Polygoon 15.035 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 4 minuten geleden, BMWMB zei: Tesla zal er niet wakken van liggen. Particulieren kunnen vandaag een elektrische Golf of Renault Zoe kopen. Ik dacht dat AP de USP was en niet EV gedeelte Quote
BMWMB 12.349 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Ik denk dat de Tesla 3 zal scoren door z'n acceleratievermogen waar de concurrentie in deze prijsklasse enkel maar kan van dromen, en van de AP. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Acceleratievermogen, interessante fiscaliteit, interessante TCO en AP. Enig nadeel is de elektrische range en het bijbehorende laden, maar dat is allemaal relatief en in het koppeke. De concurrentie kan enkel winnen door zo snel mogelijk een vergelijkbaar product in de markt te zetten. Quote
Gast Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 3 minuten geleden, wooter zei: De concurrentie kan enkel winnen door zo snel mogelijk een vergelijkbaar product in de markt te zetten. Worden die dingen ondertussen al deftige geproduceerd? Quote
BMWMB 12.349 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Als je een Model 3 neemt, zonder die dure batterij, en zonder dat premium pack, dan kom je op 47k euro. Geen BIV, geen rijtax, en rijden aan € 0,04/km. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Just now, Geezer said: Worden die dingen ondertussen al deftige geproduceerd? Ze zouden aan 1000 auto's per week zitten, met VIN's tot 8000. Quote
Gast wooter Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Just now, BMWMB said: Als je een Model 3 neemt, zonder die dure batterij, en zonder dat premium pack, dan kom je op 47k euro. Geen BIV, geen rijtax, en rijden aan € 0,04/km. Waar heb je die prijs? Tis omdat ik het vandaag nog vroeg aan een Tesla verkoper en die zei nog geen prijzen te weten :). Quote
BMWMB 12.349 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Zojuist, Geezer zei: Worden die dingen ondertussen al deftige geproduceerd? De concurrente alleszins nog niet. Quote
BMWMB 12.349 Geplaatst: 21 januari 2018 Geplaatst: 21 januari 2018 Zojuist, wooter zei: Waar heb je die prijs? Tis omdat ik het vandaag nog vroeg aan een Tesla verkoper en die zei nog geen prijzen te weten :). Ik heb de afbeeldingen van uw vorige pagina genomen met prijzen. Dan heb ik eens gekeken wat een Model S kost in de States, en heb ik gezien dat een Model S daar 114k dollar kost, en hier 130k euro. Dat is dus x1,15. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 10 uren geleden, BMWMB zei: Ik denk dat de Tesla 3 zal scoren door z'n acceleratievermogen waar de concurrentie in deze prijsklasse enkel maar kan van dromen, en van de AP. Ja, want als je naar de verkoopscijfers kijkt van de huidige wagens, dan zie je dat het vooral de modellen zijn die topprestaties neerzetten die verkopen als zoete broodjes. Ons wegennet is bezaaid met top sprinters...! En ja, dat is ironisch. Zowat +70% van alle wagens in België doen geen 0-100 in minder dan 10 seconden. Waarom zou een EV dan plots zoveel sneller moeten gaan om potten te breken? Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Je moet kijken naar welk segment wie wat koopt. In se is die 0-100 van 5 seconden niet zo belangrijk, maar het kan voor die groep van 320d-kopers wel interessant blijken dat een Model 3 sneller accelereert en minder kost aan 'brandstof', en ze dan ook een i3, een Leaf en een Ioniq en E-Golf laten staan. Quote
Logic 538 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 1 uur geleden, Tjeu zei: Ja, want als je naar de verkoopscijfers kijkt van de huidige wagens, dan zie je dat het vooral de modellen zijn die topprestaties neerzetten die verkopen als zoete broodjes. Ons wegennet is bezaaid met top sprinters...! En ja, dat is ironisch. Zowat +70% van alle wagens in België doen geen 0-100 in minder dan 10 seconden. Waarom zou een EV dan plots zoveel sneller moeten gaan om potten te breken? Ultiem blijft het (lease)budget de beperkende factor hé. Dat mensen geen 330d kopen maar een 318d is in veel gevallen omdat ze de 330d niet kunnen veroorloven of niet binnen hun opgelegd leasebudget kunnen wringen. Stel dat die 318d de prestaties van een 330d zou hebben, wees dan maar zeker dat het een verkoopstopper is binnen dat segment. Wanneer TCO dan zodanig in het voordeel spreekt van de Model3, een auto die geen rariteit is en oogt als een mooie traditionele auto én beter presteert. Dan is er toch maar één struikelpunt, of je al dan niet met een elektrische auto kan leven. Voor de rest niks anders dan voordelen. En de BMW 330d's, BMW M3's, i3's ... pure niche hé. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 17 minuten geleden, Logic zei: Ultiem blijft het (lease)budget de beperkende factor hé. Dat mensen geen 330d kopen maar een 318d is in veel gevallen omdat ze de 330d niet kunnen veroorloven of niet binnen hun opgelegd leasebudget kunnen wringen. Stel dat die 318d de prestaties van een 330d zou hebben, wees dan maar zeker dat het een verkoopstopper is binnen dat segment. Wanneer TCO dan zodanig in het voordeel spreekt van de Model3, een auto die geen rariteit is en oogt als een mooie traditionele auto én beter presteert. Dan is er toch maar één struikelpunt, of je al dan niet met een elektrische auto kan leven. Voor de rest niks anders dan voordelen. En de BMW 330d's, BMW M3's, i3's ... pure niche hé. En waarom is een 330d duurder dan een 318d? Omdat hij performanter is en alles dus sterker gemaakt moet zijn, waardoor hij duurder wordt. Een Hyundai Ioniq EV kost 36.000 euro. Hij is daarmee wel iets kleiner dan een Model 3, maar vooral minder performant, waardoor de prijs aanzienlijk lager is. Dus ook voor de leaseslet zal opnieuw de minder performante EV interessanter zijn. Wees ook maar gerust dat ze -in navolging van de CO2 uitstoot- voor de VAA een onderscheid zullen maken in Wh/km. En dan zal de hyper performante Tesla met 250Wh/km er toch wel slechter uit komen dan de minder performante Leaf, Golf, Ioniq,... die een praktijk verbruik van 140Wh/km naar voor schuiven. Ook de TCO zal gelinkt zijn aan dat verbruik, met op de eerste plaats de kost van de banden en het elektriciteitsverbruik zelf. Om maar te zeggen dat het leasebudget altijd de beperkende factor zal zijn en de minder performantere EV dus ook de keuze van de leasing zal worden. Hoogtijd dat ze dat hyperperformante kantje eruit halen. Maar... hoe performanter de wagen op kan trekken, hoe meer energie er gerecupereerd kan worden bij het vertragen. Die twee hangen wel vast aan elkaar - tot op de grenzen van de batterij. Ik zou me er dus niet over verbazen indien er in de nabije toekomst EV's komen die begrensd zijn, om zo een grotere range te kunnen voorleggen, minder 'sterk' gemaakt te moeten zijn en toch veel energie kunnen recupereren. 1 Quote
Logic 538 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Dat is al de langere termijn. Op de korte termijn kost die Model3 niet meer dan z'n ICE concurrenten, integendeel. Dat de prestaties dan ook nog eens beter zijn kan alleen maar helpen overtuigen. 'k Zou alleszins ook zo redeneren als BMWMB. Als je dan te kiezen hebt tussen een 320d of 'n Model3... En als ze me ene Hyundai of Leaf zouden voorstellen, zal ik wel bijleggen voor die Model3. Maar, bij nader inzien, eer die Model3 geleverd gaat worden, spreken we ook al van de lange termijn. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 2 minutes ago, Logic said: Dat is al de langere termijn. De langere termijn? Itt die Model 3 zijn die andere voorbeelden wel beschikbaar. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 5 minutes ago, ir_fuel said: De langere termijn? Itt die Model 3 zijn die andere voorbeelden wel beschikbaar. Wat er nu beschikbaar is, zijn de modellen in het segment eronder, de compacte auto's... En van die modellen zit je met een range die vaak niet voorbij de 200km gaat. En dat zijn dan auto's die je moet laden aan publieke laadpalen, waarvan er qua snelladen vaak maar 1 paal per locatie staat. Ik denk dat Logic bedoelt dat de Model 3 realistisch gezien in 2018 in Europa aanwezig zal zijn en kan bestellen, en dat je al kan bestellen voor levering in 2019. Dat is nu nog ver, maar in het najaar al erg nabij, terwijl de concurrentie nog moet opwarmen. Ik denk dat Audi daarin het verste staat, met de e-tron quattro voor productie vanaf september en e-tron sportback coupe voor 2019, maar beide hebben een focus op leveringen in Noorwegen en dan pas de rest van de wereld. Ik denk dat ook die modellen de eerste 6 maanden een production hell en bijbehorende leveringsproblemen zullen kennen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Ik bedoel maar: er worden momenteel minder Chevy Bolts gebouwd dan Tesla Model 3's. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 17 minuten geleden, wooter zei: Ik bedoel maar: er worden momenteel minder Chevy Bolts gebouwd dan Tesla Model 3's. Maar meer Ioniq's en Leafs Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Overigens, Audi gaat deze twee modellen bouwen: https://www.nl.audi.be/be/web/nl/modellen/e-tron/de-etron-modellen.html Dat zijn dingen ter grootte van een Model S en Model X, met dito batterijcapaciteit, vermogen en vermoedelijk ook prijs. Niet echt het segment van de Model 3. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 3 minutes ago, Tjeu said: Maar meer Ioniq's en Leafs Ik heb gisteren in een Leaf gezeten, en nadat ik in een Ioniq en E-Golf had gezeten was ik stevig teleurgesteld in de Leaf. Het is 2018 en ze komen nu nog met een auto uit waarvan je het stuur niet in de diepte kan instellen?! Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Er zijn in 2017 wel auto's van 130k uitgekomen die bij aankoop geen automatische ruitenwissers hadden . 2 maten en gewichten datte . Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Dat los je op door niet-automatische ruitenwissers met intervalinstelling. Dat is heel wat anders dan een stuurtje waar ik met gestrekte armen aan moet draaien. Laat staan dat je kan verwachten dat Nissan met een software update over the air ervoor kan zorgen dat je dat stuur wel kan uittrekken tot een comfortabele positie. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Zojuist, wooter zei: Dat los je op door niet-automatische ruitenwissers met intervalinstelling. Dat is heel wat anders dan een stuurtje waar ik met gestrekte armen aan moet draaien. Dat los je op door je stoel dichter bij het stuur te zetten. Beiden zijn gewoon een toegeving op comfort inderdaad. Dat het absurd is dat dat niet standaard is ben ik het mee eens. Dat je over zoiets valt waarbij dat bij je eigen auto met de mantel der liefde wordt toegedekt ben ik het minder mee eens. Ma bon, objectiviteit is een utopie Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Just now, Polygoon said: Dat los je op door je stoel dichter bij het stuur te zetten. Beiden zijn gewoon een toegeving op comfort inderdaad. En je pedalen? Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 1 minuut geleden, ir_fuel zei: En je pedalen? Ik zie het probleem niet? Tis nu ook niet dat een verstelbaar stuur een meter verschil geeft he ... Tis geen manuele bak waar je moet kunnen tip-hielen he. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.