Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

volledig akkoord. 

licht + manueel + rwd + knappe sound (kan soms ook al gewoon van een 4 cilinder zijn)is iets dat ontbreekt bij een EV. Maar de discussie is hier al eerder gevoerd. een EV is eerder gemaakt voor de A naar B tripjes, en een auto om plezier mee te hebben en écht mee te rijden, dat is 1) onbestaande in de ogen van de politiek en 2) alles behalve EV of waterstof en gaat moeilijk worden om nog te mogen rijden met de LEZ die er zijn. Ongeacht de prijs die je zal betalen om het nog maar voor je duer te mogen hebben staan.

43 minuten geleden, Bart zei:

Zo lichtgeraakt ? Dit is een forum , een beetje discussie of meningsverschillen moeten toch kunnen .
Wat anderen van u denken of zeggen ?? , doe uw eigen goesting en trek er u niks van aan . Ieder zijn idee.  

er zit eindelijk weer wat swung in dit forum ?

lichtgeraakt niet. ik toch niet. Maar ik merk wel dat de woke gemeenschap of de andere kant licht geraakt is of direct ter aanval gaat.

jij eet vlees!!! vuile klootzak
jij rijdt auto!!! egoist
jij gebruikt een vliegtuig of auto ipv een trein voor te reizen!!! schandalig

terwijl ze zelf zo hypocriet zijn als weet ik wa! met 100 000en in Glasgow voor een betoging...blijf thuis en je bespaart al direct tonnen co2, stop met het eten van je avocados e.a. en je bespaart al weer...

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
39 minuten geleden, PJH zei:

Vandaar dat het kort door de bocht is om te zeggen dat een ICE passé is.

ICE in autos is passé. Spijtig voor de liefhebbers.

Tot aan de eerste blackout misschien...

Geplaatst:
38 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

... de woke gemeenschap ...

ff ter duiding ... ik heb geen eigen gemeenschap en mijn nick WoKe heb ik ondertussen al 24 jaar ?

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 8
Geplaatst:
55 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

lichtgeraakt niet. ik toch niet. Maar ik merk wel dat de woke gemeenschap of de andere kant licht geraakt is of direct ter aanval gaat.

jij eet vlees!!! vuile klootzak
jij rijdt auto!!! egoist
jij gebruikt een vliegtuig of auto ipv een trein voor te reizen!!! schandalig

terwijl ze zelf zo hypocriet zijn als weet ik wa! met 100 000en in Glasgow voor een betoging...blijf thuis en je bespaart al direct tonnen co2, stop met het eten van je avocados e.a. en je bespaart al weer...

Ik ben content dat er nog mensen dit zien,

een ev is momenteel zeker niet de perfecte oplossing voor alle mobiliteit . Maar een ic heeft meer dan waarschijnlijk zijn langste tijd gehad.
Moeten we daar rouwig om zijn ?

Ik kan enkel spreken vanuit mijn ervaring met mijn taycan . Tov mijn pana hybrid , s5 etc . 
ik ben er niet rouwig om , de meesten , indien ze het eens zouden proberen , gaan mij vermoedelijk nadien begrijpen. 

Geplaatst:
32 minuten geleden, Bart zei:

Ik ben content dat er nog mensen dit zien,

een ev is momenteel zeker niet de perfecte oplossing voor alle mobiliteit . Maar een ic heeft meer dan waarschijnlijk zijn langste tijd gehad.
Moeten we daar rouwig om zijn ?

Ik kan enkel spreken vanuit mijn ervaring met mijn taycan . Tov mijn pana hybrid , s5 etc . 
ik ben er niet rouwig om , de meesten , indien ze het eens zouden proberen , gaan mij vermoedelijk nadien begrijpen. 

Voor u is elektrisch rijden van een Panamera Hybride naar Taycan Turbo gaan. Voor mij is dat van een 350hp Octavia RS naar Nissan Leaf. Denk dat rouwig zijn wel op z’n plaats is ?

• Vind ik leuk 4
  • Grappig 4
Geplaatst:
1 uur geleden, WoKe zei:

WoKe heb ik ondertussen al 24 jaar ?

Dus jij bent er mee begonnen eigenlijk... mooi is dat :D

2 uren geleden, Jules_W zei:

Voor u is elektrisch rijden van een Panamera Hybride naar Taycan Turbo gaan. Voor mij is dat van een 350hp Octavia RS naar Nissan Leaf. Denk dat rouwig zijn wel op z’n plaats is ?

Niet zeveren nu hè , laten we eens een vergelijk maken voor het gemak van 2 nieuwe auto’s .

uw rs , nieuw zojuist opgezocht , 43+ tax + bivv+ uw gechip naar 350 pk = +_50d€.

model 3 standaard = is sneller dan uw rs = nieuwprijs 50d€ .

Ik zou ook rouwig zijn in uw plaats ??

aangepast door Bart
Geplaatst:
1 uur geleden, PJH zei:

Dus jij bent er mee begonnen eigenlijk... mooi is dat :D

Nog een chance dat ik niet woke ben (in de zin van wat het tegenwoordig allemaal betekent) ?

Geplaatst:
15 minuten geleden, Bart zei:

Niet zeveren nu hè , laten we eens een vergelijk maken voor het gemak van 2 nieuwe auto’s .

uw rs , nieuw zojuist opgezocht , 43+ tax + bivv+ uw gechip naar 350 pk = +_50d€.

model 3 standaard = is sneller dan uw rs = nieuwprijs 50d€ .

Ik zou ook rouwig zijn in uw plaats ??

:lolz:

motortuning kostte 2k€. 

NISSAN LEAF 

892D82FD-057B-4101-8109-D9D6F4DF35C4.jpeg

Geplaatst:

Appels met appels vergelijken hè , nieuw catalogusprijs .  

Geplaatst:
9 minuten geleden, Bart zei:

Appels met appels vergelijken hè , nieuw catalogusprijs .  

Vind jij dat appels met appels? Ik kijk naar wat er in €’s van mijn rekening gaat. Ik ben 2 jaar geleden gaan zien voor een model 3 om de vergelijking te kunnen maken; “Meneer, hier bestelt iedereen online. Wij geven geen korting.” Moet de offerte eens terug zoeken maar was rond de 50k. De skoda was catalogus 44k, en dan een dikke korting. Toch niet onbelangrijk. Het punt dat ik wil maken is dat als ik met een budget van 150k kan shoppen een EV indd geen straf is, met 50k ben ik daar niet zeker van. 

Geplaatst:
26 minuten geleden, Jules_W zei:

Vind jij dat appels met appels? Ik kijk naar wat er in €’s van mijn rekening gaat. Ik ben 2 jaar geleden gaan zien voor een model 3 om de vergelijking te kunnen maken; “Meneer, hier bestelt iedereen online. Wij geven geen korting.” Moet de offerte eens terug zoeken maar was rond de 50k. De skoda was catalogus 44k, en dan een dikke korting. Toch niet onbelangrijk. Het punt dat ik wil maken is dat als ik met een budget van 150k kan shoppen een EV indd geen straf is, met 50k ben ik daar niet zeker van. 

CCB34AD7-DA39-481D-BB8F-8F12B805BECE.thumb.png.1683f7d9a73995e1240eb6f60bb23b02.png

7FF890F4-BEA8-4F3F-B845-5C729724CEF6.png

B3A05F7E-3BFE-4028-AE8B-315CA6161282.png

als je het dan toch juist wil doen , laten we het bekijken per km

Beetje mislukt via Tapatalk met opladen , bekijk de kostprijs per km ?

Een auto is veel meer dan het aankoopfactuurke hè .  

aangepast door Bart
Geplaatst:
42 minuten geleden, Bart zei:

En de eigenaar van AG Plastic heeft m ook een Porsche 918 gekocht omdat dat man maths gewijs na 5jaar goedkoper is dan een 911 Turbo S. 't Ding blijft wel dat je ze er eerst moet kunnen leggen. Voor veel mensen is een wasmachine al een dure aankoop. 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
Zojuist, CAS zei:

En de eigenaar van AG Plastic heeft m ook een Porsche 918 gekocht omdat dat man maths gewijs na 5jaar goedkoper is dan een 911 Turbo S. 't Ding blijft wel dat je ze er eerst moet kunnen leggen. Voor veel mensen is een wasmachine al een dure aankoop. 

Idd. De Cayenne van m'n vrouw was in TCO de goedkoopste auto die we ooit hadden. Go figure.

Geplaatst:
12 minuten geleden, CAS zei:

Lening , financiering , renting , leasing , tweedehands kopen,  ….

feit is als je mijn voorbeeld van de rs en de model 3 bekijkt . Qua aankoop , niet ver uit elkaar , qua kostprijs per km een serieus verschil 

Geplaatst:
1 uur terug, Bart zei:

Is inderdaad niet duidelijk. Leg eens uit? 

Geplaatst:
27 minuten geleden, Bart zei:

Lening , financiering , renting , leasing , tweedehands kopen,  ….

feit is als je mijn voorbeeld van de rs en de model 3 bekijkt . Qua aankoop , niet ver uit elkaar , qua kostprijs per km een serieus verschil 

Zoals hier al staat, op die RS krijg je korting, de Model 3 niet. Er zit bijna een Yaris tussen. Een Toyota Yaris nieuw kopen is voor veel mensen al een grote stap, en velen moeten dat met een lening doen. Hoe ze dan die Tesla ineens gaan financieren...

Ik hanteer trouwens de regel dat een wagen niet meer mag kosten dan een jaar inkomen, anders kan je hem imo niet betalen. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
10 minuten geleden, Jules_W zei:

Is inderdaad niet duidelijk. Leg eens uit? 

Een Tesla kost minder per km, dus moet je die kopen want goedkoper. Dezelfde stelling gaat dan dus op dat je eigenlijk beter een Porsche CGT had gekocht, want TCO gewijs zit die nog lager! Je vader had dus indertijd beter een Ferrari 250 GTO gekocht ipv continu met normale wagens rond te rijden, want het ging hem minder gekost hebben!

Geplaatst:
14 minuten geleden, CAS zei:

Een Tesla kost minder per km, dus moet je die kopen want goedkoper. Dezelfde stelling gaat dan dus op dat je eigenlijk beter een Porsche CGT had gekocht, want TCO gewijs zit die nog lager! Je vader had dus indertijd beter een Ferrari 250 GTO gekocht ipv continu met normale wagens rond te rijden, want het ging hem minder gekost hebben!

Ja ale, had die mens die 250GTO gekocht hij verdiende er aan per km! Den dommerik! 

Geplaatst:

@Bart Ik heb de vgl tussen een nieuwe octavia rs en model 3 LR even uitgerekend. Rekening houdend met herverkoopwaarde gebaseerd op 2dehandssites en korting op de octavia. Ik kom volgende uit; Reken jij nog anders? 

Untitled-1.jpg

Geplaatst:
12 minuten geleden, Jules_W zei:

@Bart Ik heb de vgl tussen een nieuwe octavia rs en model 3 LR even uitgerekend. Rekening houdend met herverkoopwaarde gebaseerd op 2dehandssites en korting op de octavia. Ik kom volgende uit; Reken jij nog anders? 

Untitled-1.jpg

Is dat nog actueel, die BIV en taks? Dacht dat het duurder geworden was.

Allez nevermind, 't gaat over de aankoop toen.

Geplaatst:
31 minuten geleden, Jules_W zei:

Untitled-1.jpg

Die 500 eur verschil maakt de rs misschien nog wel goed in verzekering denk ik. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid