Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
30 minuten geleden, WoKe zei:

De mijne komt in maart volgend jaar te koop ?
Ideaal om een caravan te trekken de komende 10j

mijne walvis, is daar beter voor. (v6 diesel powah)

Geplaatst:
12 minuten geleden, PJH zei:

Ok, dan ben ik mis. Ik heb er geen ervaring mee en lees enkel wat rond op't internet, de nuances en details gaan dan soms verloren.

Enen uit mijn familie kloeg er wel over, maar da's dan mss idd die speciale zever die allemaal opstaat en gewoon stroom zit te verstoken (hij kent 0,0 van auto's)

die vampire drain daar heb ik ook al van gehoord. en op internet staat dat ook. misschien was het een bug die ondertussen is opgelost.

maar het is wel meer zo en zo aan het worden dat een auto een gebruiksvoorwerp is zoals een smartphone. voor je die gebruikt moet je eerst overal inloggen en alles wat naar je smaak en/of batterijvriendelijke settings instellen, of je zit idd niet optimaal bezig.

Geplaatst:

Iemand heeft hier daarover onlangs nog een goed artikel gepost. Wacht es, ah hier staat het.

En hier is het relevante stuk over wat er allemaal phantom drain of vampire drain veroorzaakt

Tesla informed Evan (more correctly) that the losses could be up to 2% or more per day (6 miles of range or more) depending on many factors. One turned out to be how often Sentry Mode was left on. Another was how often one checks on the car from the app and “wakes it up.” There can be other factors: for instance, keeping a phone charger plugged into the cigarette lighter accessory port will keep the entire vehicle from properly powering off. Tesla also noted that both firmware and software changes had been made to the Model 3 overtime to minimize parasitic power drain on the battery. But Evan was particularly surprised to find out how much range Sentry Mode could take away. He lost 10 miles or range in one night with it on, and then 3 miles the next night with it off. Here is a list of others:

• Some third-party apps can drain power, particularly if not configured to allow the car to go completely to sleep. Some apps, such as Stats, endeavor to help the car go to sleep. Some apps, such as Teslafi, even allow a user to put the car into a low power mode remotely.
  • Overheat protection: Do you live in a southern state with oppressive heat? If not, consider that the car’s electronics can survive the heat in the shade or with a windshield solar shade.
  • Tesla app connecting by Bluetooth. I switched off Bluetooth on my phone and noticed the drain became less.
  • Smart Summon-clearly uses power when enabled.
  • Keep in mind that checking the car on the app more frequently will cause more drain. In fact, it takes about a day for the car to go into “deep sleep” in which drain falls to a very low level.

Depending on the outside temp, the battery thermal management system might still cool or heat the battery, and this sensibly cannot be disabled. However, it can be affected by keeping the car in the garage and finding shady spots in summer and covered ones in winter.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
20 uren geleden, BMWMB zei:

Lees eens wat ik al heel dikwijls heb gepost... Er moet ergens begonnen worden, dus laat de mensen die vandaag wel al een EV kunnen kopen dat ook doen. Motiveer deze mensen, want er is geen weg meer terug, want diesels en benzines gaan er definitief uit. Hoe meer mensen vandaag kopen, hoe meer beschikbaarheid er zal komen bij de verschillende autofabrikanten, en hoe betaalbaarder deze EV's zullen worden op termijn. En hoe meer er vandaag gekocht worden, hoe sneller er ook een groot aanbod tweedehands zal zijn, zodat op een zo kort mogelijke termijn iedereen een EV kan kopen. Dat is mijn boodschap!

En dat er nog werk aan de winkel is, dat weet ik ook. Het elektriciteitsnet zal nog serieus aangepast moeten worden, en zowel particulieren als bedrijven zullen in de mate van het mogelijke moeten zorgen dat ze min mogelijk van het net afhangen. ik weet dat het niet voor iederen kan, maar het kan wel al voor heel veel mensen, en die het gewoon niet willen doen omwille van hun vooroordelen tegen elektrisch rijden.

Maar omdat ik inderdaad in een gemakkelijke positie zit, wordt dat van mij gewoon niet aanvaard. Spijtig...?  

Ik zie heel veel mensen rond mij die toch terug een benzine of diesel kopen, hoewel ze perfect een EV zouden kunnen kopen en rijden. Maar uit vooroordelen, onwetendheid of angst om elektrisch te rijden doen ze het niet. 

Maar ik heb dat al meermaals gelezen en heb er ook helemaal geen probleem dat jij EV rijdt. Voor mijn part mag iedereen hier EV rijden, zoveel men wil. Maar er zijn hier EV rijders die precies doen of iedereen zonder problemen kan en moet EV rijden. En dat vind ik er ver over. En zeker als er dan argumenten aangehaald worden die ocharme gelden voor een zeer klein % van de mensen.

• Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Jupke zei:

Awel ja, dat was mijn punt dus, en nu spreken we over hybride maar uit de eerste berichten zouden die er toch ook uit moeten? (al zeg ik er ineens bij dat ik dat totaal nog niet gevolgd heb eigenlijk)

Mijn gedacht gaan ze die plug-in hybrides ofwel nog naast de EV's laten bestaan, of gaan ze die op zijn minst nog een heel aantal jaar toelaten.

Antwerpen gaat imo vroeg of laat verkondigen dat je enkel nog elektrisch mag rijden in de LEZ, de rest gaat dan met de jaren volgen. En dat kan nog steeds met een plug-in.
Daar komt bij dat de meeste mensen dagdagelijks perfect toekomen met hoe ver die plug-ins elektrisch kunnen rijden.

Geplaatst:

https://tweakers.net/nieuws/189088/vlaanderen-wil-per-2029-nieuwe-autos-met-verbrandingsmotoren-verbieden.html

Het gebrek aan laadpalen zou in België een probleem kunnen vormen. Het land heeft nu 8006 laadpalen, tegenover de 64.236 laadpalen van Nederland. In België rijden nu 5,9 miljoen auto's, waarvan 40.851 volledig elektrisch zijn. In Nederland zijn er 8,8 miljoen personenauto's, waarvan 208.564 volledig elektrisch.

Het streven van Vlaanderen om in 2029 alleen nog maar elektrische auto's te verkopen, is binnen de EU relatief snel. Zo richt Nederland zich op 2030 en wil de Europese Commissie nieuwe auto's met verbrandingsmotoren in de EU per 2035 verbieden.

Geplaatst:
4 minuten geleden, Greg zei:

Mijn gedacht gaan ze die plug-in hybrides ofwel nog naast de EV's laten bestaan, of gaan ze die op zijn minst nog een heel aantal jaar toelaten.

Antwerpen gaat imo vroeg of laat verkondigen dat je enkel nog elektrisch mag rijden in de LEZ, de rest gaat dan met de jaren volgen. En dat kan nog steeds met een plug-in.
Daar komt bij dat de meeste mensen dagdagelijks perfect toekomen met hoe ver die plug-ins elektrisch kunnen rijden.

Voila ! DAT zou verstandig zijn. En ik ben overtuigd ook zeer weinig verschillen in "vervuiling". De technologie staat verg genoeg om dat als realistisch te zien. Maar dat gaan we niet doen he, liever mensen het leven zuur maken, zowel je buur als politici doen blijkbaar niets liever in BE. 

Geplaatst:
7 minuten geleden, Greg zei:

Antwerpen gaat imo vroeg of laat verkondigen dat je enkel nog elektrisch mag rijden in de LEZ

tutut, Gent gaat eerst zijn want wij hebben Watteeuw ?

Geplaatst:
1 minuut geleden, ICM zei:

Waarom in hemelsnaam moet dit in ons land 13 jaar vroeger? Zeker wanneer je weet hoe we achterlopen in het moderniseren van onze infrastructuur. En niet alleen achterlopen alles wat doen duurt ongelooflijk lang (van vergunningen tot het aanleggen zelf). 

Geplaatst:
1 minuut geleden, WoKe zei:

tutut, Gent gaat eerst zijn want wij hebben Watteeuw ?

Heb je dat verhaal over de plezierhaven als gehoord van die pipo? 

En ook gezien dat hij alle aanlegplaatsjes waar je vroeger kon aanmeren voor een hapje en drankje heeft afgesloten? Ongelooflijk hoe die mens leeft om het anderen moeilijk te maken. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Waarom in hemelsnaam moet dit in ons land 13 jaar vroeger? Zeker wanneer je weet hoe we achterlopen in het moderniseren van onze infrastructuur. En niet alleen achterlopen alles wat doen duurt ongelooflijk lang (van vergunningen tot het aanleggen zelf). 

En toevallig zo net een jaar voor NL, precies om te zeggen kijk eens naar ons klimaatbewuste Belgen, nah!

• Grappig 1
Geplaatst:
19 uren geleden, Liquid Li0n zei:

aan de ene kant kan je ook wel zeggen dat alles co2 uitstoot he, dus die Renault zijn batterijen werden ook met cobalt en andere opgewekt en getransporteerd, zelfs het opladen gebeurt amper groen. dus best een hypocriete reclame.

Ik ga ervan uit dat het uit onwetendheid is.  

Als 3 jarige lag ik bewusteloos in de buggy, op een uitstapje in Luxemburg, door de uitlaatdampen die laag bij de grond hingen.
Ik ben geen groene jongen, nooit geweest, maar ik vat wel dat er meer nadelen aan een ICE zijn dan CO2 uitstoot alleen.  

We vergeten dat er zoiets als EURO-normen zijn, en we vergeten waarom ze bestaan...

Doe eens zot, laat eens een grasmachine in uw living draaien. :) Je begrijpt meteen, dat was op grote schaal niet meer haalbaar.
Ik vond de reclame van Renault daarom net heel toepasselijk om nog eens bij stil te staan. Wat is daar hypocriet aan? ??‍♂️

Het centraliseren/controleren van uitstoot is veel slimmer en efficiënter dan iedere auto te voorzien van een zuiveringsinstallatie. Als de aankoopprijs van een EV de belangrijkste bezorgdheid is, ... bedenk dat je straks geen enkele goedkope wagen meer gaat vinden die voldoet aan een EURO7-norm. EV's gaan dan goedkoper zijn. Dat is het omslagpunt. De CEO van Alfa Romeo, en dat is echt wel de laatste om eens progressief uit de hoek te komen, heeft recent zich uitgelaten dat we vandaag al op het omslagpunt staan. En ze hebben nog niks... het zal ten vroegste voor 2024 zijn. 

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Alfa Romeo heeft al 20 jaar niks :D 

Tuttut... de Giulia is toch een goeie wagen? :) Of het slim was om zoveel te investeren in een nieuw platform met een beperkte houdbaarheidsdatum is een andere vraag.

Geplaatst:
3 minuten geleden, ir_fuel zei:

De Giulia was toch een redelijke move imo. Tot ze beslissen daar geen break van te maken.

Geplaatst:
32 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

13 jaar?

Geplaatst:
15 minutes ago, Logic said:

Tuttut... de Giulia is toch een goeie wagen? :) 

Tot je hem gaat vergelijken met een BMW 3 ...

• Grappig 1
Geplaatst:
45 minuten geleden, ir_fuel zei:

voila, onbegrijpelijk dat Stellantis dat niet de nek om draait...

Hoeveel van die merken van die groep zijn eigenlijk nog van tel...

Alfa, Lancia, DS, Opel, Vauxhall, ... dat zijn merken die vroeger wel wat waren (buiten DS dan maar Citroen dus) en nu niks meer zijn helaas.

Geplaatst:
Zojuist, Liquid Li0n zei:

voila, onbegrijpelijk dat Stellantis dat niet de nek om draait...

Hoeveel van die merken van die groep zijn eigenlijk nog van tel...

Alfa, Lancia, DS, Opel, Vauxhall, ... dat zijn merken die vroeger wel wat waren (buiten DS dan maar Citroen dus) en nu niks meer zijn helaas.

Die hebben allen regionaal veel betekenis ? Dat ze geen globale merken hebben in die groep dat klopt.

Geplaatst:

Uitbater snellaadstations Fastned verhoogt voor het eerst in 5 jaar prijzen wegens hoge kosten elektriciteit

Fastned verhoogt vanaf morgen voor het eerst in vijf jaar zijn laadprijzen. De uitbater van snellaadstations voor elektrische auto’s doet dat vanwege de hoge prijzen die het moet betalen voor stroom. In Nederland en België wordt het standaardtarief (zonder abonnement) met zo’n 17 procent verhoogd.

“De prijs voor een kilowattuur is met 10 cent omhoog gegaan”, voegt de woordvoerster toe. Tot nu toe hanteerde het  bedrijf een prijs van 59 cent per kilowatt voor klanten zonder abonnement . Fastned waarschuwde vorige maand al dat het bedrijf het opladen van elektrische auto’s waarschijnlijk duurder zou moeten maken wegens de hoge stroomkosten.

Fastned telt in België zes laadstations: in Peutie in beide richtingen aan de E17, in Everberg in beide richtingen aan de E40 en ook aan de luchthaven van Oostende en in Roeselare. Er zijn verschillende nieuwe laadstations op komst, met openingen binnenkort.

Of de prijs ook zal dalen als de energieprijzen opnieuw zouden dalen, kan de woordvoerster nu niet veel over zeggen. Het zou een optie kunnen zijn en hangt van het moment af, klinkt het.

In het Verenigd Koninkrijk en in Frankrijk, waar de eerste stations binnenkort worden geopend, blijven de prijzen gelijk.

Een combinatie van factoren zorgt al een tijdlang voor hogere gas- en stroomprijzen op de groothandelsmarkten. Zo waren de gasreserves relatief klein door de strenge winter en nam de vraag naar energie wereldwijd sterk toe door het economisch herstel na de coronacrisis. Fastned noemt ook de verminderde gasproductie in Nederland als oorzaak van de hogere energieprijzen.

Geplaatst: (aangepast)
2 minuten geleden, Timo zei:

Uitbater snellaadstations Fastned verhoogt voor het eerst in 5 jaar prijzen wegens hoge kosten elektriciteit

Fastned verhoogt vanaf morgen voor het eerst in vijf jaar zijn laadprijzen. De uitbater van snellaadstations voor elektrische auto’s doet dat vanwege de hoge prijzen die het moet betalen voor stroom. In Nederland en België wordt het standaardtarief (zonder abonnement) met zo’n 17 procent verhoogd.

“De prijs voor een kilowattuur is met 10 cent omhoog gegaan”, voegt de woordvoerster toe. Tot nu toe hanteerde het  bedrijf een prijs van 59 cent per kilowatt voor klanten zonder abonnement . Fastned waarschuwde vorige maand al dat het bedrijf het opladen van elektrische auto’s waarschijnlijk duurder zou moeten maken wegens de hoge stroomkosten.

Fastned telt in België zes laadstations: in Peutie in beide richtingen aan de E17, in Everberg in beide richtingen aan de E40 en ook aan de luchthaven van Oostende en in Roeselare. Er zijn verschillende nieuwe laadstations op komst, met openingen binnenkort.

Of de prijs ook zal dalen als de energieprijzen opnieuw zouden dalen, kan de woordvoerster nu niet veel over zeggen. Het zou een optie kunnen zijn en hangt van het moment af, klinkt het.

In het Verenigd Koninkrijk en in Frankrijk, waar de eerste stations binnenkort worden geopend, blijven de prijzen gelijk.

Een combinatie van factoren zorgt al een tijdlang voor hogere gas- en stroomprijzen op de groothandelsmarkten. Zo waren de gasreserves relatief klein door de strenge winter en nam de vraag naar energie wereldwijd sterk toe door het economisch herstel na de coronacrisis. Fastned noemt ook de verminderde gasproductie in Nederland als oorzaak van de hogere energieprijzen.

Had het ook net gelezen, maar dan op nu.nl en daar staan ook de prijzen

https://www.nu.nl/economie/6167002/fastned-verhoogt-laadprijzen-met-17-procent-vanwege-hoge-stroomprijzen.html?redirect=1

Op dit moment betalen mensen die met een elektrische auto rijden 0,59 euro als ze hun auto willen opladen bij Fastned. Door de verhoging komt daar nu zo'n 10 cent bij, wat de nieuwe prijs op 0,69 euro brengt.

weet er eigenlijk hoeveel het kost om van 10% naar 100% te laden dan?

aangepast door Liquid Li0n
  • Grappig 1
Geplaatst:
19 minutes ago, Timo said:

Ik zou zeggen, kijk naar de prijs van de frieten in de frituur en trek uw conclusie :D 

Ze hebben dan nog eens het voordeel dat concurrentie eigenlijk niet speelt in die sector.

Geplaatst:
31 minuten geleden, Timo zei:

Aan 225Wh/km is dat 15,5€/100km of zo'n 9 à 10l/100km met een ICE..

• Whut?! 1
Geplaatst: (aangepast)
6 minuten geleden, Greg zei:

Aan 225Wh/km is dat 15,5€/100km of zo'n 9 à 10l/100km met een ICE..

dat is best fors, meeste diesels zitten aan 6 a 7 liter

Hoe bereken je dat, of zijn er ergens van die website met een calculator?

Was zelf ook eens wat aan het rekenen. Klopt het dat je dan voor een Audi E-tron met een 93 kw/u batterij (dus pak 90) aan 69 (dus 70) cent iets van een 60 a 65 euro moet betalen aan de pomp euh laadpaal ?...ja wadde

aangepast door Liquid Li0n

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid