Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
48 minuten geleden, BMWMB zei:

En dan heb je nog die vreselijke drukte op onze Belgische wegen, en de snelheidslimieten die alsmaar meer worden gecontroleerd. Ik durf zelfs zeggen dat als ik morgen mag kiezen om met de GT3 naar mijn klanten te rijden, of met de Tesla, dan kies ik de Tesla. Met de GT3 ben ik constant gefrustreerd dat het ik potentieel niet kan en mag gebruiken, en in de Tesla kom ik net tot rust.

Dat is waar.. ? 100% gelijk.

11 uren geleden, BMWMB zei:

Ik ben daarom ook fier, en vind het een privilege, dat ik vandaag al met zo'n Tesla mag en kan rijden.

Ik merk hoeveel mensen naar mijn auto kijken, en hun duim omhoog steken. 

Tesla?

Elektrisch rijden ?

Maar dit.. moet toch trollen zijn. ?

Geplaatst:
1 minuut geleden, Waky zei:

Maar dit.. moet toch trollen zijn. ?

Nee schijnt te maken te hebben met de Airco ! 

Geplaatst:
2 minutes ago, Jokke_vlo said:

't is gene HEPA maar een ELON filter in die auto's. Verspreidt speciale ionen.

Geplaatst:

Antwoord eens op mijn vraag. Heb je al met een Tesla gereden?
Geplaatst:

Ik denk niet dat ik een andere auto ken, die al zo gehyped is, als deze 3.

Maar ik heb er nog altijd geen zien rijden.

En ja, ik ben nochtans oprecht benieuwd naar dit ding.

Voor mij is elektrisch rijden vooral heel comfy en rustgevend. Dat heeft voor mij 0.0 met sportiviteit te maken.

Elektrische auto's zijn volgens mij perfect voor dagdagelijkse ritten in files en druk verkeer. Omwille van de rust en het gemak van zo'n auto.

Toen ik met de model S van een maat mocht rijden, was ik niet zozeer onder de indruk van de prestaties. Maar des te meer van het rustgevende en comfortabele van die kar. Ik had daar allesbehalve het gevoel bij om er eens lekker voor te gaan zitten en bochtjes te trekken. Vanwege geen emotie en dramatiek. 

Elektrische auto's zijn de toekomst.

En zo'n model 3 mag van mij perfect als volgende firmaslet. Al mag dat van mij al even goed een BMW i3 zijn.

Maar voor privé of in het weekend, pak ik toch liever ons eendje, de M535i of de 1000 gt :inlove:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
23 hours ago, wooter said:

https://www.tesla.com/nl_BE/support/supercharging

In België is het tarief 0,23€ per kWh. Als je dus op reis laad van 10% tot 75% met een 100kWh batterij ga je zo een 65kWh per laadbeurt laden of 14,95€ per laadbeurt moeten betalen, en daarmee kan je in een Model S 100D meer dan 325km ver geraken.

Dit is enkel voor de mensen die nu een Tesla kopen.

Je krijgt als je een referral code gebruikt ook nog 100€ supercharger-waarde gratis erbij, dus dat is een 434kWh oftewel meer dan 2170km gratis rijkrediet.

Om je een idee te geven: het goedkoopste consumenten tarief aan elektriciteit is bij Ecopower en wij betalen 0,238€/kWh.

Om je een idee te geven: met mijn Z4M betaalde ik +70€ per tankbeurt en geraakte ik 350km ver.

Nu moet ik zeggen dat me die cijfers toch een beetje ontgoochelen: 14,95€ per laadbeurt om 325km ver te geraken... Ik doe nu met mijn diesel 1200 km met 65 liter.

Een volle dieseltank kost me nu 90 EU waarmee ik 1200 km rijd. Even ver rijden op elektriciteit zou me dan 55,2 EU kosten. Met het aankomende stroomtekort zullen de prijzen er waarschijnlijk wel niet op naar beneden gaan. Hierbovenop komt nog het nadeel dat ik 1x aan het tankstation moet passeren, terwijl ik met de Tesla 3x aan de supercharger moet passeren.

Ik vind de technologie geweldig, maar dat prijsverschil is niet voldoende om de hogere prijs indien privé aangekocht te verantwoorden.

Als je zonnepanelen hebt, kan laden op de firma en gebruik kan maken van de fiscale voordelen is dat natuurlijk alweer een totaal ander verhaal...

Geplaatst:

Doorgaans is betalend elektrisch rijden 30% goedkoper dan diesel, en 60% goedkoper dan benzine.

Met je dieselauto ga je inderdaad na 1200km 1 keer aan een tankstation passeren; met een elektrische auto ga je als je niet meer dan 400km doet, elke nacht terug kunnen vol laden, en moet je enkel aan een supercharger gaan laden als je een rit langer dan 400km doet.

Privé is het voor een Tesla nog te vroeg, maar iets zoals een Hyundai Kona, Kia Niro, Hyundai Ioniq, VW e-Golf, Nissan Leaf en anderen komen wel al in dat segment van betaalbare elektrische auto's voor particulieren. En dat zal met de Model 3 ook zijn, voor de particulieren die 60K aan een auto willen hangen.

Geplaatst:
13 minuten geleden, wooter zei:

En dat zal met de Model 3 ook zijn, voor de particulieren die 60K aan een auto willen hangen.

het elektrische verhaal is in mijn ogen niet slecht. (zolang ze niet met de prijzen gaan beginnen spelen en allerhande taksen naar uw hoofd gaan beginnen smijten.)

had ik al hybride gereden, zou ik zelfs meer geneigd zijn om ook een tesla aan te kopen. nu was het voor mij een sprong in het duister en dan blijft het teveel geld om zo maar mee te spelen.

maar wel eerlijk, particulieren die 60K privé aan een wagen hangen? die kan je vrees ik op 2 handen tellen toch?

als je tegenwoordig ietwat middenklasser of hoger ziet rijden zijn het toch 9/10 bedrijfswagens? ze blijven duur die elektrische varianten.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wanneer gaan ze de nu bestelbaar maken, want die tesla trollen hebben teveel tijd.

Geplaatst: (aangepast)
42 minuten geleden, wooter zei:

Een stadswagen tov een compacte gezinswagen.... appelen en peren.

Een auto van 2013 tov 2018...

1350 kg tov 1600kg

€45000 tov €60000 (op die 35000$ versie is het zeker wachten...)

bestelbaar en niet bestelbaar

aangepast door Dirk75
Geplaatst:

Heb jij het filmpje eigenlijk gezien?

Het is een i3s dus een recent model, aan een vergelijkbare prijs in de VS, en over bestelnaarheid zou ik me voor de Model 3 nu niet direct zorgen maken; nog 3 maanden en het is 2019, en Tesla heeft al 2 batches van Europese VIN's geregistreerd dus ik verwacht de komende maanden concrete aankondigingen en leveringen vanaf februari.

Ik bedoel maar; de I-Pace is al maanden te bestellen maar er zijn er nauwelijks 100 geleverd, en je doet moeilijk over de Model 3 waar je volgende week van gaat horen dat men aan een gemiddelde van 4000 per week zal zitten. Je moet autobouwers ook de tijd geven om hun productie op orde te krijgen; Tesla is daar niet alleen in dat een nieuw model in productie en levering krijgen niet van een leien dakje gaat. Elk merk kent die periode van 12 maanden om de productie op orde te krijgen. Bij Tesla zitten we bij benadering rond (wat ook blijkt uit de productieaantallen) en bij de I-Pace moeten we nog 9 maanden gaan. Audi e-tron mag je rekenen dat pas volgend jaar september vlot bolt. En oh, voor de I-Pace en e-tron betekenen dit productieaantallen van 280 tot 380 stuks per week.

5 minuten geleden, wooter zei:

Het is een i3s dus een recent model, aan een vergelijkbare prijs in de VS, en over bestelnaarheid zou ik me voor de Model 3 nu niet direct zorgen maken; nog 3 maanden en het is 2019, en Tesla heeft al 2 batches van Europese VIN's geregistreerd dus ik verwacht de komende maanden concrete aankondigingen en leveringen vanaf februari.

Het ontwerp is van 2013. Momenteel geraak je met een i3 verder dan met een niet leverbare tesla 3.(letterlijk)

Doe daar dan nog enkele maanden bij en de i4 staat voor de deur. En maak je daar ook maar geen zorgen over. Dat is de concurrent.

aangepast door Dirk75
Geplaatst:

In september 2017 presenteerde BMW de i Vision Dynamics, wat een auto was zonder interieur. Pas in maart van dit jaar kondigde BMW officieel de i4 aan, gebaseerd op deze i Vision Dynamics. Volgens de artikels toen, was de productie gepland vanaf 2021, wat ongeveer in lijn mis met Tesla's Model 3 presentatie vs productie (maar de presentatie liet toen wel een concept met interieur zien) zo een 2 jaar sneller dan de timeline die Porsche met hun Mission E/Taycan wil aanhouden. Ik weet niet wat jij neemt, maar binnen enkele maanden is het nog maar 2019.

Geplaatst:
7 uren geleden, wooter zei:

In september 2017 presenteerde BMW de i Vision Dynamics, wat een auto was zonder interieur. Pas in maart van dit jaar kondigde BMW officieel de i4 aan, gebaseerd op deze i Vision Dynamics. Volgens de artikels toen, was de productie gepland vanaf 2021, wat ongeveer in lijn mis met Tesla's Model 3 presentatie vs productie (maar de presentatie liet toen wel een concept met interieur zien) zo een 2 jaar sneller dan de timeline die Porsche met hun Mission E/Taycan wil aanhouden. Ik weet niet wat jij neemt, maar binnen enkele maanden is het nog maar 2019.

Enkele maanden na de vlotte levering van de tesla 3, komt de i4. Dat ze een paar maanden later zullen zijn, staat vast. Maar als je zo een bedrag uitgeeft zijn een paar maanden niets... zelfs een jaar is dan overbrugbaar. Jij zou misschien beter iets nemen.

Zo een uitspraak hoeft echt niet! 

Geplaatst:
15 uren geleden, wooter zei:

Ik bedoel maar; de I-Pace is al maanden te bestellen maar er zijn er nauwelijks 100 geleverd, en je doet moeilijk over de Model 3 waar je volgende week van gaat horen dat men aan een gemiddelde van 4000 per week zal zitten. Je moet autobouwers ook de tijd geven om hun productie op orde te krijgen; Tesla is daar niet alleen in dat een nieuw model in productie en levering krijgen niet van een leien dakje gaat. Elk merk kent die periode van 12 maanden om de productie op orde te krijgen. Bij Tesla zitten we bij benadering rond (wat ook blijkt uit de productieaantallen) en bij de I-Pace moeten we nog 9 maanden gaan. Audi e-tron mag je rekenen dat pas volgend jaar september vlot bolt. En oh, voor de I-Pace en e-tron betekenen dit productieaantallen van 280 tot 380 stuks per week.

Tesla doet het hun eigen aan, de andere merken zie je niet in het groot aankondigen hoeveel auto's ze gaan produceren per week tegen een bepaalde datum (en die dan een paar keer verzetten).

Geplaatst:

De andere merken melden ook hoeveel ze willen produceren per jaar, maar daar valt niemand over. Niemand spreekt verrassing uit over de 20000 i-Pace's die Jaguar wil laten bouwen per jaar, of het feit dat ze nog geen 200 hebben geleverd en er productieproblemen zijn.

8 minuten geleden, wooter zei:

De andere merken melden ook hoeveel ze willen produceren per jaar, maar daar valt niemand over. Niemand spreekt verrassing uit over de 20000 i-Pace's die Jaguar wil laten bouwen per jaar, of het feit dat ze nog geen 200 hebben geleverd en er productieproblemen zijn.

Het Calimero syndroom.... ?

Heb je er zelf geen verklaring voor?

tip:

Wie wind zaait, zal....

aangepast door Dirk75
Geplaatst:

Tesla zaait geen wind. Tesla komt, net zoals andere merken, met kwartaalcijfers uit waarin gesproken wordt over hun productie.

Hoe dat in de media wordt weergegeven is niet altijd positief, maar netto gezien denk ik dat de andere merken jaloers zijn op het fanboyism van Tesla. Net zoals de concurrenten van Apple alles zouden doen om dezelfde marges op hun producten te kunnen aanhouden en zoveel te kunnen verkopen.

En verder niet vergeten dat heel wat bedrijven heel wat te verliezen hebben bij de verdere elektrificatie van mobiliteit. Niet voor niks dat oliebedrijven hevig lobbyen om waterstof gesubsidieerd te krijgen of energieleveranciers over kopen, al dan niet om op Embrace, extend and extinguish manieren de elektrificatie af te remmen.

Geplaatst:

Het bedrijf doet het goed, het is musk die wind zaait. 

Maar als je journalisten gaat uitjouwen, mensen uitmaakt voor..., dan zaai je wind... 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid