Ga naar inhoud

Autonoom rijdende auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Ik moet hier even op in:

Quote

"Lane changes appear to be a problem for the cars," Randazzo says in the video. When trying to move into a crowded lane, a Waymo car seemed to lack a human driver's ability to anticipate other drivers' actions and squeeze into an open spot. Instead, the vehicle would turn on its turn signal and wait for a few seconds for an opening to appear. If one didn't appear, it would turn the turn signal off and wait for a while before trying again.

Ik heb geen idee hoever Tesla zit, maar ik heb wel die functionaliteit al vaak gebruikt, en het is ongelofelijk om te zien hoe mijn Tesla het verkeer op de andere rijstrook analyseert, en wanneer er een gat is of zich een gat vormt, hij invoegt. Ik denk dat ik nog maar 1 keer heb overgenomen om de wagen handmatig van rijstrook te laten wisselen omdat ie het niet zelf deed binnen de termijn die voor mij aanvaardbaar was, wat eigenlijk wil zeggen dat ik vrij laat aan het wisselen van rijstrook was :)

Het kan dus wel eens zijn dat Tesla het bij het rechte eind heeft en het nuttiger is om veel gegegens van veel auto's te verzamelen dan je te richten op een geografisch erg beperkte omgeving om deze dan zoveel mogelijk in kaart te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nuja, stapje met een keer zeker?

"Waymo One has arrived! With just a couple caveats ... there is a driver in the front seat, the app isn't available to the public & it's only available in a limited area of Phoenix. Anyone else disappointed with Waymo's highly anticipated robot taxi service launch? "

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, teus_ said:

nuja, stapje met een keer zeker?

Ik denk dat men het onderschat heeft.

 

Ik wacht trouwens op de eerste demo van een autonome auto die bevelen van een agent die een kruispunt aan het regelen is kan opvolgen. En hoe gaat die een verschil maken tussen een agent en een random burger die wat met zijn armen staat te zwaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerel die betrokken was in de Waymo/Uber kerfuffle heeft nieuw bedrijf opgestart en claimt een coast-to-coast rit gemaakt te hebben zonder het stuur te moeten overnemen.

https://electrek.co/2018/12/18/anthony-levandowskis-new-pronto-ai-startup-has-already-autonomously-driven-3099-miles-cross-country/

Zijn idee is om aftermarket autopilot aan te bieden voor vrachtwagenchauffeurs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

 

Toch al vaak gehad dat ie midden zijn manoeuvre plots beslist om het toch maar niet te doen en dan word ik terug naar de oorspronkelijke rijstrook gekatapulteerd.

 

Als je net een auto gepasseerd bent waar je voor wil invoegen en je zet net te vroeg je pinker aan dan vertraagt de model s om achter die auto in te voegen.. zeer lastig.

 

Als het druk is is die automatische Lane change onrbruikbaar

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid