Ga naar inhoud

Audi A8 (D5)


fuxhound

Aanbevolen berichten

Als je even zou lezen zou je al snel door hebben dat dit een volledig nieuw model is...

 

Dit is toch ook duidelijk verregaander dan een facelift?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Hij lijkt dan wel erg op het uitgaand model. Wat geen slecht ding is, maar van een vlaggeschip had ik meer "trendsetting" verwacht. Beetje zoals Mercedes doet met de S en BMW met de 7 : nieuwe stijl ideeen en technologien uitbrengen die nadien naar de rest van het gamma uitbreiden.

De neus op die nieuwe lijkt me wel erg massief.

Al bij al blijf ik de tweede generatie de meest geslaagde vinden. De huidige lijkt iets te veel op een grote A4. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overhang van de neus tov de vooras is opnieuw te groot, lijkt erop dat ze er nog steeds niet in slagen om de motor voldoende naar achteren te plaatsen.

De verschillende modellen binnen Audi hebben al decennia lang sterke gelijkenissen, net zoals dat bij MB en BMW het geval is. Niets nieuws onder de zon @The Swede

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Maar ik denk niet dat ik de enige was die de huidige A8 verwarde met de A4. De tweede generatie A8 had een gelijkaardig design maar was optisch een stuk imposanter.

 

Hoe doen de A8's het eigenlijk que verkoopcijfers? Want veel zie je er niet rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opbouw van de achterlichten vind ik dan wel weer fantastisch :) maar het is mij al snel duidelijk waarom deze op positie nummer 3 staan in z'n segment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Phil:

Exterieur vind ik knap van bepaalde hoeken, maar zoals voorheen een te lage gordellijn en een te lange vooroverhang.

Interieur is rampzalig. Alles te bedienen met touch displays en tot overmaat van ramp zeer veel zwart hoogglans. Daarnaast een verschrikkelijk doods dashboard design met al die rechte lijnen, nog saaier dan dat van de Panamera.

Gisteren bij een goede klant in zijn nieuwe Panamera Hybrid mogen rijden; vette bak maar dat interieur is zo jammer met al die zwarte hoogglans...

Elk stofje of vingerafdruk zie je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle blabla vanuit de vag-hoek ten spijt: dit doodsaai ding komt nog niet tot aan de hielen van de '7 en zit zelfs niet eens in dezelfde klasse als de S. Opnieuw onderspit gegarandeerd.

 

En Audi, wtf, hoe hard kan je elke emotie en warmte uit je design bannen, seg? :puke:

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze spreken bij Audi dan nog van een totaal nieuwe designtaal :lolz: 

Gelukkig zit je aan de achterkant met die nieuwe lichten, dat valt op. Stuur ziet er ook maar raar uit, interieur zal ongetwijfeld top zijn, maar ik vind het maar saai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei The Swede:

 

De neus op die nieuwe lijkt me wel erg massief.

Al bij al blijf ik de tweede generatie de meest geslaagde vinden. De huidige lijkt iets te veel op een grote A4. 

 

 

18 uur geleden zei The Swede:

 

Hoe doen de A8's het eigenlijk que verkoopcijfers? Want veel zie je er niet rijden.

 

11 uur geleden zei gTa:

 

En Audi, wtf, hoe hard kan je elke emotie en warmte uit je design bannen, seg? :puke:

1 op de 4 A8's gaan naar China, dat verklaart het chroom op de neus en bepaalde andere aspecten. Verkoopcijfers zakten in 2016 weg vanwege  de uitloop. In 2015 27.000 stuks,  in 2016 24000

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei gTa:

Alle blabla vanuit de vag-hoek ten spijt: dit doodsaai ding komt nog niet tot aan de hielen van de '7 en zit zelfs niet eens in dezelfde klasse als de S. Opnieuw onderspit gegarandeerd.

De gemiddelde Audi A8 koper is niet dezelfde klant voor een 7 en al zeker niet voor een S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gemiddelde Audi A8 koper is niet dezelfde klant voor een 7 en al zeker niet voor een S.

Wil je uitdiepen? Benieuwd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei gTa:


Wil je uitdiepen? Benieuwd.

Veel rationeler, zakelijker, minder 'show', low profile, (bijna) statusloos,....

Gewoon saaier :D

Een standaard S is een imposante wagen die best opvalt, een A8 is dat niet en dat is net zijn sterkte.

Zal ongetwijfeld een steengoede auto zijn voor de vermogende industrieel die 60.000 km / jaar doet.

aangepast door William Blake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/07/2017 om 21:35 zei vince522:

Dat is net de 1 van de redenen waarom mensen een A8 kopen.

Ja mss wel maar das volgens mij een misser in dit segment (ik kan verkeerd zijn)? De D3 bijvoorbeeld zag er wel luxueus en duur uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2017 om 13:56 zei William Blake:

Veel rationeler, zakelijker, minder 'show', low profile, (bijna) statusloos,....

Gewoon saaier :D

Een standaard S is een imposante wagen die best opvalt, een A8 is dat niet en dat is net zijn sterkte.

Zal ongetwijfeld een steengoede auto zijn voor de vermogende industrieel die 60.000 km / jaar doet.

Als ik dat zie bij mijn klanten zijn de mensen die A8, al dan niet L, rijden inderdaad dat slag volk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Speedhunter said:

Ja mss wel maar das volgens mij een misser in dit segment (ik kan verkeerd zijn)? De D3 bijvoorbeeld zag er wel luxueus en duur uit.

Er zijn genoeg mensen die het comfort en de luxe van zo'n kar willen zonder op te vallen.

Mijn vader heeft ooit eens een F01 ter beschikking gehad voor een week om test te rijden, heeft in die 5 dagen meer commentaar gehad dan in 3 jaar tijd met zijn D3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal ze wel genoeg vinden in het Belgische straatbeeld.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Molenbeek, Schaarbeek, Anderlecht,....den abbatoir....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Valt te configureren op de Duitse site.

Wat een onnozele typebenamingen. Er mag nog zo'n denderend superslimme redenering achter zitten (die nog 'es zo geheim is als wat, ook): 't trekt op de zak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, gTa said:

Er mag nog zo'n denderend superslimme redenering achter zitten (die nog 'es zo geheim is als wat, ook): 't trekt op de zak.

Iets met hout en pijlen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei fuxhound:

 

Die dynamische knipperlichten zijn leuk voor 2 keer, daarna leek me dat eerder een kermisatractie. Prima op een Opel maar niet op een Audi en al helemaal niet op een A8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei gTa:

Valt te configureren op de Duitse site.

Wat een onnozele typebenamingen. Er mag nog zo'n denderend superslimme redenering achter zitten (die nog 'es zo geheim is als wat, ook): 't trekt op de zak.

Hoe werkt het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei gTa:

Valt te configureren op de Duitse site.

Wat een onnozele typebenamingen. Er mag nog zo'n denderend superslimme redenering achter zitten (die nog 'es zo geheim is als wat, ook): 't trekt op de zak.

Ik ben mis eh. Enkel voor de Chinese markt is er een formule. 

Ik vind het ook maar niks. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid