Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo ziet die Model 3 er al wat beter uit imo dan het standaard model.

Geplaatst:
Enkele maanden na de vlotte levering van de tesla 3, komt de i4. Dat ze een paar maanden later zullen zijn, staat vast. Maar als je zo een bedrag uitgeeft zijn een paar maanden niets... zelfs een jaar is dan overbrugbaar. Jij zou misschien beter iets nemen.
Zo een uitspraak hoeft echt niet! 

Wanneer kan ik een BMW i4 op mijn oprit hebben staan?
Geplaatst:
On 9/30/2018 at 12:41 AM, wooter said:

In september 2017 presenteerde BMW de i Vision Dynamics, wat een auto was zonder interieur. Pas in maart van dit jaar kondigde BMW officieel de i4 aan, gebaseerd op deze i Vision Dynamics. Volgens de artikels toen, was de productie gepland vanaf 2021, wat ongeveer in lijn mis met Tesla's Model 3 presentatie vs productie (maar de presentatie liet toen wel een concept met interieur zien) zo een 2 jaar sneller dan de timeline die Porsche met hun Mission E/Taycan wil aanhouden. Ik weet niet wat jij neemt, maar binnen enkele maanden is het nog maar 2019.

Jij kent duidelijk het verschil niet tussen een concept en preproductie. Het event in maart 2016 was voor de officiële Model 3 en niet voor een concept, ook al zijn er nog zaken zoals stuur, zetels,.. aangepast.

De reguliere autobouwers doorlopen verschillende fases voor een nieuw model, concept, officiële aankondiging en officiële voorstelling. Na de voorstelling kunnen ze hun productielijn wel sneller opstarten.

Gast Dirk75
Geplaatst:
14 uren geleden, BMWMB zei:

Wanneer kan ik een BMW i4 op mijn oprit hebben staan?

Het antwoord staat letterlijk in je quote.

Gast Dirk75
Geplaatst: (aangepast)

https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-kondigt-i4-aan-115445

Tesla 3 wellicht eind 2019. (geen zekerheid, ik heb geen idee welke plaats je krijgt in België op de bestellijst bij reservatie)

Bmw i4  begin 2021.

Ongeveer 1 jaar verschil, en dus gemakkelijk overbrugbaar. En zeker als je al een tesla s hebt. ?

Naast de nieuwe modellen op de stand, had de CEO in Parijs ook wat te vertellen over wat de komende jaren bij BMW gaat gebeuren.

In zijn persconferentie op de Paris Motor Show heeft BMW CEO Harald Krüger een nieuw model aangekondigd. De eindbaas laat weten dat in 2021 de BMW i4 een feit is. Het zal het vijfde elektrische model van de BMW Groep worden. Naast de reeds bestaande BMW i3, komt in 2019 de volledige elektrische MINI, in 2020 de BMW iX3 en in 2021 de BMW iNEXT en i4.

Verder liet Krüger weten dat BMW wereldwijd meer dan 100.000 volledige elektrische voertuigen heeft verkocht. Tel je de plug-in hybrides daarbij op, dan rijden er meer dan 300.000 (deels) elektrische BMW’s op de weg. De CEO liet niets los over de technologie die de i4 gaat krijgen, maar de verwachting is dat dit model op de eerder gepresenteerde i Vision Dynamics (zie foto) gaat lijken. Dit studiemodel accelereert in vier tellen naar de honderd, heeft een top van 200 km/u en kent een actieradius van 600 kilometer.

De i4 valt onder ‘Gen 5′ van BMW’s Road to 2025 plan. Samen met de BMW iNext en andere nog niet aangekondigde elektrische modellen van het merk. De BMW i3s, de elektrische MINI en de elektrische BMW X3 vallen onder ‘Gen 4′. Dat zijn elektrische auto’s die tot 2020 op de markt worden gebracht. Met Gen 5 introduceert BMW modulaire batterijpakketten van 60 kWh (450 km), 90 kWh (550 km) en 120 kWh (700 km). De meest luxe auto’s komen enkel met een 120 kWh accupakket op de markt, de middenklasse krijgt drie opties en de goedkopere modellen zullen alleen verkrijgbaar zijn met een 60 of 90 kWh batterijpakket. De verwachting is dat de i4 in de middenklasse valt, wat betekent dat deze elektrische auto een maximale actieradius van 700 kilometer gaat krijgen.

aangepast door Dirk75
Geplaatst:

Dus niet eind 2019, zoals je dealer eerder zei (en wat geen loze belofte was volgens jou) . En dus ook geen paar maanden na de model 3. 

Gast Dirk75
Geplaatst:
6 minuten geleden, stijn82 zei:

Dus niet eind 2019, zoals je dealer eerder zei (en wat geen loze belofte was volgens jou) . En dus ook geen paar maanden na de model 3. 

Tja, voorstelling is eind 2019 volgens dealer. Ik werk niet bij bmw, en hoef dan ook geen enkele verantwoordelijkheid te dragen over eventuele beloftes.

En enkele maanden na de levering van de reeds bestelde tesla 3's. Ik ga me er voor de rest niet meer druk in maken, en hoef me ook niet te verantwoorden.

Nb: Welke auto heb jij ? Ik heb zo een stil vermoeden dat we een verleden hebben.

Geplaatst:

BMW bevestigt dat de i4 er zal zijn in 2021. Is dat begin 2021, of einde 2021. Is dat de voorstellingsdatum, of is dat de datum van start productie/leveringen? Want daar kan ook nog heel wat tijd tussen zitten.

Hier gaan we alleszins de eerste Model 3's zien rijden vanaf begin 2019. En vanaf dan zal de verkoop pas echt beginnen lopen, want 'zien is kopen'. Sowieso gaan een aantal mensen deze Model 3 kopen, en niet wachten op de i4.

Wel ben ik benieuwd wat de markt voor Tesla gaat doen als BMW en andere merken een waardig alternatief op de markt brengen? Ik heb nu zelf een Tesla gekocht, omdat er geen alternatief is, maar de dag dat ik bijvoorbeeld een elektrische Mercedes CLS kan kopen, dan moet ik toch eens goed nadenken.

Wat ik ook niet begrijp is dat BMW een volledig nieuw gamma gaat bouwen voor elektrische wagen, die, afgaand op de studiemodellen, design-technisch 'speciaal' gaan worden. Waarom bieden ze niet gewoon een elektrische BMW 3/5/7 aan? Snappen ze niet dat de i3 zo weinig succes heeft omdat 'm lelijk is.

Gast Dirk75
Geplaatst:
3 minuten geleden, BMWMB zei:

Hier gaan we alleszins de eerste Model 3's zien rijden vanaf begin 2019.

Ik wist niet dat er al besteld zijn in België?

Bron ? Pas configureerbaar in november volgens wooter, en dan leveren op 3 a 4 maanden.  Ik hoop met je mee.

Geplaatst:
7 minuten geleden, BMWMB zei:

Snappen ze niet dat de i3 zo weinig succes heeft omdat 'm lelijk is.

Ah, maar daar sla je even de bal mis. :) Ben je nu over Limburg, Vlaanderen, België of de wereld aan het praten? ;) 

Gast wooter
Geplaatst:

I3 is niet zo populair door de technische limieten van de auto en beperkte batterijen, en de kleine kofferruimte en binnenruimte.

Een elektrische 3 reeks met 80kwh batterij zou potten breken daarentegen.

Gast Dirk75
Geplaatst:
1 uur terug, stijn82 zei:

@Dirk75 Goed geraden!:party: 

Daar is niet veel aan te raden. Je stijl... dan weet je ook dat ik Dirk195 ben.

Mijn rode  rood alarm ging al aan, bij de eerste reactie van je. Voor de rest ga je geen last van me hebben.

Geplaatst:
Op 3/10/2018 om 17:27, Tommie zei:

Ah, maar daar sla je even de bal mis. :) Ben je nu over Limburg, Vlaanderen, België of de wereld aan het praten? ;) 

Reden dat het na de i3 en i8 zo stil was bij BMW, was omdat de i3 nooit verkocht heeft wat men er van verwacht had.

in Europa is er met de facelift een opwaartse trend te zien. Maar in de US en andere markten blijft de daling zich verderzetten.

Wel jammer, want ik blijf dat een leuk model vinden. Maar qua prijs hebben ze iets te hoog gemikt vrees ik.

Geplaatst:
9 uren geleden, wooter zei:

Je weet dat @BMWMB beweert dat een Model S qua TCO overeen komt met een 530D.

Maar wat geeft dat voor een Model 3?

https://cleantechnica.com/2018/10/07/tesla-model-3-total-cost-of-ownership-estimate-crushing-it/

Hoe werkt dat in de vs, een belastingsvoordeel gelinkt aan elektrische range?

"3. The Model 3 standard range isn’t available till next year, so it will get a reduced $3,750 tax credit."

Gast wooter
Geplaatst:

Op federaal niveau is er een tax credit van 7000$ voor alle elektrische auto's waarvan de bouwer nog geen 200000 heeft geleverd in de VS. Tesla is de eerste autobouwer die aan die limiet zit, en vanaf volgend jaar zakt die tax credit naar de helft, en verdwijnt dan volledig tegen 2020.

https://www.theverge.com/2018/7/12/17563908/tesla-federal-tax-credit-ending-date

Een beetje stom want het geeft enkel voordeel aan merken die nog hun eerste 200000 auto's moeten leveren in de VS.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid