Jules_W 4.838 Geplaatst: 8 november 2021 Geplaatst: 8 november 2021 35 minuten geleden, Lotuzzz zei: Is dat nog actueel, die BIV en taks? Dacht dat het duurder geworden was. Allez nevermind, 't gaat over de aankoop toen. Ja, uitgerekend via online tool. 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 8 november 2021 Geplaatst: 8 november 2021 4 uren geleden, ICM zei: Idd. De Cayenne van m'n vrouw was in TCO de goedkoopste auto die we ooit hadden. Go figure. Je had dan ook geen opties genomen. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 11 uren geleden, CAS zei: Ik hanteer trouwens de regel dat een wagen niet meer mag kosten dan een jaar inkomen, anders kan je hem imo niet betalen. Bruto of netto? Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 1 minuut geleden, toere zei: Bruto of netto? Gezien particulier, netto. Eens je huis afbetaald is etc kan je dat gerust anders bekijken. En ieder moet het voor zichzelf bekijken e. Maar het is maar een auto tenslotte. 1 Quote
Bart 207 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 (aangepast) Die paar 100€ gaan dan ook het verschil niet maken, ik wou gewoon aantonen dat een ev niet duurder of onbetaalbaar is als je de correcte vergelijkingen maakt . + je hebt dan nog de long range genomen. en qua power zit je met die model 3 in categorie of 2 hoger dan die rs 9 november 2021 aangepast door Bart Quote
Bart 207 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 + die rs verkopen binnen 4 jaar voor 30d€ , ik wens u veel geluk Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Wil ik van een model 3 ook nog zien als het geen btw wagen is 2 Quote
Marvin 250 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 10 uren geleden, Jules_W zei: @Bart Ik heb de vgl tussen een nieuwe octavia rs en model 3 LR even uitgerekend. Rekening houdend met herverkoopwaarde gebaseerd op 2dehandssites en korting op de octavia. Ik kom volgende uit; Reken jij nog anders? Tel je hier jaarlijks jouw wegentaks voor de Skoda of kijk ik er over? Restwaarde lijkt mij ook enigszins overschat. Idem waarschijnlijk voor de Model 3. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 21 minuten geleden, Bart zei: Die paar 100€ gaan dan ook het verschil niet maken, ik wou gewoon aantonen dat een ev niet duurder of onbetaalbaar is als je de correcte vergelijkingen maakt . + je hebt dan nog de long range genomen. en qua power zit je met die model 3 in categorie of 2 hoger dan die rs Het lijkt me een faire vergelijking welke @Jules_W hier maakt. De Tesla komt daar niet slecht uit, dus je hebt een punt. Ik zal voor mezelf ook de rekensom de komende jaren serieus moeten maken. Hierna (over drie jaar) hopelijk nog een keer een dikke zescilinder... en als dat heel slecht uitkomt direct naar EV. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 1 minuut geleden, Marvin zei: Tel je hier jaarlijks jouw wegentaks voor de Skoda of kijk ik er over? Restwaarde lijkt mij ook enigszins overschat. Idem waarschijnlijk voor de Model 3. Excuus! Wegentaks is maar eenmalig gerekend. Que restwaarde heb ik mij gebaseerd op een octavia (vorig model die nu te koop staat) 4 jaar oud en 80k km’s. Kost 23k, dus 30% verlies. Heb hetzelfde genomen op het nieuwe model, die is nl ook bijna 10k duurder. 1 Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 3 minuten geleden, msxx zei: Het lijkt me een faire vergelijking welke @Jules_W hier maakt. De Tesla komt daar niet slecht uit, dus je hebt een punt. Ik zal voor mezelf ook de rekensom de komende jaren serieus moeten maken. Hierna (over drie jaar) hopelijk nog een keer een dikke zescilinder... en als dat heel slecht uitkomt direct naar EV. Indd. Bart stelde dat een Tesla per km vele malen goedkoper was. Dat is niet zo. Maar ik kan ipv Octavia RS ook Model 3 rijden ipv Leaf. Inderdaad het nadenken waard. Het is wel een zekerheid dat niet iedereen octavia RS of model 3 budget heeft om de 4 jaar. Dus ik ben benieuwd of de interessante EV’s goedkoper zullen worden. Quote
Bart 207 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 2 minuten geleden, Jules_W zei: Indd. Bart stelde dat een Tesla per km vele malen goedkoper was. Dat is niet zo. Maar ik kan ipv Octavia RS ook Model 3 rijden ipv Leaf. Inderdaad het nadenken waard. Het is wel een zekerheid dat niet iedereen octavia RS of model 3 budget heeft om de 4 jaar. Dus ik ben benieuwd of de interessante EV’s goedkoper zullen worden. En het feit dat je interesse hebt in veel vermogen in een auto. Daarin is een model 3 toch vele malen krachtiger dan een rs . Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 3 minuten geleden, Jules_W zei: Dus ik ben benieuwd of de interessante EV’s goedkoper zullen worden. Geld is één zaak, ik ben benieuwd of ze mooier gaan worden. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 12 minuten geleden, Bart zei: En het feit dat je interesse hebt in veel vermogen in een auto. Daarin is een model 3 toch vele malen krachtiger dan een rs . Goed punt. Vermogen zegt nu wel niet alles, er zijn nog geen sportieve EV’s zoals er Exiges zijn maar bon, point taken. Mijne octavia is nu ook geen sportkar. Quote
Hazen 4.005 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Interessante rekenoefening @Jules_W en @Bart. Enkel nog jammer dat die model 3 een lelijk gedrocht is en je mij dus 5000eu per jaar moet geven om ermee te willen rijden. Quote
Bart 207 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Tja , uitzicht dat is persoonlijk hè . Q4 etron , id3 ,id4 , ioniq5 , en er kommen nog vele modellen. Mijn punt was gewoon , ev heeft ook voordelen tov een ic . Je hebt de power van een m4 voor de prijs van een rs. Maar als nadeel het opladen . Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 3 minuten geleden, Bart zei: Mijn punt was gewoon , ev heeft ook voordelen tov een ic . Je hebt de power van een m4 voor de prijs van een rs. Maar als nadeel het opladen . Eindeloze discussie. Voor de een is een mooie auto met punch voldoende, zeker EV kopen. De ander wilt een licht klein autootje waarin je zelf moet schakelen, waar je aan kan sleutelen en waar je de hele mechanische beleving hebt. Die eerste is perfect gelukkig met een model3, hoeft zelfs geen taycan of etron te zijn. De laatste moet van zijn exige of donkervoort overstappen op een model 3 want “EvEnVeEl PeEkAaS” Quote
Bart 207 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 als je de vergelijking maakt , Vroeger reed men paard en kar , er zijn nog altijd liefhebbers die dat af en toe als hobby doen. Binnen +-20 jaar , vroeger reed men ic , er zijn nog altijd liefhebbers die dat af en toe als hobby gaan doen. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Paarden mag je houden, kan je kweken. ICE auto’s mag je binnenkort niet meer inschrijven. Klein verschil toch wel. 1 Quote
Bart 207 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 (aangepast) Er zal wel een of andere hobby /oldtimerregeling komen. in het slechtste geval , zullen ze enkel nog op privé /circuit trajecten kunnen rijden. Maar zo een vaart zie ik het nog direct lopen. 9 november 2021 aangepast door Bart Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 6 minuten geleden, Jules_W zei: Paarden mag je houden, kan je kweken. ICE auto’s mag je binnenkort niet meer inschrijven. Klein verschil toch wel. en als je ze wel nog mag inschrijven zal je niet meer in elke straat van belgie mogen rijden vanwege LEZ Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 dit is ook ongelooflijk https://www.hln.be/milieu/confederatie-bouw-tussen-26-000-en-37-000-euro-om-woning-te-renoveren-naar-d-label~aca71b26/ Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 16 minutes ago, Liquid Li0n said: dit is ook ongelooflijk https://www.hln.be/milieu/confederatie-bouw-tussen-26-000-en-37-000-euro-om-woning-te-renoveren-naar-d-label~aca71b26/ 't is niet verplicht he. Je kan ook gewoon een ander huis kopen. 2 2 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 26 minuten geleden, Liquid Li0n zei: en als je ze wel nog mag inschrijven zal je niet meer in elke straat van belgie mogen rijden vanwege LEZ Straf te beseffen dat alle auto's elektrisch zullen moeten worden, dus ook merken zoals Ferrari, Lamborgini, McLaren,... Ik kan me dat echt niet voorstellen. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze alle auto's elektrisch willen, of op waterstof. Een betere oplossing was geweest de diesels te verbannen, maar toch wel nog benzine toe te laten, maar dan wel zonder fiscale voordelen, en heel veel duurder aan de pomp. Dan zouden die heerlijke exotische dingen, en de betere oldtimers nog blijven bestaan. Volgens mij gaan ze dat dan ook nog ooit aanpassen. En idd ook restricties van waar er nog mag gereden worden. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 1 uur geleden, Bart zei: En het feit dat je interesse hebt in veel vermogen in een auto. Daarin is een model 3 toch vele malen krachtiger dan een rs . Bart, jij hebt jouw mening. Wat me gigantisch STOORT is dat jij nul komma nul respect hebt voor andere mensen. Ik gun mensen hun EV, en als dat in jouw leven perfect past is dat ook ok. Maar u dan op een manier opstellen dat je ICE passé noemt, slechter rijden en radicaal voor die nieuwe wetgeving bent. Stoort me enorm. Ik heb ook een sterke mening maar ga me NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT verkneukelen om het plezier van iemand af te nemen, hem op kosten te jagen of zijn werk te bemoeilijken. Voila DAT is wat me stoort en wat ik een arrogante HOUDING noem. Voor alle duidelijkheid is de HOUDING in een discussie geen oordeel over je persoonlijkheid voor de rest. Belangrijk nuance, zal ze nog maar eens maken 41 minuten geleden, Bart zei: als je de vergelijking maakt , Vroeger reed men paard en kar , er zijn nog altijd liefhebbers die dat af en toe als hobby doen. Binnen +-20 jaar , vroeger reed men ic , er zijn nog altijd liefhebbers die dat af en toe als hobby gaan doen. Je mag echt gaan stoppen met dat paard en kar. Deze technologie is niet nieuw, is op zich als aandrijving helemaal niet nieuw en het is zeker niet altijd beter. Het is natuurlijk makkelijk om me in een anti ev hoekje te duwen, dat is zelfs niet eens zo. Ik probeer dat zo objectief mogelijk te bekijken van uit mijn passie en job. Niet meer, niet minder. Lees gerust mijn mening over de EQS bevoorbeeld. En ja er zal hier ook een EV MOETEN komen, dat weet ik ook, en als dat naast fiscaal me ook het praktische leven doet verbeteren, dan zal ik niet twijfelen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.