WoKe 308 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 3 minuten geleden, Liquid Li0n zei: komt ook door media en vooral sociale media he...vroeger lachte iedereen de dorpsgek uit en luisterde niemand. nu heeft die dorpsgek een facebook groep met 10 000 volgers... Maar zeg eens tegen een Netflix kijker dat dat slecht is voor het milieu, of zeg dat eens tegen een veganist dat bepaalde groenten en fruit heel veel water verspillen...je gaat direct de wind van voren krijgen! Zeg ma is tege ene van groen dat kernenergie fantastisch is voor de klimaatverandering Of da gascentrales bouwen op deit moment achterlijk is Mensen horen nie graag da ze slecht bezig zijn en dat ge anders denkt dan hun. zij en wij...opnieuw die 2 groepen Vandaar dat we allemaal wat meer ons best moeten doen om de andere zijn standpunt te zien. Iedereen kijkt steeds vanaf een bepaald punt (viewpoints) en met een bepaalde bril (views) naar de zaken. 't Is gewoon kwestie van een open mind te houden voor beide opvattingen. Mij ga je niet horen zeggen dat iedereen een EV moet rijden, maar ik ga wel zeggen dat het (volgens mij) een onvermijdelijk iets gaat worden, en dat dat daarom nog niet zo slecht moet zijn ook. Ge weet wel he ... zonde ... steen ... enz ... Quote
josenjef 436 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 23 minuten geleden, WoKe zei: Ge hebt gelijk, momenteel kan je nog geen nieuwe EV kopen van rond de 20.000€, net zoals de keuze voor een nieuwe IC van rond de 20.000€ ook al redelijk beperkt aan het worden is. Geef het nog een paar jaar en er duiken ook EV's op in dat segment. Dat is ook wat ze met zo'n beleid proberen te bereiken. Ondertussen koop je toch gewoon wat binnen jouw budget en smaak past neen. 't Is niet dat ze van vandaag op morgen u gaan verbieden om IC te rijden. Die VW ID4, die Ioniq, enz ... van rond de 45.000€ nu koop je over 4j als 2dehands voor 20.000. Net zoals je dan wel een Partner/Kangoo/... EV voor ongeveer hetzelfde geld nieuw zal kunnen kopen. En idd moest ik nu prive aan een nieuwe wagen toe zijn dan kocht ik bijna 100% zeker ook nog een IC omdat die momenteel financieel gezien gewoon de beste keuze is. Ik zou zelf geen nieuwe wagen kopen dan maar een mooi in de opties zittende jonge 2dehands waar een of andere firma de waardevermindering al van geslikt heeft. En als ik nu zakelijk aan een nieuwe wagen toe zou zijn dan kocht ik een EV, net omdat die fiscaal het interessantste is, waardoor die financieel ook interessant wordt. Uiteindelijk kijkt iedereen naar zijn portefeuile he. Als ik zakelijk een EV koop en ik mag die daardoor 100% aftrekken ipv de 60 a 70% van een IC dan mag een EV al wat meer kosten. Dacia Spring 17k btw incl. Kom je toch al 200 km ver mee, dat is toch niet zo verkeerd. Kan je toch al een redelijk publiek mee bedienen lijkt mij. Uiteraard geen autominded publiek Ik denk dat Mazda je ook wel voor 25k een zo goed als nieuwe MX-30 verkoopt, dat is al niet meer een heel heel kleine auto. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 3 minuten geleden, josenjef zei: Dacia Spring 17k btw incl. Kom je toch al 200 km ver mee, dat is toch niet zo verkeerd. Kan je toch al een redelijk publiek mee bedienen lijkt mij. Uiteraard geen autominded publiek Ik denk dat Mazda je ook wel voor 25k een zo goed als nieuwe MX-30 verkoopt, dat is al niet meer een heel heel kleine auto. Kunt ge zelf filterkes trekken https://ev-database.org/compare/cheapest-electric-vehicle Quote
josenjef 436 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 1 minuut geleden, WoKe zei: Kunt ge zelf filterkes trekken https://ev-database.org/compare/cheapest-electric-vehicle Ja leuke info wel, maar die prijsverschillen per land zijn raar. De Dacia staat in DE 3000 euro duurder dan in BE en als ik mij niet vergis was die in 2020 daar nog voor 15k te krijgen. De Smart omgekeerd. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 2 uren geleden, Joske zei: @Jokke_vlo heeft nergens iemand arrogant genoemd mr @BMWMB. Begrijpend lezen... Jokke_vlo heeft het over arrogante posts en standpunten, dat is nog iets anders dan iemand arrogant noemen. En ja, tot op zeker hoogte kan ik Jokke_vlo zijn opmerkingen begrijpen. Hier wordt over auto's van +50000€ gepraat alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Maar dat is voor ne gewone werknemer echt niet zo. Of ik zou es bij u moeten komen solliciteren als gij zo goed betaald. Als je al in hoofdletters begint te typen, en meldt dat iemand nul komma nul respect heeft voor anderen, gewoon omdat 'm een andere mening heeft, en dat dan wordt gezegd dat je hiermee een arrogante houding aanneemt, dan vind ik toch al straffe uitspraken, en is het niet meer op een vriendelijke manier met elkaar discussiëren op een forum zoals het hoort. Zijn mening over EV's stoort me ook niet. Wel de manier hoe hij reageert. 1 uur geleden, Thebiemerke zei: Ik vond zijn reactie helemaal niet arrogant en ik heb u graag hoor @BMWMB Iedereen heeft zijn eigen gedacht maar je moet niet doen alsof je de wereld aan het verbeteren bent omdat je een Tesla hebt naast je ander speelgoed Als jij vindt dat zo'n reactie van Jokke wel kan, en ik daarnaast geen mening mag hebben omdat ik ook nog 2 Porsches heb, wat kom ik hier eigenlijk dan nog doen... 1 uur terug, Capitol zei: Man, man, wat een hypocriete posts worden hier toch geplaatst. Echt hé, er wordt hier zomaar vanuit gegaan dat iedereen zelfstandig is en een EV van +100k kan kopen. En dat kost dan niets, want dat kan dan ook nog opgeladen worden met de zonnepanelen die op de zaak liggen. Nogmaals: niet iedereen heeft budget om 30k of meer aan een auto te geven en niet iedereen heeft zonnepanelen ter beschikking. Dus het heeft geen nut te zeggen dat een EV goedkoper is dan een ICE, want als je maar 5k kan uitgeven aan een auto, stopt de vergelijking van kostprijs/km al. Het heeft dus geen nut om het EV standpunt te veralgemenen en nog veel minder om te proberen aantonen dat EV zaligmakend is. Dat is het niet. Een particulier die geen zonnepanelen heeft en geen 10k aan een auto kan geven, heeft veel minder keuze en moet zelfs nog niet nadenken over een EV. Indien er geen fiscale voordelen zouden zijn aan een EV, zouden er veel minder rondrijden. Heel simpel. Misschien even anders vragen: hoeveel van die diehard EV voorstanders, hebben privé ook een EV? en hoeveel hebben er naast hun EV geen ICE meer? Lees eens wat ik al heel dikwijls heb gepost... Er moet ergens begonnen worden, dus laat de mensen die vandaag wel al een EV kunnen kopen dat ook doen. Motiveer deze mensen, want er is geen weg meer terug, want diesels en benzines gaan er definitief uit. Hoe meer mensen vandaag kopen, hoe meer beschikbaarheid er zal komen bij de verschillende autofabrikanten, en hoe betaalbaarder deze EV's zullen worden op termijn. En hoe meer er vandaag gekocht worden, hoe sneller er ook een groot aanbod tweedehands zal zijn, zodat op een zo kort mogelijke termijn iedereen een EV kan kopen. Dat is mijn boodschap! En dat er nog werk aan de winkel is, dat weet ik ook. Het elektriciteitsnet zal nog serieus aangepast moeten worden, en zowel particulieren als bedrijven zullen in de mate van het mogelijke moeten zorgen dat ze min mogelijk van het net afhangen. ik weet dat het niet voor iederen kan, maar het kan wel al voor heel veel mensen, en die het gewoon niet willen doen omwille van hun vooroordelen tegen elektrisch rijden. Maar omdat ik inderdaad in een gemakkelijke positie zit, wordt dat van mij gewoon niet aanvaard. Spijtig... Ik zie heel veel mensen rond mij die toch terug een benzine of diesel kopen, hoewel ze perfect een EV zouden kunnen kopen en rijden. Maar uit vooroordelen, onwetendheid of angst om elektrisch te rijden doen ze het niet. 1 uur terug, Joske zei: Vragen heb ik hoger ook al eens gesteld, samen met: zouden ze nog een EV kopen als het fiscaal niet gestimuleerd wordt zouden ze nog een EV kopen als BIV en VB gelijk is aan een evenwaardige IC? In het geval van een Corsa-e komt ge weg met een 100kW motor, dat is nog enigsinds 'normaal' en vergelijkbaar met een IC. De gemakkelijkste manier om mensen te doen veranderen is aan hunne portemonnee gaan, en dat weet de politiek. Dit was imo dan ook de enige manier om de transitie naar EV's in gang te zetten. Kijk ook naar de groencertificaten van zonnepanelen, of naar de terugdraaiende teller,... Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 28 minuten geleden, WoKe zei: Vandaar dat we allemaal wat meer ons best moeten doen om de andere zijn standpunt te zien. Iedereen kijkt steeds vanaf een bepaald punt (viewpoints) en met een bepaalde bril (views) naar de zaken. 't Is gewoon kwestie van een open mind te houden voor beide opvattingen. Mij ga je niet horen zeggen dat iedereen een EV moet rijden, maar ik ga wel zeggen dat het (volgens mij) een onvermijdelijk iets gaat worden, en dat dat daarom nog niet zo slecht moet zijn ook. Ge weet wel he ... zonde ... steen ... enz ... Voila, dit is gesproken! Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 1 uur terug, WoKe zei: Ge hebt gelijk, momenteel kan je nog geen nieuwe EV kopen van rond de 20.000€, net zoals de keuze voor een nieuwe IC van rond de 20.000€ ook al redelijk beperkt aan het worden is. Geef het nog een paar jaar en er duiken ook EV's op in dat segment. Dat is ook wat ze met zo'n beleid proberen te bereiken. Ondertussen koop je toch gewoon wat binnen jouw budget en smaak past neen. 't Is niet dat ze van vandaag op morgen u gaan verbieden om IC te rijden. Die VW ID4, die Ioniq, enz ... van rond de 45.000€ nu koop je over 4j als 2dehands voor 20.000. Net zoals je dan wel een Partner/Kangoo/... EV voor ongeveer hetzelfde geld nieuw zal kunnen kopen. En idd moest ik nu prive aan een nieuwe wagen toe zijn dan kocht ik bijna 100% zeker ook nog een IC omdat die momenteel financieel gezien gewoon de beste keuze is. Ik zou zelf geen nieuwe wagen kopen dan maar een mooi in de opties zittende jonge 2dehands waar een of andere firma de waardevermindering al van geslikt heeft. En als ik nu zakelijk aan een nieuwe wagen toe zou zijn dan kocht ik een EV, net omdat die fiscaal het interessantste is, waardoor die financieel ook interessant wordt. Uiteindelijk kijkt iedereen naar zijn portefeuile he. Als ik zakelijk een EV koop en ik mag die daardoor 100% aftrekken ipv de 60 a 70% van een IC dan mag een EV al wat meer kosten. Wijze woorden WoKe. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Wanneer ik een warmtepomp heb of kan betalen, een nieuwe huis heb volgens de nieuwste normen, een dikke EV op de zaak, op reis kan gaan, 5 sterren, in de zomer , in de winter op skivakantie en dus zonder zware impact (iets minder geld op de rekening) royaal kan leven ……. Ga vinden dat mensen een EV moet kopen, investeren in een warmtepomp en hun huis verplicht moeten renoveren. Terwijl die andere mensen maar een “inspanning” moeten leveren dan moeten die mensen, soms zwaar, snijden waar ik nog royaal kan leven. Wel, dan vind het gemak hoe ik daarover spreek een arrogante houding van mezelf. En ja we maken als gegoede burger regelmatig zulke denkfouten, ik ook. Het gemak waarop de betere burger hier over die impact gaat vind ik dus een arrogante HOUDING. Deze hoofdletters staan er niet op te roepen maar om aan te geven dat het gaat over een houding niet de mens an sich. Wanneer ik ga karten en ben sneller en geef anderen al te makkelijk een harde tik dan heb ik op dat moment een arrogante houding. Een persoonlijk voorbeeld Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Dat begrijp ik volledig, en ik volg uw mening ook. Ik vind ook dat de politiek nu overdrijft, en dat ze onhaalbare voorstellen doen. Maar langs de andere kant moet er wel iets gaan veranderen, of vind jij dat alles mag blijven zoals het is? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Just now, BMWMB said: Dat begrijp ik volledig, en ik snap uws mening ook. Ik vind ook dat de politiek nu overdrijft, en dat ze onhaalbare voorstellen doen. Maar langs de andere kant moet er wel iets gaan veranderen, of vind jij dat alles mag blijven zoals het is? t is gewoon gefoefel in de marge. Hef op ALLES een CO2 taks, gebaseerd op het aantal kilometers dat het product/de grondstoffen hebben gedaan tot in de lokale winkel. Ik zal wel EV rijden om het klimaat te redden, en ondertussen garnalen eten die ze gevangen hebben in de Noordzee, vervolgens naar Marokko verscheept om te pellen, en dan terug naar hier om in de winkel te leggen. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Als ze de diesel en benzine gaan belasten op het aantal kilometers dat het onderweg is geweest vanuit de aardkloot tot aan de pomp, dan zal snel iedereen EV rijden denk ik. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Ik vind het wel arrogant dat je een bbq en mtb sessie ging organiseren EN DAT NOG STEEDS NIET GEDAAN HEBT. En al zeker als je weet dat mtb een ZOMERSPORT is. Voor de rest mijn nuttige bijdrage hier. Ontopic. 95% kans dat mijn volgende wagen een elektrische zal zijn, maar hoe graag ik het misschien nu al zou willen ....ik kijk komende tijd/jaren de kat uit de boom. 100k wil ik echt niet geven aan een wagen. Je moet ergens nog logisch blijven. Het blijft een vervoersmiddel. ( mocht het nu een v12 ferrari of dergelijks zijn ok,maar niet voor iets wat je dagelijks gebruikt) Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Ik vind het vooral spijtig dat alles elektrisch moet worden. Waarom is dat nodig? Compleet zonder CO2-uitstoot is toch onmogelijk en ook onnodig. Mijn mening is altijd geweest om de veelrijders naar elektrisch te kunnen laten gaan. Ik denk dat vandaag 50% van het wagenpark in totaal 80% van alle kilometers doet. Zo verplicht je niet om de mensen die weinig km's doen naar een EV te gaan, en laat je ook ruimte voor de plezierauto's. Maar helaas wil de politiek het anders. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Just now, BMWMB said: Mijn mening is altijd geweest om de veelrijders naar elektrisch te kunnen laten gaan. Ik denk dat vandaag 50% van het wagenpark in totaal 80% van alle kilometers doet. Zo verplicht je niet om de mensen die weinig km's doen naar een EV te gaan, en laat je ook ruimte voor de plezierauto's. Maar helaas wil de politiek het anders. En laat nu net een EV interessant zijn voor al die niet-veelrijders 1 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 5 minuten geleden, ir_fuel zei: t is gewoon gefoefel in de marge. Hef op ALLES een CO2 taks, gebaseerd op het aantal kilometers dat het product/de grondstoffen hebben gedaan tot in de lokale winkel. Ik zal wel EV rijden om het klimaat te redden, en ondertussen garnalen eten die ze gevangen hebben in de Noordzee, vervolgens naar Marokko verscheept om te pellen, en dan terug naar hier om in de winkel te leggen. Mijn vorige werkgever verkocht "Co2 vriendelijk transport" naar China. Ze gingen daarvoor wel containers kopen in China en met de boot laten afkomen, in plaats van bij BMWMB die letterlijk achter de hoek ze kon maken ... Langs de andere kant, ze kregen wel de shift op gang, al is dat niet zeker of dat met die iets duurdere en groenere containers vanachter de hoek niet zou lukken ... En zo zijn we allemaal hypocriet, ik kijk nu ook naar een fiscaal interessante "groene" auto terwijl ik hier lekker warm aan mijn houtkachel zit Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Zojuist, ir_fuel zei: En laat nu net een EV interessant zijn voor al die niet-veelrijders Dat is waar, en laat die keuze ook aan de mensen, maar verplicht ze niet als er weinig kilometers worden gereden. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 2 minuten geleden, josenjef zei: Mijn vorige werkgever verkocht "Co2 vriendelijk transport" naar China. Ze gingen daarvoor wel containers kopen in China en met de boot laten afkomen, in plaats van bij BMWMB die letterlijk achter de hoek ze kon maken ... Langs de andere kant, ze kregen wel de shift op gang, al is dat niet zeker of dat met die iets duurdere en groenere containers vanachter de hoek niet zou lukken ... En zo zijn we allemaal hypocriet, ik kijk nu ook naar een fiscaal interessante "groene" auto terwijl ik hier lekker warm aan mijn houtkachel zit Geld is het slijk der aarde, en laat heel veel beslissen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Just now, BMWMB said: Dat is waar, en laat die keuze ook aan de mensen, maar verplicht ze niet als er weinig kilometers worden gereden. En weer kan dit een pak simpeler he. Kilometerheffing op basis van CO2 uitstoot van het voertuig, als enige taks. Degene die dan 1000km / jaar rijdt met iets dat 300g CO2 uitstoot wordt niet gestraft, degene die 20.000km rijdt met een EV ook niet. Het eerlijkste voor iedereen, en de markt zal zijn ding wel doen. 4 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 Ja, daar ben ik het mee eens. Maar de politiek spijtig genoeg niet... Die willen als CO2-vrij hebben. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 2 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Wanneer ik een warmtepomp heb of kan betalen, een nieuwe huis heb volgens de nieuwste normen, een dikke EV op de zaak, op reis kan gaan, 5 sterren, in de zomer , in de winter op skivakantie en dus zonder zware impact (iets minder geld op de rekening) royaal kan leven ……. Ga vinden dat mensen een EV moet kopen, investeren in een warmtepomp en hun huis verplicht moeten renoveren. Terwijl die andere mensen maar een “inspanning” moeten leveren dan moeten die mensen, soms zwaar, snijden waar ik nog royaal kan leven. Wel, dan vind het gemak hoe ik daarover spreek een arrogante houding van mezelf. En ja we maken als gegoede burger regelmatig zulke denkfouten, ik ook. Het gemak waarop de betere burger hier over die impact gaat vind ik dus een arrogante HOUDING. Deze hoofdletters staan er niet op te roepen maar om aan te geven dat het gaat over een houding niet de mens an sich. Wanneer ik ga karten en ben sneller en geef anderen al te makkelijk een harde tik dan heb ik op dat moment een arrogante houding. Een persoonlijk voorbeeld Jos, da's een klein beetje zwart-wit denken van uw kant ook he @BMWMB stelt het nu ook niet zo extreem he. OK, I agree dat hij het soms wat hard stelt, maar gij even goed he. Dat er een 'shift' bezig is is voor iedereen wel duidelijk, dat er op termijn iets zal moeten veranderen ook. En dat we niet allemaal akkoord zijn hoe lang of kort die termijn moet zijn is ook wel duidelijk. Verandering is moeilijk en de overheid probeert deze nu te forceren terwijl ze eigenlijk al lang geleden hier geleidelijk op had moeten aansturen zodat iedereen weet wat er te komen staat en wat de opties zijn. Vandaag zijn het de auto's en de huizen, morgen de vliegtuigtickets, overmorgen ... er gaat ALTIJD iemand benadeeld zijn. En ja, zij die meer hebben gaan het relatief minder voelen da's een feit (en da's altijd al zo geweest). Er zal dus op een of andere manier weer gecompenseerd moeten worden. Met premies, met renteloze leningen, met verlaagde registratie, ... enz ... Gaat dat zaligmakend zijn en alles oplossen? NEEN! Gaat jan met de pet er meteen rendement uithalen als hij zijn huis beter isoleert/renoveert? JA! Gaat jan met de pet er 10 à 15 jaar over doen tegen dat hij break-even is? Waarschijnlijk wel ja, en daarna verbetert zijn rendement dus nog meer ten opzichte van niks doen. Als ondernemer moet ik u dat ook niet vertellen he Wat mij veel meer stoort is dat we ons allemaal druk maken op fora, sociale media en goed weet waar nog allemaal over omschakelen naar een co2-armere maatschappij, over verplicht isoleren en renoveren, enz ... maar het feit dat multinationals amper belastingen betalen, vervuilen dat het de spuigaten uitloopt, premies krijgen om tewerkstelling hier te houden, enz ... daar liggen we niet zo hard van wakker. Dat er op een klas van 20 kinderen minstens 2 met een lege brooddoos naar school gaan, ... Niet dat ik beweer dat ik al die problemen ga oplossen of bij elke beslissing die ik neem dit allemaal als guiding principle gebruik he. Maar eerlijk ... we maken ons allemaal een beetje druk over first-world-problems En zeg nu zelf, we weten allemaal dat we minder moeten ... is het nu uitstoot, autorijden, luxe, ... we zijn er gewoon nog niet klaar voor. Want in se kan niemand er tegen zijn dat de huizen beter geisoleerd zijn, dat we minder uitstoten, enz ... En ja ... I agree ... onze overheid lijkt inderdaad meer op een stuurloze olietanker Maar wij hebben ze wel verkozen he 3 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 30 minuten geleden, ir_fuel zei: t is gewoon gefoefel in de marge. Hef op ALLES een CO2 taks, gebaseerd op het aantal kilometers dat het product/de grondstoffen hebben gedaan tot in de lokale winkel. Ik zal wel EV rijden om het klimaat te redden, en ondertussen garnalen eten die ze gevangen hebben in de Noordzee, vervolgens naar Marokko verscheept om te pellen, en dan terug naar hier om in de winkel te leggen. Dat komt er ongetwijfeld op lange termijn nog wel aan ja! En als we allemaal niks gaan doen zolang 'de rest' niks doet dan komt het allemaal goed. Da's ook beetje struisvogelpolitiek he. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 27 minuten geleden, ir_fuel zei: En weer kan dit een pak simpeler he. Kilometerheffing op basis van CO2 uitstoot van het voertuig, als enige taks. Degene die dan 1000km / jaar rijdt met iets dat 300g CO2 uitstoot wordt niet gestraft, degene die 20.000km rijdt met een EV ook niet. Het eerlijkste voor iedereen, en de markt zal zijn ding wel doen. Krijg dat nu nog maar eens in die politiekers hunne kop Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 1 uur terug, ir_fuel zei: En laat nu net een EV interessant zijn voor al die niet-veelrijders Ik vind van niet Als je een EV gebruikt om enkel mee naar de winkel te gaan, dan verbruikt hij 5 keer zoveel gewoon door zijn verbruik van stil te staan. 1 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 1 minuut geleden, PJH zei: Ik vind van niet Als je een EV gebruikt om enkel mee naar de winkel te gaan, dan verbruikt hij 5 keer zoveel gewoon door zijn verbruik van stil te staan. With all do respect. Da’s bullshit! Quote
ICM 24.886 Geplaatst: 9 november 2021 Geplaatst: 9 november 2021 6 uren geleden, Bart zei: 2023 komt de ev sprinter , ik wil wachten tot dan. Had ergens eens gelezen over een transit dat ze de spel +_ 300 pk met een range van rond de 350 km ging geven. als de ev sprinter dat ook zou hebben, Zalig inderdaad. Als je opgeblazen luchtballonnen moet transporteren. Onze Renaults Master hebben een nuttig toegelaten laadvermogen van 1200kg. Met die batterijtjes onderin kan je dus niet één palletje zand meer vervoeren. Joepie. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.