Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
On 4/26/2025 at 11:38 AM, Speedhunter said:

Als je mij vraagt wat de grootste aanpassing is komende van een thermische wagen is dit absoluut het rijbereik.

Als je eentje koopt met amper batterij wel, ja :lolz:

• Grappig 1
Geplaatst:
42 minutes ago, Kartfreak said:

Ik zou niet snel aan een EV-verhaal beginnen als ik niet én thuis én op mijn werk zou kunnen laden. Vanaf 't moment dat je beiden kan, ga je zelden een snellader moeten opzoeken tenzij bij reizen of langere dagtrips.

Is je ww-verkeer 200km enkel ofzo?

Geplaatst:
3 minutes ago, Polygoon said:

Ik doe 36k km per jaar, misschien minder dan een vertegenwoordiger maar meer dan enkel onder de kerktoren, en laadt enkel aan een snellader op vakantie.

Wie laadt er aan de snellader?

Geplaatst:
27 minutes ago, Speedhunter said:

Ik laad vaak nog bij van 80 naar 100% op het werk als ik meteen erachter een langere trip moet doen, om te vermijden dat de wagen daar een ganse werkdag staat op 100% zonder te rijden. Als ik daguren heb steek in die dan in over de middag in dan is die op 100% als ik moet vetrekken. 

Dat gaat het verschil niet maken voor je batterij hoor.

Geplaatst:
43 minuten geleden, Kartfreak zei:

Ik zou niet snel aan een EV-verhaal beginnen als ik niet én thuis én op mijn werk zou kunnen laden. Vanaf 't moment dat je beiden kan, ga je zelden een snellader moeten opzoeken tenzij bij reizen of langere dagtrips.

Beide, niet beideN.

En enkel thuisladen is meer dan voldoende, tenzij je op een hilarische afstand van je vaste werkplaats woont.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat gaat het verschil niet maken voor je batterij hoor.

Dacht van wel, dat 1 dag problematisch was, goed om te weten, dan doe ik in de nacht tot thuis tot 100% volgende keren 🙂 

Geplaatst:
18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Is je ww-verkeer 200km enkel ofzo?

45 enkel in mijn geval. Maar ik kan wel eens in de situatie zitten dat ik in de loop van de dag nog een stevige verplaatsing moet maken.

Ik rij niet EV trouwens en dat zal ook niet snel gebeuren. Nu even een PHEV in huis - die is thuis rustig aan 't laden met 't overschot van mijn PV. Want voor dat terugzetten op 't net krijg je toch amper iets terug, dan pomp ik 't liever in de auto.

• Grappig 1
Geplaatst:
3 minutes ago, Kartfreak said:

45 enkel in mijn geval. Maar ik kan wel eens in de situatie zitten dat ik in de loop van de dag nog een stevige verplaatsing moet maken.

Dan nog eh. Worst case ga je dan eens 5 minuten moeten laden onderweg, tenzij je 800km op een dag gaat moeten doen?

Geplaatst:
23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik. 

Ik laad extreem zelden thuis want dat kost me geld (al heb ik het niet helemaal uitgerekend, maar ik krijg minder terug dan wat ik moet betalen voor elektriciteit). Snelladen betaalt mijn WG volledig. Maar meestal laad ik hem vol op het werk. 

Geplaatst:
1 minute ago, Cyrano.ak said:

Ik. 

Ik laad extreem zelden thuis want dat kost me geld (al heb ik het niet helemaal uitgerekend, maar ik krijg minder terug dan wat ik moet betalen voor elektriciteit). Snelladen betaalt mijn WG volledig. Maar meestal laad ik hem vol op het werk. 

Wie heeft de zin niet gesnapt? 😛 

1 minute ago, Cyrano.ak said:

Ik. 

• Grappig 2
Geplaatst:
32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je eentje koopt met amper batterij wel, ja :lolz:

kopen wel. maar grotere batterij is ook groter budget. 

of in de meerderheid is het eerder: hogere functie is duurdere auto met grotere batterij.

Geplaatst:
46 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Dan zijn er volgens mij steeds meer opties hoor. De laadmogelijkheden evolueren. Je vindt zo goed als overal laders tegenwoordig. Snel en traag. 

Parkeren bij een klant? Velen zullen laadpalen hebben. Parkeren in een parking? Kan je vaak al laden. Even stoppen voor lunch/koffie? Kan je meestal wel laden. 

Is het even eenvoudig als vroeger? Nee zeker niet. Is het minder een last dan de voorbije jaren, ja dat wel. 

Ik kan niet laden bij klanten. Ik ga niet naar kantoren.

En de openbare parkings staan vol tussen 8u30 en 16u met mensen die op die kantoren werken.

Verder moedigen ze bij ons actief aan om niet meer tijdens de werkuren te gaan laden.

Maar goed dat laatste is HR die van de trap is gevallen op hun hoofd tijdens het opmaken van het nieuwe wagenregelment.

Zo mogen wij een auto kiezen tot 37k euro bij arval. Aja en elektrisch verplicht. In die kost, moeten we de verplichte arval opties er ook nog zien in te fietsen (metaalkleur, navi) en de laadpaal. Ik kan je zeggen dat de lijst extreem kort is.

En we hebben de auto nodig om onze job uit te voeren (ik zit op 45k kms/jaar voor het werk), niet om op kantoor te raken en als deel van het loonpakket.

Crazy!

• Boos 2
Geplaatst:
1 minuut geleden, gewoon ik zei:

En de openbare parkings staan vol tussen 8u30 en 16u met mensen die op die kantoren werken.

Verder moedigen ze bij ons actief aan om niet meer tijdens de werkuren te gaan laden.

Maar goed dat laatste is HR die van de trap is gevallen op hun hoofd tijdens het opmaken van het nieuwe wagenregelment.

Zo mogen wij een auto kiezen tot 37k euro bij arval. Aja en elektrisch verplicht. In die kost, moeten we de verplichte arval opties er ook nog zien in te fietsen (metaalkleur, navi) en de laadpaal. Ik kan je zeggen dat de lijst extreem kort is.

En we hebben de auto nodig om onze job uit te voeren (ik zit op 45k kms/jaar voor het werk), niet om op kantoor te raken en als deel van het loonpakket.

Crazy!

Wat staat er dan op die lijst? Een dacia spring?

Geplaatst:
10 minutes ago, gewoon ik said:

Crazy!

Dat is een onmogelijke combinatie lijkt me. Max 37k, 45k km/jaar, en niet mogen laden tijdens de werkuren.

Geplaatst:
Zojuist, Tjeu zei:

Wat staat er dan op die lijst? Een dacia spring?

Een 208 kan nog net.

Dacia zit er niet in.

En wat chinezen, maar allemaal met kleine batterij.

Alles waarvan je gelukkig wordt om lange afstanden te rijden.

200+km, ah bijladen want je hebt geen bereik genoeg. Rondje monsin en andenne (is nu eentje die ik maandelijks doe) is 2x laden. Gestoord gewoon.

Nu dit ligt niet aan elektrisch rijden aan sich, maar gewoon aan wat ze hier intern aan het verzinnen zijn.

Het is niet dat ik een een i4 50 verwacht (ik ga geen neen zeggen), maar iets met comfort en een batterij is nu wel het minimum lijkt mij.

Geplaatst:
42 minuten geleden, Speedhunter zei:

Dacht van wel, dat 1 dag problematisch was, goed om te weten, dan doe ik in de nacht tot thuis tot 100% volgende keren 🙂 

Met jouw woon/werk moet jij toch max 1x laden in de week? 

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Dat is een onmogelijke combinatie lijkt me. Max 37k, 45k km/jaar, en niet mogen laden tijdens de werkuren.

Ja. 

En die kilometers worden doorgerekend aan de klant. Het is niet dat we met een forfait werken van verplaatsing of zo.

Crazy gewoon

Geplaatst:
7 minuten geleden, gewoon ik zei:

Een 208 kan nog net.

Dacia zit er niet in.

En wat chinezen, maar allemaal met kleine batterij.

Alles waarvan je gelukkig wordt om lange afstanden te rijden.

200+km, ah bijladen want je hebt geen bereik genoeg. Rondje monsin en andenne (is nu eentje die ik maandelijks doe) is 2x laden. Gestoord gewoon.

Nu dit ligt niet aan elektrisch rijden aan sich, maar gewoon aan wat ze hier intern aan het verzinnen zijn.

Het is niet dat ik een een i4 50 verwacht (ik ga geen neen zeggen), maar iets met comfort en een batterij is nu wel het minimum lijkt mij.

Kan je niet zelfstandig worden en factureren aan je werkgever en zelf iets kiezen?

Dit trekt nu wel echt op niks, een 208 EV om ganse dagen mee op baan te zijn.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Challazer zei:

Met jouw woon/werk moet jij toch max 1x laden in de week? 

Klopt, soms doe ik bijna twee weken zonder te laden, op het werk laden doe ik als ik meteen erna van de zee naar Brussel ga voor allerhande redenen. 

Geplaatst:
Zojuist, kwiekie zei:

Kan je niet zelfstandig worden en factureren aan je werkgever en zelf iets kiezen?

Dit trekt nu wel echt op niks, een 208 EV om ganse dagen mee op baan te zijn.

Neen, BV laat dat niet toe. Hun policy als surveyor die de full scope van alle surveys wil uitvoeren is in loondienst.

Gewoon alleen al de koffer is al te klein. Ik heb overalls mee, diktemeter, veiligheidsbotten, jas, helm. Maar ook reservekledij, printer, papier, ... 2 curverboxen en dan die diktemeter.

Geplaatst:

damn, dat is wel erg. Ik dacht dat de bediende collega's het bij mij op het werk al erg hadden. Die krijgen dan op zich nog een iX1 of EQA met kleinste batterij. Mogen niet publiek laden aan palen die meer zijn dan 67cent/kwh en laadpaalkleefboetes worden doorgerekend naar hen. Verschillende zijn jonge gasten die niet thuis kunnen laden, dus ene heeft al enkele boetes moeten betalen omdat zijn auto er dan heel de nacht en dag in zijn straat aan een publieke lader staat

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

De auto!!

• Grappig 1
Geplaatst:
30 minuten geleden, gewoon ik zei:

Crazy!

Geloof ik, maar laten we deze extreme case niet als voorbeeld nemen :D Geen 5% van de werkende bevolking zit in deze situatie.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, Monterey Jack zei:

Geloof ik, maar laten we deze extreme case niet als voorbeeld nemen :D Geen 5% van de werkende bevolking zit in deze situatie.

Veel van mijn problemen worden veroorzaakt door hr.

Geplaatst:
20 minutes ago, Liquid Li0n said:

laadpaalkleefboetes worden doorgerekend naar hen

Zouden ze overal moeten doen.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid