hun grootste bron van inkomsten was.

Een elektromotor is normaal gezien ook heel betrouwbaar.

Ik denk dat ze die EV's nu al heel goedkoop kunnen maken, maar doen uitschijnen van niet. De batterij blijft uiteraard het duurste onderdeel, dus hangt veel af van hoe goedkoop ze die kunnen maken, maar al de rest? Je ziet dat ook vind ik aan het aantal pk's die ze in al die EV's steken, het kan niet op. Een ICE met +400pk betrouwbaar kunnen verkopen, heeft heel wat voeten in de aarde, in een EV is dat veel minder "moeilijk" heb ik de indruk..

Ik denk dat de evolutie gaat zitten in het "kopen" van die auto's. In mijn familie zijn er 2 particuliere EV's en die zijn niet met de spaarcenten gekocht zoals ze dat vroeger altijd deden. Ze zitten beiden in formules waarbij ze na 4 jaar de wagen terug kunnen inleveren, puur omdat ze niet weten wat de markt gaat doen.

Ik ben dit weekend Lynk&Co 01 gaan bekijken, puur omdat de abonnementsformule die ze aanbieden voor mij op dit moment interessant kan zijn.

Geplaatst:
16 hours ago, Liquid Li0n said:

hou je je aan 1 kind politiek, zoals vroeger in China bestond help je je de wereld met minder uitstoot.

Ze zitten daar nu met de handen in het haar door die politiek.

15 hours ago, Liquid Li0n said:

dat is dan ook hetgeen ze willen, het steekt de ogen van de overheid uit dat er zoveel geld op de spaarboekjes staat geparkeerd en ook dat we allemaal een eigendom hebben ipv zoals in vele andere landen ze dit niet kunnen betalen en dus afhankelijk zijn van meer factoren zonder eigendommen

Ja en zoals bij alles is dat evenredig verdeeld, wat er op die spaarboekjes staat. Dus kan elke eigenaar zijn huis wel renoveren.

• Grappig 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja en zoals bij alles is dat evenredig verdeeld, wat er op die spaarboekjes staat. Dus kan elke eigenaar zijn huis wel renoveren.

zo denkt de overheid idd...uit de ivoren toren zien ze de miljarden maar stijgen op die spaarrekeningen, ze vergeten enkel wel dat 90% van de mensen zoveel heeft als 1% van de rijkste!

Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Niet alleen door die politiek. Ze hebben nu een 3-kind politiek maar de mensen in steden zeggen nee bedankt da's te veel.

Geplaatst:
2 uren geleden, PJH zei:

Jij hebt echt 0,0 een idee van wat rijplezier echt kan zijn é. Ocharme eigenlijk

Voor u is dit duidelijk anders dan voor mij ?.

Elk zijn goesting en idee  daarover 

Geplaatst:
14 minuten geleden, Bart zei:

ja zo is dat, maar het is vaak precies wel zo dat als de goesting en het idee daarover afwijkt dan dat van een bepaalde groep mensen dat het er dan tegen zit...

je wordt dan in het hoekje van het schuldgevoel geduwd als je een andere mening er op na houdt. Niet enkel over vervoersmiddelen maar ook over eetpatroon of levensstijl...

Geplaatst: (aangepast)
7 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ja zo is dat, maar het is vaak precies wel zo dat als de goesting en het idee daarover afwijkt dan dat van een bepaalde groep mensen dat het er dan tegen zit...

je wordt dan in het hoekje van het schuldgevoel geduwd als je een andere mening er op na houdt. Niet enkel over vervoersmiddelen maar ook over eetpatroon of levensstijl...

Zo lichtgeraakt ? Dit is een forum , een beetje discussie of meningsverschillen moeten toch kunnen .
Wat anderen van u denken of zeggen ?? , doe uw eigen goesting en trek er u niks van aan . Ieder zijn idee.  

er zit eindelijk weer wat swung in dit forum ?

aangepast door Bart
  • Grappig 1
Geplaatst:
50 minuten geleden, Bart zei:

Ja tuurlijk, autoliefhebberij bestaat in 101 vormen:
- Tuning zoals in de vroege jaren 2000 met spoilers en lampjes overal
- Gewoon bezit van iets speciaals
- Motortuning en proberen hoge vermogens halen
- Bochtenwerk gaan opzoeken
- Driften
- Paraderen
- Stoplichtsprintjes trekken
- ....

Vandaar dat het kort door de bocht is om te zeggen dat een ICE passé is. Ik ben eens een dag opstap geweest met een Taycan Turbo en vond het een veel betere wagen dat al die rommel met hun automaatjes en turbootjes die je vandaag dient te kopen. 1000x liever dat, dan al die andere meuk. Ik zou die auto zelfs overwegen boven de nieuwe 4 cilinder C63 AMG omdat het beide geen sportwagens zijn, maar eerdere snelle luxewagens.

Maar voor echt rijplezier? No way. Doe mij maar een lichte (moeilijk haalbaar met batterijen) kleine (moeilijk haalbaar als je een bruikbare range wil hebben) goed sturende auto. Daarmee naar Luxemburg of de Eifel of ergens anders waar het mooi en afgelegen is en ECHT rijden ermee, ipv gewoon rond de kerktoren. Dat zijn zaken die nu onmogelijk zijn met een EV.

ICE is nog lang niet dood dus :) Al ben ik benieuwd naar wat Porsche gaat brengen met hun EV Boxster straks. Voorlopig denk ik niet dat het een vervanger zou kunnen zijn voor wat ik nu heb, maar we moeten het een kans geven want we gaan niet anders meer kunnen.

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid