dragonfly 14.973 Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 3 minuten geleden, BMWMB zei: Ze zijn wel al volop aan het produceren, en leveren dagelijks auto’s af, terwijl de concurrentie nog aan ‘t nadenken is hoe ze hun eerste moeten gaan bouwen. Beetje een dom antwoord hé De concurrentie heeft dan ook niet beloofd om 10.000 wagens per week te leveren en heeft ook geen voorschot gevraagd van 1.000 euro/dollar Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 Tuurlijk niet. Ze hebben ook nog niks. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 1 hour ago, BMWMB said: Tuurlijk niet. Ze hebben ook nog niks. Nee idd. Tesla is de eerste met een "betaalbare" (enfin daar wachten we nog altijd op, want die is er nog steeds niet, ook niet in de VS ...) elektrische wagen. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 1 uur terug, BMWMB zei: Tuurlijk niet. Ze hebben ook nog niks. Het is niet omdat er in uw dorp weinig alternatieven zijn, dat die er globaal ook niet zijn. Quote Global electric car sales finished November 2017 with a new record of 141,000 sales for the month which is an increase of 72% against November 2016. January to November sales passed 1 million to reach 1,039,114 with December figures still to come. Nextbigfuture projects global December 2017 electric car sales at 160,000. This would put 2017 annual electric car sales at 1.2 million. China electric car sales were 84,000 in November 2017 which was double November 2016. Electric car market share in China is currently above 2.0% and heading for 2.5% for 2017, with November recording 3% market share. In Q4 2017 heeft tesla 30.000 wagens gemaakt, terwijl er dik 400.000 verkocht zijn in dat kwartaal. Het ozo grote Tesla heeft wereldwijd een marktaandeel van amper 7%! En wat denk je nu zelf? Dat al die andere alternatieven niet naar hier gaan komen? Dat bijvoorbeeld een Volvo nog geen elektrische wagen heeft in massa productie? Of een Tata? Die gasten zitten allemaal al héél ver, maar ze wachten de vraag hier gewoon nog wat af. Jaguar heeft ook niet alles zelf uitgevonden e, die hebben ook delen genomen uit de onderdelenbank van het overkoepelende merk. En die elektrische Volvo rijdt ook al een hele poos rond onder de naam van een Chinees zustermerk (en gaat binnenkort trouwens ook in België geproduceerd worden). Ook het eeuwige idee dat Tesla de grootste fabrikant is van batterijen, terwijl ze 93% van de EV niet in handen hebben, blijft absurd. Tesla doet fantastische dingen, maar het is lang niet de enige speler die fantastische dingen doet. En ze zullen in de komende jaren even zware klappen krijgen van de andere nieuwe merken, net zoals de auto en (vooral) de motor industrie die destijds gekregen hebben van de Jappen. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 Ze zijn wel al volop aan het produceren, en leveren dagelijks auto’s af, terwijl de concurrentie nog aan ‘t nadenken is hoe ze hun eerste moeten gaan bouwen. [emoji23]Vandaag bouwen ze er dus 2000 per week, en dat volume zal stijgen. De meeste mensen die eentje besteld hebben zien nu dat het gaat goed komen, en dat zal hun doen wachten. Tja, wat moeten ze anders kopen? Alweer een traditionele verbrandingsmotor? Neen, de meeste kopers willen deze Tesla, en zullen met plezier wachten. Eens ze hun auto hebben, is dat wachten snel vergeten.Ga je nu echt wooter2 worden? Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 5 hours ago, dragonfly said: Die 2.020 van de laatste week ogen mooi voor de conf call maar Q1 was nog altijd een ramp. 9.766 wagens op 12 weken tijd is een gemiddelde van 813 per week. Ze hebben nog wat werk. Er zit ook nog een week tussen dat de band stil lag omdat er wijzigingen werden aan gemaakt. En tuurlijk hebben ze nog werk, maar Elon zei niet dat ze vanaf 1 januari 2000 per week gingen produceren, enkel dat ze tegen einde Q1 mikten op 2500/week. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 5 hours ago, dragonfly said: Beetje een dom antwoord hé De concurrentie heeft dan ook niet beloofd om 10.000 wagens per week te leveren en heeft ook geen voorschot gevraagd van 1.000 euro/dollar Helemaal niet dom. De concurrentie kan hun Model S en Model X concurrenten pas vanaf 2019 produceren, zijn nu al niet feature comparable, en in het segment van de Model 3 is er helemaal geen concreet model met een concrete productiedatum, laat staan leverdatum. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 3 hours ago, ir_fuel said: Nee idd. Tesla is de eerste met een "betaalbare" (enfin daar wachten we nog altijd op, want die is er nog steeds niet, ook niet in de VS ...) elektrische wagen. Dat is doen alsof de Honda Civic een concurrent is van de BMW 3. Quote
Joske 922 Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 Ja, maar voor de Nissan Leaf heeft Tesla ook geen concurrent. Uiteindelijk blijft Tesla maar een nichespeler, Elon zou graag hebben dat het een massaprodukt wordt. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 3 hours ago, Tjeu said: Het is niet omdat er in uw dorp weinig alternatieven zijn, dat die er globaal ook niet zijn. In Q4 2017 heeft tesla 30.000 wagens gemaakt, terwijl er dik 400.000 verkocht zijn in dat kwartaal. Het ozo grote Tesla heeft wereldwijd een marktaandeel van amper 7%! En wat denk je nu zelf? Dat al die andere alternatieven niet naar hier gaan komen? Dat bijvoorbeeld een Volvo nog geen elektrische wagen heeft in massa productie? Of een Tata? Die gasten zitten allemaal al héél ver, maar ze wachten de vraag hier gewoon nog wat af. Jaguar heeft ook niet alles zelf uitgevonden e, die hebben ook delen genomen uit de onderdelenbank van het overkoepelende merk. En die elektrische Volvo rijdt ook al een hele poos rond onder de naam van een Chinees zustermerk (en gaat binnenkort trouwens ook in België geproduceerd worden). Ook het eeuwige idee dat Tesla de grootste fabrikant is van batterijen, terwijl ze 93% van de EV niet in handen hebben, blijft absurd. Tesla doet fantastische dingen, maar het is lang niet de enige speler die fantastische dingen doet. En ze zullen in de komende jaren even zware klappen krijgen van de andere nieuwe merken, net zoals de auto en (vooral) de motor industrie die destijds gekregen hebben van de Jappen. Volvo heeft geen EV in massaproductie. Niemand van die gasten is ver, en de vraag is er wel degelijk met 400000+ reservaties. Als er iemand zo ver zou zitten, waarop wachten ze dan om een elektrische XC40 uit te brengen en al die zoete dollars en euro's van Tesla af te pakken? Nee, de waarheid is dit: https://electrek.co/2018/04/03/chevy-bolt-ev-sales-q1-production-increase/ https://electrek.co/2018/03/22/nissan-leaf-fastest-selling-electric-vehicle-in-europe/ Quote It’s not clear how Nissan is accounting for those orders since the company actually delivered fewer than 4,000 Leafs in Europe last month. In perspectief: met 2000 per week produceert Tesla nu al meer Model 3's dan dat GM of Nissan aan EV's produceren. En toch zitten jullie op Tesla's kap. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 6 minutes ago, Joske said: Ja, maar voor de Nissan Leaf heeft Tesla ook geen concurrent. Uiteindelijk blijft Tesla maar een nichespeler, Elon zou graag hebben dat het een massaprodukt wordt. Ik denk dat niet. Zie je Porsche lastig zijn dat ze geen concurrent voor de Dacia Duster hebben? Ik denk dat Elon ook niet geïnteresseerd is om in het segment van de Leaf en Zoe te gaan prijsvechten. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 9 uren geleden, wooter zei: Volvo heeft geen EV in massaproductie. Niemand van die gasten is ver, en de vraag is er wel degelijk met 400000+ reservaties. Als er iemand zo ver zou zitten, waarop wachten ze dan om een elektrische XC40 uit te brengen en al die zoete dollars en euro's van Tesla af te pakken? Nee, de waarheid is dit: https://electrek.co/2018/04/03/chevy-bolt-ev-sales-q1-production-increase/ https://electrek.co/2018/03/22/nissan-leaf-fastest-selling-electric-vehicle-in-europe/ In perspectief: met 2000 per week produceert Tesla nu al meer Model 3's dan dat GM of Nissan aan EV's produceren. En toch zitten jullie op Tesla's kap. Gast echt. Ik werk mee aan de productiehal voor een extra productielijn voor de elektrische Volvo. Maar neenee, hij bestaat niet De EV markt in de volledige westerse wereld is amper 10% van die in de ganse wereld. En net zoals Citroën in China een nieuwe C5, C6 en een grote cross over heeft, hebben andere merken daar wél reeds EV's op de markt, maar vooral onder een andere naam. Waarom daar wel en hier niet? Tja, waarom kiezen om uw pijlen te richten op 10% van de markt, als je ook voor 90% kan gaan... Je moet toch echt niet slim zijn om dat te begrijpen. Daarnaast zijn een aantal voorwaarden daar veel minder strikt. Zo moet je geen 10 jaar na productie alle originele onderdelen leverbaar blijven houden. Iets wat bij een snel evoluerend product veel geld kost. Je bent ook niet verplicht om achteraf de batterijen terug te nemen, zoals hier. Daar is dat het probleem van de consument, niet van de producent. Daarnaast valt er in de Oosterse wereld ook gewoon veel meer geld te rapen. Waarom zou je in godsnaam dan hier de markt proberen pushen om jouw product te kopen? Veel makkelijker om nu op de grote markt omzet te draaien, geld op te halen om te blijven investeren en te ontwikkelen en eens de vraag in de westerse wereld stijgt, dan naar hier te komen. Vraag en aanbod. En in uw artikel spreekt men enkel van 5000 leaf's voor US en EU, over 10% van de totale afzetmarkt van de EV's dus. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Ja, maar voor de Nissan Leaf heeft Tesla ook geen concurrent. Uiteindelijk blijft Tesla maar een nichespeler, Elon zou graag hebben dat het een massaprodukt wordt.Het ging om de mensen die een Tesla 3 hebben besteld en die langer moeten wachten. Deze mensen willen een elektrische auto in de klasse van idd de BMW3, en naast deze Model 3 is er geen alternatief, niet vandaag, en ook nog niet tegen het einde van dit jaar. Daarom begrijp ik dat deze mensen gaan blijven wachten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 2 hours ago, Tjeu said: Gast echt. Ik werk mee aan de productiehal voor een extra productielijn voor de elektrische Volvo. Maar neenee, hij bestaat niet Waar kan je die al bestellen? Hoeveel produceren ze al per week? Is er al een rijtest van beschikbaar? Al een foto? Al een aankondiging? Lijkt me dat als je absoluut geen product hebt, het net wel loont om aan aankondigingspolitiek te doen om geïnteresseerden te doen twijfelen over andere modellen van de concurrentie. 2 hours ago, Tjeu said: De EV markt in de volledige westerse wereld is amper 10% van die in de ganse wereld. En net zoals Citroën in China een nieuwe C5, C6 en een grote cross over heeft, hebben andere merken daar wél reeds EV's op de markt, maar vooral onder een andere naam. Super! Geef me eens een lijstje van elektrische Volvo's! 2 hours ago, Tjeu said: Waarom daar wel en hier niet? Tja, waarom kiezen om uw pijlen te richten op 10% van de markt, als je ook voor 90% kan gaan... Je moet toch echt niet slim zijn om dat te begrijpen. Nee ik begrijp dat: er is gewoon geen productiecapaciteit. Anders had iedereen er al op gevlogen. In China is het nu prioriteit omwille van de wetgeving. In se lopen we in de EU en US achter, maar dat is ook meer het gevolg van succesvol lobbywerk van automerken die niet mee kunnen. 2 hours ago, Tjeu said: Daarnaast valt er in de Oosterse wereld ook gewoon veel meer geld te rapen. Waarom zou je in godsnaam dan hier de markt proberen pushen om jouw product te kopen? Veel makkelijker om nu op de grote markt omzet te draaien, geld op te halen om te blijven investeren en te ontwikkelen en eens de vraag in de westerse wereld stijgt, dan naar hier te komen. Vraag en aanbod. Omdat de marges op luxemodellen hoger is dan op volumemodellen? 2 hours ago, Tjeu said: En in uw artikel spreekt men enkel van 5000 leaf's voor US en EU, over 10% van de totale afzetmarkt van de EV's dus. 't is dat ze er zoveel kopen in Afrika en het midden oosten. En ter referentie, er zijn op 7 jaar tijd 300000 Leaf's geproduceerd. Dat is zo een 820 per week. Lekker spannend. https://www.forbes.com/sites/sebastianblanco/2018/01/09/nissan-leaf-300000-sales-global/ Voor de lol mag je bij jouw argumenten ook eens beginnen bronnen te refereren. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Dit is echt gelijk tegen den achterkant van een koebeest staan klappen. Onvoorstelbaar. Ik heb er echt mijn goesting van. *zet wooter terug op de negeerlijst* Quote
Cyrano.ak 2.635 Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 38 minutes ago, wooter said: Waar kan je die al bestellen? Hoeveel produceren ze al per week? Is er al een rijtest van beschikbaar? Al een foto? Al een aankondiging? Ja, maar wel eerst antwoorden. Quote
Joske 922 Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Europa is een beetje kip/ei verhaal.Fabrikanten kijken naar de overheid/markt voor laadfaciliteiten. Zolang die niet afdoende zijn zal de fabrikant ook niet hard inzetten op ev. Andersom kijkt de overheid/markt naar de fabrikant van auto's. Want zolang geen ev te koop hoeft er ook niet geïnvesteerd te worden.Tesla zorgt zelf voor laadfaciliteiten maar ik geloof nooit dat dat op de lange termijn blijft goed gaan. Iemand moet dat toch betalen? Of gaat Tesla dat blijven doen?Net zoals de hoge inruilwaarde van een Tesla. Als andere fabrikanten ook met een ev afkomen gaat daar toch ook een gigantische druk op komen. Mercedes gaat bv toch nooit zoveel terug geven als een Tesla bij hun ingeruild wordt... Of zie ik het allemaal te simplistisch. (Kan he, woon ook maar in e boeregat) [emoji3] Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Die inruilwaarde... Die Model S'sen gaan effectief voor zoveel geld de tweedehandse markt in en worden gekocht. Bij Nikola blijft niks lang staan en bij Tesla zelf is het aanbod tweedehands heel klein. http://www.nikola-brussels.be/ Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 10 minutes ago, Joske said: Europa is een beetje kip/ei verhaal. Fabrikanten kijken naar de overheid/markt voor laadfaciliteiten. Zolang die niet afdoende zijn zal de fabrikant ook niet hard inzetten op ev. Andersom kijkt de overheid/markt naar de fabrikant van auto's. Want zolang geen ev te koop hoeft er ook niet geïnvesteerd te worden. Dat is onzin... EV's hebben talloze financiële voordelen (brandstof, maar ook fiscaliteit) en het is al zo erg dat sommige landen hun fiscale EV-voordelen terugschroeven. Qua laadfaciliteiten is het verhaal ook dat je eerst EV's moet hebben die daar gebruik van gaan maken alvorens iemand die infrastructuur gaat gebruiken. Nu, qua snelladers is er een grote push bezig om op korte termijn een vergelijkbare infra als de Tesla superchargers op te zetten. Maar pakweg in Nederland moet je niet sukkelen met een EV. 10 minutes ago, Joske said: Tesla zorgt zelf voor laadfaciliteiten maar ik geloof nooit dat dat op de lange termijn blijft goed gaan. Iemand moet dat toch betalen? Of gaat Tesla dat blijven doen? Tesla gaat dat blijven doen. Voor Model 3's moet je betalen voor je elektriciteit, maar Tesla zegt dat ze geen geld aan laadinfra en elektriciteit willen verdienen dus wat je betaalt is de inkoopprijs, niet een marge. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 6 minutes ago, wooter said: Die inruilwaarde... Die Model S'sen gaan effectief voor zoveel geld de tweedehandse markt in en worden gekocht. Bij Nikola blijft niks lang staan en bij Tesla zelf is het aanbod tweedehands heel klein. Vriend van me heeft net zijn 2e Model S besteld. Levering in juni. Zijn huidige is 3.5j met 70K km, krijgt 60% van de nieuwprijs als overname door Tesla zelf. 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Ik krijg na 4 jaar / 140k km nog 37% terug. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 1 minuut geleden, BMWMB zei: Ik krijg na 4 jaar / 140k km nog 37% terug. Hebben ze rekening gehouden met de gebreken of is dat de geste die je krijgt van de dealer? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Ik heb een financiële renting genomen, waarbij de overkoopsom 37% is. Ik moet dus die 63% betalen over 48 maanden, met een rentevoet minder dan 1%. Renting loopt via De Lage Landen. Na die 48 maanden kan ik kiezen, ofwel gewoon terug inleveren, ofwel koop ik een nieuwe Tesla, en dan wil Tesla kijken of ze eventueel nog wat meer willen geven voor de auto, ofwel koop ik 'm over voor die 37%. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 4 minuten geleden, BMWMB zei: Ik heb een financiële renting genomen, waarbij de overkoopsom 37% is. Ik moet dus die 63% betalen over 48 maanden, met een rentevoet minder dan 1%. Renting loopt via De Lage Landen. Na die 48 maanden kan ik kiezen, ofwel gewoon terug inleveren, ofwel koop ik een nieuwe Tesla, en dan wil Tesla kijken of ze eventueel nog wat meer willen geven voor de auto, ofwel koop ik 'm over voor die 37%. Op het eerste zicht lijkt Fuel zijne maat zijnen deal wel interessanter. Maar het hangt er vanaf hoeveel extra waarde verlies Tesla rekent voor extra kilometers Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 2 minutes ago, Tjeu said: Op het eerste zicht lijkt Fuel zijne maat zijnen deal wel interessanter. Maar het hangt er vanaf hoeveel extra waarde verlies Tesla rekent voor extra kilometers Blijkbaar groot verschil als je onder de 80K blijft. Dan geven ze opnieuw 4 jaar garantie bij verkoop door Tesla. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.