vince522 2.493 Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 15 minutes ago, Marvin said: Waarbij stijn82 waarschijnlijk bedoelt dat je elektrische auto minder slijtageonderdelen heeft (en ja, banden heeft ie wel, bizar genoeg ...). En hij impliceert dat je er langer mee zal kunnen rijden. Wat niet bewezen is, en ook niet voor alle klanten belangrijk is. Zou wel graag eens het percentage van auto's in België willen zien volgens kilometerstand. Slaat gewoon nergens op om zo'n panel gaps vanaf dag 1 te vergelijken met een slijtageonderdeel van een verbrandingsmotor. Precies of het ok is omdat het om een nieuw merk/model gaat en omdat ze innovatief waren. Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 Ja, panel gaps zijn onaanvaardbaar. Maar nu doen alsof enkel Tesla hiermee kan uitpakken.. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 (aangepast) 1 uur terug, stijn82 zei: "Hier is je nieuwe BMW 3, met wat geluk en op tijd een nieuwe distributieketting haal je misschien wel de 300.000 km. " Dit zijn verborgen gebreken, en totaal niet relevant tot dit soort van gebreken. De zichtbare aanvaard je of niet. 17 april 2018 aangepast door Dirk75 Quote
stijn82 117 Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 (aangepast) 10 minutes ago, vince522 said: Slaat gewoon nergens op om zo'n panel gaps vanaf dag 1 te vergelijken met een slijtageonderdeel van een verbrandingsmotor. Precies of het ok is omdat het om een nieuw merk/model gaat en omdat ze innovatief waren. zaten die gaps er in op dag 1? indien ja, onaanvaardbaar natuurlijk, maar een wagen met 600.000 km heeft al wel wat meegemaakt, misschien accidentje gehad? Allezja het is natuurlijk ook niet duidelijk van welke wagen die foto is: die oude model S (een van de eerste van de band die al een heel leven er heeft opzitten) of de model 3? Op die foto zie ik nog wat gebruikssporen dus kan me ni echt voorstellen dat dat een nagelnieuwe wagen is. 17 april 2018 aangepast door stijn82 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 (aangepast) 3 minuten geleden, stijn82 zei: zaten die gaps er in op dag 1? indien ja, onaanvaardbaar natuurlijk, maar een wagen met 600.000 km heeft al wel wat meegemaakt, misschien accidentje gehad? Het gaat om de 3 en niet de s met 600000km. En was van dag 1, ik kan me moeilijk voorstellen dat panelen zich zetten tijdens het rijden. Dan zal hij ook nog eens kraken en piepen. 17 april 2018 aangepast door Dirk75 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 Ook wel leuk zeg als je voor Tesla werkt Quote Het gaat om een tijdelijke pauze van het productieproces van in totaal vier of vijf dagen, zo melden Tesla-medewerkers aan Buzzfeed. Volgens hen kwam de stillegging uit de lucht vallen en was er geen waarschuwing gegeven. Het grootste deel van de medewerkers moet naar verluidt vakantiedagen of onbetaald verlof opnemen. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 Aan die foto van de koplamp kan ik idd zien dat het een model 3 is. Niet aanvaardbaar, maar toch vraag ik me af of hij echt zo van de band gerold is, op andere foto's van de model 3 zie ik dergelijke afwijking niet. Van waar komen die foto's? Quote
DHL 43 Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 Dat is normaal, Tesla is niet gewoon auto's te fabriceren. Die gaan later gewoon verder in zee met één of andere marktleider als ze er niet in slagen om hun produktieproces beter te maken. Qua, slijtage, er zit inderdaad geen motor noch versnellingsbak in en is dus veel makkelijker te onderhouden. Maar op 600.000 km heeft die wagen ongetwijfeld (en misschien zelfs nog meer door het extra gewicht) draaiende en ophangingsdelen moeten vervangen. Net zoals bij een traditionele wagen. Bij een traditionele wagen is het niet zeker dat beide dure onderdelen de 600k halen, maar haalt een EV 600k met 1 batterij ? Of indien minder kilometers per jaar, kan een batterij 15 jaar mee zonder te vervangen ? Gaps tussen panelen krijg je niet door kilometers of ouderdom. Zelfs na een ongeluk zou dit terug perfekt moeten zijn... zoniet terug naar de hersteller. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 oei hebben ze dan na dik 300.000 stuks nog altijd niks geleerd? Veel kilometers lijkt geen probleem te zijn voor de batterij, verliezen hooguit 10-20% na een paar honderdduizend km. https://interestingengineering.com/tesla-drivers-collect-data-to-show-battery-degradation-at-less-than-10-after-250000-km Na 10-15 jaar, tja, dat kunnen we pas over enkele jaren zeggen. Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 Interessante link voor @Tjeu met heel wat slechtere cijfers voor de Leaf. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 Ben benieuwd of het stilleggen een positief effect gaat hebben op de productie vanaf volgende week. Indien ja, dan is het stilleggen een goeie zaak lijkt me en is de achterstand ook wel snel ingehaald. Draait die fabriek normaal geen 7 dagen op 7? En draaien de fabrieken van andere merken 7 op 7? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 Ben benieuwd of het stilleggen een positief effect gaat hebben op de productie vanaf volgende week. Indien ja, dan is het stilleggen een goeie zaak lijkt me en is de achterstand ook wel snel ingehaald. Draait die fabriek normaal geen 7 dagen op 7? En draaien de fabrieken van andere merken 7 op 7? Hangt af van fabriek tot fabriek en van het succes van de modellen die ze daar maken. Veelal wordt er in 3 ploegen gewerkt (continue zonder weekend) en bij nood 5 (ook in weekend). Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 https://www.hln.be/auto/bart-de-wever-test-tesla-model-3~a9d9f265/ Quote
Gast wooter Geplaatst: 17 april 2018 Geplaatst: 17 april 2018 https://electrek.co/2018/04/17/tesla-model-3-production-goal-6000-units-per-week/ Quote
DHL 43 Geplaatst: 18 april 2018 Geplaatst: 18 april 2018 16 uren geleden, stijn82 zei: oei hebben ze dan na dik 300.000 stuks nog altijd niks geleerd? Veel kilometers lijkt geen probleem te zijn voor de batterij, verliezen hooguit 10-20% na een paar honderdduizend km. https://interestingengineering.com/tesla-drivers-collect-data-to-show-battery-degradation-at-less-than-10-after-250000-km Na 10-15 jaar, tja, dat kunnen we pas over enkele jaren zeggen. 300.000 stuks ja, maar dat kan je niet vergelijken met de miljoenen stuks ervaring van de grote constructeurs. Ik zeg niet dat een S een slechte auto is hee, maar als elektrisch echt zou gaan doorbreken en de grote gaan voluit, dan hebben die wel voordeel op dat vlak. En gaan ze tegen dan toch hun aandeelhouders moeten tevreden stellen om bijkomende investeringen te doen zodat ze een groter gamma krijgen en meer voertuigen kunnen produceren eens de vraag zou gaan stijgen. Dat de batterij 250.000 km haalt is een goede zaak want in die prijsklasse verwacht je bij een traditioneel voertuig toch ook een wagen waarvan de motor dit minstens aan kan. (om de kosten te vergelijken). Nu lees ik dat er ook een P60 en 70 zouden bestaan. Maar blijkbaar niet bij ons ? Quote
Gast wooter Geplaatst: 20 april 2018 Geplaatst: 20 april 2018 https://www.teslarati.com/tesla-model-3-electronics-f35-flight-controller/ Quote
Gast wooter Geplaatst: 29 april 2018 Geplaatst: 29 april 2018 De Model 3 van Franz Von Holzhausen: Tesla moet dringend dergelijke opties zoals shadowline voorzien. Dat lijkt me nu qua logistiek nu niet zo moeilijk om in plaats van 1 reeks raamlijsten er 2 te voorzien... idem met een agressievere voor- em achterbumper en spoiler achteraan overigens... Ze kunnen het wel voor de rode remklauwen op de P versies... Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 mei 2018 Geplaatst: 4 mei 2018 Tesla heeft een reeks van filmpjes uit om alle functies van de Model 3 uit te leggen: Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 4 mei 2018 Geplaatst: 4 mei 2018 1 uur terug, wooter zei: Tesla heeft een reeks van filmpjes uit om alle functies van de Model 3 uit te leggen: Raar dat ze niet zoals bij andere merken doen. Waar je gewoon aan de klink moet komen en de auto springt open. Nu moet je nog altijd die kaart zoeken of uit je portefeuille of dergelijke nemen Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 mei 2018 Geplaatst: 4 mei 2018 Raar dat ze niet zoals bij andere merken doen. Waar je gewoon aan de klink moet komen en de auto springt open. Nu moet je nog altijd die kaart zoeken of uit je portefeuille of dergelijke nemenNee, die kaart is je “backup” als je je auto uitleent of je GSM plat is. Het equivalent van “Comfort Access” wat jij beschrijft doet de auto door een Bluetooth verbinding met je smartphone. Eens je je telefoon via Bluetooth hebt gekoppeld aan je auto, is je GSM je “sleutel” om de deuren te openen als je de auto nadert. De deuren worden ook afgesloten als je GSM uit bereik van de auto is. Het voordeel is dat je de RFID kaart gewoon in je portefeuille bewaart “voor het geval”, en je geen aparte sleutel meer moet hebben naast je smartphone en portefeuille. Het enige nadeel lijkt me dat je niet eenvoudig in je broekzak blindelings zo een “sleutel” kan vastnemen en op een knop duwen om bijvoorbeeld de kofferklep vooraan te openen. Let er overigens ook op dat je bij BMW en Porsche de voorste kofferklep moet openen met ook nog een extra hendel onder de klep, terwijl dat bij Tesla niet hoeft. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 4 mei 2018 Geplaatst: 4 mei 2018 zou dat geen verplichte veiligheid zijn? (die voorste kofferklep) bij tesla zie je het hilarische tussenschot opdat je er geen kind zou kunnen insteken. bij europese wagens de extra hendel voor mocht je "motorkap" openvliegen terwijl je aan het rijden bent. die kaart en gsm is ook gewoon een snufje natuurlijk? met comfortaccess, mag je sleutel ook in je zak of jas blijven zitten om te openen en te sluiten. deze kaart moet je toch altijd bij hebben, want ik of sally (dus ik vermoed wel nog mensen) komen toch wel eens tegen dat de gsm plat is, of gewoon niet mee of vergeten. dan sta je daar ook. het is dus niet dat je geen sleutels of minder gerief moet meepakken bij tesla. Quote
Gast wooter Geplaatst: 4 mei 2018 Geplaatst: 4 mei 2018 ... Maar die kaart is zo groot als een bank kaart, dus past perfect in je portefeuille. De beveiliging bij Tesla is anders aangepakt. Eens je de auto in D zet of de auto sluit, slaat er ook een slot op de voorste kofferklep ook al lijkt de kofferklep open te staan. Het handige is dat als je de kofferklep effectief open doet als de auto in P staat, je 'm enkel maar moet open tillen in plaats van nog achter een hendel te vissen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.