Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
10 uren geleden, wooter zei:

Is ook wel een eerlijke review, ook al zijn ze Tesla minded. Er zitten toch rariteiten aan die auto hoor. Een emergency button voor een auto, die logischer zit dan de normale opening? Een knopke om de deur open te doen ?!

Geplaatst:

Ja ik begrijp het niet helemaal. Zover ik begrijp gaat de deur open als je op het knopje duwt, maar gaat de ruit ook een halve centimeter naar beneden zodat de rubbers niet slijten. Als je aan de ‘noodhendel’ trekt gaat de ruit niet naar beneden, wat dus slijtage veroorzaakt aan de rubbers. Nu, andere merken kunnen wel de ruiten laten zakken als je aan de klink trekt, dus wat is het probleem hier? Is het omwille van een patent dat een ander merk op deze functie heeft? Zoals dat Mercedes heel lang de enige was met knipperlichten in de buitenspiegels omdat zij het patent hadden, en BMW een gebruiksrecht niet wilde betalen?

Geplaatst:
7 hours ago, wooter said:

Nu, andere merken kunnen wel de ruiten laten zakken als je aan de klink trekt, dus wat is het probleem hier? Is het omwille van een patent dat een ander merk op deze functie heeft? 

Elke auto met frameloze ruiten doet dat.

Geplaatst:

Goeie review van de Model 3. Vooral omdat de "vlogster" haar mond meestal heeft gehouden.

Wie zit hier nu in godsnaam op te wachten ...

Geplaatst:
21 minuten geleden, ir_fuel zei:

Goeie review van de Model 3. Vooral omdat de "vlogster" haar mond meestal heeft gehouden.

Wie zit hier nu in godsnaam op te wachten ...

Ik heb de indruk dat er sommige ( en eigenlijk nogal veel vloggers ) Tesla willen bombarderen tot een levensstijl.

Geplaatst:

En hoe ze het uitspreken ... om het hardst "THHESSSSS - LA " :roll: met haar o zo cliché Starbucks koffie cup.

Geplaatst:

Reservatielijst is overigens gegroeid tot 500000 reservaties.

Geplaatst:

2 jaar aan maximale beoogde productie, waar ze nu nog niet aan zijn. Ik zou al geen zin meer hebben om te gaan reserveren.

Geplaatst:

Ben heel benieuwd hoeveel van die 500.000 reservaties gaan sneuvelen de komende 2 jaren, in welke mate de prijssetting doorslaggevend is als Porsche & co met hun elektrische alternatieven komen. Als blijkt dat er echt zovelen geïnteresseerd zijn -vooral- omwille van de prijs, dan heeft de rest een probleempje.

Geplaatst:

Porsche gaat geen concurrentie zijn voor de Model 3; Porsche heeft zelf al aangegeven dat de prijs van de Mission E in de buurt van de Model S gaat komen, maar de auto is kleiner.

De rest - BMW, Mercedes, Audi, ... - gaat pas relevant zijn als ze hun populaire segment (3-reeks, C Klasse, A4) kunnen aanbieden als EV met vergelijkbare prestaties en range, en dan ook nog de achterstand van laadpunten en autonome functies kunnen dichtrijden. En al die dingen zijn voor 2020 ten vroegste, waarna er naar schatting al 500.000 Model 3's horen geproduceerd te zijn als je ervan uit gaat dat ze pas na de zomermaanden aan 5000 auto's per week geraken. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, wooter zei:

Porsche gaat geen concurrentie zijn voor de Model 3; Porsche heeft zelf al aangegeven dat de prijs van de Mission E in de buurt van de Model S gaat komen, maar de auto is kleiner.

De rest - BMW, Mercedes, Audi, ... - gaat pas relevant zijn als ze hun populaire segment (3-reeks, C Klasse, A4) kunnen aanbieden als EV met vergelijkbare prestaties en range, en dan ook nog de achterstand van laadpunten en autonome functies kunnen dichtrijden. En al die dingen zijn voor 2020 ten vroegste, waarna er naar schatting al 500.000 Model 3's horen geproduceerd te zijn als je ervan uit gaat dat ze pas na de zomermaanden aan 5000 auto's per week geraken. 

Zou stom zijn van Porsche om dat te doen lijkt mij. Ze hebben momenteel ook geen wagens spelen in die klasse.

Geplaatst:
Just now, Polygoon said:

Zou stom zijn van Porsche om dat te doen lijkt mij. Ze hebben momenteel ook geen wagens spelen in die klasse.

Ik denk dat ze erachter zijn dat je voor dat geld niet alles kan hebben, en dan maar hopen dat de badge het spel zal verkopen aan 20K duurder dan een Tesla.

Geplaatst:
Zojuist, wooter zei:

Ik denk dat ze erachter zijn dat je voor dat geld niet alles kan hebben, en dan maar hopen dat de badge het spel zal verkopen aan 20K duurder dan een Tesla.

Vreemde assumptie. Prijs komt in de buurt van een model S en nu spreek je over een prijs die 25% hoger ligt?

Geplaatst:

Overigens, iedereen zeikt op de beschikbaarheid van de Model 3, maar GM kan met de Bolt/Opel Ampera-E ook niet volgen, Hyundai met hun Ioniq is 6 tot 9 maanden wachten, de nieuwe Leaf is 4 tot 6 maanden wachten. Allemaal modellen van merken die veel meer ervaring hebben in massaproductie en veel vroeger of ten laatste in september zijn begonnen met produceren. Enkel de BMW i3, Renault Zoe en VW e-Golf bollen normaal, maar dat zijn modellen die al lang draaien.

Geplaatst:
Just now, Polygoon said:

Vreemde assumptie. Prijs komt in de buurt van een model S en nu spreek je over een prijs die 25% hoger ligt?

Nee, ik bedoel dat de Mission E qua grootte even groot is als een Model 3 (en dus kleiner dan een Panamera) maar dat de prijsverwachting van Porsche wel uit gaat van 100K, wat hetzelfde is als een Tesla Model S.

70K voor een Mission E kan ik nog begrijpen - dat is ietsje meer dan een full option Model 3. Maar 100K is van de pot gerukt voor een auto ter grootte van een 3 reeks, als startprijs.

Geplaatst:
6 minuten geleden, wooter zei:

Nee, ik bedoel dat de Mission E qua grootte even groot is als een Model 3 (en dus kleiner dan een Panamera) maar dat de prijsverwachting van Porsche wel uit gaat van 100K, wat hetzelfde is als een Tesla Model S.

70K voor een Mission E kan ik nog begrijpen - dat is ietsje meer dan een full option Model 3. Maar 100K is van de pot gerukt voor een auto ter grootte van een 3 reeks, als startprijs.

93k zou hij starten inderdaad. Vind wel nergens berichten over de grootte.

Hier lijkt hij alvast groter dan een Model 3.

S15_0817_fine.jpg

Geplaatst:

Ik heb de concept gezien en was absoluut niet de grootte van een Panamera. Opzet lijkt me eerder een 911 met grotere achterbank te zijn. Door het gebruik van EV kan je natuurlijk wel de lijn van de "motorkap" van de 911 behouden, en dat scheelt.

Geplaatst:

Het verschil wordt duidelijk als je ze naast mekaar zet:

maxresdefault.jpg

Als de Mission E even groot als de Model S zou zijn, zou het ding 24" velgen moeten hebben - even groot als de Model X. Van de Model S onderaan weet je nl. dat die velgen 21" zijn.

Geplaatst:

Zo'n vergelijkingen vind ik gevaarlijk. Ze zijn al niet in hetzelfde perspectief om te beginnen.

Geplaatst:

Perspectief komt redelijk overeen en de grootte van wielen liegt niet.

Geplaatst:

De Porsche is van 5 m afstand gefotografeerd en de Tesla van 30 m.

Perspectief komt idd perfect overeen.

Geplaatst:

Mensen met een Tesla hebben gewoon een groter hoofd.
Het is een levensstijl hé.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid