CAS 8.067 Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 7 uren geleden, PJH zei: Ik wacht nog altijd op mijn vliegende auto Aeromobiel zei toch te leveren vanaf 2023? En China en VS zeiden 2025. AirCar uit Slowakije heeft al gevlogen maar vind ik gelijk niet veel van weer (of te lui om deftig te zoeken) en is met een BMW motor! Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 6 oktober 2023 Geplaatst: 6 oktober 2023 Mooie ombouw. En dan nog Belgisch ook. 2 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 Bij Audi Vorst is er ook een staking. De beloofde aanpassingen om de Q4 te kunnen maken worden on hold gezet en de Q8 dooft uit ginds.... Quote
zeramed 142 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 Afgelopen week met een Q4 test gereden ivm nieuwe firmawagens... Niet overtuigd qua range,zet je zetelverwarming aan en het percentage zakt enorm, wat ook wel logisch is maar toch. Wat heel teleurstellend was was dat een auto van meer dan 65000€ nog dezelfde draaiknop heeft om de rugleuning te verzetten zoals van m'n VW golf van 30 jaar geleden. Voor mij een no go. 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 Zetelverwarming heeft invloed op de range in een Q4? Stevige zetelverwarming dan, want dat verbruikt quasi niets. 2 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 9 oktober 2023 Geplaatst: 9 oktober 2023 38 minuten geleden, Tommie zei: Zetelverwarming heeft invloed op de range in een Q4? Stevige zetelverwarming dan, want dat verbruikt quasi niets. Idd, bij tesla gaat die zelfs aan voor de gewone verwarming. Omdat ze minder verbruikt dan de airco. Zo voel je soms de zetels en het stuurwiel opwarmen, zonder dat de airco begint te blazen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 10 oktober 2023 Geplaatst: 10 oktober 2023 10 hours ago, Tommie said: Zetelverwarming heeft invloed op de range in een Q4? Stevige zetelverwarming dan, want dat verbruikt quasi niets. Dat is EV nadelen zoeken in functie van je vooroordelen. 2 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 10 oktober 2023 Geplaatst: 10 oktober 2023 Zelfs je airco aan/uit zetten heeft bij buitentemperaturen van 20 graden geen enkel noemenswaardig effect. Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 10 oktober 2023 Geplaatst: 10 oktober 2023 19 uren geleden, zeramed zei: Afgelopen week met een Q4 test gereden ivm nieuwe firmawagens... Niet overtuigd qua range,zet je zetelverwarming aan en het percentage zakt enorm, wat ook wel logisch is maar toch. Wat heel teleurstellend was was dat een auto van meer dan 65000€ nog dezelfde draaiknop heeft om de rugleuning te verzetten zoals van m'n VW golf van 30 jaar geleden. Voor mij een no go. Als je voorbij de batch kan kijken, zeker eens de Enyaq overwegen. Veel mooier interieur dan de Audi. In de nieuwe configuratie ook sneller te laden. 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 10 oktober 2023 Geplaatst: 10 oktober 2023 2 uren geleden, bud wijzer zei: Als je voorbij de batch kan kijken, zeker eens de Enyaq overwegen. Veel mooier interieur dan de Audi. In de nieuwe configuratie ook sneller te laden. Badge. Enyaq is problematisch op de leasemarkt hoor ik. Is nl. veel duurder dan bv. ID.4, wegens restwaarde. Quote
zeramed 142 Geplaatst: 10 oktober 2023 Geplaatst: 10 oktober 2023 3 uren geleden, bud wijzer zei: Als je voorbij de batch kan kijken, zeker eens de Enyaq overwegen. Veel mooier interieur dan de Audi. In de nieuwe configuratie ook sneller te laden. Hebben we ook mee gereden.. Skoda Enyaq Audi Q4 Etron VW ID4 Cupra In de komende weken nog Tesla en BYD. We zien wel zeker. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 10 oktober 2023 Geplaatst: 10 oktober 2023 1 uur geleden, zeramed zei: Hebben we ook mee gereden.. Skoda Enyaq Audi Q4 Etron VW ID4 Cupra In de komende weken nog Tesla en BYD. We zien wel zeker. Eerste 3 was het bij mij. En de kia ev6. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 11 oktober 2023 Geplaatst: 11 oktober 2023 Op 9/10/2023 om 17:46, tuscani zei: Bij Audi Vorst is er ook een staking. De beloofde aanpassingen om de Q4 te kunnen maken worden on hold gezet en de Q8 dooft uit ginds.... Na audi en vw nu ook fiat https://www.autoreview.nl/nieuws/autonieuws/id/33437/productiestop-fiat-500e-te-weinig-vraag-naar-elektrische-fiat?fbclid=IwAR3BsAB9tJpgNknL0WlZGvNB_EhfsfjNM_Hf-SWn7_SZ8cghLNMwMD0vTnw Quote
Fr79 506 Geplaatst: 11 oktober 2023 Geplaatst: 11 oktober 2023 t Is crisis hé (al heeft nog niet iedereen het door) Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 11 oktober 2023 Geplaatst: 11 oktober 2023 komt ook door de overheden die minder met subsidies rondstrooien. Quote
Joske 922 Geplaatst: 11 oktober 2023 Geplaatst: 11 oktober 2023 En de markt voor een ev is nog relatief klein, West Europa een beetje sjina en een beetje Noord Amerika. Er blijft nog veel wereld over waar ze gewoon nog benzine of diesel rijden. 1 Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 11 oktober 2023 Geplaatst: 11 oktober 2023 5 uren geleden, Joske zei: En de markt voor een ev is nog relatief klein, West Europa een beetje sjina en een beetje Noord Amerika. Er blijft nog veel wereld over waar ze gewoon nog benzine of diesel rijden. dit weekend nog een gesprek gehad met een kameraad. Hij zei me dat hij toch nog diesel wou kopen, want doet 35 000km per jaar ipv een hybride. lijkt alsof mensen zich nu echt schamen als ze nog een diesel willen kopen. Daar is de politiek dan toch al in geslaagd. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 oktober 2023 Geplaatst: 12 oktober 2023 10 uren geleden, Liquid Li0n zei: dit weekend nog een gesprek gehad met een kameraad. Hij zei me dat hij toch nog diesel wou kopen, want doet 35 000km per jaar ipv een hybride. lijkt alsof mensen zich nu echt schamen als ze nog een diesel willen kopen. Daar is de politiek dan toch al in geslaagd. Zal vooral ook afhangen hoe hij die 35k doet want anders kan een hybride perfect. Zelfs een EV als hij er klaar voor is. Ik doe 37k km per jaar. Waarmee ik niet wil zeggen dat een diesel een slechte keuze is Quote
Logic 538 Geplaatst: 12 oktober 2023 Geplaatst: 12 oktober 2023 Gohja, ik weet niet of het dusdanig de 'schuld' van de politiek is, dan wel dat er langzaamaan een collectief besef vormt voor wat uitstoot in het algemeen betreft (ook van de houtkachels, enzovoorts). Dat is met sigaretten niet anders gegaan dan nu met de wagens denk ik. Vaak gaat een discussie dan nog enkel over CO2 uitstoot, maar wanneer je de hele zooi van uitstoot gaat bekijken kan je de boeken toedoen. Bedenk hoeveel er al te doen was rond PFOS/PFAS vervuiling, weekmakers in plastics, hormoonverstorende stoffen... Straks moeten we weer ene letter bij LGBTQ toevoegen omdat meneer met z'n diesel wilt rijden. Sorry, fout mop'je. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 oktober 2023 Geplaatst: 12 oktober 2023 15 minutes ago, Logic said: ook van de houtkachels Dat gaat ook niet blijven duren denk ik. Hier en daar lees je nu al signalen in de media. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 12 oktober 2023 Geplaatst: 12 oktober 2023 1 uur terug, Logic zei: Gohja, ik weet niet of het dusdanig de 'schuld' van de politiek is, dan wel dat er langzaamaan een collectief besef vormt voor wat uitstoot in het algemeen betreft (ook van de houtkachels, enzovoorts). Dat is met sigaretten niet anders gegaan dan nu met de wagens denk ik. Vaak gaat een discussie dan nog enkel over CO2 uitstoot, maar wanneer je de hele zooi van uitstoot gaat bekijken kan je de boeken toedoen. Bedenk hoeveel er al te doen was rond PFOS/PFAS vervuiling, weekmakers in plastics, hormoonverstorende stoffen... Straks moeten we weer ene letter bij LGBTQ toevoegen omdat meneer met z'n diesel wilt rijden. Sorry, fout mop'je. voeg dan ook maar niet-vegatiers en stookolie en gasverbruikers toe aan die lijst 4 uren geleden, Polygoon zei: Zal vooral ook afhangen hoe hij die 35k doet want anders kan een hybride perfect. Zelfs een EV als hij er klaar voor is. Ik doe 37k km per jaar. Waarmee ik niet wil zeggen dat een diesel een slechte keuze is hij woont op een appartement, dus dat is al probleem nummer 1. En dacht dat aan het kantoor het opladen enkel toegelaten was voor de interne medewerkers. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 13 oktober 2023 Geplaatst: 13 oktober 2023 Ik slaag er maar niet in om mijn wagen op te laden op een Smappee public charger. Ik steek de laadkabel in zowel de laadpaal als de wagen, het rfid logo op de laadpaal springt van wit naar blauw. Ik scan daarna mijn kaart en er gebeurt niets. Paar keer na elkaar geprobeerd maar didn't change a thing. Daarna paar plaatsen opgeschoven, zelfde procedure maar hier het logo ging van blauw naar blauw knipperen en daarna gebeurde er ook niets (ofwel had ik te weinig geduld, kan ook...). Wat doe ik verkeerd? Daarna doorgereden naar mijn favoriete laadpaal in het bos (Smoov 11kw) en daar werkte het zoals altijd. Die Smappee zou wel handig zijn want dichter bij huis en 22kwh laden... Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 13 oktober 2023 Geplaatst: 13 oktober 2023 En de Smappee staat vermeld in je app als ondersteund door BMW Charging? Of welke laadkaart gebruiken jullie? Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 13 oktober 2023 Geplaatst: 13 oktober 2023 Zojuist, Tommie zei: En de Smappee staat vermeld in je app als ondersteunt door BMW Charging? Of welke laadkaart gebruiken jullie? Jep, zowel in de app als in de wagen. Gebruik de BMW Charging kaart. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.