Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 10/11/2021 om 16:02, Soul zei:

Er zijn momenteel veel te weinig laadpalen om dat grootse plan van elektrisch rijden door te voeren.

Het elektriciteitsnet is op veel plaatsen niet klaar om het nodig aantal laadpalen aan te kunnen.

Die beide factoren lijken mij vergeten te zijn in de "regelgeving" die men wil doorvoeren.

Ook opvallend : in het kader van de "vergroening" gaat het tegenwoordig alleen nog maar over elektrisch rijden. 

Wat met de hybride (klassieke verbrandingsmotor + elektriciteit) ? 

Wat met de 2richtingsbatterij (tijdens de dag de autobatterij opladen, 's nachts haal je elektriciteit uit je autobatterij zodat je thuis je ding kan doen, waarbij er ingesteld is dat je autobatterij nog genoeg autonomie moet hebben voor je verplaatsingen van de volgende dag) ? 

Wat met de waterstofauto's ? Zijn er nog niet veel, maar je hoort er nu niks meer over... 

Heb jij het plan gelezen? 

https://energiesparen.be/sites/default/files/atoms/files/VR 2019 0912 DOC.1208-3 VEKP 21-30 - bijlageBIS.pdf

Er staat letterlijk in dat de verplichting EV er enkel komt als er voldoende laadpalen zijn. Dus, net niet tijdig goed => onvoldoende laadpalen => geen verplichte EV's. 

Hoe kan je dat dan vergeten noemen? 

Als je de laatste pagina's hier leest, heeft het wel wat weg van 

alle info is beschikbaar, maar bijna niemand leest ze, enkel wat catchy punten die de media eruit haalt worden gebruikt als basis van bladzijde lange discussies en veronderstellingen. 

Dit is ook wel een leuke: https://www.tijd.be/dossiers/klimaat/belg-vindt-zich-klimaatbewuster-dan-zijn-regeringen/10345652 

66% van de Belgen vindt dat de regering veel te weinig maatregelen treft. Dus @Jokke_vlo die hier over klimaatterrorisme spreekt, daarmee zit je in een absolute minderheid. 

En voor de EV's, verplicht voor nieuwe wagens in 2029, ALS de laadinfra tegen dan op orde is en ALS ze goedkoper zijn dan een gelijkwaardige diesel of nafte model.... Dat is toch geen maatregel? Wie gaat er nog een benzine of diesel willen kopen als de laadinfra voldoet én een EV goedkoper is? Wie gaat er dan nog zeggen: nee, ik wil kost wat kost weer een 2.0 TDI kopen! Waarom zou je dat willen? 

Akkoord, het enige 'probleem' op dit moment zijn de uitzonderlijke dingen, een Caterham, een GT4,... Maar er is nog acht jaar ruimte om uitzonderingen op te laten stellen voor beperkte series. Als de doelstellingen gehaald worden, zal daar ruimte voor zijn. Groter probleem zie ik in het gebruik. Hoeveel tankstations gaan er nog zijn tegen 2040...? Tegen dan ga je met een ICE nog veel meer je traject aan moeten passen, om van pomp naar pomp te rijden, dan nu met een EV. Met dat verschil dat je een EV in veel gevallen nu al thuis of op het werk op kan laden, maar een ICE niet. 
Ook moto rijden wordt dolle pret, met een actieradius van geen 300 kilometer... 

@BMWMB een hoop pagina's terug stelde je de vraag waarom kernenergie zo moeilijk ligt. 
1) het is geen hernieuwbare energie. Je blijft grondstoffen ontgingen, gebruikt ze en krijgt afval. Dat afval is in deze geen CO2, maar je blijft met afval zitten. En de impact van dat afval is nog onvoldoende gekend. De kans is dus groot dat je gewoon de problematiek verschuift van CO2 naar iets anders. 
2) andere landen kiezen voor kernenergie, maar de prijs van de grondstoffen stijft de laatste jaren ook stevig. https://www.investing.com/commodities/uranium-futures-streaming-chart we kennen een verdubbeling in de laatste drie jaar. En dat zal er niet op beteren als de vraag daadwerkelijk stijgt. 
3) de bouw van centrales is een kunst die bijna niemand nog bezit, behalve de Chinezen. Projecten lopen uit, prijzen zijn een veelvoud van ingeschat, de energie is duurder dan hernieuwbare energie, zie mijn laatste posts hier. Kernenergie is goedkoop als je bestaande afgeschreven centrales hebt, niet als je nieuwe centrales moet bouwen. 
4) de modulairbaairheid is nog steeds te beperkt en vooral te traag. Is al stukken beter dan vroeger (toen vier dagen nodig om vraag te reduceren), maar ze zijn nog altijd trager dan aardgascentrales (15min reactie tijd)

Uiteindelijk hebben we voor een keer geluk met de politiek: ze komen er niet aan uit, dus we gaan niets bouwen. En dat is goed. Kernenergie is te duur en heeft nog te veel vraagtekens, aardgas is een antwoord dat niemand wil geven op de vraag. De kost van subsidies is eigenlijk veel groter dan het prijsverschil tussen zelf energie opwekken en energie inkopen. Je kan met de subsidies makkelijk die delta wegwerken. 
Het enige waar ze politiek wel over eens zijn, is de verdere uitbouw van hernieuwbare energie. Zon en wind. Laat ons daar op concentreren. Door daar hard op in te zetten, kunnen we een deel van onze energie opwekken en massa's geld verdienen door die groene stroom te verkopen, of de groene stroom certificaten die we over zouden hebben. 

We komen er wel en mogelijks hebben we nog het meest betaalbare plan door andere te laten investeren en zelf gewoon af te nemen waar overproductie is. Het zou wel eens goed kunnen uitdraaien. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 minutes ago, Tjeu said:

Uiteindelijk hebben we voor een keer geluk met de politiek: ze komen er niet aan uit, dus we gaan niets bouwen. En dat is goed. Kernenergie is te duur en heeft nog te veel vraagtekens, aardgas is een antwoord dat niemand wil geven op de vraag. De kost van subsidies is eigenlijk veel groter dan het prijsverschil tussen zelf energie opwekken en energie inkopen. Je kan met de subsidies makkelijk die delta wegwerken. 
Het enige waar ze politiek wel over eens zijn, is de verdere uitbouw van hernieuwbare energie. Zon en wind. Laat ons daar op concentreren. Door daar hard op in te zetten, kunnen we een deel van onze energie opwekken en massa's geld verdienen door die groene stroom te verkopen, of de groene stroom certificaten die we over zouden hebben. 

We komen er wel en mogelijks hebben we nog het meest betaalbare plan door andere te laten investeren en zelf gewoon af te nemen waar overproductie is. Het zou wel eens goed kunnen uitdraaien. 

2 grote problemen met aardgas

Aardgas is ideaal als "buffervat" want je kan dat door de knop om te zetten aan- en uitzetten om aan fluctuaties in vraag vs aanbod te voldoen (als uw windmolens niet draaien en de zon schijnt niet).

edoch:

- CO2 uitstoot, niet hernieuwbaar

en eigenlijk nog belangrijker

- ipv je te laten gijzelen door landen in de zandbak geef je nu landen zoals (Wit-) Rusland complete macht over je economie, want ze kunnen letterlijk de kraan dichtdraaien of de prijs de hoogte in jagen en dan zit je hier letterlijk in het donker.

Langs de andere kant, zie eens welke miserie er nu is rond het trekken van die hoogspanningslijn om al die windenergie van op zee in het binnenland te krijgen? Niemand wil zo een ding in de buurt van zijn huis hebben. Hoe los je dat op?

Geplaatst:

@Tjeu wat wil dat zeggen een absolute minderheid? Tis altijd zelfde he, als het de ANDER raakt en MIJ niet is er geen probleem.

Vraag anders eens of morgen elke zelfstandige met winst op zijn zaak niet 25% maar 75% belast moet worden.

Doe maar boys want diegenen die dat niet willen zijn een absolute minderheid.

Trouwens hoeveel van die 66% blijft er nog over als je die 66% zegt dat ze vanaf 2027, ook privé, alleen nog een EV mogen of kunnen kopen? 

Of zeg hen dat vliegtuigreizen voor vakantiedoeleinden vanaf nu verboden zijn om iets te doen aan het klimaat. 

Tot het zwaar inhoudelijke argument waarmee je me het zwijgen wil opleggen :D 

Zo een type enquête met zulke vragen zijn toch compleet waardeloos? Zo kan je voor heel veel zaken zeggen dat er meerderheden zijn.

Ik spreek trouwens nergens over klimaatterrorisme, men is hier ook sterk in woorden in de mond leggen, zelfs al voeg je een disclaimer toe.

Klimaat dictatuur dat wil ik wel in de mond nemen als je wil, net als eco kapitalisme. 

Trouwens al de voorstanders van die Ev verplichting hier al eens gelezen.

Als ik me niet vergis heeft 99% ervan een EV genre: Model S, Model3, E tron, Taycan etc......... makkelijk praten zo, nee?

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
2 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Vraag anders eens of morgen elke zelfstandige met winst op zijn zaak niet 25% maar 75% belast moet worden.

Ow ow ow.

Maar het geld moet van ergens komen.

Ik stel voor dat enkel brutomarges boven de 5 M€ op die manier worden belast. De precieze grens kunnen we nog bepalen, zolang het maar boven de mijne ligt.

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Geplaatst:
47 minuten geleden, Tjeu zei:

Verplicht voor nieuwe wagens in 2029, ALS de laadinfra tegen dan op orde is en ALS ze goedkoper zijn dan een gelijkwaardige diesel of nafte model.... Dat is toch geen maatregel? Wie gaat er nog een benzine of diesel willen kopen als de laadinfra voldoet én een EV goedkoper is? Wie gaat er dan nog zeggen: nee, ik wil kost wat kost weer een 2.0 TDI kopen! Waarom zou je dat willen? 

Draai het eens om:

In de situatie welke jij schetst zal 90-98% van de mensen voor een EV gaan.

Waarom dan de rest verbieden? 

• Thanks Friendly 2
Geplaatst:

Idd. Stimuleer de economie om de mens de keuze te laten maken, ipv te straffen door de andere keuze duurder te maken. Als je "ze" moet geloven kosten EV's niet meer dan een andere auto, en zijn ze in gebruik zelfs goedkoper. 

Als alles op punt is, welke idioot gaat dan niet voor een EV kiezen? 

Ze blazen op dat vlak toch warm en koud tegelijk IMO.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Idd. Stimuleer de economie om de mens de keuze te laten maken, ipv te straffen door de andere keuze duurder te maken. Als je "ze" moet geloven kosten EV's niet meer dan een andere auto, en zijn ze in gebruik zelfs goedkoper. 

Als alles op punt is, welke idioot gaat dan niet voor een EV kiezen? 

Ze blazen op dat vlak toch warm en koud tegelijk IMO.

En pas op, ze zijn al aan het ontdubbelen.

Ze kiezen voor de 'technologische' oplossing, elektrificatie. Dat om het klimaat te redden!

"Minister Peeters gelooft dat elektrificatie positief is, maar is niet blind voor het fileprobleem. “Elektrificatie is goed voor het klimaat, maar ook elektrische auto's staan in de file. De economische kosten daarvan zijn enorm. "

Die files zijn een losstaand probleem, dus daarvoor gaan we iets anders moeten verzinnen. Doe maar die kilometerheffing er bij dus.

Geplaatst:
1 minuut geleden, ICM zei:

En pas op, ze zijn al aan het ontdubbelen.

Ze kiezen voor de 'technologische' oplossing, elektrificatie. Dat om het klimaat te redden!

"Minister Peeters gelooft dat elektrificatie positief is, maar is niet blind voor het fileprobleem. “Elektrificatie is goed voor het klimaat, maar ook elektrische auto's staan in de file. De economische kosten daarvan zijn enorm. "

Die files zijn een losstaand probleem, dus daarvoor gaan we iets anders moeten verzinnen. Doe maar die kilometerheffing er bij dus.

Wat ze eigenlijk zeggen is:

- Het gebrek aan accijns moet gecompenseerd worden door de kilometerheffing.

Maar zeg dat dan gewoon.... 

Geplaatst:
Zojuist, msxx zei:

Ja. Maar laten we het uitleggen aan de hand van het fileprobleem. Want wie kan daar iets op tegen hebben dat we dat "oplossen"?

Geplaatst:

Dat fabeltje van EV's die goedkoper worden :) de andere wagens zullen duurder worden ja, dat zal eerder waarheid zijn.

Kijk, leuk dat we hier zo discussiëren (dat meen ik ook) maar de eigenlijke drijfveer is het gigantische gat dat we telkens weer slaan in onze begrotingen toe te rijden, en wat is een beter schaamlapje om de mensen zich blauw te laten betalen? Dat effect wordt zelfs hier onder de mat geveegd, terwijl ik er vrij zeker van ben dat onze politici vooral die hefboom zien.

Zullen we alvast de taksen op benzine en diesel verhogen, de btw en biv op conventionele motoren? Verbieden gaat nog niet want de EV en zijn infrastructuur is nu toch niet echt klaar......... ik denk dat we gefaseerd dit vooral gaan zien. Om daarna te zeggen: zie je een EV is nu goedkoper dan een conventionele motor.

Enfin ik zou het als politieker ook zo doen, de weg van de minste weerstand en, ik zeg maar wat, 66% van de bevolking welke geloven dat het puur en alleen om klimaat gaat.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Dat fabeltje van EV's die goedkoper worden :) de andere wagens zullen duurder worden ja, dat zal eerder waarheid zijn.

Zullen we alvast de taksen op benzine en diesel verhogen, de btw en biv op conventionele motoren? Verbieden gaat nog niet want de EV en zijn infrastructuur is nu toch niet echt klaar......... ik denk dat we gefaseerd dit vooral gaan zien. Om daarna te zeggen: zie je een EV is nu goedkoper dan een conventionele motor.

Inderdaad.

Geplaatst:
2 minuten geleden, ICM zei:

Ja. Maar laten we het uitleggen aan de hand van het fileprobleem. Want wie kan daar iets op tegen hebben dat we dat "oplossen"?

Zie mijn vorige post, past ook in dat kader. En dan lees je in een ander topic hier hoe een gezin van 8 waarvan de papieren nog niet eens in orde zijn een grotere woning moet krijgen, die dan 250 euro huur kost, letterlijk goedkoper dan het kot van mijn dochter in een vervallen huis, met gemeenschappelijke douche en wc. Wraakroepend. 

Geplaatst:
3 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Zie mijn vorige post, past ook in dat kader. En dan lees je in een ander topic hier hoe een gezin van 8 waarvan de papieren nog niet eens in orde zijn een grotere woning moet krijgen, die dan 250 euro huur kost, letterlijk goedkoper dan het kot van mijn dochter in een vervallen huis, met gemeenschappelijke douche en wc. Wraakroepend. 

net zoals de mensen in Wallonie niet geholpen worden en zelfs nog geen stromend water of gas hebben maar er wel 3 nieuwe opvangcentra voor asielzoekers in Belgie opengaan...

Geplaatst:
Zojuist, Jokke_vlo zei:

Absoluut.

Ik heb zo ex-huurders, geen rotte frank door miserie en leugens die ze zelf hebben gecreëerd, toch maar een zesde kind in hun miserie gebracht, "Angel".

Die woonden zelfs gratis, aangezien ze hun huur niet betaalden. Makkelijk uit te zetten, zo een kroostrijk gezin met financiële problemen. "Als rijke huisjesmelker moet je daar begrip voor opbrengen." Allemaal goed en wel, maar ik kies nog altijd graag zelf aan wie/wat ik mijn geld overlaat. Dit was oplichterij.

Geplaatst:
51 minuten geleden, ir_fuel zei:

2 grote problemen met aardgas

Aardgas is ideaal als "buffervat" want je kan dat door de knop om te zetten aan- en uitzetten om aan fluctuaties in vraag vs aanbod te voldoen (als uw windmolens niet draaien en de zon schijnt niet).

edoch:

- CO2 uitstoot, niet hernieuwbaar

en eigenlijk nog belangrijker

- ipv je te laten gijzelen door landen in de zandbak geef je nu landen zoals (Wit-) Rusland complete macht over je economie, want ze kunnen letterlijk de kraan dichtdraaien of de prijs de hoogte in jagen en dan zit je hier letterlijk in het donker.

Langs de andere kant, zie eens welke miserie er nu is rond het trekken van die hoogspanningslijn om al die windenergie van op zee in het binnenland te krijgen? Niemand wil zo een ding in de buurt van zijn huis hebben. Hoe los je dat op?

Er mogen al enkele jaren geen hoogspanningsleidingen boven de grond meer gebouwd worden, is ook Europese wetgeving trouwens (ken ze wel niet in detail), dus dat probleem is al een tijd van de baan. Nu, trajecten onder de grond zijn zeker niet makkelijker of goedkoper. Maar de burger weerstand is er wel niet meer en dat is al veel.

Je punten van gas kloppen, daarmee dat ik persoonlijk het huidige scenario nog het beste vind. Geen extra kerncentrales (wel de huidige nog wat rekken) en geen extra gas centrales. Nu, daarin ben je ook wel meer afhankelijk van de landen waarmee je verbonden bent in de EU, maar dat is minder een probleem dan afhankelijk zijn van (Wit) Rusland.  

20 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

@Tjeu wat wil dat zeggen een absolute minderheid? Tis altijd zelfde he, als het de ANDER raakt en MIJ niet is er geen probleem.

Doe maar boys want diegenen die dat niet willen zijn een absolute minderheid.

Trouwens hoeveel van die 66% blijft er nog over als je die 66% zegt dat ze vanaf 2027, ook privé, alleen nog een EV mogen of kunnen kopen? 

Of zeg hen dat vliegtuigreizen voor vakantiedoeleinden vanaf nu verboden zijn om iets te doen aan het klimaat. 

Tot het zwaar inhoudelijke argument waarmee je me het zwijgen wil opleggen :D 

Zo een type enquête met zulke vragen zijn toch compleet waardeloos? Zo kan je voor heel veel zaken zeggen dat er meerderheden zijn.

Ik spreek trouwens nergens over klimaatterrorisme, men is hier ook sterk in woorden in de mond leggen, zelfs al voeg je een disclaimer toe.

Klimaat dictatuur dat wil ik wel in de mond nemen als je wil, net als eco kapitalisme. 

Trouwens al de voorstanders van die Ev verplichting hier al eens gelezen.

Als ik me niet vergis heeft 99% ervan een EV genre: Model S, Model3, E tron, Taycan etc......... makkelijk praten zo, nee?

Dit is toch iets dat iedereen raakt? Maar er zijn meer mensen bereid stappen te zetten dan wat ons opgelegd wordt. Het huidige is nu toch echt plat water? Verplichting EV's enkel wanneer het mogelijk en goedkoper is. En renovatieplicht voor huizen slechter dan D en die naar D brengen... Dat is van een afgeleefd kot terug iets bewoonbaar maken. Dat is niet energetisch renoveren. 

Wij hebben hier zelf ook handen vol geld tegen ons kot gesmeten, om het energetisch goed te krijgen (is bouwjaar 1969). Dat heeft ook meer gekost dan we wouden. Maar ik ben er wel van overtuigd dat dit op termijn rendeert. Hoger comfort, lager verbruik, hogere restwaarde. 
Ik ben zelf voorstander EV, liever vandaag dan morgen, maar geen uit uw lijst staat op de oprit. Ik ben wachtende op de betaalbare occasies. En hoe sneller ze komen, hoe liever. Ik heb alvast tijdens mijn verbouwingen een kabelke naar buiten voorzien voor later een laadpaaltje te zetten :party: 

12 minuten geleden, msxx zei:

Draai het eens om:

In de situatie welke jij schetst zal 90-98% van de mensen voor een EV gaan.

Waarom dan de rest verbieden? 

Neem het wetboek er eens bij, er staat nergens dat je een diesel niet meer mag inschrijven. Er is een klimaatplan die dat voorop stelt, maar dat is nog steeds niet omgezet naar een wet. Dus het is nog steeds niet verboden. Er is enkel een intentie toe, zoals ze tegen 2014 een kernuitstap wouden. 
Dat wil zeggen dat er nog duizend iteraties mogelijk zijn. Wat nu belangrijk is, is een signaal geven, waar je heen wilt. Zodat iedereen (mentaal) wel al de stap zet. De maatschappij loopt ALTIJD voor op de wetgever. Als tegen 2029 97% van de nieuwe wagens al EV zijn, dan zullen ze op dat moment ook gewoon kijken waarom die laatste 3% niet wil overstappen. Zijn het het equivalent van de anti-vaxers? Of hebben ze echte argumenten waar niemand omheen kan. Dat zal dan wel bekeken worden. Er is in België geen enkele politicus die voor zal lopen op de feiten. Nooit. 

Geplaatst:

Politici zijn fan van symbool-dossiers die eigenlijk niks bijdragen aan het oplossen van een probleem.

Kijk in Duitsland, daar staan de groenen al jaren te roepen dat de onbeperkte snelheid op de autobahn eraan moet voor het milieu.

Wat lees je dan, als men eens onderzoek doet?

https://www.autowereld.be/autonieuws/juridisch/duitse-autobahn-snelheid_614351192d046.html

't zal veel uitmaken.

Net zoals de luchtkwaliteit rond de Brusselse Ring ook niet zal verbeteren als je daar de snelheid terugbrengt naar 90km/h, want de meeste uitstoot is vrachtverkeer + files.

Geplaatst:
3 minutes ago, Tjeu said:

Er mogen al enkele jaren geen hoogspanningsleidingen boven de grond meer gebouwd worden

Waar haal je dat vandaan?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/01/een-half-miljard-voor-nieuwe-west-vlaamse-hoogspanningslijn/

Ventilus loopt dwars door West-Vlaanderen en wordt 82 kilometer lang, waarvan 22 kilometer gloednieuwe bovengrondse verbindingen.

alsook

https://www.ventilus.be/p/bouwstenen

• Grappig 1
Geplaatst:
18 minuten geleden, msxx zei:

14 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Kijk, leuk dat we hier zo discussiëren (dat meen ik ook) maar de eigenlijke drijfveer is het gigantische gat dat we telkens weer slaan in onze begrotingen toe te rijden, en wat is een beter schaamlapje om de mensen zich blauw te laten betalen? Dat effect wordt zelfs hier onder de mat geveegd, terwijl ik er vrij zeker van ben dat onze politici vooral die hefboom zien.

Enfin ik zou het als politieker ook zo doen, de weg van de minste weerstand en, ik zeg maar wat, 66% van de bevolking welke geloven dat het puur en alleen om klimaat gaat.

https://arstechnica.com/science/2020/12/battery-prices-have-fallen-88-percent-over-the-last-decade/

Batterijen zijn 88% goedkoper geworden. Daar zit de grootste meerkost. De motor is goedkoper dan een ICE motor. 

En er is op dit moment zelf al een EV die goedkoper is dan zijn benzine variant. De Citroën Ami :D met een vanaf prijs van 7.500 euro, is die goedkoper dan aan Aixam :D 

Geplaatst:
5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Waar haal je dat vandaan?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/01/een-half-miljard-voor-nieuwe-west-vlaamse-hoogspanningslijn/

Ventilus loopt dwars door West-Vlaanderen en wordt 82 kilometer lang, waarvan 22 kilometer gloednieuwe bovengrondse verbindingen.

alsook

https://www.ventilus.be/p/bouwstenen

Zoals ik zei, ken het niet helemaal van buiten. Zou kunnen dat er X procent onder de grond moet of nog X procent boven de grond mag. Kan ook zijn dat het per inkleuring anders is en dat het enkel in woongebied verboden is nog boven de grond te werken, maar je mag zomaar niet alles en overal boven de grond doen. 
Maar dat ligt te ver van mijn kennisveld. 

Geplaatst:
14 minuten geleden, Tjeu zei:

En er is op dit moment zelf al een EV die goedkoper is dan zijn benzine variant. De Citroën Ami :D met een vanaf prijs van 7.500 euro, is die goedkoper dan aan Aixam :D 

daar wil je nog niet dood in gevonden worden zelfs...

Geplaatst:
Zojuist, Liquid Li0n zei:

daar wil je nog niet dood in gevonden worden zelfs...

Het is gewoon een indicatie dat de aangekondigde ommekeer mss wel degelijk mogelijk is. 
Het idee dat een EV goedkoper wordt dan een ICE vinden ze hier ook niet zelf uit. Daarmee gaan ze af op de prognoses van de fabrikanten zelf, gecombineerd met externe studies.  

Zoals die "2026" voor bedrijfswagens, dat komt zomaar niet uit de lucht gevallen. 

42793436-9561641-Transport_Environment_w

https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/05/15/internal-combustion-cars-will-be-an-expensive-luxury-compared-to-electric-by-2027/?sh=255211df5189

Geplaatst:

Ik merk dat je al "misschien" gebruikt. 

Feit is dat hij "minder" duur zal worden dan een conventionele. En dat gaat vooral kunstmatig zijn imo. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid