Logic 538 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 12 minuten geleden, Parsifal zei: De prijs is hetzelfde. Maar het is wel van een D-segment break naar een B-segement SUV. Dat zal voor velen ook redelijk heftig zijn, en het is daar waar de downgrade zit. Bij ons op het werk hebben we de policy aangepast. Werknemers konden kiezen om de besparing op VAA (wat ik velen hun geval tussen de 150 en 200 euro lag bruto/maand) integraal te gebruiken om het verschil met een EV bij te passen. Zo konden we er wel voor zorgen dat iedereen ongeveer op niveau bleef qua grootte van de wagen (Van mini 5 deurs naar Mini Aceman, van Tiguan naar ID.4 en van Audi Q5 naar audi Q4 e-tron) Wie dat niet wou kon nog steeds een wagen kiezen, maar die ging dan wel kleiner zijn. Wij hadden het fiscale voordeel omgezet naar een aangepast budget. Daarvoor moet je kijken naar de TCO leasetarieven (m.i. correcter). Hierdoor stijgen budgetten (zoals vroeger voor belastingen geformuleerd) van de werknemer erg flink wanneer ze zouden kiezen voor een EV, maar is het onder de streep min of meer dezelfde kost voor de werkgever. Zo kreeg je een Q4 E-Tron in het budget van een Q2 1.0TFSI. Het effect is dat je helemaal niet gedowngraded wordt, of het is maar hoe je 't bekijkt natuurlijk 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 ING, KBC, enz... gaven/geven zelfs extra budget als je EV kiest. Wij hebben tientallen BNP werknemers van een X1 18d naar een iX3 zien gaan. Quote
Parsifal 4.575 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 12 minuten geleden, Logic zei: Wij hadden het fiscale voordeel omgezet naar een aangepast budget. Daarvoor moet je kijken naar de TCO leasetarieven (m.i. correcter). Hierdoor stijgen budgetten (zoals vroeger voor belastingen geformuleerd) van de werknemer erg flink wanneer ze zouden kiezen voor een EV, maar is het onder de streep min of meer dezelfde kost voor de werkgever. Zo kreeg je een Q4 E-Tron in het budget van een Q2 1.0TFSI. Het effect is dat je helemaal niet gedowngraded wordt, of het is maar hoe je 't bekijkt natuurlijk Dat is dan toch al van een tijdje geleden. Leaseprijzen voor EV's zijn best wel de hoogte in gegaan. De regeling zoals het nu bij ons is, is hoogstens broekzak-vestzak... in de totale kost zijn we niet meer geld kwijt. Maar een besparing is het ook niet. Quote
Logic 538 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 36 minuten geleden, Parsifal zei: Dat is dan toch al van een tijdje geleden. Leaseprijzen voor EV's zijn best wel de hoogte in gegaan. De regeling zoals het nu bij ons is, is hoogstens broekzak-vestzak... in de totale kost zijn we niet meer geld kwijt. Maar een besparing is het ook niet. Gohja, ik ben al iets ouder hé, vroeger was uw budget een prijs excl. BTW/maand. Vaak zo contractueel vastgelegd. Daar koop je vandaag de dag alleen maar minder en minder mee inderdaad, wegens oa de hogere aankoopprijs van een EV wat zich reflecteert in een hogere maandelijkse kost. Maar da's een formule wat geen rekening houdt met de reeële kost voor de WG. Je kan als WG beslissen om het budget te bepalen op een bedrag NA aftrek van belastingen... ik heb geen idee of dat tegenwoordig de norm is of niet? Alleszins, zo "krijgt" de WN een wagen van 700 euro per maand excl.BTW, terwijl hij maar 500 euro per maand kreeg in het geval van een ICE. (pin me niet op de cijfers). Zo krijg je dat gemakkelijk verkocht aan de WN's hoor. Da's hetzelfde als al die zelfstandigen die een (veel duurdere) EV kopen om fiscale redenen, die kijken naar de TCO, niet naar wat ze maandelijks moeten betalen. Als WG uw volste recht om te kiezen hoe je de bedrijfswagenpolicy vormt, maar door die andere benadering kregen ze bij ons wel meer auto ipv minder. Just saying. Quote
Ugeken 11.754 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 1 uur terug, Tommie zei: ING, KBC, enz... gaven/geven zelfs extra budget als je EV kiest. Wij hebben tientallen BNP werknemers van een X1 18d naar een iX3 zien gaan. Bij ons heeft iedereen met een commerciële functie meer budget gekregen. Dat was welkom… ons leasebudget was waarschijnlijk al 20j niet geevolueerd. Quote
Parsifal 4.575 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 10 minuten geleden, Logic zei: Gohja, ik ben al iets ouder hé, vroeger was uw budget een prijs excl. BTW/maand. Vaak zo contractueel vastgelegd. Daar koop je vandaag de dag alleen maar minder en minder mee inderdaad, wegens oa de hogere aankoopprijs van een EV wat zich reflecteert in een hogere maandelijkse kost. Maar da's een formule wat geen rekening houdt met de reeële kost voor de WG. Je kan als WG beslissen om het budget te bepalen op een bedrag NA aftrek van belastingen... ik heb geen idee of dat tegenwoordig de norm is of niet? Alleszins, zo "krijgt" de WN een wagen van 700 euro per maand excl.BTW, terwijl hij maar 500 euro per maand kreeg in het geval van een ICE. (pin me niet op de cijfers). Zo krijg je dat gemakkelijk verkocht aan de WN's hoor. Da's hetzelfde als al die zelfstandigen die een (veel duurdere) EV kopen om fiscale redenen, die kijken naar de TCO, niet naar wat ze maandelijks moeten betalen. Als WG uw volste recht om te kiezen hoe je de bedrijfswagenpolicy vormt, maar door die andere benadering kregen ze bij ons wel meer auto ipv minder. Just saying. Snap ik... bij ons nemen we de fiscale voordelen en belastingsaftrek niet mee omdat we onderdeel uitmaken van een (weliswaar Belgische) groep. Onze cijfers/prestaties worden dus geëvalueerd VOOR belastingen. Dus geen TCO berekening, maar gewoon leasebedrag excl. BTW + tank/laadkosten per maand die gelijk moesten blijven. Voordeel is wel dat we bij de EV's een daling van de maandelijkse tank/laadkosten zien tussen de 50% (voor wie thuis kan laden) en 10% (die openbare laders gebruiken). Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 1 uur geleden, Tommie zei: ING, KBC, enz... gaven/geven zelfs extra budget als je EV kiest. Wij hebben tientallen BNP werknemers van een X1 18d naar een iX3 zien gaan. Hoe verklaar je dat wanneer het geen loonsverhoging is? Of kosten stijging is? In de maakindustrie is voor die "foliekes" geen ruimte hoor. ING moet natuurlijk niet concurreren tegen Chinese banken. Quote
Naish 9.568 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Je ziet iets over het hoofd, dat kan in principe wel he, het draait en gaat om VAA ......... een V60 kost mij (zonder de fiscale maatregelen) niet meer dan een EX 30 ev. Dat zie je even over het hoofd. De Volvo V60 zonder korting is : 45.915 De Volvo EX30 extended zonder korting is : 45.995 +1095 Kan je me even zeggen waar ik de mensen financieel zit te "downgraden". Het is de fiscaliteit dat hier de oorzaak is. Jullie nemen toch nogal dingen aan zenne...... Zo een ID bus of een ID4 zijn trouwens ook DURE wagens he. Tot daar "downgraden". BASISKENMERKEN EX30 nieuwprijs fiscaal € 44.900 nieuwprijs rijklaar € 45.995 afleveringskosten € 1.095 BASISKENMERKEN V60 nieuwprijs fiscaal € 45.915 nieuwprijs rijklaar € 45.915 afleveringskosten € 0 Je sprak dat je ex30 je 42k ex btw koste, als ik kijk op de site van volvo dan start een V60 daar op vandaag aan 62 incl btw. Dat stond ook zo in de tekst, als die bedragen verkeerd zijn, dan is het correct. En ja ik weet dat de fiscaliteit meespeelt, maar vanuit het oogpunt van de gebruiker is het wagen X waarde vs wagen Y waarde... Quote
Naish 9.568 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 2 uren geleden, Logic zei: Wij hadden het fiscale voordeel omgezet naar een aangepast budget. Daarvoor moet je kijken naar de TCO leasetarieven (m.i. correcter). Hierdoor stijgen budgetten (zoals vroeger voor belastingen geformuleerd) van de werknemer erg flink wanneer ze zouden kiezen voor een EV, maar is het onder de streep min of meer dezelfde kost voor de werkgever. Zo kreeg je een Q4 E-Tron in het budget van een Q2 1.0TFSI. Het effect is dat je helemaal niet gedowngraded wordt, of het is maar hoe je 't bekijkt natuurlijk Naar leaseprijs alleen kijken is ook niet correct. Want als je personeel een EV neemt voor 1000 per maand vs een bezine met 300co van 1000 per maand is die impact in je bedrijf wel groot... Die eerste is 100% aftrekbaar en die laatste maar 40%... En leasebudget geeft ook miserie. Meermaals meegemaakt (heb ook in de leasebusiness gezeten) dat mensen op bepaald moment een A6 in het budget krijgen omdat er een promo is of de restwaarde hoog stond en de volgende maand is dat model nieuw en past op geen 100 jaar meer in hetzelfde budget. 1 Quote
Goesting 431 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 23 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Hoe verklaar je dat wanneer het geen loonsverhoging is? Of kosten stijging is? In de maakindustrie is voor die "foliekes" geen ruimte hoor. ING moet natuurlijk niet concurreren tegen Chinese banken. Het is niet zozeer extra budget, maar eerder extra korting dat de werkgever geeft op de leaseprijs van bepaalde types van wagens, om mensen te stimuleren om het "juiste" type te kiezen. Bij ING was in het 2022 zo: ICE (diesel/benzine): geen korting op de leaseprijs PHEV: 15% korting op de leaseprijs, bijgepast door de bank EV: 30% korting op de leaseprijs, bijgepast door de bank Belangrijk om te weten is ook dat de grootbanken voor de meeste werknemers niet met vaste leasebudgetten of categorieën werken, maar met flex verloning. Als je dus een brutoloon van 5K hebt, kan je zelf kiezen hoeveel van dat loon je als leasebudget gebruikt (met een limiet van 1250 euro). Kies je geen auto, dan keer je bruto 5K uit als cash. Kies je een auto van 1250 euro, dan daalt je brutoloon naar 3750 euro tot wanneer de leasetermijn is afgelopen. Dat is een zeer goed uitgekiend systeem om mensen te laten voelen dat bepaalde keuzes ook financiële gevolgen hebben. 1 Quote
Ugeken 11.754 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 1 uur geleden, Naish zei: Naar leaseprijs alleen kijken is ook niet correct. Want als je personeel een EV neemt voor 1000 per maand vs een bezine met 300co van 1000 per maand is die impact in je bedrijf wel groot... Die eerste is 100% aftrekbaar en die laatste maar 40%... En leasebudget geeft ook miserie. Meermaals meegemaakt (heb ook in de leasebusiness gezeten) dat mensen op bepaald moment een A6 in het budget krijgen omdat er een promo is of de restwaarde hoog stond en de volgende maand is dat model nieuw en past op geen 100 jaar meer in hetzelfde budget. Dat laatste is nu nog altijd het geval… toen ik mijn tweede Superb bestelde, was er promo op de A5. Diegene die toen moesten bestellen kregen dat in het budget, 2 maanden later niet meer mogelijk. Collega van mij die een tijdje geleden moest kiezen kreeg nauwelijks nog een ix1 of i4 in budget, heeft uiteindelijk een Enyaq Coupe L&K kunnen bestellen omdat daar net een promo op kwam van 15k€… 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 4 minuten geleden, Ugeken zei: Dat laatste is nu nog altijd het geval… toen ik mijn tweede Superb bestelde, was er promo op de A5. Diegene die toen moesten bestellen kregen dat in het budget, 2 maanden later niet meer mogelijk. Collega van mij die een tijdje geleden moest kiezen kreeg nauwelijks nog een ix1 of i4 in budget, heeft uiteindelijk een Enyaq Coupe L&K kunnen bestellen omdat daar net een promo op kwam van 15k€… Ik bestel 4 weken na een collega dezelfde wagen en kon geen ACC meer in het budget krijgen. De kleur was ook uit het gamma (daar ben ik pas een half jaar later achter gekomen) maar dat heeft niets met budget te maken natuurlijk. Quote
Logic 538 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 2 uren geleden, Naish zei: Naar leaseprijs alleen kijken is ook niet correct. Want als je personeel een EV neemt voor 1000 per maand vs een bezine met 300co van 1000 per maand is die impact in je bedrijf wel groot... Die eerste is 100% aftrekbaar en die laatste maar 40%... En leasebudget geeft ook miserie. Meermaals meegemaakt (heb ook in de leasebusiness gezeten) dat mensen op bepaald moment een A6 in het budget krijgen omdat er een promo is of de restwaarde hoog stond en de volgende maand is dat model nieuw en past op geen 100 jaar meer in hetzelfde budget. Idd, dat probeer ik ook maar te zeggen. Het is veel relevanter om naar TCO tarieven te kijken (alles, fiscaliteit inbegrepen), dan enkel het bedrag op de lease factuur. Onze leasefirma gebruikte al TCO tarieven als referentie om die fiscale 'vergroening' behapbaar te maken (ook handiger voor de WN's). Voor de WG komt het allemaal goed uit om mensen te forceren richting EV en dan niks aan die tarieven aan te passen. "Sorry mannen, ene EV is duurder, dus je krijgt 'minder' auto (van een lagere categorie)." Terwijl dat eigenlijk onder de streep niet klopt. Daarom kan het nuttig zijn om de fiscaliteit mee te verwerken in een nieuw leasetarief, TCO tarief, dan worden mensen automatisch gestuurd richting de EV's, want dat verschil kan -zoals je zegt- heel groot zijn. Hetgeen de WN krijgt is afhankelijk van de fiscaliteit op dat ogenblik, punt. Juist zoals hetgeen je netto op je rekening gestort krijgt, ook afhankelijk is van de fiscaliteit. En als daar veranderingen in komen, mogen ze hun frustraties uitwerken in het stemhokje. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 3 uren geleden, Naish zei: Je sprak dat je ex30 je 42k ex btw koste, als ik kijk op de site van volvo dan start een V60 daar op vandaag aan 62 incl btw. Dat stond ook zo in de tekst, als die bedragen verkeerd zijn, dan is het correct. En ja ik weet dat de fiscaliteit meespeelt, maar vanuit het oogpunt van de gebruiker is het wagen X waarde vs wagen Y waarde... Ik heb de prijzen daarnet gepost Wat jij doet is een auto met korting ex btw vergelijken met een auto zonder korting inclusief btw? Ik snap het niet goed. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 29 augustus 2024 Geplaatst: 29 augustus 2024 16 hours ago, Logic said: Idd, dat probeer ik ook maar te zeggen. Het is veel relevanter om naar TCO tarieven te kijken (alles, fiscaliteit inbegrepen), dan enkel het bedrag op de lease factuur. Onze leasefirma gebruikte al TCO tarieven als referentie om die fiscale 'vergroening' behapbaar te maken (ook handiger voor de WN's). Voor de WG komt het allemaal goed uit om mensen te forceren richting EV en dan niks aan die tarieven aan te passen. "Sorry mannen, ene EV is duurder, dus je krijgt 'minder' auto (van een lagere categorie)." Terwijl dat eigenlijk onder de streep niet klopt. Daarom kan het nuttig zijn om de fiscaliteit mee te verwerken in een nieuw leasetarief, TCO tarief, dan worden mensen automatisch gestuurd richting de EV's, want dat verschil kan -zoals je zegt- heel groot zijn. Vanaf 2026 zakt de fiscale aftrek voor EV's wel. Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 29 augustus 2024 Geplaatst: 29 augustus 2024 13 minuten geleden, ir_fuel zei: Vanaf 2026 zakt de fiscale aftrek voor EV's wel. Dan zal er ook weer een wijziging komen. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 29 augustus 2024 Geplaatst: 29 augustus 2024 De grootste stijger was echter België. Daar werden 44,2% meer EV’s verkocht. Bij onze Zuiderburen zal de verkoop volgend jaar echter ook weer in gaan zakken, want dan wordt de aankooppremie afgeschaft in Vlaanderen Uit dit artikel https://www.autoblog.nl/nieuws/verkoop-evs-en-phevs-keldert-in-europa-6941455?fbclid=IwY2xjawE9GD9leHRuA2FlbQIxMQABHQU6gRB-t1pNWQcf-xrKS9mIlkdW81d4K1_vcM7MyOZR8-6J2YaG31Wzow_aem_TE2sTsAPdTD6ojtTjTxFZw Uiteindelijk gaat de Benelux of eerder Nederland en Vlaanderen nog een unieke plek worden in de EU met de meeste EVs, puur vanwege overheidsregels. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 29 augustus 2024 Geplaatst: 29 augustus 2024 (aangepast) 32 minuten geleden, Liquid Li0n zei: De grootste stijger was echter België. Daar werden 44,2% meer EV’s verkocht. Bij onze Zuiderburen zal de verkoop volgend jaar echter ook weer in gaan zakken, want dan wordt de aankooppremie afgeschaft in Vlaanderen Uit dit artikel https://www.autoblog.nl/nieuws/verkoop-evs-en-phevs-keldert-in-europa-6941455?fbclid=IwY2xjawE9GD9leHRuA2FlbQIxMQABHQU6gRB-t1pNWQcf-xrKS9mIlkdW81d4K1_vcM7MyOZR8-6J2YaG31Wzow_aem_TE2sTsAPdTD6ojtTjTxFZw Uiteindelijk gaat de Benelux of eerder Nederland en Vlaanderen nog een unieke plek worden in de EU met de meeste EVs, puur vanwege overheidsregels. Je doet alsof het niet correct is dat overheidsregels zaken gaan sturen. Maar overheidsregels dienen toch ook net om te kunnen sturen? Waarom hebben we leerplicht? Toch om te garanderen dat we een geletterde bevolking hebben? Waarom hebben we fiscale aftrekbaarheid van kosten? Toch om ondernemerschap voldoende aantrekkelijk te maken/houden zodat we voldoende ondernemingsschap hebben? Waarom hebben we 6% BTW op verbouwing? Toch om de baksteen in de maag bij de belg gevoed te houden? Waarom willen ze arcelor mital een afzonderlijk energiecontract geven gelinkt aan de nucleaire centrale? Toch om die jobs om omzet hier te houden? Waarom geen motorijbewijs nodig voor 125cc? Toch om automobilisten een alternatief te geven en naar motorfietsen te gaan die minder file gevoelig zijn? Waarom fiscaal voordeel motorfietsen (particulier en professioneel)? Toch om die markt ook aan te moedigen en zo het file probleem wat te helpen? Dito met vrijstelling voor de LEZ voor motoren. ... Het is toch de taak van de overheid om de maatschappij op het goede pad te houden met regels? En als de regels die ze uitzet niet goed zijn, dan moet je anders gaan stemmen. En als je geen EV wilt, dan is het VB dat je moet stemmen. Al is het uiteraard altijd aangewezen het gehele programma door te lezen en niet een keuze te maken puur op een agenda punt 29 augustus 2024 aangepast door Tjeu 2 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 30 augustus 2024 Geplaatst: 30 augustus 2024 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240830_91900965 Geen verrassing Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 30 augustus 2024 Geplaatst: 30 augustus 2024 In hln ook. En daar spreken ze dat er reeds in Wallonië een biv is op ev´s. En dat een Y 1600€ biv aan zijn kloten heeft binnenkort. 1 Quote
Logic 538 Geplaatst: 30 augustus 2024 Geplaatst: 30 augustus 2024 Hahahaha, eerst subsidiëren en dan terugpakken, weeral?! Dat het zo kort volgt op de Vlaamse premie voor particulieren is toch extreem lachwekkend, amateuristisch, ... geen woorden voor eigenlijk. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 30 augustus 2024 Geplaatst: 30 augustus 2024 1 minuut geleden, Logic zei: Vlaamse premie Je weet toch zo dat als je iets krijgt, ze het nadien 6 keer terugpakken Maar is dit de laatste nagel in de doodskist? Nu de fiscale stimulans wegvalt en de twijfels over langdurig gebruik toenemen zie ik particulieren nog minder met zo'n hok rondtuffen. Op de bedrijfswagenmarkt zal het wss wel meevallen gezien de aftrekbaarheid tov een ICE. Zou het dus gewoon een belastingverhoging zijn voor de bedrijven? Zij "kunnen" immers niet anders en particulieren kopen nog niet zoooo vaak een EV, dus die worden ook getroffen maar zijn eigenlijk gewoon collateral damage. 1 Quote
-Fred- 827 Geplaatst: 30 augustus 2024 Geplaatst: 30 augustus 2024 Eerst wat paniek zaaien, zal wellicht nog niet voor direct zijn. Ik denk dat ze zo eens de reacties aftasten. Ze moeten nog veel te veel mensen overtuigd krijgen, het is nog te vroeg volgens mij Quote
Naish 9.568 Geplaatst: 30 augustus 2024 Geplaatst: 30 augustus 2024 3 minuten geleden, PJH zei: Je weet toch zo dat als je iets krijgt, ze het nadien 6 keer terugpakken Maar is dit de laatste nagel in de doodskist? Nu de fiscale stimulans wegvalt en de twijfels over langdurig gebruik toenemen zie ik particulieren nog minder met zo'n hok rondtuffen. Op de bedrijfswagenmarkt zal het wss wel meevallen gezien de aftrekbaarheid tov een ICE. Zou het dus gewoon een belastingverhoging zijn voor de bedrijven? Zij "kunnen" immers niet anders en particulieren kopen nog niet zoooo vaak een EV, dus die worden ook getroffen maar zijn eigenlijk gewoon collateral damage. Ja maar als die particulieren nooit gaan kopen en die EV's ook in export niet werken... Dan gaat dat fiscale voordeel compleet verloren aan het verlies op restwaarde... Een ruw gerekend voorbeeld: 100k bezine kopen en na 3j verkopen voor 75k dan heb je 25k kosten en als die niet aftrekbaar zijn blijft dat 25k out of pocket 100k EV kopen en na 3 j verkopen voor 50k dan heb je 50k kosten die 100% aftrekbaar zijn en dus 15k belastingvoordeel geven (30% gerekend), dan ben je 35k out of pocket... Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 augustus 2024 Geplaatst: 30 augustus 2024 5 minuten geleden, -Fred- zei: Eerst wat paniek zaaien, zal wellicht nog niet voor direct zijn. Ik denk dat ze zo eens de reacties aftasten. Ze moeten nog veel te veel mensen overtuigd krijgen, het is nog te vroeg volgens mij Nee nee stel dat ze 1600 biv vragen, en tegelijk willen ze het "voordeel" niet weghalen, dan moeten ze bij de ICE ook 1600 bijtellen. Zo werkt dat in België......... mark my words. Ze hebben GELD nodig voor het zwarte gat. Besparen lukt hier toch niet. Dus ze gaan u belasten op elke mogelijke manier, met eender welk argument. Desnoods spannen ze de PVDA voor de kar "tax the rich". Besparen lukt hier toch NOOIT. Alles wat ze ooit voor vakbonden gedaan hebben is onhervormbaar. Alles richting de zelfstandigen of de niet "beschermde" burger is dagelijks hervormbaar. 5 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.