Tiep 3.397 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 Is er al een officiële basisprijs voor Europa/België gekend voor de short en long range-uitvoering van deze? Zo'n Model 3 als firmawagen (wonen en werken in Brussel) zou eigenlijk wel epic zijn), maar waarschijnlijk - momenteel - nog niet echt binnen budget Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 8 minutes ago, Tiep said: Is er al een officiële basisprijs voor Europa/België gekend voor de short en long range-uitvoering van deze? Zo'n Model 3 als firmawagen (wonen en werken in Brussel) zou eigenlijk wel epic zijn), maar waarschijnlijk - momenteel - nog niet echt binnen budget Als je woont en werkt in Brussel heb je geen eigen auto nodig. mgv Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 16 minuten geleden, ir_fuel zei: Als je woont en werkt in Brussel heb je geen eigen auto nodig. mgv "Eigen auto"? In ieder geval een begrijpelijke opmerking, maar er zijn belangrijke nuances in mijn geval. 1. het betreft een firmawagen, een extralegaal voordeel (dat ik tevens niet afgeef) 2. mag de wagen in privé gebruiken en doe dat vrij intensief 3. fietsen in Brussel > infrastructuur is op veel plaatsen nog niet wat het moet zijn om veilig als fietser rond te bollen 4. openbaar vervoer, bah, mijn auto brengt me ook nog steeds overal sneller in 95% van de gevallen (binnen Brussel) Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 off topic: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180904_03703019 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 Just now, Tiep said: 1. het betreft een firmawagen, een extralegaal voordeel (dat ik tevens niet afgeef) Cash for car Just now, Tiep said: 2. mag de wagen in privé gebruiken en doe dat vrij intensief Zipcar Just now, Tiep said: 3. fietsen in Brussel > infrastructuur is op veel plaatsen nog niet wat het moet zijn om veilig als fietser rond te bollen Je weet niet wat je zegt. Je had eens in Brussel moeten fietsen eind jaren 90 Just now, Tiep said: 4. openbaar vervoer, bah, mijn auto brengt me ook nog steeds overal sneller in 95% van de gevallen (binnen Brussel) Ov is inefficiënt, maar tegenwoordig zijn er toch alternatieven genoeg denk ik. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 In Brussel zou ik al lang op een elektrische fiets, scooter of step zitten/staan. Beetje gaan aanschuiven met het rest van het plebs Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 17 minutes ago, wooter said: In Brussel zou ik al lang op een elektrische fiets, scooter of step zitten/staan. Beetje gaan aanschuiven met het rest van het plebs Make that elektrische eenwieler en ik ben het met je eens Het is gewoon sneller en de infrastructuur is echt al pakken beter geworden. Ze doen hun best, maar dat zal niet op 5 jaar allemaal opgelost zijn. Als ik vergelijk tussen vandaag en mijn studententijd, toen zag je NIEMAND op een fiets in Brussel. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 10 uren geleden, wooter zei: Nee ik zeg dat ik andere ervaringen heb om dat de snelwegen hier van donkerder materiaal gemaakt zijn, en dat ik dezelfde ervaringen heb op snelwegen van lichter materiaal. Klopt, in de USA is het veel lichter. Maar het is een Amerikaanse wagen dus je zou denken dat ze dan wel extra hun best doen. 10 uren geleden, wooter zei: De grijze icoontjes zijn superchargers die tegen eind 2019 gebouwd moeten zijn. Er zijn ook talloze rode icoontjes die de laatste 6 maanden gebouwd zijn. Ik had het over LA, niet over de BeNeLux Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 3 hours ago, Tiep said: Is er al een officiële basisprijs voor Europa/België gekend voor de short en long range-uitvoering van deze? Zo'n Model 3 als firmawagen (wonen en werken in Brussel) zou eigenlijk wel epic zijn), maar waarschijnlijk - momenteel - nog niet echt binnen budget Nog geen officiele prijs. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 3 hours ago, Tiep said: Die versnelling van de Tesla net voor het uitwijkmanoeuvre, is dat ook onderdeel van het 'redden van de situatie/anticipatie'? Wel straf. Het lijkt me eerder dat die kerel op het linkervak vertraagde voor de brug. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 42 minuten geleden, wooter zei: Het lijkt me eerder dat die kerel op het linkervak vertraagde voor de brug. Ik weet het niet goed, het is heel moeilijk te zeggen maar er is wel een milliseconde dat plotse snelheidsverschil. De Spark remt niet maar laat misschien wel z'n gas los. Tegelijk lijkt het alsof de Tesla heel kort accelereert, in de beweging lijkt het front wat naar boven te gaan wat kan wijzen op versnelling. Maar again, echt moeilijk te zeggen en misschien was ook dat een anticipatie op het gedrag van de achterligger(?). Kan dat, zoiets? Anticiperen op gedragingen van achterliggers @wooter? Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 Zelf versnellen heb ik nog niet ervaren. Wat bestaat is dit: zelf op het gas duwen om een aanrijding te vermijden Vorige week op de E314 hetzelfde gedaan voor een Berlingo die z'n voorwielen had geblokkeerd nadat ik stil stond op de linker rijstrook van de E314 omwille van een file. Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 Ha, nu je dat filmpje bovenhaalt herinner ik me dat ik dat destijds ook al heb gezien. Niet aan gedacht nu. Ik zou op dat soort situatie ook wel kunnen anticiperen maar nooit op de manier waarop de rijdende computer het doet, denk ik. Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 Iemand heeft een analyse gedaan van het filmpje: Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 7 uren geleden, Tiep zei: Ik weet het niet goed, het is heel moeilijk te zeggen maar er is wel een milliseconde dat plotse snelheidsverschil. De Spark remt niet maar laat misschien wel z'n gas los. Tegelijk lijkt het alsof de Tesla heel kort accelereert, in de beweging lijkt het front wat naar boven te gaan wat kan wijzen op versnelling. Maar again, echt moeilijk te zeggen en misschien was ook dat een anticipatie op het gedrag van de achterligger(?). Kan dat, zoiets? Anticiperen op gedragingen van achterliggers @wooter? Misschien kan hij dat wel? Ik heb ook al gemerkt dat wanneer ik met de acc een voorligger nader hij begint te vertragen, als ik echter mijn pinker opzet, begint hij vanzelf te versnellen en zijn normale afstand dus in te korten. Ook een anticipering dus van de wagen zelf. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 Eigenlijk een verrek goeie video voor mensen die laden met een Tesla niet gewoon zijn. Wel met de Amerikaanse stekker... In Europa heb je geen adapter nodig voor de normale laders. Quote
Gast wooter Geplaatst: 10 september 2018 Geplaatst: 10 september 2018 https://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2018/2018-tesla-model-3-dual-motor-performance-quick-test-review/ Quote The Tesla Model 3 DMP's quarter mile flew by in 11.8 seconds at 115.2 mph. Here's a random list of some cars with slower quarter-mile times: 2018 Dodge Challenger SRT Hellcat Wide Body (11.9 sec @ 125.1 mph) 2017 Aston Martin DB11 (11.9 sec @ 124.7 mph) 2012 Lexus LFA (11.9 sec @ 123.7 mph) 2017 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (12.1 sec @ 119.8 mph) 2015 BMW M3 (12.1 sec @ 117.8 mph) 2017 Ford Shelby GT350R Mustang (12.2 sec @ 119.0 mph) 2017 Chevrolet Corvette Grand Sport (12.2 sec @ 116.1 mph) Quote 0-60 mph takes just 3.2 seconds. How quick is that? Here's a partial list of cars with 3.2-second 0-60 times: a pair of Teslas—the 2015 Model S P85D and 2016 Model X P90D Ludicrous; a couple of Audis—the 2014 R8 V10 Plus and RS7; and a trio of Super Sedans—the 2018 BMW M5, 2018 Mercedes-BenzE63S, and 2017 Porsche Panamera Turbo Executive. Quote Besides the variable-rate electricity-regenerative braking that uses the motors to slow the vehicle, the Model 3's traditional disc brakes haul the car from 60 to 0 mph in 99 feet, on par with some formidable performers. This ties the GT350R and Giulia Quadrifoglio from above, as well as two 2016 Cadillacs: the ATS-V and CTS-V. It's also shorter than a couple of 2016 BMWs: the M4 GTS and M3 Competition. Quote
DHL 43 Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 Wanneer komt de facelift eigenlijk van Tesla 3 ? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 hij wou meedoen met de teslabash Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 13 september 2018 Geplaatst: 13 september 2018 (aangepast) 11 uren geleden, DHL zei: Wanneer komt de facelift eigenlijk van Tesla 3 ? Is een vraag als een andere, ik denk dat tesla continu alles verbetert en online verbeteringen doorvoert. De tesla s heeft al een facelift ondergaan, nieuwe computer ea. Is de s niet van 2013? Dus ik vermoed, facelift 4 jaar na introductie? Een nieuw product koop je imho best na de facelift. Ik denk dat de meeste tesla rijders, dit hier ook gedaan hebben. 13 september 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 september 2018 Geplaatst: 15 september 2018 https://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/a23085684/review-tesla-model-3-performance/ Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 15 september 2018 Geplaatst: 15 september 2018 (aangepast) 30 minuten geleden, wooter zei: https://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/a23085684/review-tesla-model-3-performance/ Rijdt als een Rolls, en stabiliteit van een panamera en de kracht van een McLaren. Wow. En dat voor 64000$. Een koopje. 15 september 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 15 september 2018 Geplaatst: 15 september 2018 Rijdt als een Rolls, en stabiliteit van een panamera en de kracht van een McLaren. Wow. En dat voor 64000$. Een koopje.Geeuw 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.