Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 (aangepast) Een nieuw probleem aan de horizon... EV’s slechts 40 procent van hun parkeertijd effectief aan het laden. Om dat tegen te gaan hanteren de meeste laadpaalexploitanten rotatiekosten tot 0,50 euro per minuut. Maar die prikkel heeft weinig effect in een land waar 90 procent van het EV-park bestaat uit bedrijfsauto’s. Aangezien de zogenaamde idle fee vervat zit in de totale laadkosten, betaalt niet de gebruiker maar zijn werkgever de meerprijs. https://www.knack.be/nieuws/auto/elektrisch-rijden-laadpaalklevers-jagen-werkgevers-en-gemeenten-op-kosten/ en ook dit nog: goed nieuws show in Belgie Groei elektrisch wagenpark in België druist in tegen internationale trend: https://archive.is/Yl12n 30 september 2024 aangepast door Liquid Li0n Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 1 hour ago, Liquid Li0n said: Een nieuw probleem aan de horizon... EV’s slechts 40 procent van hun parkeertijd effectief aan het laden. Om dat tegen te gaan hanteren de meeste laadpaalexploitanten rotatiekosten tot 0,50 euro per minuut. Maar die prikkel heeft weinig effect in een land waar 90 procent van het EV-park bestaat uit bedrijfsauto’s. Aangezien de zogenaamde idle fee vervat zit in de totale laadkosten, betaalt niet de gebruiker maar zijn werkgever de meerprijs. Tot je daarin begint te overdrijven. Ergens 2 uur staan = 60 euro parkeerkosten. Doe dat een paar keer per maand en je riskeert gezeik te krijgen met diezelfde werkgever. Met een tankkaart halen ze je er ook uit als je te ver afwijkt van de norm. Zie niet in waarom dat hier niet zou gebeuren. Quote
Ugeken 11.752 Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 Sommigen hangen het echt wel uit. Ik kan de gevallen waarbij een eentje meer dan 24u aan een paal blijft hangen al niet meer tellen op 2 handen… 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 17 uren geleden, ir_fuel zei: Tot je daarin begint te overdrijven. Ergens 2 uur staan = 60 euro parkeerkosten. Doe dat een paar keer per maand en je riskeert gezeik te krijgen met diezelfde werkgever. Met een tankkaart halen ze je er ook uit als je te ver afwijkt van de norm. Zie niet in waarom dat hier niet zou gebeuren. ik denk dat dat vele theoretische sancties zijn die amper in de praktijk naar de werknemer doorsijpelen. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 2 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ik denk dat dat vele theoretische sancties zijn die amper in de praktijk naar de werknemer doorsijpelen. hangt van je baas tot baas af denk ik. Als zelfstandige zou ik daar tegen mezelf ook niet over lopen zagen neen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 1 hour ago, gewoon ik said: Als zelfstandige zou ik daar tegen mezelf ook niet over lopen zagen neen. Ja want als zelfstandige is dat gratis voor jezelf, want je baas betaalt en dus maakt het niet uit? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 15 hours ago, Ugeken said: Sommigen hangen het echt wel uit. Ik kan de gevallen waarbij een eentje meer dan 24u aan een paal blijft hangen al niet meer tellen op 2 handen… Laat me raden, in tolerant links Gent? 1 Quote
Redfive 242 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 Ik heb het al eens gepost. Eens de batterij vol krijg je een melding en een kwartier (of half uur max) de tijd om de wagen van de lader te halen. Na die tijd begint de batterij terug te ontladen. Probleem zal vlug opgelost zijn. Geen extra kosten voor jezelf of werkgever. Enkel wat discipline en respect voor andere gebruikers. 1 Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 22 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja want als zelfstandige is dat gratis voor jezelf, want je baas betaalt en dus maakt het niet uit? Je hebt er die denken, het geld in de kassa is mijn geld Ze zijn niet allemaal zo gedeciplineerd als jij. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 52 minutes ago, gewoon ik said: Je hebt er die denken, het geld in de kassa is mijn geld Ze zijn niet allemaal zo gedeciplineerd als jij. LOL. Zo kan je alles uitleggen. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 2 uren geleden, Redfive zei: Ik heb het al eens gepost. Eens de batterij vol krijg je een melding en een kwartier (of half uur max) de tijd om de wagen van de lader te halen. Na die tijd begint de batterij terug te ontladen. Probleem zal vlug opgelost zijn. Geen extra kosten voor jezelf of werkgever. Enkel wat discipline en respect voor andere gebruikers. Dan stel ik hem in om zo traag mogelijk te laden, kan ik lekker uitslapen. En zo is er voor alles een omweg Ik vind het al zot dat ik overal 'mag' laden. Zo heb ik in Zell Am See aan de paal gehangen en zonder idle fees toch 32 euro moeten geven voor een rijbereik van ongeveer 35km. Kunt beter Lamborghini rijden dan Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 31 minuten geleden, PJH zei: Dan stel ik hem in om zo traag mogelijk te laden, kan ik lekker uitslapen. En zo is er voor alles een omweg Ik vind het al zot dat ik overal 'mag' laden. Zo heb ik in Zell Am See aan de paal gehangen en zonder idle fees toch 32 euro moeten geven voor een rijbereik van ongeveer 35km. Kunt beter Lamborghini rijden dan Om de wereld te verbeteren mogen we niet op een eurootje meer of minder zien. de overheid zegt dat EV beter is, niet goedkoper. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 2 uren geleden, Redfive zei: Ik heb het al eens gepost. Eens de batterij vol krijg je een melding en een kwartier (of half uur max) de tijd om de wagen van de lader te halen. Na die tijd begint de batterij terug te ontladen. Probleem zal vlug opgelost zijn. Geen extra kosten voor jezelf of werkgever. Enkel wat discipline en respect voor andere gebruikers. jawel he, want je moet terug gaan bijladen om de batterij weer vol te steken 37 minuten geleden, PJH zei: Dan stel ik hem in om zo traag mogelijk te laden, kan ik lekker uitslapen. En zo is er voor alles een omweg Ik vind het al zot dat ik overal 'mag' laden. Zo heb ik in Zell Am See aan de paal gehangen en zonder idle fees toch 32 euro moeten geven voor een rijbereik van ongeveer 35km. Kunt beter Lamborghini rijden dan doen er veel, en daarmee is ook de 2u beperking tot leven geroepen. en wees maar zeker dat ze controleren. ik heb in Aalst al politie weten verbaliseren. Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 3 uren geleden, tuscani zei: doen er veel, en daarmee is ook de 2u beperking tot leven geroepen. en wees maar zeker dat ze controleren. ik heb in Aalst al politie weten verbaliseren. Aan die laders aan de keizershallen of ergens anders? Quote
Redfive 242 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 3 uren geleden, tuscani zei: jawel he, want je moet terug gaan bijladen om de batterij weer vol te steken Niet als je er op tijd bij bent Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 39 minuten geleden, Redfive zei: Niet als je er op tijd bij bent Dat gaan werknemers hun niet aantrekken. Dan laden ze gewoon opnieuw vol op de kosten van de gever. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 46 minuten geleden, Speedhunter zei: Aan die laders aan de keizershallen of ergens anders? Keizershallen zullen ze niet direct controleren, maar wel degene op straat. Quote
Populair bericht bud wijzer 274 Geplaatst: 2 oktober 2024 Populair bericht Geplaatst: 2 oktober 2024 Ik vond niet meteen een topic over de id3 dus maar even de nieuwe aanwinst hier posten. Eerste indruk. Veel betere sportzetels dan in de id4 en de software is echt pakken verbeterd. Love the looks ook 12 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 57 minutes ago, bud wijzer said: en de software is echt pakken verbeterd. Is dat niet gewoon dezelfde dan? Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 1 uur terug, bud wijzer zei: Ik vond niet meteen een topic over de id3 dus maar even de nieuwe aanwinst hier posten. Eerste indruk. Veel betere sportzetels dan in de id4 en de software is echt pakken verbeterd. Love the looks ook En de ruimte? Id4 heeft toch ook een ruime koffer voor een EV Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 18 uren geleden, tuscani zei: Dat gaan werknemers hun niet aantrekken. Dan laden ze gewoon opnieuw vol op de kosten van de gever. exact. als een werknemer met een tankkaart enkele liters benzine op de grond morst, daar ligt die ook niet wakker van. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 Heerlijk die denigrerende toon jegens "werknemers" 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 39 minuten geleden, Polygoon zei: Heerlijk die denigrerende toon jegens "werknemers" omdat we die toon niet meer durven gebruiken tegen arbeiders, deze hebben het al zwaar genoeg met de maakindustrie die hier meer en meer verdwijnt. Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 2 uren geleden, d_s zei: En de ruimte? Id4 heeft toch ook een ruime koffer voor een EV Koffer van de id4 is idd pak ruimer en ook de uitklapbare trekhaak is een stuk handiger dan de opzetbare van de id3. Quote
Ugeken 11.752 Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 Op 1/10/2024 om 15:36, tuscani zei: jawel he, want je moet terug gaan bijladen om de batterij weer vol te steken doen er veel, en daarmee is ook de 2u beperking tot leven geroepen. en wees maar zeker dat ze controleren. ik heb in Aalst al politie weten verbaliseren. Stuur ze eens langs aub, hier een straat verder staat al 3d een Model X te laden. De lomperik staat dan ook nog - omdat zijn kabel te kort was - met zijn neus een stuk op het andere vak. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.