Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Ja telkens ik kritiek fundeer blijft mijn plaat hangen. Als dat de argumenten zijn op een forum moet je gelijkgezinden opzoeken he. Waar staat dat ik gelijk heb? Integendeel graag discussiëren en plezier maken. Nadeel van een forum he, die zwart op witte letters interpreteer je met een bepaalde intonatie. Ik ga er vanuit dat het perfect zou kunnen dat je irl, als je mekaar bent, vrienden bent. Zo vat ik dat ook op. Er zijn er genoeg waar je in discussie mee gaat die irl gewoon leuke maten zijn. 

Ik ben zeker dat als ge samen op café zit dat helemaal anders klinkt. Zeker weten. Beetje relativeren gewoon en zoveel mogelijk inhoudelijk blijven. Aversie hoeft niet een discussie over zoiets "onnozel" als een auto. 

Wat mij stoort, voornamelijk in dit topic door enkele sujets, is dat elke post pro EV (en met 35k km per jaar vind ik mijn mening toch vrij onderbouwd) als ophemeling wordt aanzien. Je kan ook gewoon toegeven dat het voor sommigen VOORUITGANG (sic) is.

Ik denk niet dat ook maar IEMAND in dit topic gaat zeggen: ah nen taxi die 60k km op een jaar rijdt, ideale use case voor een EV. Dat dat dan weer net JOU overkomt, sorry maar daar moet ik dan wel eens mee gniffelen :D 

Geplaatst:
2 minutes ago, Polygoon said:

Ik denk niet dat ook maar IEMAND in dit topic gaat zeggen: ah nen taxi die 60k km op een jaar rijdt, ideale use case voor een EV. 

Ik kom er anders wel meer en meer tegen. Je zou idd denken dat dat het laatste segment is om over te schakelen.

Geplaatst:

Voor een taxi bedrijf zou een hybride die wel kan snelladen eigenlijk interessant zijn.
De taxi die dikwijls voor onze firma rijdt heeft zijn getrouwe Mercedes diesel vervangen door een hybride. Regelmatig moet hij een half uur of langer staan wachten aan de luchthaven, en plugt hij zijn wagen dan ook steeds in. Maar met de laadsnelheid die zo'n hybride maar heeft, doet een half uurtje maar bitter weinig. Uiteraard hangt laadsnelheid samen met batterij capaciteit, dus zou dan een hybride moeten zijn met een stevig batterijpakket.

Geplaatst:
8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Gasrespons. Lineariteit.

Je moet al heel veel pk's meer hebben om op dat vlak een EV te verslaan. Aan 100 km/h met je automaat plankgas geven, dan mag je 300pk meer hebben, tegen dat dat ding 3 versnellingen is teruggeschakeld en begint te vlammen, is de EV al 300 meter verder. Daar kan geen enkele ICE tegen op. En zeker niet als er turbo's op zitten die moeten op toeren komen.

Eerlijk? Dat ontken ik deels. Ik rijd (wanneer sportief) dan ook meestal met de flippers. Meestal schrikken EV rijders toch wanneer ik met mijn jeepke volg of er over ga. Al heb ik het ooit eens zeer moeilijk gehad met zo een Lotus Eletre. 

Wat je wel ziet zijn de "imaginaire" racers, wanneer je rustig komt aangereden aan een 130-140 en wanneer je er naast komt plots vol gas geven. Om daarna niet meer in strijd te gaan. Maar dat kan je omgekeerd ook doen. Altijd wel wat fun te beleven (al gaat je hart wel altijd wat sneller slaan wanneer je een "E box" bericht krijgt :D

In automaat heb je helemaal gelijk. 

Geplaatst:
3 minutes ago, Jokke_vlo said:

Eerlijk? Dat ontken ik deels. Ik rijd (wanneer sportief) dan ook meestal met de flippers.

Een normaal mens rijdt niet aan constante snelheid aan 5000rpm met zijn benzine automaat. Als je dan in een split second beslist om ergens nog tussen te schieten moet jij met je flippers eerst 3 versnellingen terug eer je vol kan optrekken (en de turbo's moeten op gang getrokken worden). Tegen dat dat rond is is de EV al lang klaar.

Geplaatst:
6 minuten geleden, Polygoon zei:

Wat mij stoort, voornamelijk in dit topic door enkele sujets, is dat elke post pro EV (en met 35k km per jaar vind ik mijn mening toch vrij onderbouwd) als ophemeling wordt aanzien. Je kan ook gewoon toegeven dat het voor sommigen VOORUITGANG (sic) is.

Ik denk niet dat ook maar IEMAND in dit topic gaat zeggen: ah nen taxi die 60k km op een jaar rijdt, ideale use case voor een EV. Dat dat dan weer net JOU overkomt, sorry maar daar moet ik dan wel eens mee gniffelen :D 

Beter leren lezen aub, mijn mening is genuanceerd. Maar ja als je dat niet wil lezen. En die genuanceerde mening heb ik hier al zoveel keer neergepend dat ik niet in herhaling wil vallen, stel u voor dat die plaat blijft hangen. Ik reageer gewoon tegen het minimaliseren van de negatieve kant, het feit dat we dikwijls doen alsof het niet de fiscale stimulans is die de verkoop levendig houdt, wat gewoon toch zo is? Een luis in de pels natuurlijk voor fanboys, dat begrijp ik wel :D 

Ja toch straf dat mij dat allemaal overkomt he, al die dingen die niet bestaan in de EV fanboy wereld 

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Een normaal mens rijdt niet aan constante snelheid aan 5000rpm met zijn benzine automaat. Als je dan in een split second beslist om ergens nog tussen te schieten moet jij met je flippers eerst 3 versnellingen terug eer je vol kan optrekken (en de turbo's moeten op gang getrokken worden). Tegen dat dat rond is is de EV al lang klaar.

Ge kent mij, ge zou moeten weten dat ik bij een vermoeden van mogelijke krachtmeting altijd klaar sta  Ik ontken niet ook soms in een imaginaire race modus te staan tov een rustige chauffeur  (licht beschamend, mea culpa) 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Beter leren lezen aub

Returning the favor in deze: je bent niet de enige die in dit topic post.

Ik reageer gewoon tegen het minimaliseren van de negatieve kant, het feit dat we dikwijls doen alsof het niet de fiscale stimulans is die de verkoop levendig houdt, wat gewoon toch zo is?

Zonder fiscaal verschil tussen mijn huidige en vorige wagen zou ik nog steeds de EV kiezen. Heb ik ook al meerdere keren gezegd, maar dat wordt weggezet als ophemeling.

Geplaatst:

Maar zoals eerder gezegd ben ik het welles-nietes gemelk in dit topic wat beu dus ga het hier bij laten  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een normale mens heeft okk geen last dat de automaat eerst 3 versnellingen naar beneden gaat en de turbos moeten opspoelen.

Die schieten voor en taffelen verder.

Nu met die ev geven ze gas en rijden ze het huis aan de overkant binnen

• Grappig 2
Geplaatst:
5 minuten geleden, gewoon ik zei:

Een normale mens heeft okk geen last dat de automaat eerst 3 versnellingen naar beneden gaat en de turbos moeten opspoelen.

Die schieten voor en taffelen verder.

Nu met die ev geven ze gas en rijden ze het huis aan de overkant binnen

Je wilt niet weten hoeveel ongevallen al gebeurd zijn op die manier, de gemiddelde leaserijder met 3-4-500 pk onder z’n gat. Recipe for disaster :D

• Grappig 1
Geplaatst:
8 minuten geleden, Jan zei:

Je wilt niet weten hoeveel ongevallen al gebeurd zijn op die manier, de gemiddelde leaserijder met 3-4-500 pk onder z’n gat. Recipe for disaster :D

Wij maken de fout door het als autoliefhebber te bekijken.

De gemiddelde mens rijdt met een metalen object van A naar B. Liefst op kosten van de baas en het een suv zijn en het moet er liefst zo sjiek en duur mogelijk uitzien.

En een 4x4 want dat is beter om bochten te nemen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
46 minuten geleden, ir_fuel zei:

Gasrespons. Lineariteit.

Je moet al heel veel pk's meer hebben om op dat vlak een EV te verslaan. Aan 100 km/h met je automaat plankgas geven, dan mag je 300pk meer hebben, tegen dat dat ding 3 versnellingen is teruggeschakeld en begint te vlammen, is de EV al 300 meter verder. Daar kan geen enkele ICE tegen op. En zeker niet als er turbo's op zitten die moeten op toeren komen.

klopt volledig. maar het is niet enkel stoplicht sprintjes dat we doen he. zijn geen 18 jaar ni meer.

Toen ik met die Tesla's zijn gaan rijden is dat acceleren wel tof maar toch ontbreek je dat geluid dat luider wordt naarmate je hoger in de toeren gaat. 

Geplaatst:
36 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Voor een taxi bedrijf zou een hybride die wel kan snelladen eigenlijk interessant zijn.
De taxi die dikwijls voor onze firma rijdt heeft zijn getrouwe Mercedes diesel vervangen door een hybride. Regelmatig moet hij een half uur of langer staan wachten aan de luchthaven, en plugt hij zijn wagen dan ook steeds in. Maar met de laadsnelheid die zo'n hybride maar heeft, doet een half uurtje maar bitter weinig. Uiteraard hangt laadsnelheid samen met batterij capaciteit, dus zou dan een hybride moeten zijn met een stevig batterijpakket.

De nieuwe Skoda PHEV's met +100km range kunnen laden aan 50kW, dat is al niet slecht. 

Geplaatst:
20 minuten geleden, Jan zei:

Ik kan mij dat zo voorstellen. Laat die mensen met 500pk rijden in een diesel/benzine en ze rammen dezelfde poort.

Geplaatst:

net zoals die taxi die dan moet laden wanneer klanten er bij zitten. Ik hoop binnenkort dat dat niet gaat gebeuren met ziekenwagens 

Geplaatst:
38 minutes ago, Liquid Li0n said:

klopt volledig. maar het is niet enkel stoplicht sprintjes dat we doen he. zijn geen 18 jaar ni meer.

Toen ik met die Tesla's zijn gaan rijden is dat acceleren wel tof maar toch ontbreek je dat geluid dat luider wordt naarmate je hoger in de toeren gaat. 

Dat gaat niet over stoplichtsprintjes. Dat gaat bv over inhalen op een secundaire weg.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minute ago, Liquid Li0n said:

net zoals die taxi die dan moet laden wanneer klanten er bij zitten. Ik hoop binnenkort dat dat niet gaat gebeuren met ziekenwagens 

Denk niet dat er veel ziekenwagens 400km / dag rijden.

Geplaatst:
7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Denk niet dat er veel ziekenwagens 400km / dag rijden.

Even terzijde: vrij zeker van dat geen enkele van de huidge EV's omgebouwd kan worden als ziekenwagen.

Alleszins kan een EV lichte vracht niet worden omgebouwd naar een rolstoelwagen, ze kunnen de verankeringen voor rolstoelen niet plaatsen in de bodem omwille van de batterij. Zou me verbazen moest dit dan wel lukken bij ziekenwagens.

Geplaatst:
1 uur terug, gewoon ik zei:

Wij maken de fout door het als autoliefhebber te bekijken.

De gemiddelde mens rijdt met een metalen object van A naar B. Liefst op kosten van de baas en het een suv zijn en het moet er liefst zo sjiek en duur mogelijk uitzien.

En een 4x4 want dat is beter om bochten te nemen.

Doorgaans zijn die dingen net geen 4x4, want dat kost teveel. Dus 2x4, als het maar hoog zit en er stoer uitziet.

Geplaatst:
7 minuten geleden, Dimitri zei:

Even terzijde: vrij zeker van dat geen enkele van de huidge EV's omgebouwd kan worden als ziekenwagen.

Alleszins kan een EV lichte vracht niet worden omgebouwd naar een rolstoelwagen, ze kunnen de verankeringen voor rolstoelen niet plaatsen in de bodem omwille van de batterij. Zou me verbazen moest dit dan wel lukken bij ziekenwagens.

Rolstoelwagen is natuurlijk iets specifiek waar ze zo laag mogelijk willen blijven. Een ambulance heeft zijn "laadvloer" stukken hoger, ik zie daar niet meteen problemen.

Geplaatst:
1 hour ago, Dimitri said:

Ik ben wel al een Tesla Model 3 lijkwagen tegengekomen onlangs :D 

• Grappig 1
Geplaatst:
Op 24/8/2024 om 15:47, ir_fuel zei:

EV rijdt ook aangenamer dan 3.0 met ZF8

t is simpel he. 440i GC vs i4M50, dat is gewoon geen vergelijk. De i4 is gewoon pakken beter.

Dat is ook normaal, de M50 moet je vergelijken met een M4 qua vermogen. Zo kan je alles beter vinden :). Als je een I4 35e vergelijkt met een 430i, dan scoort de I4 op alle punten minder goed. Belachelijk lage topsnelheid voor die pk's, slecht rijbereik zeker als je ermee doorrijdt, veel zwaarder en logger.

Geplaatst:

Ik zou er niet van verschieten, dat nieuwe taxi's ook verplicht elektrisch moeten zijn... Als die mannen mochten kiezen zouden die vrij zeker voor een dikke diesel gaan, met het aantal kilometers dat zij op een dag doen... (bv luchthaven vervoer) 
Maar met diezelfde taxi mogen ze binnenkort niet meer de steden in... (cru gezegd)... 

Iedere situatie zou apart bekeken moeten worden, er zijn nog sectoren waar de diesel de betere keuze is, maar dat word fiscaal moeilijk gemaakt door de heren met oogkleppen die het voor het zeggen hebben.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
4 uren geleden, ir_fuel zei:

Gasrespons. Lineariteit.

Dat vind ik net niet, voor zoveel PK's trekt een EV helemaal niet hard meer door boven de 120. En ze gaan sowieso niet snel, meeste zijn begrensd. Dus snap het niet waarom die 500pk of meer moeten hebben als je toch maar 220-230 kan rijden. 

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid