Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 2 minutes ago, Polygoon said: Dat los je op door je stoel dichter bij het stuur te zetten En mijn benen gewoon door de afscheiding met het motorblok heen duwen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 1 minute ago, Polygoon said: Ik zie het probleem niet? Tis nu ook niet dat een verstelbaar stuur een meter verschil geeft he ... Tis geen manuele bak waar je moet kunnen tip-hielen he. Het scheelt 20cm. Dat is netjes een correcte rijhouding kunnen aanhouden of met gestrekte armen absoluut geen kracht op het stuur kunnen zetten. En dat was met gestrekte armen en mijn knieën tegen het dashboard. Quote
Logic 538 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 1 uur terug, ir_fuel zei: De langere termijn? Itt die Model 3 zijn die andere voorbeelden wel beschikbaar. 1 uur geleden, Tjeu zei: Wees ook maar gerust dat ze -in navolging van de CO2 uitstoot- voor de VAA een onderscheid zullen maken in Wh/km. En dan zal de hyper performante Tesla met 250Wh/km er toch wel slechter uit komen dan de minder performante Leaf, Golf, Ioniq,... die een praktijk verbruik van 140Wh/km naar voor schuiven. Ook de TCO zal gelinkt zijn aan dat verbruik, met op de eerste plaats de kost van de banden en het elektriciteitsverbruik zelf. Dit bedoelde ik met de lange termijn in m'n antwoordt naar Tjeu. 't Zal nog wel een tijdje duren voordat de wetgeving aangepast wordt in functie van EV efficiëntie hé. Op de (relatief) korte termijn is de Model3 sowieso een serieuze concurrent voor al z'n ICE-tegenhangers. Maar ene Leaf, i3, Golf of Ioniq, is niks wat ik naast een 3-reeks, C-klasse of A4 zou zetten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Ik voorzie echt eerder rekeningrijden dan dat men nog op acceleratie gaat taxeren. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Ik voorzie echt eerder rekeningrijden dan dat men nog op acceleratie gaat taxeren. Taxeren op acceleratie? Waar haal je dat nu weer uit? Quote
Gast wooter Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 6 hours ago, Tjeu said: Wees ook maar gerust dat ze -in navolging van de CO2 uitstoot- voor de VAA een onderscheid zullen maken in Wh/km. En dan zal de hyper performante Tesla met 250Wh/km er toch wel slechter uit komen dan de minder performante Leaf, Golf, Ioniq,... die een praktijk verbruik van 140Wh/km naar voor schuiven. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 2 uren geleden, wooter zei: En jij vertaalt dat naar taxatie op acceleratie. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Wat je vraagt is dat een merk dat momenteel enkel auto's heeft in de prijsrange van Porsche en Jaguar, een voor particulieren betaalbare auto maakt?Volgens mij koopt ge een jaag al vanaf 35k catalogus maar goed Quote
Germinal 464 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Ik voorzie echt eerder rekeningrijden dan dat men nog op acceleratie gaat taxeren. Ah ja.. het rekeningrijden om de accijnzen op brandstof te compenseren.. kwestie van al vooruit te lopen op de dag dat iedereen elektrisch rijdt Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 21 minutes ago, Tjeu said: En jij vertaalt dat naar taxatie op acceleratie. Daar komt het wel op neer. Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 5 minutes ago, Germinal said: Ah ja.. het rekeningrijden om de accijnzen op brandstof te compenseren.. kwestie van al vooruit te lopen op de dag dat iedereen elektrisch rijdt Nee, tegen het fijnstof van banden en remmen. De lat moet en zal alsmaar verder worden gelegd. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 18 minuten geleden, ir_fuel zei: Nee, tegen het fijnstof van banden en remmen. De lat moet en zal alsmaar verder worden gelegd. Remmen worden alleszins niet veel gebruikt op een EV... Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 4 minutes ago, Lotuzzz said: Remmen worden alleszins niet veel gebruikt op een EV... Ik schrijf daar niks dat ik ooit heb beweerd. Quote
Gast wooter Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 https://seekingalpha.com/article/4138048-teslas-model-3-unprecedented-price-performance-means-unprecedented-sales?auth_param=318p3:1d5uub3:3aca2b60f8c3eb80f61c21998cc1a733&uprof=14 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 12 uren geleden, Lotuzzz zei: Remmen worden alleszins niet veel gebruikt op een EV... Correct, ze gebruiken brandweerwagens om hen tot stilstand te brengen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 https://electrek.co/2018/01/27/tesla-model-3-germany-reverse-engineered/ Jaja Audi, Mercedes en BMW weten wat doen en gaan Tesla inhalen qua EV’s :rolleyes: Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 2 uren geleden, wooter zei: https://electrek.co/2018/01/27/tesla-model-3-germany-reverse-engineered/ Jaja Audi, Mercedes en BMW weten wat doen en gaan Tesla inhalen qua EV’s :rolleyes: Dat doen ze ook met een A4, 3-reeks etc. Toch niets speciaals? Quote
jvc 543 Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 Belangrijk woord in de titel: presumably. Van die site verwacht ik niet veel objectieve info daarover. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 Het zal niet zijn dat die Model 3 voor privemensen is; in de VS gebruikt men een andere aansluiting. Quote
Gast wooter Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 Daarentegen, Audi personeel heeft al een Model X met Amerikaanse aansluiting rondgereden in Duitsland, en kwamen er dan pas achter dat die niet pastte op een Europese Supercharger. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 Dat doen ze ook met een A4, 3-reeks etc. Toch niets speciaals?Idd, iedereen haalt de wagens van de concurrentie uit elkaar. Is leerrijk. Daarentegen, Audi personeel heeft al een Model X met Amerikaanse aansluiting rondgereden in Duitsland, en kwamen er dan pas achter dat die niet pastte op een Europese Supercharger.Juist ja. Want Audi - die zelf een plug-in hybride verkoopt in Amerika- had nog nooit opgemerkt dat ze daar geen Europese stekkers gebruiken en/of niet op 230V werken en van die dingen. En een transfo en overgang stekkertje hadden ze ook niet. Ze hebben die model X daar gewoon achter moeten laten. Oeps, foutje, kan gebeuren! Quote
ir_fuel 58.281 Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 2 hours ago, wooter said: Daarentegen, Audi personeel heeft al een Model X met Amerikaanse aansluiting rondgereden in Duitsland, en kwamen er dan pas achter dat die niet pastte op een Europese Supercharger. van copy pasten? En ik zie dat je het artikel gelezen hebt. Flink Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 9 uren geleden, Tjeu zei: Idd, iedereen haalt de wagens van de concurrentie uit elkaar. Is leerrijk. Juist ja. Want Audi - die zelf een plug-in hybride verkoopt in Amerika- had nog nooit opgemerkt dat ze daar geen Europese stekkers gebruiken en/of niet op 230V werken en van die dingen. En een transfo en overgang stekkertje hadden ze ook niet. Ze hebben die model X daar gewoon achter moeten laten. Oeps, foutje, kan gebeuren! Nu weet Audi wel waarom hun plug-in niet verkoopt en zijn ze bezig met de stekker aan te passen 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 Juist ja. Want Audi - die zelf een plug-in hybride verkoopt in Amerika- had nog nooit opgemerkt dat ze daar geen Europese stekkers gebruiken en/of niet op 230V werken en van die dingen. En een transfo en overgang stekkertje hadden ze ook niet. Ze hebben die model X daar gewoon achter moeten laten. Oeps, foutje, kan gebeuren! Er zijn zelfs foto’s van:https://electrek.co/2016/04/19/audi-charge-tesla-model-x-reverse-engineering/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.