stijn82 117 Geplaatst: 24 september 2018 Geplaatst: 24 september 2018 die 700 km range is wellicht iets voor de inextnextnext Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Altijd leuk om te zien hoe Tesla kopers “omwille van het milieu” op alle andere EV direct beginnen te kakken Maar we zijn geen fanboys .Let wel mocht ik een EV moeten kopen het zou ook een Tesla zijn (Met lange tanden vanwege het imago) omdat het nu eenmaal het beste EV is.Maar al dat vervangen van sportwagens door een Tesla. Blijkbaar hebben jullie dat nodig als een of andere bevestiging. Sorry Ik hou van autorijden op zich en dan is dat absoluut geen vervanger imo. Idem met “laptimes”. 1 rondje allez misschien twee en de fun is over ? (Al dan niet met een vaag stuurgevoel)Je moet alles toch een klein beetje in zijn perspectief zetten he.... Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Jokke, hoor je me kakken op de Kona, Leaf of e-Golf? Nee, die dingen hebben elk hun segment. Het is pas als je een +80K EV neer zet als Tesla killer dat ik er op wijs dat je voor dat geld wel wat beters kan kopen (prijs/kwaliteit/range/levertermijn). Als je me onpartijdig vind, moet je maar aan BMWMB of Germinal vragen wat ze ervan denken.Qua gebruik op circuits en vrijetijd doe je maar wat je wil. Het blijkt evenwel dat de Model 3 daar erg goed in scoort. Ja het spel rijdt 2-3 seconden trager na enkele rondes maar blijkbaar doet een Corvette dat tegenwoordig ook. Als rondetijden zo belangrijk zijn moet je maar Porsche blijven rijden. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 54 minuten geleden, wooter zei: Qua gebruik op circuits en vrijetijd doe je maar wat je wil. Het blijkt evenwel dat de Model 3 daar erg goed in scoort. W T F Het is zelfs geen tegenargumentatie waard. Hoe ver weg kan je zijn. (1 snel rondje vs erg goed scoren in circuitgebruik) Quote
Audi S8 1.734 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Hoe moeilijk het ook is, negeren is het beste wat je kan doen. 4 Quote
Jan 1.163 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Ik denk dat de oogkleppen opgezet worden bij de beslissing om een Tesla te kopen. Daarmee doe ik geen afbreuk aan het merk zelf. Want als we echt eerlijk zijn is Tesla (momenteel) nog steeds koploper op gebied van prestaties gecombineerd met rijbereik en laadinfrastructuur. Het enige wat me stoort aan bepaalde Tesla topics is het verbloemen van de tekortkomingen. In veel ervan lees je wel ergens een probleempje met een splinternieuwe auto (van 100k +). Pinkers die niet correct werken, een of andere software gimmick die het niet doet, carosseriedelen die niet uitgelijnd zijn of onvoldoende vasthangen. Het is toch geen Lada van 8k die je koopt, maar omdat er Tesla opstaat is het plots ok!? Net als datzelfde geblaat dat het service center de wagen komt ophalen of ter plaatse herstellen. Een nieuwe auto moet in orde zijn PUNT. Dat er in de fabriek zelf recalls uitgevoerd worden, tot daar aan toe, klant weet daar uiteindelijk niks van. Doe zo'n farces bij gelijk welk Duits premiummerk en er zou een ganse beweging opgestart worden (met reden imo). En die model 3 als performance auto.. Wat moet je daartegen inbrengen, volgens wooter reed de model S ook buitengewoon. Als je Germinal gelooft heeft hij hetzelfde stuurkarakter als een VW Golf. Ik moet eigenlijk stoppen met Tesla topics te lezen, ik erger er me meer en meer aan. Nochtans ben ik wel voorstander van de technologie die erachter zit, en zie ik ze doorbreken als het betaalbaar wordt. 7 Quote
Framfy 559 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 20 minuten geleden, Jan zei: Ik moet eigenlijk stoppen met Tesla topics te lezen, ik erger er me meer en meer aan. Nochtans ben ik wel voorstander van de technologie die erachter zit, en zie ik ze doorbreken als het betaalbaar wordt. Quootje waard! Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 39 minutes ago, Jan said: En die model 3 als performance auto.. Wat moet je daartegen inbrengen, volgens wooter reed de model S ook buitengewoon. Als je Germinal gelooft heeft hij hetzelfde stuurkarakter als een VW Golf. De Model 3 Performance heeft performance in zijn naam, en komt qua prestaties in de buurt van een M3. Doe wat je ermee wilt. Gisteren met de Model X doorheen de Ardennen gereden en dat ding gaat onnozel snel en geruisloos doorheen de kleinste bochtige wegen. Ja, een Z4M zou plezier geven door de uitlaat en motorgeluid, maar in mijn M2 zou ik me frustreren aan het net te laat schakelen tov de onmiddellijke acceleratie in een elektrische auto. En ophanging zit gewoon goed aan zo een snelheden. Verder heb ik een mooie collectie van facturen van wat kapot gaat aan een Z4M. En nog ben ik positief over dat ding. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 1 hour ago, Jokke_vlo said: W T F Het is zelfs geen tegenargumentatie waard. Hoe ver weg kan je zijn. (1 snel rondje vs erg goed scoren in circuitgebruik) Ah nu is het al 1 snel rondje. Alle reviews ben je al vergeten. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 48 minutes ago, wooter said: Gisteren met de Model X doorheen de Ardennen gereden en dat ding gaat onnozel snel en geruisloos doorheen de kleinste bochtige wegen. Ja, een Z4M zou plezier geven door de uitlaat en motorgeluid, maar in mijn M2 zou ik me frustreren aan het net te laat schakelen tov de onmiddellijke acceleratie in een elektrische auto. En ophanging zit gewoon goed aan zo een snelheden. Met welke auto heb je ook weer de Ardennenrit gedaan, uit vrije wil? Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Je kan ook uit vrije wil verkeerde beslissingen maken. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Met welke auto heb je ook weer de Ardennenrit gedaan, uit vrije wil? Is dat niet eerder van de moetes omdat anders den elentriek op zou zijn tijdens de rondrit en niet kan bijgeladen worden onderweg? 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Mijn persoonlijke bezwaar tegen de Tesla is dat autos opschuiven van een machine besturen naar een interface bedienen en de Tesla loopt daar voorop, en dan nog meer door de autopilot dan door het electrische. Het is maatschappelijk interessant maar ik heb geen zin om er mee te rijden. Quote
Logic 538 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 13 minuten geleden, wooter zei: Ah nu is het al 1 snel rondje. Alle reviews ben je al vergeten. Vergeet niet dat zoiets als een 'agriculturele' handgeschakelde of automatische bak met dubbele koppeling al genoeg kan zijn om de wereld der autoliefhebbers te verdelen... en dan gaat een vrij ordinair ogende auto op batterijen echt wel brokken maken ja. Ik begrijp de liefde niet. Quote
Gast wooter Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Wel, ik heb liever elektrisch en handgeschakeld dan dubbele koppeling. Bij elektrisch en handgeschakeld heb je onmiddellijk respons, bij dubbele koppeling zit dat toch makkelijk een kwart seconde te twijfelen en dat herken ik ook in onze M2, en dus in wat die man van het bimmerboard forum vermeld als een groot verschil met zijn BMW vs nu zijn Model 3. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 1 uur geleden, wooter zei: Ah nu is het al 1 snel rondje. Alle reviews ben je al vergeten. Kan je misschien even uitleggen waarom een Tesla 3 beter is dan een M3 op circuit? Ik ga hier nog bijleren ! De verhalen van 1 rondje mag je skippen. Ik heb nog niemand een auto voor wat circuit uitstapjes weten kopen om er gewoon 1-2 allez neem er zelfs 3 laps mee te doen. Quote
Logic 538 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 8 minuten geleden, wooter zei: Wel, ik heb liever elektrisch en handgeschakeld dan dubbele koppeling. Bij elektrisch en handgeschakeld heb je onmiddellijk respons, bij dubbele koppeling zit dat toch makkelijk een kwart seconde te twijfelen en dat herken ik ook in onze M2, en dus in wat die man van het bimmerboard forum vermeld als een groot verschil met zijn BMW vs nu zijn Model 3. Ik wil er hoegenaamd geen handbak vs dubbele koppeling discussie van maken, ieder zijn meug, maar uwe uitleg is weer te zot voor woorden. 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 1 uur terug, ir_fuel zei: Met welke auto heb je ook weer de Ardennenrit gedaan, uit vrije wil? Hij heeft zich vergist Fuel, in de fout auto ingestapt, want het ging perfect gaan natuurlijk ! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 22 minuten geleden, wooter zei: Wel, ik heb liever elektrisch en handgeschakeld dan dubbele koppeling. Bij elektrisch en handgeschakeld heb je onmiddellijk respons, bij dubbele koppeling zit dat toch makkelijk een kwart seconde te twijfelen 2 4 Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Hier was hij zijn geloofwaardigheid al kwijt. Je zal een andere quote moeten zoeken. Dat is een beetje als: ik twijfel tussen een Porsche 911 en een Tesla Model X 2 4 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Oja, en for the record, een "instructor" in de VS is niet altijd iemand die supergoed kan rijden. Die trackday cultuur heeft daar hopen "instructors" nodig want in bepaalde groepen mag je niet de baan op zonder, en men heeft er regelmatig te kort. Denk dus zeker niet dat het allemaal Nico Verdonck, Sam Dejonghe etc etc zijn van niveau als ze "instructor" zijn bij een of andere circuit-club ( zoals PCA of BMW CCA). Die mensen hun mening is dus maw niet altijd een referentie. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Ik geloof enkel Randy Pobst. 2 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Wat is er elektrisch en handgeschakeld? 1 Quote
Logic 538 Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 5 minuten geleden, JanC zei: Wat is er elektrisch en handgeschakeld? Stofzuiger, keukenrobot, ... ? 1 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.