Ga naar inhoud

Vergeten speciallekes door de jaren heen


Timo

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei Brunault:

0034d455818735540d9436894d6f6a1e.jpg

Bristol
Een zeer dure kar met een grote motor maar uit de jaren stilletjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat zien er achterlichten uit waar @TCT schokkend op klaarkomt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tjeu said:

Panoz had anders wel een knappe race wagen. 

 

tgoh, er zijn er toch ook al mooiere geweest, vooral de livery is echt gene vette.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de Belgische Gillet Vertigo hier eigenlijk al? V8, 420pk. 

vertigo.jpg?resize=800,450 

 

Op zich niet de knapste kar, maar Zagato heeft er, in samenwerking met Gillet wel de geslaagde ZAGATO MASERATI MOSTRO van gemaakt : 

maxresdefault.jpg

 

maxresdefault.jpg

zagato-maserati-001.jpg?itok=10xY5uoV

 

villa-deste-2015-zagato-mostro-alfa-8c-b

 

zagato-maserati-mostro-16.jpg

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Image result for gmc typhoon

Dit ding was sneller dan een Ferrari naar 100 toen het op de markt kwam begin jaren 90. GMC Typhoon.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De non-quattro Audi Coupe GT vind ik eigenlijk ook een vreemde kar, zag je dat veel rijden ?
19d1sy8kcsj0njpg.jpg
 
19d1p8ga3iwg9jpg.jpg
 
220px-Audi_coupe_v_sst.jpg
 

Toch redelijk. Mijn leraar Nederlands had er zo een.
In mijn herinnering reden er alleen maar bruine/bronskleurige rond
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Ice_Ken said:

de weinig gekende Saleen, 1 van de mooiere ontwerpen uit de US van de laatste jaren vind ik:

Image result for saleen s7

 

 

In Frankrijk nog actief on track te zien op gentleman niveau... prachtwagen en wat een sound!!!

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ex-Mooseman:


Toch redelijk. Mijn leraar Nederlands had er zo een.
In mijn herinnering reden er alleen maar bruine/bronskleurige rond

Inderdaad, je zag ze wel. Een beetje even vaak als je nu een recente Corrado ziet, maar je zag ze wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog meer Mitsubishi, destijds kwamen de Cordia en de Tredia zo goed als samen op de markt. De naamgeving alleen al, dan de vormgeving, vooral van de Tredia. En dan het nut...

We hadden de Colt, Lancer, Galant, Celeste of Sapporo. Wat kwamen die twee ineens daartussen doen? Ze stierven dan ook een stille dood. Zoekend naar nieuw aandeel was dit niet echt een succes.

Cordia Turbo was al iets leuker, maar leek eerder een willen maar niet kunnen.

mitsubishi-cordia-1982-10.jpg

 

De Tredia....

mitsubishi-tredia-6.jpg

Al zag je hem eerder zo...

1200px-1983_Mitsubishi_Tredia_1.6_GLS_(8

 

En dit doet me dan ook meteen denken aan eenzelfde kronkel bij Nissan met de Stanza. De Bluebird kreeg er meteen een concurrent bij. Eente waar niemand warm van werd, alleen de roestduivel.

Ik heb op het autosalon nog meegereden met een testrit toen die pas uit was. Ik denk niet dat velen zich deze kennen, laat staan herinneren.

Je had hem in 5-deurs - meest populair - 3-deurs en sedan (lelijk en saai). Ook het interieur was zo saai als wat.

nissan-stanza-1986-11.jpg

8464680581_1e2b03e48c.jpg

datsun-stanza-04.jpg

En in deze kleur zag je hem het meest in de folders:

1983-nissan-stanza-t11-sedan-6.jpg

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Ambi:

Scirocco bedoel je dan @Bompa ?

Ja gedomme. Inderdaad, zat met mijn leefwereld in het verkeerde tijdsvak - door bovenstaande post vermoedelijk :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Audi hierboven doet met aan deze (vergeten?) knapperd denken:

 

Audi 100 S Coupé

https://www.autoevolution.com/cars/audi-100-coupe-s-1970.html#aeng_audi-100-coupe-s-1970-19-3at-112-hp

 

Best wel een interessante oldie imo, behoorlijk waardevol ook. Is al een paar keer de reveu gepasseerd in m'n gedachten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die Audi 100 s coupé, zijn knappe karren. Maar missen toch wat aantrekkingskracht, het lijkt me om een of andere geen kar die je er doet naar snakken om een leuke bochtige cruiserit te maken zodra de eerst lentezon komt piepen. Iets wat ik met bijvoorbeeld een Giulia GT of Bmw E9 wel heb. Zonder er ooit mee gereden te hebben weliswaar. De achterkant van de A7 is er ook op geïnspireerd dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei bt.:

Die Audi hierboven doet met aan deze (vergeten?) knapperd denken:

 

Audi 100 S Coupé

https://www.autoevolution.com/cars/audi-100-coupe-s-1970.html#aeng_audi-100-coupe-s-1970-19-3at-112-hp

 

Best wel een interessante oldie imo, behoorlijk waardevol ook. Is al een paar keer de reveu gepasseerd in m'n gedachten :)

Die lijkt wel heel hard op 

vendoalfaromeogtv2000ventadevehatildeshy 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei BlueSkyraider:

Denk het wel! :D

Sent from my ONE E1003 using Tapatalk
 

Google Streetview foto uit 2014.

Knipsel.JPG.21257b7bda51ab1ac5e8888c50519e37.JPG

 

TheSwede heeft em al eens genoemd maar een AlfaSud 1.5Ti is toch een miskend wagentje imho.

Mijn grootvader had een Alfasud 1.2 (of 1.3) - 4 deurs met vaste achterruit en zo een klein kofferklepje. Na zijn overlijden heeft mijn moeder daar nog een jaar of 2 mee gereden tot er - naar het schijnt - er te grote kosten waren (waterpomp en toestanden).

Die auto was toen een jaar of 14 oud, heb nog hemel en aarde bewogen om die niet naar het schroot te laten gaan.

Eerst mijn piano-leraar die als hobby oldtimers restaureren had proberen overtuigen om die over te nemen, maar was nog te jong voor hem.

Heeft daarna nog een jaar in den hof gestaan tot het moment we moesten verhuizen.

Ik steek het nu soms nog steeds door aan mijn moeder dat ze die nooit had mogen wegdoen, maar moest opzij houden voor mij. :P

Ik wil daar eigenlijk heel graag eens zelf mee rijden, maar vind nog maar eens iemand die eentje heeft en die dat wil doen...

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid