Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

5 minutes ago, Logic said:

maar het opzwepende is er voor mij toch af alleszins. 

Het gaat net veel gemakkelijker. Nul delay, niet eerst terugschakelen, geen opbouw van vermogen. Gewoon pats instant full pull waar en wanneer je maar wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij ook merkbaar rustiger met mijn Tesla. Nu.

Eerste banden waren weg op 5000 kms of zo :D

Maar dat kan ook gewoon komen doordat ik ouder ben nu, dat er overal gecontroleerd wordt, en dat ik mijn rijbewijs echt wel nodig heb. Heeft misschien niks te maken met EV of niet.

Wat ik wel enorm veel doe, maar dan 80% van de tijd of zo, is autopilot. En die is ingesteld op +5 km/u.

Wat idd wel waar is, is dat je bvb inhalen veel makkelijker doet, en je dat dus bvb doet op momenten dat je het vroeger niet zou doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het gaat net veel gemakkelijker. Nul delay, niet eerst terugschakelen, geen opbouw van vermogen. Gewoon pats instant full pull waar en wanneer je maar wil.

True, in die zin dat het net ietsje instanter is allemaal, maar zoveel verschil met mijne vorige is het nu ook weer niet, daar moest ik den helft van de tijd vechten voor tractie (vermogen en koppel genoeg). Inhalen ging toen ook al snel. Op hogere snelheden misschien rapper dan nu eigenlijk, not sure. Dat motorgeluid en stuggere ophanging zorgde voor een heel ander sfeertje in de wagen, iets waar ik gevoelig voor ben. Ja, het gemak van de EV is er maar dat motiveert mij niet meteen... als ik ermee vertrek is 'em stil en rustig, en ik bijgevolg ook. De vorige maakte de buren al wakker bij koude start alleen al. 🙂  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

wat als je met de caravan wilt reizen met een elektrische auto?

 

Waar kunnen we het artikel: wat als je met 5 volwassenen in een Opel Corsa wilt reizen?

Er loopt toch loemp volk op de wereld, sjonge jonge.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Polygoon zei:

Waar kunnen we het artikel: wat als je met 5 volwassenen in een Opel Corsa wilt reizen?

Er loopt toch loemp volk op de wereld, sjonge jonge.

Het kan, maar praktisch is het toch niet.

Vorig jaar een X tegengekomen en die moest eerst zijn caravan afkoppelen en pas zetten, vooraleer hij op zijn laadplaats kon gaan staan. Dan zou ik toch iets van een Vito of zo bijkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, tuscani zei:

Het kan, maar praktisch is het toch niet.

Vorig jaar een X tegengekomen en die moest eerst zijn caravan afkoppelen en pas zetten, vooraleer hij op zijn laadplaats kon gaan staan. Dan zou ik toch iets van een Vito of zo bijkopen.

Afgelopen vrijdag  een Nederlandse X zien rijden met een mastodont van een caravan. Ik heb hem niet zien laden maar ik vroeg het me wel af hoe hij dit zou doen.

Het is niet dat er op de Franse Aires plaats genoeg is om even een grote caravan af te koppelen en dan te gaan laden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Luv4DLM zei:

Afgelopen vrijdag  een Nederlandse X zien rijden met een mastodont van een caravan. Ik heb hem niet zien laden maar ik vroeg het me wel af hoe hij dit zou doen.

Het is niet dat er op de Franse Aires plaats genoeg is om even een grote caravan af te koppelen en dan te gaan laden. 

Bwa. Er zijn aires die groot genoeg zijn.

Maar het is een nederlander zeg je. Dus die staat dwars over en blokeert verschillende andere laadpalen terwijl hij laadt.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/23/2023 at 9:04 AM, tuscani said:

Een tesla laad je op bij tesla sc. 😉 en die hebben meestal plaats genoeg.

Hoe parkeer je dat dan? Je gaat toch altijd moeten afkoppelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd denk ik toch ook dat je bij een Tesla SC moet afkoppelen, zeker omdat ze altijd de laadpoort achteraan hebben. En zelfs moest die laadpoort vooraan zijn, blokkeer je de "straat" tussen de laadpalen links en rechts.

 

had even gegoogled en idd, eerste wat je vind is een Nederlander die zulke dingen durft haha

AC7C7528-FA62-4576-8701-F55F50FDA4D1.jpeg

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hoe parkeer je dat dan? Je gaat toch altijd moeten afkoppelen?

Ja dat wel natuurlijk.  Maar ik bedoel dat er bij tesla sc, veel meer plaats is rondom rond ipv een sc op een aire, om je caravan af te koppelen.  

Dat het niet praktisch is, geef ik toe.😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

idd denk ik toch ook dat je bij een Tesla SC moet afkoppelen, zeker omdat ze altijd de laadpoort achteraan hebben. En zelfs moest die laadpoort vooraan zijn, blokkeer je de "straat" tussen de laadpalen links en rechts.

 

had even gegoogled en idd, eerste wat je vind is een Nederlander die zulke dingen durft haha

AC7C7528-FA62-4576-8701-F55F50FDA4D1.jpeg

Als alles leeg is heb ik daar geen probleem mee. En al zeker niet als hij hem verzet mochten er nog toe komen. In tegenstelling tot bmw en audi´s die er hun niets van aantrekken en doodleuk 3 laatste plaatsen afnemen, om te zeggen dat de kabels maar langer moeten zijn en weg stappen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

die boot aan de waddeneilanden die in de fik staat...3000 auto's waarvan er een 25 tal EV. En de brand is ontstaan in zo een EV. Doe dat eens binnen enkele jaren. Als er 3000 EV's in zo een boot zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Liquid Li0n zei:

die boot aan de waddeneilanden die in de fik staat...3000 auto's waarvan er een 25 tal EV. En de brand is ontstaan in zo een EV. Doe dat eens binnen enkele jaren. Als er 3000 EV's in zo een boot zitten.

Volgens mij weten ze nog altijd nie waar de brand onstaan is? Of wel ondertussen?

Er zijn al rederijen die geen EV's op hun boot willen las ik gisteren. Maar of dat een goede evolutie is? Straks ook geen EV's meer op de trein naar UK?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Joske zei:

Volgens mij weten ze nog altijd nie waar de brand onstaan is? Of wel ondertussen?

Er zijn al rederijen die geen EV's op hun boot willen las ik gisteren. Maar of dat een goede evolutie is? Straks ook geen EV's meer op de trein naar UK?

Dacht ook dat de oorzaak van de brand nog niet 100% zeker bekend is.

Het is genoeg dat 1 journalist schrijft dat de oorzaak bij de EV ligt dat de hele persmeute dit overneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Liquid Li0n zei:

die boot aan de waddeneilanden die in de fik staat...3000 auto's waarvan er een 25 tal EV. En de brand is ontstaan in zo een EV. Doe dat eens binnen enkele jaren. Als er 3000 EV's in zo een boot zitten.

Er is nergens ook maar 1 bewijs dat een EV aan de basis ligt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide kampen (EV en ICE) kunnen hier natuurlijk claimen dat de andere ook in brand kan vliegen, maar feit is wel dat je een nieuwe ICE auto niet volledig vol hoeft te tanken om hem op transport te steken. Dat reduceert het brandgevaar enorm. Je kan die in principe zelfs zonder brandstof op transport zetten (minder praktisch natuurlijk, maar het kan).

Bij een EV maakt het niet echt uit of die batterij opgeladen is of niet. Je kan ze er natuurlijk uit halen/laten, en de auto pas van een batterij voorzien eens op locatie. Maar je moet uiteindelijk wel nog steeds de batterijen transporteren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

niet enkel ferry's of eurochannel maar denk ook eens aan die ondergrondse garages, 

LPG is bv verboden, in Belgie althans, in ondergrondse garages of in de trein naar Engeland (tenzij af fabriek gemonteerd) en heb geen weet dat er de laatste 20 jaar een lpg voertuig is ontploft. 

Het verbieden van een EV ondergronds, op boot of trein past niet in het plaatje van de overheid. Ze willen de burger net in een EV duwen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het niet past in het plaatje van de overheid is een ander verhaal dan dat de uitbater van de ferry of trein beslist het niet toe te laten...

Maar op welke basis gaan ze vandaag beslissen? Omdat er eens eentje in de fik gaat? Of op basis van degelijk onderzoek.
Feit is dat een batterij blussen niet eenvoudig is vandaag. Maar we sturen mensen naar Mars, dan zullen we daar ook wel een oplossing voor kunnen vinden zeker.

aangepast door Joske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid