tsmetjen 353 Geplaatst: 8 oktober 2018 Geplaatst: 8 oktober 2018 Een beetje stom want het geeft enkel voordeel aan merken die nog hun eerste 200000 auto's moeten leveren in de VS.En dus aan de rijkere burgers…Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro Quote
Gast wooter Geplaatst: 8 oktober 2018 Geplaatst: 8 oktober 2018 11 hours ago, wooter said: Well shit, mijn auto is niet meer de tweede veiligste...https://www.tesla.com/blog/model-3-lowest-probability-injury-any-vehicle-ever-tested-nhtsa Quote
Marvin 250 Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 Het is zeker een veilige kar, maar de NHTSA heeft niet gezegd veiliger dan anderen. Zie ook Reuters: Quote “NHTSA does not distinguish safety performance beyond the star rating with five stars being the highest safety rating a vehicle can achieve. Thus, there is no NHTSA ‘safest’ ranking within the five-star category,” the agency said. Gemakzuchtige journalisten allerhande nemen blindelings het Tesla-persbericht met de bijhorende claims over, in plaats van te verifiëren bij de instantie die het nieuws eigenlijk uitbrengt. Te gek voor woorden. Dan mag je nog claimen dat er een media-bias is tegen Tesla, met dergelijke berichtgeving zie je dat dat niet zo is en veel media gewoon posten wat er passeert, ongeacht of dat positief of negatief is, omdat mensen graag klikken op Tesla-artikels. Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 10 oktober 2018 Geplaatst: 10 oktober 2018 https://www.autoscout24.be/nl/lst/tesla/model-3?sort=standard&desc=0&ustate=N%2CU&size=20&page=1&atype=C& Quote
Gast wooter Geplaatst: 11 oktober 2018 Geplaatst: 11 oktober 2018 Het is zeker een veilige kar, maar de NHTSA heeft niet gezegd veiliger dan anderen. Zie ook Reuters: Gemakzuchtige journalisten allerhande nemen blindelings het Tesla-persbericht met de bijhorende claims over, in plaats van te verifiëren bij de instantie die het nieuws eigenlijk uitbrengt. Te gek voor woorden. Dan mag je nog claimen dat er een media-bias is tegen Tesla, met dergelijke berichtgeving zie je dat dat niet zo is en veel media gewoon posten wat er passeert, ongeacht of dat positief of negatief is, omdat mensen graag klikken op Tesla-artikels. NHTSA doet dat publiek niet, maar Tesla baseert zich op de interne gedetailleerde scores die de NHTSA geeft. Jalopnik heeft dit uitgezocht en komt achter dezelfde conclusie: https://jalopnik.com/how-tesla-made-the-model-3-so-safe-1829610576 Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 14 oktober 2018 Geplaatst: 14 oktober 2018 (aangepast) Zijn er hier mensen met een reservering, die al nieuws hebben ? Zijn er al leveringen in andere, Europese landen ? 14 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Thebiemerke 5.385 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Deze gisteren van dichtbij kunnen bekijken en was aangenaam verrast. Afwerkingskwaliteit was ‘ok’ en zowel interieur als exterieur waren mooier in ‘t echt dan op foto Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Maar wanneer komen ze naar Europa .... je zou denken dat als dat voor binnen een paar maand is dat mensen toch reservaties zouden kunnen omzetten in een bestelling en als detail ook zouden mogen weten wat hij nu moet kosten. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 41 minutes ago, ir_fuel said: Maar wanneer komen ze naar Europa .... je zou denken dat als dat voor binnen een paar maand is dat mensen toch reservaties zouden kunnen omzetten in een bestelling en als detail ook zouden mogen weten wat hij nu moet kosten. De eerste Europese VIN's zijn al aangevraagd door Tesla in september, en afgaande op de beschikbaarheid in Canada mag je dan rekenen op 5 maanden tussen de eerste VIN's en de effectieve beschikbaarheid. Dus dan tel ik februari. Tesla is niet echt een merk waar je nu bestelt en 9 maanden moet wachten. Ik voorzie pas dat in december mensen hun reservaties in bestellingen gaan kunnen omzetten en leveringen pas in februari en maart beginnen. En ik voorzie dus ook pas vanaf december dat er prijzen beschikbaar gaan zijn, maar enkel voor mensen met een reservatie. Niet vergeten dat hoewel er plannen zijn om nieuwe fabrieken in Europa en China te bouwen, die dingen er nog niet staan. Levering in Europa zal dus afhangen van productie in Fremont, waar ze nu aan een 4700 auto's per week zitten en daar nu al niet de VS vraag kunnen voldoen. Mijn account zegt nog altijd "Early 2019". Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 1 minute ago, wooter said: Niet vergeten dat hoewel er plannen zijn om nieuwe fabrieken in Europa en China te bouwen, die dingen er nog niet staan. Geen idee hoe lang zoiets duurt maar dat lijkt me toch geen project van 6 maanden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 1 minute ago, ir_fuel said: Geen idee hoe lang zoiets duurt maar dat lijkt me toch geen project van 6 maanden. Klopt. In Europa is de locatie nog niet gekozen, in China is men net de grond aan het kopen. Tel daar makkelijk anderhalf jaar bij vooraleer de eerste auto dan van de band rolt. +6 maanden eer de productie ook echt op orde is. Da's niet typisch Tesla, dat is met alle autofabrieken zo. Quote
binnenmuisarchitekt 13.814 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 is er al een facelift op komst? 2 2 Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 7 uren geleden, Thebiemerke zei: Deze gisteren van dichtbij kunnen bekijken en was aangenaam verrast. Afwerkingskwaliteit was ‘ok’ en zowel interieur als exterieur waren mooier in ‘t echt dan op foto Jij vindt dit mooi afgewerkt? Alé man Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Je moet de auto echt in het echt bekijken, op foto komt dat absoluut niet over. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 28 minutes ago, dragonfly said: Jij vindt dit mooi afgewerkt? Alé man Er is nog een verschil tussen design en afwerking he Het kan afgewerkt zijn maar lelijk 3 1 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Ik was ook aangenaam verrast toen ik de Model 3 in het echt zag. Dat groot scherm in het midden is indrukwekkend, en maakt de auto zoveel specialer/anders, wat heel veel mensen zal smaken. Ook het ‘anders’ elektrisch rijden dan met benzine/diesel, en dat ‘m meer kan dan traditionele merken, ik denk aan software-updates/AP/... zal ervoor zorgen dat deze Model 3 ook in Europa een commercieel succes gaat worden. Ik merk dat veel mensen heel negatief zijn over elektrisch rijden, en dan vooral Tesla, uit onwetendheid en van horen zeggen. Als ik dan mijn ervaringen vertel, dan weten de negatievelingen niet meer wat zeggen. De S en X zijn duur, maar deze 3 wordt voor heel veel mensen bereikbaar. Als veel mensen deze 3 kunnen testen, gaan ze overtuigd zijn. Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 1609344km gesimuleerde kilometers zonder onderhoud. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 1 uur geleden, BMWMB zei: De S en X zijn duur, maar deze 3 wordt voor heel veel mensen bereikbaar. Als veel mensen deze 3 kunnen testen, gaan ze overtuigd zijn. Ik dacht dat dat 3 boven de 50k of zelfs meer ging zitten? Neem eens een steekproef zelfs op dit forum ( waar het al bovengemiddeld is) en bekijk eens hoeveel hier een wagen van boven de 50k privé en nieuw gekocht hebben. Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 1 minute ago, tuscani said: Ik dacht dat dat 3 boven de 50k of zelfs meer ging zitten? Neem eens een steekproef zelfs op dit forum ( waar het al bovengemiddeld is) en bekijk eens hoeveel hier een wagen van boven de 50k privé en nieuw gekocht hebben. Er zijn nog geen prijzen in Europa bekend In de VS en Canada is enkel de versie met het grote accupack beschikbaar, met het premium interieur en glazen panoramadak standaard. Deze kost in de VS 49000$. Tesla belooft dat de "standard range" en met standaard interieur later zou beschikbaar zijn, aan 35000$. Dat is waar we nu zitten. Nu, de Model 3 positioneert zich in het segment van de BMW 3 reeks, Audi A4/A5, Mercedes C klasse, ... Welke particulier koopt zo een auto's nieuw? En hoeveel kost een gemiddelde auto van die andere merken in dat segment? En dan moet je in rekening brengen dat qua performance en features de Model 3 zich meet aan een 340i waar het merendeel van de optielijst gekozen is. Tesla doet niet aan 5700€ voor lane change assistant, 600€ voor comforttoegang, 430€ voor de achteruitrijcamera, 325€ voor een DAB tuner, 805€ voor adaptieve cruise control, 1220€ voor een panoramadak of 2480€ voor het navi pakket. De prijs van een long range Model 3 met dat premium interieur standaard komt dan ook overeen met zo een goed uitgeruste 340i. Als ik 'mijn' Model 3 braaf zou uitrusten (RWD, Autopilot) zou ik aan 57000$ eindigen. De Performance Dual Motor AWD met Performance Upgrade en Fully Self Driving optie zit je aan 80K. Lap er 21% bij en doe alsof shipping and handling naar Europa 11K kost en je zit aan 96800€. Ik ben heel benieuwd wat de prijs in Europa gaat zijn. Laat je niet in de luren leggen door die 35000$, dat is een prijs zonder BTW dus dat ga je nooit in euro's zien. Als je losweg de wisselkoers toepast en daar 21% bij telt zit je aan 36565€ en vind ik ook onwaarschijnlijk. Ik gok op 45K ex BTW. Een BMW 330i begint aan 43400€, de 340i aan 51200€. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Hoe is dit een antwoord op tuscani? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 59 minuten geleden, tuscani zei: Ik dacht dat dat 3 boven de 50k of zelfs meer ging zitten? Neem eens een steekproef zelfs op dit forum ( waar het al bovengemiddeld is) en bekijk eens hoeveel hier een wagen van boven de 50k privé en nieuw gekocht hebben. Natuurlijk kan niet iedereen een Model 3 kopen, en dat beweer ik ook niet. Maar mensen die vandaag een auto kopen in de klasse van een BMW 3 moeten zeker toch eens gaan rekenen, en zeker die zo'n wagens als firmawagen kunnen kopen. Ik heb eens de TCO berekend van een Model 3 van 50k euro, en van een BMW 320d van 50k euro. De BMW is dan niet super uitgerust met Sport-pack, leder, navi, maar heeft geen AP, geen cruisecontrol met afstandsregelaar, geen grote wielen, geen elektrische stoelen met geheugen, geen speciale lichten, geen schuifdak... Ik heb een berekening gemaakt van de TCO bij een nieuw gekochte wagen, gebruik over 4 jaar / 140k km, en rekening gehouden met een restwaarde die 40% van de nieuwwaarde. Wat kom ik uit? BMW 320d: € 55.762,- Tesla Model 3: € 34.538,- Ik denk dat ik nu al weet welke auto's de volgende firmawagens van meerdere van mijn bedienden gaat worden... Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 7 minuten geleden, ICM zei: Hoe is dit een antwoord op tuscani? Ik ben er zeker van dat met gelijke uitrusting en prestaties een Model 3 niet duurder zal zijn dan een vergelijkbare 3/C/A4. Ik denk zelfs goedkoper... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.