ICM 24.885 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Just now, BMWMB said: Ik ben er zeker van dat met gelijke uitrusting en prestaties een Model 3 niet duurder zal zijn dan een vergelijkbare 3/C/A4. Ik denk zelfs goedkoper... Af te wachten, maar dat wil ik best geloven. De vraag is: hoe groot is de particuliere markt in wagens > 50k? Nogmaals, TCO is een ding, je moet ze er wel leggen he. 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Hoeveel 318d/320d worden in België verkocht? Hoeveel hiervan zijn firmawagens? Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Just now, BMWMB said: Hoeveel 318d/320d worden in België verkocht? Hoeveel hiervan zijn firmawagens? Geen idee, maar ik volg je even niet. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Ik ben er van overtuigd dat de meeste van deze wagens firmawagens zijn, en dan bedoel ik die nieuw aangekocht zijn. Awel, voor deze mensen zal de Model 3 fors goedkoper zijn. Ik heb net nog eens gerekend, en om een wagen te hebben die dezelfde TCO heeft van een Tesla Model 3 van 50k euro mag je een diesel kopen met een CO2 van 110gr (idem 320d), maar wel maar met een aankoopprijs van 25k euro... Wat ga je kopen voor dat budget? Ik denk dat ik weet wat velen gaan kiezen. Voorwaarde blijft wel dat de fiscale voordelen blijven... Quote
Gast wooter Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Ik vind het zielig dat plots de leasing markt niet bestaat, om een punt te maken alsof er geen Model 3's hier verkocht gaan worden omdat particulieren dat geld niet hebben. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 Trouwens, nu ik mijn Tesla al een tijdje heb, en ik nu beter weet wat het verbruik en dergelijke is, heb ik de TCO eens herberekend. Ik weet ook wat de restwaarde is, want die staat op papier. De TCO van mijn Tesla is 71k euro na 4 jaar/140k km. € 71.000 voor een auto van €132.000 Terwijl een 320d van € 50.000 bruto een TCO van € 55.000 heeft Terwijl een 540i van € 90.000 bruto een TCO van € 110.000 heeft Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 15 oktober 2018 Geplaatst: 15 oktober 2018 7 minuten geleden, wooter zei: Ik vind het zielig dat plots de leasing markt niet bestaat, om een punt te maken alsof er geen Model 3's hier verkocht gaan worden omdat particulieren dat geld niet hebben. Ook voor een particulier is het goedkoper want als ik al de fiscale voordelen niet reken, en dus dezelfde restwaarde na 4 jaar (wat ook niet juist is, want een diesel gaat steeds minder geliefd zijn) dan komt deze 320d op 52k euro en de Model 3 op 44k euro. Toch nog steeds 8k minder, omwille van geen BIV en rijtax, minder kost aan onderhoud, en minder kost aan verbruik. En dan houd ik geen rekening dat particulieren hun Tesla misschien laden met eigen zonnepanelen, wat de kost per jaar nog eens met goed € 1.000,- laat dalen. Quote
stijn82 117 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Ik volg ook de redenering van BMWMB. De model 3 wordt een zeer interessante firmawagen. De TCO voor een bedrijf zal vergelijkbaar zijn met die van een deftige C segmenter. Tesla gaat alleen niet aan de vraag kunnen voldoen... Quote
Gast Dirk75 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 (aangepast) Klopt allemaal, maar waar is hij. En hoeveel gaat hij kosten... Aan €65000 mag een conventionele auto €45000 kosten En die zijn er wel... los van de discutie of ze evenwaardig zijn.(particulier) 16 oktober 2018 aangepast door Dirk75 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Ik volg ook de redenering van BMWMB. De model 3 wordt een zeer interessante firmawagen. De TCO voor een bedrijf zal vergelijkbaar zijn met die van een deftige C segmenter. Tesla gaat alleen niet aan de vraag kunnen voldoen... Behalve voor sales reps diegene die Echt een firma wagen nodig hebben....... Quote
stijn82 117 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Die zijn in de minderheid of hoor ik daar een pleidooi tegen salariswagens? Quote
Germinal 464 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Ik ben er van overtuigd dat de meeste van deze wagens firmawagens zijn, en dan bedoel ik die nieuw aangekocht zijn. Awel, voor deze mensen zal de Model 3 fors goedkoper zijn. Ik heb net nog eens gerekend, en om een wagen te hebben die dezelfde TCO heeft van een Tesla Model 3 van 50k euro mag je een diesel kopen met een CO2 van 110gr (idem 320d), maar wel maar met een aankoopprijs van 25k euro... Wat ga je kopen voor dat budget? Ik denk dat ik weet wat velen gaan kiezen. Voorwaarde blijft wel dat de fiscale voordelen blijven... Qua TCO scheelt een hybrid zo goed als niets van een 100% elektro he Ik heb het nog eens nagekeken en je moet al heeeel veel km’s doen om de balans in het voordeel van de 100% elektric te laten overhellen. Anders weegt het verschil in aankoopprijs te hard door. 30.000 euro verschil in aankoop maak je nooit goed op basis van brandstof Quote
Germinal 464 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Trouwens, nu ik mijn Tesla al een tijdje heb, en ik nu beter weet wat het verbruik en dergelijke is, heb ik de TCO eens herberekend. Ik weet ook wat de restwaarde is, want die staat op papier. De TCO van mijn Tesla is 71k euro na 4 jaar/140k km. € 71.000 voor een auto van €132.000 Terwijl een 320d van € 50.000 bruto een TCO van € 55.000 heeft Terwijl een 540i van € 90.000 bruto een TCO van € 110.000 heeft Heb jij een leasing genomen bij die lage landen BMWMB ? Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 7 uren geleden, BMWMB zei: Ook voor een particulier is het goedkoper want als ik al de fiscale voordelen niet reken, en dus dezelfde restwaarde na 4 jaar (wat ook niet juist is, want een diesel gaat steeds minder geliefd zijn) dan komt deze 320d op 52k euro en de Model 3 op 44k euro. Toch nog steeds 8k minder, omwille van geen BIV en rijtax, minder kost aan onderhoud, en minder kost aan verbruik. En dan houd ik geen rekening dat particulieren hun Tesla misschien laden met eigen zonnepanelen, wat de kost per jaar nog eens met goed € 1.000,- laat dalen. Zonnepanelen zijn ook niet gratis hé. Quote
Capitol 630 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Ik dacht dat dat 3 boven de 50k of zelfs meer ging zitten? Neem eens een steekproef zelfs op dit forum ( waar het al bovengemiddeld is) en bekijk eens hoeveel hier een wagen van boven de 50k privé en nieuw gekocht hebben.Als ik 50k als particulier moet neertellen voor een auto, zal het alleen maar zijn voor een echte FUN en rijdersauto en dus zeker niet voor een EV (zoals ze nu momenteel bestaan). Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Het is natuurlijk wel een manier om de werkdruk en bedrijvigheid van je personeel op te krikken. Je geeft ze allemaal een 3 als bedrijfswagen, en dan begint de rush om ter eerst op het werk toe te komen want er zijn maar 3 laadpalen. De andere geraken niet meer thuis, omdat ze niet kunnen opladen. Er gaan er nog vloeken dan 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Nu trek je het ook weer in het belachelijke... Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Zonde als ik die prijzen zo lees. Ik had gehoopt dat de Model 3 een elektrische revolutie ging zijn op de particuliere markt en dat hij in de markt ging gezet worden als “EV voor het volk” maw de meerderheid en niet de enkelingen die een 340i particulier kunnen kopen. Dat deze op de leasing markt het goed gaat doen geloof ik meteen. Hoewel ... als je de wachttijden ziet. Dan gaan het toch voornamelijk poolwagens worden. Wie kan zo lang op voorhand een nieuwe firmawagen bestellen (uitgaande van de huidige levertermijnen. Die gaan verkorten, althans dat hoopik toch). Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Heb jij een leasing genomen bij die lage landen BMWMB ?Yip Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Zonnepanelen zijn ook niet gratis hé.Zonnepanelen zijn een investering, die je al kan terugverdienen enkel met wat je nu al verbruikt in de woning. Als je dan ook nog je wagen kan laden, dan wordt het nog interessanter. Dus ja, dat zorgt ervoor dat elektrisch rijden goedkoper en ecologischer is. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Als ik 50k als particulier moet neertellen voor een auto, zal het alleen maar zijn voor een echte FUN en rijdersauto en dus zeker niet voor een EV (zoals ze nu momenteel bestaan).Dan ben jij idd geen klant voor een Model 3, maar ook niet voor een vergelijkbare 320/C200/A4. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 ik zou het wel overwegen voor enkele bedienden als de TCO idd zoveel interessanter valt, als bedrijfsleider is fiscaliteit belangrijk, meteen de grote motivator om dat te kopen. TCO Quote
yvesken 66 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Tuscani maakt wel een interessant punt. Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat evolueren als er plots een pak meer EV's rondrijden die toch ergens opgeladen gaan moeten worden. Toekomst zal het uitwijzen. Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 8 hours ago, wooter said: Ik vind het zielig dat plots de leasing markt niet bestaat, om een punt te maken alsof er geen Model 3's hier verkocht gaan worden omdat particulieren dat geld niet hebben. Ik heb daar al van gehoord van de leasingmarkt. 1. Voor de investering, en zelfs TCO van een Tesla 3, vergelijk je met een hogere middenklasse 3, C, A4. Je gaat er van uit dat iedereen dat onder zijn gat krijgt, en dat 90% van de leasingmarkt uitmaakt. Ik vrees er voor. Als alle 3's en C's worden vervangen door Tesla 3's, dan zijn dat veel auto's, maar ze zullen toch buiten de "salariswagen"-markt moeten gaan (25% van alle inschrijvingen). Dus particulieren lokken. 2. Als die kar populair wordt in de leasingmarkt, en dat kan, en dat hoop ik, dat illustreert dat de beslissing op basis van TCO en vooral fiscaliteit. 3. Alle inschrijvingen in BE 2017. Kies maar waar je die Tesla wil indelen. Zie hier je potentiële marktpenetratie. 4. Maar eigenlijk, is de Tesla 3 niet eerder een concurrent voor de BMW M3/4? 5. Waarom kunnen we hier niet gewoon over discussiëren zonder te polariseren? Het is een interessant gegeven, dat iedereen zal beïnvloeden, maar door het doel van de gesprekken te verleggen naar wie gelijk heeft en wie niet, stimuleert dat de interactie niet. Ik hoef niet gelijk te hebben, fanboys hoeven geen gelijk te hebben, we kunnen daar gewoon over praten IMO. 4 Quote
Quill 189 Geplaatst: 16 oktober 2018 Geplaatst: 16 oktober 2018 Zijn er ergens cijfers van het aantal breaks tov berlines in het segment van BMW 3, C-klasse, A4, V60, ... ? Dat de Model 3 een serieuze impact zal hebben, dat betwijfel ik niet. Maar ik sta bijvoorbeeld niet te springen om van een break naar een berline te switchen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.