Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Jokke_vlo Nu je Bart ook arrogant noemt, durf ik te stellen dat jij ook arrogant bent. In deze tijden van klimaatopwarming nog een GLE63s kopen, die gigantisch veel CO2 uitbraakt, omdat je persé hoge snelheden op de Autobahn wil knallen, en niet wat tijd wil nemen om een rit voor te bereiden en om onderweg te laden en dan hier mensen arrogant noemen die wel de switch willen maken naar auto’s die minder of geen CO2 uitstoten, daar moet je toch het lef maar voor hebben hier op een forum. En dit is ook niet persoonlijk bedoeld. 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
11 minuten geleden, BMWMB zei:

@Jokke_vlo Nu je Bart ook arrogant noemt, durf ik te stellen dat jij ook arrogant bent. In deze tijden van klimaatopwarming nog een GLE63s kopen, die gigantisch veel CO2 uitbraakt, omdat je persé hoge snelheden op de Autobahn wil knallen, en niet wat tijd wil nemen om een rit voor te bereiden en om onderweg te laden en dan hier mensen arrogant noemen die wel de switch willen maken naar auto’s die minder of geen CO2 uitstoten, daar moet je toch het lef maar voor hebben hier op een forum. En dit is ook niet persoonlijk bedoeld. 

? ?

Geplaatst:

waar we vroeger allemaal droomden van dezelfde auto's hebben we nu 2 kampen.

• Verdrietig 1
Geplaatst:
15 minuten geleden, BMWMB zei:

Zegt de man met 2 Porsches :) 

• Grappig 3
  • Verdrietig 1
Geplaatst:
7 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Is toch al tijd zo?

250 GTO of 250SWB?

• Grappig 5
Geplaatst:
10 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Zegt de man met 2 Porsches :) 

Dus Jokke mag mij en Bart arrogant noemen, en daar wordt niks op gezegd door u. En als ik daar dan op reageer, dan krijg ik zo'n reactie. Wat heb ik u eigenlijk ooit misdaan @Thebiemerke

• Verdrietig 1
Geplaatst:
13 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Dat is niet waar. Vroeger waren er bijvoorbeeld ook BMW-liefhebbers en Mercedes-liefhebbers, die elk hun eigen merk verdedigden, en dat is leuk op een forum. Maar, als er gescholden wordt, dan gaat het mij te ver. Ook plagen om te kwetsen, dat vind ik ook verschrikkelijk @ThebiemerkeJokke zegt wel altijd dat hij het niet persoonlijk bedoelt, en dat hoop ik maar, maar dat dit woord hier enkel maar wordt gebruikt is gewoon een brug te ver. 

Geplaatst:
24 minuten geleden, Bart zei:

Qua jobs , vrees ik nog een groter impact dan enkel de autoindustrie. 

tankstations , lokale garages , auto-onderdelen handels / tuningshops .  

Bwa, EV's hebben ook onderhoud nodig. Banden. Ophanging. Wrap. Tuning kits. Zelfs binnen het afgesloten Tesla wereldje bestaat het allemaal al. De meeste gaan zich wat moeten heroriënteren denk ik, maar dat valt wel mee. En den Bruno van BR-performance gaat straks misschien nog meer tuning mogelijkheden vinden ipv minder. ?

Bedenk hoeveel jobs er bijkomen voor het installeren van al die infrastructuur, snellaadstations, laadpalen, ombouwen van traditionele pompen naar laadpunten, zonnepanelen, warmtepompen, enzovoorts.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik las vandaag dat er 15.000 techniekers te weinig gaan zijn om het elektricteitsnet aan te passen aan de laadinfrastructuur. Misschien moeten deze mensen uit de automotive dan maar omgeschoold worden.

Geplaatst:

@Jokke_vlo heeft nergens iemand arrogant genoemd mr @BMWMB. Begrijpend lezen...
Jokke_vlo heeft het over arrogante posts en standpunten, dat is nog iets anders dan iemand arrogant noemen. En ja, tot op zeker hoogte kan ik Jokke_vlo zijn opmerkingen begrijpen. Hier wordt over auto's van +50000€ gepraat alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Maar dat is voor ne gewone werknemer echt niet zo. Of ik zou es bij u moeten komen solliciteren als gij zo goed betaald. ?

• Vind ik leuk 5
  • Grappig 1
Geplaatst:
7 minuten geleden, Logic zei:

Bwa, EV's hebben ook onderhoud nodig. Banden. Ophanging. Wrap. Tuning kits. Zelfs binnen het afgesloten Tesla wereldje bestaat het allemaal al. De meeste gaan zich wat moeten heroriënteren denk ik, maar dat valt wel mee. En den Bruno van BR-performance gaat straks misschien nog meer tuning mogelijkheden vinden ipv minder. ?

Bedenk hoeveel jobs er bijkomen voor het installeren van al die infrastructuur, snellaadstations, laadpalen, ombouwen van traditionele pompen naar laadpunten, zonnepanelen, warmtepompen, enzovoorts.

klopt, voor al die Tesla engine swaps naar een V8

• Grappig 1
Geplaatst:
22 minuten geleden, BMWMB zei:

Dus Jokke mag mij en Bart arrogant noemen, en daar wordt niks op gezegd door u. En als ik daar dan op reageer, dan krijg ik zo'n reactie. Wat heb ik u eigenlijk ooit misdaan @Thebiemerke

Ik vond zijn reactie helemaal niet arrogant en ik heb u graag hoor @BMWMB
Iedereen heeft zijn eigen gedacht maar je moet niet doen alsof je de wereld aan het verbeteren bent omdat je een Tesla hebt naast je ander speelgoed :) 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst: (aangepast)
5 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Ik vond zijn reactie helemaal niet arrogant en ik heb u graag hoor @BMWMB
Iedereen heeft zijn eigen gedacht maar je moet niet doen alsof je de wereld aan het verbeteren bent omdat je een Tesla hebt naast je ander speelgoed :) 

klopt...ik denk dat iedereen wel iets doet dat niet goed is voor het milieu. De ene eet veel vlees, de andere heeft kinderen, de nog andere heeft een vervuilende auto zonder dempers of kats, de ene eet veel avocados of ander exotisch eten dat van een ver land komt, reist met een privé jet, etc

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
1 minuut geleden, Liquid Li0n zei:

klopt...ik denk dat iedereen wel iets doet dat niet goed is voor het milieu. De ene eet veel vlees, de andere heeft kinderen, de nog andere heeft een vervuilende auto zonder dempers of kats, de ene eet veel avocados of ander exotisch eten dat van een ver land komt, reist met een privé jet, etc

Ik compenseer mijn 3 kids en milieuonvriendelijk hobby met een passiefhuis en 2 EV's ?
Aja, en ik was mij ook maar 1 keer per week om water uit te sparen ?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, Liquid Li0n zei:

't is wel dit soort shit wat er voor gaat zorgen dat we de maatschappij nog meer verdelen, en dat onder aanleiding van de politieke kwesties die we hele dagen naar onze kop krijgen.

Je gaat een hoop mensen hebben die weer iets niet meer gaan durven of mogen doen, gewoon omdat het sociaal niet meer aanvaard is -> terwijl ze eigenlijk niks meer misdoen dan iemand anders.

Neem nu Formule 1 vs Wielrennen

Formule 1, vieze vuile boze motorsport zeg. CO2 uitbrakende racewagens die rondjes rijden puur voor ons plezier. Ga dan maar wielrennen, da's een manuele sport en dus veel beter!

Bullshit. Die wielrenners moeten van plaats naar plaats gevlogen worden, de crew moet zich verplaatsen, enz enz. Profrenner zijn is dus ook vervuilend, ook al heeft het een zeer groen imago.

De F1 groener maken dan maar? Ok, we vinden Formula E uit of Extreme E. Elektrische wagens die racen, mega proper! Het effectieve rijden met de F1 wagens zorgt voor minder dan 1% van de CO2 uitstoot van het hele raceweekend. Voor die elektrische wagens is dat ook zo. De besparing is dus bijna niet te voelen, maar toch zijn ze de helden.

En zo kun je maar doorgaan. Drugs vs alcohol bvb.... het ene is normaal, het andere is des duivels.

Ik vrees dat de hele EV hetse ook weer zo iets in het leven gaat roepen. Waarbij mensen echt pissed gaan zijn omdat je met je oldtimer 3000km per jaar rijdt, maar ze gaan wel pendelen met een EV gevoed door een gascentrale binnenkort. En dat allemaal omdat ze een groen geweten geschopt geweest zijn door een lamme overheid vol idioten die niet weten hoe iets in het echt werkt.

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:
2 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Da's waar, maar wat je wil zeggen? Dan maar niks doen?

Opwarming van de aarde is voor ons misschien nog iets abstract. Maar vergelijk het dan met vroeger. Als we 't allemaal gewoon zouden laten voor wat het is zat er misschien nog lood in onze brandstof? Dat is allemaal nog niet zo lang geleden dat je in het verkeer uw adem moest inhouden omdat er één of andere dieselauto of autobus met een roetwolk vertrok (groeten aan alle 40 plussers hier) Voor elke sporter, loper, fietser, of kind aan de schoolpoorten... voor hen, voor mij, is de EV een spectaculaire evolutie (ik fietste ooit meer km's met de fiets dan ik met de wagen reed) 

Ik moet altijd terugdenken aan die reclamespot van Renault... 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 minuten geleden, PJH zei:

't is wel dit soort shit wat er voor gaat zorgen dat we de maatschappij nog meer verdelen, en dat onder aanleiding van de politieke kwesties die we hele dagen naar onze kop krijgen.

Je gaat een hoop mensen hebben die weer iets niet meer gaan durven of mogen doen, gewoon omdat het sociaal niet meer aanvaard is -> terwijl ze eigenlijk niks meer misdoen dan iemand anders.

Formule 1, vieze vuile boze motorsport zeg. CO2 uitbrakende racewagens die rondjes rijden puur voor ons plezier. Ga dan maar wielrennen, da's een manuele sport en dus veel beter!

Bullshit. Die wielrenners moeten van plaats naar plaats gevlogen worden, de crew moet zich verplaatsen, enz enz. Profrenner zijn is dus ook vervuilend, ook al heeft het een zeer groen imago.

De F1 groener maken dan maar? Ok, we vinden Formula E uit of Extreme E. Elektrische wagens die racen, mega proper! Het effectieve rijden met de F1 wagens zorgt voor minder dan 1% van de CO2 uitstoot van het hele raceweekend. Voor die elektrische wagens is dat ook zo. De besparing is dus bijna niet te voelen, maar toch zijn ze de helden.

En zo kun je maar doorgaan. Drugs vs alcohol bvb.... het ene is normaal, het andere is des duivels.

Ik vrees dat de hele EV hetse ook weer zo iets in het leven gaat roepen. Waarbij mensen echt pissed gaan zijn omdat je met je oldtimer 3000km per jaar rijdt, maar ze gaan wel pendelen met een EV gevoed door een gascentrale binnenkort. En dat allemaal omdat ze een groen geweten geschopt geweest zijn door een lamme overheid vol idioten die niet weten hoe iets in het echt werkt.

Honestly ... ik denk dat er hier met momenten echt wel zwaar overdreven wordt.
Pretty sure dat er over 4 a 5 jaar een pak meer EV's beschikbaar gaan zijn in quasi elke prijsvork en met een range die voor 90% van de mensen (meer dan) ok gaat zijn.
Infrastructuur volgt user-adoption, en beleid stuurt/accelereert user-adoption.
Tegen dat we zover zijn dat er verwacht wordt dat quasi iedereen EV rijdt zal de markt er wel voor gezorgd hebben dat er laadpalen, snelladers, enz ... genoeg zijn.
Aja, simpel ... want als er geld mee te verdienen valt zal er altijd wel iemand zijn die het gaat bouwen/uitbaten. 

Kijk gewoon naar 5j geleden hoeveel een EV toen kostte en hoe rap ge die toen maar kon opladen.
Ja, het electriciteitsnet zal moeten volgen, ja ze zullen snelladers moeten bijbouwen, ...
Maar ... op 5 jaar kan er veel veranderen hoor!

En voor wie dan nog een IC heeft, een scooterke, een benzine grasmachine, ... enz ... die gaat ge ook nog kunnen gebruiken.
De vraag gaat eerder zijn welke constructeurs er nog IC's gaan uitbrengen als er (althans bij ons, en wschl op termijn overal) geen markt meer voor is.
Die gaan dan leuk ander speelgoed uitbrengen!

Da's gelijk met de karts gaan rijden ... als ge mij nu de keuze laat tussen de gemiddelde slome benzine-kart of de electrische tegenhanger (zoals die bij Yeti Eeklo) dan zeg ik volmondig "de electrische". Aan een stuur draaien, grip voelen, iemand uitremmen, ... dat kunt ge ook allemaal met iets electrisch!
OK, een bougie gaat ge daar niet op kunnen vervangen, dus als ge daar uw plezier uithaalt dan boet ge iets in idd. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, Capitol zei:

Misschien even anders vragen:
hoeveel van die diehard EV voorstanders, hebben privé ook een EV?
en hoeveel hebben er naast hun EV geen ICE meer?

Vragen heb ik hoger ook al eens gesteld, samen met:

zouden ze nog een EV kopen als het fiscaal niet gestimuleerd wordt
zouden ze nog een EV kopen als BIV en VB gelijk is aan een evenwaardige IC? 

In het geval van een Corsa-e komt ge weg met een 100kW motor, dat is nog enigsinds 'normaal' en vergelijkbaar met een IC. 

31 minuten geleden, PJH zei:

klopt volledig @PJH maar dat lijkt de taak precies wel van de groene partijen...schuldgevoel aanpraten

net zoals de andere partijen de blanke hetero persoon een schuldgevoel aanpraten als deze het niet normaal vindt dat er van geslacht kan worden veranderd of homos/lesbiennes mogen trouwen en dat er een black lives matter is ipv een all skincolors matter....

altijd maar schuldgevoelen geven ipv gewoon de mensen eens te laten doen. 

probleem is dat je 2 groepen mensen krijgt en dit is fueled by government en natuurlijk ook de sociale media
rechts en links
blanke hetero mannen en "de minderheidsgroepen"
healthfreaks en mensen die vlees, zout, suiker eten
mensen met een diesel of benzine of een EV
noem maar op...overal heb je nu 2 kampen/groepen

28 minuten geleden, Logic zei:

Da's waar, maar wat je wil zeggen? Dan maar niks doen?

Opwarming van de aarde is voor ons misschien nog iets abstract. Maar vergelijk het dan met vroeger. Als we 't allemaal gewoon zouden laten voor wat het is zat er misschien nog lood in onze brandstof? Dat is allemaal nog niet zo lang geleden dat je in het verkeer uw adem moest inhouden omdat er één of andere dieselauto of autobus met een roetwolk vertrok (groeten aan alle 40 plussers hier) Voor elke sporter, loper, fietser, of kind aan de schoolpoorten... voor hen, voor mij, is de EV een spectaculaire evolutie (ik fietste ooit meer km's met de fiets dan ik met de wagen reed) 

Ik moet altijd terugdenken aan die reclamespot van Renault... 

aan de ene kant kan je ook wel zeggen dat alles co2 uitstoot he, dus die Renault zijn batterijen werden ook met cobalt en andere opgewekt en getransporteerd, zelfs het opladen gebeurt amper groen. dus best een hypocriete reclame.

en @WoKe ivm die karts...geef me dan toch nog maar een kart zoals bij Inkart of in Rijsel. De geur, het geluid dat luider wordt naarmate je hoger in de toeren gaat...

met die elektrische karts, ook heel leuk vind ik, ben ook al bij Yeti geweest maar toch voelt dat meer aan als speelgoed zoals vroeger met onze autootjes op afstandsbediening.

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, Joske zei:

Vragen heb ik hoger ook al eens gesteld, samen met:

zouden ze nog een EV kopen als het fiscaal niet gestimuleerd wordt
zouden ze nog een EV kopen als BIV en VB gelijk is aan een evenwaardige IC? 

In het geval van een Corsa-e komt ge weg met een 100kW motor, dat is nog enigsinds 'normaal' en vergelijkbaar met een IC. 

Maar die e208 of Corsa-e kost nog altijd meer dan wat een modaal gezin aan een wagen uitgeeft op dit moment. Ik heb met de e208 in GT uitvoering gereden en dat was echt fijn en alles wat je wilt, maar dat zet je naast een andere wagen. En wie geeft er 30k aan een tweede wagen?

Ik behoor echt nog tot de categorie dat 25k veel vind voor een auto, en ook al rijden mijn collega's die dezelfde job doen met een Model S of dergelijke op hun BV, ik krijg het niet over mijn hart. Zelfs met de luxe van de fiscaliteit in de vennootschap die de particulier niet heeft, blijven dat grote uitgaven.

Ik word trouwens misselijk in een EV, ook als ik zelf aan het stuur zit, heeft zo wat hetzelfde effect als een rollercoaster bij mij. Al zal dat wel wennen natuurlijk.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
8 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

klopt volledig @PJH maar dat lijkt de taak precies wel van de groene partijen...schuldgevoel aanpraten

net zoals de andere partijen de blanke hetero persoon een schuldgevoel aanpraten als deze het niet normaal vindt dat er van geslacht kan worden veranderd of homos/lesbiennes mogen trouwen en dat er een black lives matter is ipv een all skincolors matter....

altijd maar schuldgevoelen geven ipv gewoon de mensen eens te laten doen. 

probleem is dat je 2 groepen mensen krijgt en dit is fueled by government en natuurlijk ook de sociale media
rechts en links
blanke hetero mannen en "de minderheidsgroepen"
healthfreaks en mensen die vlees, zout, suiker eten
mensen met een diesel of benzine of een EV
noem maar op...overal heb je nu 2 kampen/groepen

Je kan dat ook aan je voorbij laten gaan, het lijkt wel dat mensen dat soort identiteit vandaag opzoeken. Ik kijk dat een beetje van de zijlijn aan om eerlijk te zijn, maar ik zie inderdaad wel mensen daar zich in verliezen.

Geplaatst:
17 minuten geleden, Capitol zei:

Man, man, wat een hypocriete posts worden hier toch geplaatst. Echt hé, er wordt hier zomaar vanuit gegaan dat iedereen zelfstandig is en een EV van +100k kan kopen. En dat kost dan niets, want dat kan dan ook nog opgeladen worden met de zonnepanelen die op de zaak liggen.
Nogmaals: niet iedereen heeft budget om 30k of meer aan een auto te geven en niet iedereen heeft zonnepanelen ter beschikking. Dus het heeft geen nut te zeggen dat een EV goedkoper is dan een ICE, want als je maar 5k kan uitgeven aan een auto, stopt de vergelijking van kostprijs/km al.
Het heeft dus geen nut om het EV standpunt te veralgemenen en nog veel minder om te proberen aantonen dat EV zaligmakend is. Dat is het niet. Een particulier die geen zonnepanelen heeft en geen 10k aan een auto kan geven, heeft veel minder keuze en moet zelfs nog niet nadenken over een EV.
Indien er geen fiscale voordelen zouden zijn aan een EV, zouden er veel minder rondrijden. Heel simpel.

Misschien even anders vragen:
hoeveel van die diehard EV voorstanders, hebben privé ook een EV?
en hoeveel hebben er naast hun EV geen ICE meer?

Ge hebt gelijk, momenteel kan je nog geen nieuwe EV kopen van rond de 20.000€, net zoals de keuze voor een nieuwe IC van rond de 20.000€ ook al redelijk beperkt aan het worden is. Geef het nog een paar jaar en er duiken ook EV's op in dat segment. Dat is ook wat ze met zo'n beleid proberen te bereiken. Ondertussen koop je toch gewoon wat binnen jouw budget en smaak past neen. 't Is niet dat ze van vandaag op morgen u gaan verbieden om IC te rijden. 
Die VW ID4, die Ioniq, enz ... van rond de 45.000€ nu koop je over 4j als 2dehands voor 20.000. Net zoals je dan wel een Partner/Kangoo/... EV voor ongeveer hetzelfde geld nieuw zal kunnen kopen.

En idd moest ik nu prive aan een nieuwe wagen toe zijn dan kocht ik bijna 100% zeker ook nog een IC omdat die momenteel financieel gezien gewoon de beste keuze is. Ik zou zelf geen nieuwe wagen kopen dan maar een mooi in de opties zittende jonge 2dehands waar een of andere firma de waardevermindering al van geslikt heeft. 

En als ik nu zakelijk aan een nieuwe wagen toe zou zijn dan kocht ik een EV, net omdat die fiscaal het interessantste is, waardoor die financieel ook interessant wordt. Uiteindelijk kijkt iedereen naar zijn portefeuile he. Als ik zakelijk een EV koop en ik mag die daardoor 100% aftrekken ipv de 60 a 70% van een IC dan mag een EV al wat meer kosten. 

• Vind ik leuk 4
18 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

@WoKe ivm die karts...geef me dan toch nog maar een kart zoals bij Inkart of in Rijsel. De geur, het geluid dat luider wordt naarmate je hoger in de toeren gaat...

met die elektrische karts, ook heel leuk vind ik, ben ook al bij Yeti geweest maar toch voelt dat meer aan als speelgoed zoals vroeger met onze autootjes op afstandsbediening.

Les gouts et les couleurs he ?
Mijn nekhaar gaat ook overeind staan (in de positieve zin he) als ik een motor tegen de begrenzer hoor janken, en ik doe mijn raampje ook wat naar beneden als er een V8 of soortgelijks voor of achter mij rijdt, maar persoonlijk haal ik op 2 of 4 wielen evenveel of zelf meer plezier uit het rijden en de rijtechniek.

En als we met het Trackdays-team naar de Yeti gaan is het altijd KOERS ?

aangepast door WoKe
Geplaatst:
7 minuten geleden, josenjef zei:

Je kan dat ook aan je voorbij laten gaan, het lijkt wel dat mensen dat soort identiteit vandaag opzoeken. Ik kijk dat een beetje van de zijlijn aan om eerlijk te zijn, maar ik zie inderdaad wel mensen daar zich in verliezen.

komt ook door media en vooral sociale media he...vroeger lachte iedereen de dorpsgek uit en luisterde niemand. nu heeft die dorpsgek een facebook groep met 10 000 volgers...

Maar zeg eens tegen een Netflix kijker dat dat slecht is voor het milieu, of zeg dat eens tegen een veganist dat bepaalde groenten en fruit heel veel water verspillen...je gaat direct de wind van voren krijgen!

Zeg ma is tege ene van groen dat kernenergie fantastisch is voor de klimaatverandering
Of da gascentrales bouwen op deit moment achterlijk is

Mensen horen nie graag da ze slecht bezig zijn en dat ge anders denkt dan hun. 

zij en wij...opnieuw die 2 groepen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid