Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De mijne is afgelopen week besteld. Doe niet alsof ik dat ding al 2 jaar geleden heb besteld, dat is liegen.

Geplaatst:
2 minuten geleden, wooter zei:

De mijne is afgelopen week besteld. Doe niet alsof ik dat ding al 2 jaar geleden heb besteld, dat is liegen.

Wanneer heb je jouw eerste 1.000 euro op de post gedaan naar Elon? 

Geplaatst:

En ik vind het zo bevreemdend dat je zo met een plaat voor je gezicht dingen blijft zeggen.

De reden waarom Chinese EV merken nog in China blijven is omdat er een wereldwijd tekort aan batterijen is, en China het enige land in de wereld dat effectief elektrische auto's verplicht. Als Volvo 100 auto's in China wil verkopen, moeten 10 daarvan volledig elektrisch zijn. Als BMW 100 auto's in China wil verkopen, moeten daar 10 volledig elektrisch van zijn. Dat is de enige reden waarom de elektrische X3 momenteel beperkt blijft in China, en in tweede instantie enkel in Noorwegen te koop is omdat men in Noorwegen door voordelen voor elektrische auto's men zover is dat een auto die niet elektrisch is, quasi onverkoopbaar is geworden.

Meen je dat men in andere markten geen EV's wil? Noem me 1 land op waar het aanbod van EV's de vraag overtreft.

Correct, er is geen enkel land. Er is nergens een overschot aan EV's. Er zijn enkel tekorten, maar autobouwers zitten gevangen tussen die EV's bouwen en verkopen en hun marges zien verdwijnen, of geen EV's verkopen en hopen dat mensen hun aankoop niet uitstellen en toch weer voor een ICE gaan, waar de marges natuurlijk hoger op zijn.

Met zeker nog 200000 openstaande reservaties op de Model 3 zou het toch nog altijd logisch moeten zijn dat het aanbod nog altijd lager is dan de vraag...

Geplaatst:
4 minutes ago, Tjeu said:

Wanneer heb je jouw eerste 1.000 euro op de post gedaan naar Elon? 

1000€ refundable 'reservatie' was op 31 maart 2016.

Dat is geen bestelling. Dat was een bedrag dat we elk moment konden terugvragen.

Pas op 14/12/2018 is dat een bestelling geworden.

Geplaatst:
9 minuten geleden, wooter zei:

En ik vind het zo bevreemdend dat je zo met een plaat voor je gezicht dingen blijft zeggen.

De reden waarom Chinese EV merken nog in China blijven is omdat er een wereldwijd tekort aan batterijen is, en China het enige land in de wereld dat effectief elektrische auto's verplicht. Als Volvo 100 auto's in China wil verkopen, moeten 10 daarvan volledig elektrisch zijn. Als BMW 100 auto's in China wil verkopen, moeten daar 10 volledig elektrisch van zijn. Dat is de enige reden waarom de elektrische X3 momenteel beperkt blijft in China, en in tweede instantie enkel in Noorwegen te koop is omdat men in Noorwegen door voordelen voor elektrische auto's men zover is dat een auto die niet elektrisch is, quasi onverkoopbaar is geworden.

Meen je dat men in andere markten geen EV's wil? Noem me 1 land op waar het aanbod van EV's de vraag overtreft.

Correct, er is geen enkel land. Er is nergens een overschot aan EV's. Er zijn enkel tekorten, maar autobouwers zitten gevangen tussen die EV's bouwen en verkopen en hun marges zien verdwijnen, of geen EV's verkopen en hopen dat mensen hun aankoop niet uitstellen en toch weer voor een ICE gaan, waar de marges natuurlijk hoger op zijn.

Met zeker nog 200000 openstaande reservaties op de Model 3 zou het toch nog altijd logisch moeten zijn dat het aanbod nog altijd lager is dan de vraag...

Niet akkoord. De grootste massa EV's komt niet van bestaande merken, maar van nieuwe merken, die hier geen dealernetwerk hebben. En die investering doen is op dit moment nog niet interessant genoeg. Het vergt te veel inspanningen (vooral financieel). Die inspanningen steken ze liever in de vooruitgang van hun producten. 

Lynk en Co wou zijn producten ook niet via garages verkopen, maar volledig online. Onze contreien kunnen zo zaken niet vatten en zijn niet klaar voor die digitale omschakeling voor zo een product. In andere werelddelen is dat veel minder een probleem, daar hebben ze reeds een andere mindset. Auto's kunnen verkopen zonder showrooms te hebben, dat is financieel veel interessanter. Veel makkelijker. 

Nu, jij blijft veel te veel vast zitten in jouw denken rond Tesla vs de bestaande merken. Dit terwijl Tesla hét voorbeeld is dat de nieuwste zaken net niet van de bestaande merken komen. Net jij zou de man moeten zijn die schreeuwt dat veel bestaande merken ten onder zullen gaan en dat we binnen 10 jaar overspoeld zullen worden door allerlei andere merken die we nu nog niet eens kennen. 

Zelf binnen hun eigen kunnen krijgen de bestaande merken al klappen van 'nieuwkomers' als KIA en Hyundai. Hun logheid en hoogmoed zal hun sowieso nog duur komen te staan. 

Geplaatst:
38 minutes ago, wooter said:

1000€ refundable 'reservatie' was op 31 maart 2016.

Dat is geen bestelling. Dat was een bedrag dat we elk moment konden terugvragen.

Pas op 14/12/2018 is dat een bestelling geworden.

Ik wou bestellen op 14/12/2018, maar kon niet.

Dus er is wel degelijk een fase 1 aan de bestelling.

Geplaatst:

Allemaal fake news. 

En wat doet het ertoe dat er amper concurrentie is voor een Model 3 wanneer de discussie draait om gebrekkige kwaliteit? Het is en blijft een auto, of er nu een verbrandingsmotor in ligt of een elektrische motor. 

Geplaatst:

De kwaliteit van de Model 3 is idd niet wat het moet zijn. Het blijven voor mij kinderziektes van een bedrijf dat zelf nog maar in z’n kinderschoenen staat.

Maar, dat ze het op termijn wel gaan kunnen, wordt bewezen met de Model S en de Model X, want deze auto kan je vandaag bestellen, is leverbaar binnen de paar maanden, en is kwalitatief dik in orde.

Je kan wel zeuren dat je idd lang moet wachten op een Model 3, maar bij andere merken is er zelfs niks elektrisch te bestellen... En voor de Model S en X is er vandaag ook geen concurrentie, en die is wel snel leverbaar.

En de Duitse politiek ziet dat ook gebeuren, en wordt er zelfs nerveus van, en tikt de Duitse merken op hun vingers. https://www.autobahn.eu/11242/duitse-minister-vindt-eigen-elektrische-auto-s-sekslozer-dan-tesla

Ik hoop dan ook dat als ik over goed 3 jaar een andere auto ga kopen, ik wat meer keuze ga hebben, want sowieso ga ik nooit meer diesel of benzine rijden met mijn daily.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
13 minuten geleden, BMWMB zei:

De kwaliteit van de Model 3 is idd niet wat het moet zijn. Het blijven voor mij kinderziektes van een bedrijf dat zelf nog maar in z’n kinderschoenen staat.

Awel, toch verrast het mij dat zoveel mensen d'erin trappen en staan te popelen op hun Model3, wetende dat er van alles aan scheelt (de ene maakt er meer tam tam over dan de ander natuurlijk). 't Is zoals Wooter zei, dan moet je echt gaan voor de vernieuwing en niet terugblikken op het oude. Een perfect geassembleerde en betrouwbare ICE is dan erger om mee te leven? ?

Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen niet wat meer de kat uit de boom kijken en toch verkiezen om als Lemmings te staan aanschuiven voor een product wat in haast en spoed bijna letterlijk van de band komt gerold. Wacht dan toch een jaar of 3 en je hebt de zever niet (Geadresseerd aan de mensen die klagen over het product wat dit jaar van de band rolde).

Geplaatst:

Jij doet nu nog erger of hij valt uit mekaar na 100km rijden. [emoji23]
En zoals ik al zei, ook de ICE’s zijn niet vrij van problemen.

Geplaatst: (aangepast)
25 minutes ago, Logic said:

Awel, toch verrast het mij dat zoveel mensen d'erin trappen en staan te popelen op hun Model3, wetende dat er van alles aan scheelt (de ene maakt er meer tam tam over dan de ander natuurlijk). 't Is zoals Wooter zei, dan moet je echt gaan voor de vernieuwing en niet terugblikken op het oude. Een perfect geassembleerde en betrouwbare ICE is dan erger om mee te leven? ?

Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen niet wat meer de kat uit de boom kijken en toch verkiezen om als Lemmings te staan aanschuiven voor een product wat in haast en spoed bijna letterlijk van de band komt gerold. Wacht dan toch een jaar of 3 en je hebt de zever niet (Geadresseerd aan de mensen die klagen over het product wat dit jaar van de band rolde).

Ge hebt altijd mensen die de kat uit de boom kijken, en altijd mensen die als eerste mee willen zijn met nieuwigheden. Niks nieuws onder de zon ;)

Ik probeer wat tussenin te blijven, nooit de eerste generatie van iets kopen, de 3e generatie is meestal wel al goed. 

Geldt even goed voor ICE's, hoe onbetrouwbaar waren de eerste turbo benzine motoren niet..., wa voor onbeschaafde trage stinkbakken waren de eerste diesels...  ik sta te popelen voor een EV, inmiddels zitten we wel ongeveer aan de 2e-3e generatie, dus mijn volgende wagen zal er wel ene zijn.

aangepast door stijn82
Geplaatst:
2 hours ago, ICM said:

Ik wou bestellen op 14/12/2018, maar kon niet.

Dus er is wel degelijk een fase 1 aan de bestelling.

14/12 was de dag dat Tesla de bestellingen voor reservatiehouders in België open zette. Logisch dat eerst de reservatiehouders toegang krijgen.

Geplaatst:
38 minutes ago, stijn82 said:

Ge hebt altijd mensen die de kat uit de boom kijken, en altijd mensen die als eerste mee willen zijn met nieuwigheden. Niks nieuws onder de zon ;)

Ik probeer wat tussenin te blijven, nooit de eerste generatie van iets kopen, de 3e generatie is meestal wel al goed. 

Geldt even goed voor ICE's, hoe onbetrouwbaar waren de eerste turbo benzine motoren niet..., wa voor onbeschaafde trage stinkbakken waren de eerste diesels...  ik sta te popelen voor een EV, inmiddels zitten we wel ongeveer aan de 2e-3e generatie, dus mijn volgende wagen zal er wel ene zijn.

Een Model 3 is al 3e generatie: de Roadster was 1e generatie, Model S (en derivaat Model X) 2e generatie en in de Model 3 is de batterijtechnologie nieuwer, energiedensiteit vergroot en de elektronica en software van de auto nog verder geavanceerd.

De concurrentie zit nog maar aan 1e of 2e generatie, getuige dat zelfs hun meest recente modellen het qua energiedensiteit en software moeten afleggen tegen een Model S van 2013.

Geplaatst:

jammer alleen dat die 3e generatie tesla kwalitatief nog steeds niet je dat is en dat als ik hem vandaag bestel ik nog 12 a 18 maanden ga moeten wachten en hij 60k kost.

hoewel ik er maar al te graag mee zou rijden...

p.s. wat is er mis met een nissan leaf e-plus? 

https://ev-database.nl/auto/1144/Nissan-Leaf-E-Plus

of een VW Neo:

https://ev-database.nl/auto/1127/Volkswagen-ID-Neo

Geplaatst:

De Neo is pas vanaf 2020, de Nissan Leaf heeft geen actieve temperatuurmanagement van de batterij wat betekent dat je er maar 2 keer mee kan snelladen en daarna valt het maximum laadvermogen terug tot 20kW.

Toevallig enkele dagen terug nog een Engelsman gesproken die zijn Leaf aan het opladen was aan een gratis CHAdeMO lader bij een Lidl. Hij was op doortocht vanuit de UK en zat dus vast met 20kW te laden aan zo een supermarkt...

Als je nu een EV wil kopen, raad ik een Tesla aan. Als je dat budget er niet wil aanhangen, raad ik een Hyundai Kona aan. Daarna een Kia e-Nero, dan een Hyundai Ioniq en dan pas de Leaf.

als ik vandaag een model 3 bestel heb ik hem ook pas in 2020. en eerlijk gezegd ik ben het niet van plan want hij is gewoon te duur (tenzij het base model nog komt binnen afzienbare tijd). Leaf, NEO, Kona zijn wel betaalbaar (maar op een SUV zit ook niet te wachten). Als betaalbare C-segmenter schieten dus de Leaf , de Neo en Ioniq over... 

De Leaf E-plus zou beter moeten zijn dan de huidige qua range en laadsnelheid, en dan geraak ik met 2 super charge sessies makkelijk overal waar ik moet zijn. 

Nissan heeft de E-Plus variant nog niet bevestigd, maar de laatste berichten zijn dat deze versie op CES in januari 2019 gelanceerd gaat worden. Zeer waarschijnlijk gaat LG de aandrijflijn leveren. Daarmee kan de E-Plus t.o.v. de standaard LEAF sneller (snel)laden, is er meer vermogen en is de actieradius natuurlijk aanzienlijk groter. De meerprijs tov de standaard Leaf zal ongeveer €5500 bedragen. Specificaties met een * zijn schattingen.

aangepast door stijn82
Geplaatst:
4 hours ago, Tjeu said:

Niet akkoord. De grootste massa EV's komt niet van bestaande merken, maar van nieuwe merken, die hier geen dealernetwerk hebben. En die investering doen is op dit moment nog niet interessant genoeg. Het vergt te veel inspanningen (vooral financieel). Die inspanningen steken ze liever in de vooruitgang van hun producten. 

Lynk en Co wou zijn producten ook niet via garages verkopen, maar volledig online. Onze contreien kunnen zo zaken niet vatten en zijn niet klaar voor die digitale omschakeling voor zo een product. In andere werelddelen is dat veel minder een probleem, daar hebben ze reeds een andere mindset. Auto's kunnen verkopen zonder showrooms te hebben, dat is financieel veel interessanter. Veel makkelijker. 

Nu, jij blijft veel te veel vast zitten in jouw denken rond Tesla vs de bestaande merken. Dit terwijl Tesla hét voorbeeld is dat de nieuwste zaken net niet van de bestaande merken komen. Net jij zou de man moeten zijn die schreeuwt dat veel bestaande merken ten onder zullen gaan en dat we binnen 10 jaar overspoeld zullen worden door allerlei andere merken die we nu nog niet eens kennen. 

Zelf binnen hun eigen kunnen krijgen de bestaande merken al klappen van 'nieuwkomers' als KIA en Hyundai. Hun logheid en hoogmoed zal hun sowieso nog duur komen te staan. 

1. Je hebt mijn topic gemist: 
  2. En in weze heb je ook gelijk, in die zin dat merken zoals BYD hier weinig gekend zijn, maar in China de markt bedienen met zowat 100% elektrische voertuigen. Met de K9 breekt BYD ook uit naar de Europese en Amerikaanse markt. De 35 bussen op Schiphol zijn bijvoorbeeld allemaal BYD K9 en daar zie je als reiziger niet aan dat ze van China zijn.
Geplaatst:
5 minutes ago, stijn82 said:

De Leaf E-plus zou beter moeten zijn dan de huidige qua range en laadsnelheid, en dan geraak ik met 2 super charge sessies makkelijk overal waar ik moet zijn. 

Ik zou me momenteel echt niet aan een Leaf wagen... Net omwille van het gebrek aan temperatuurmanagement. Dan echt liever de Hyundai Ioniq. Behalve als je echt weet dat je nooit meer dan 2 keer op een dag aan een snellader moet gaan hangen...

Persoonlijk zou ik me enkel wagen aan auto's die 100kW en meer kunnen nemen van een CCS2-lader, en daar hoort de Leaf niet bij.

5 minutes ago, wooter said:

Ik zou me momenteel echt niet aan een Leaf wagen... Net omwille van het gebrek aan temperatuurmanagement. Dan echt liever de Hyundai Ioniq.

een ioniq heeft 28 kwh batterij, daar kom ik echt niet mee toe. 

aangepast door stijn82
Geplaatst:

Een Kona dan maar :). Vooral die CCS2-aansluiting is al heel wat meer future-proof in Europa dan de CHAdeMO.

Geplaatst:

ik heb geen haast, ga niet in een SUV kruipen om toch maar elektrisch te kunnen rijden. 

Geplaatst:

Elk negatief bericht wordt gebruikt tegen Tesla. Als dit met een ander merk gebeurt, dan komt daar niks van in de pers. Tja, hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

Geplaatst:
6 uren geleden, wooter zei:

Ik vind die reeks foto’s toch heel erg vreemd... zo een auto wordt door robotten gespoten, en elke auto krijgt dus dezelfde verf gespoten. Hoe kan er dan op dit ene model zoveel variatie in zitten zodat er druipers in zitten?

Een gat in de tent geslagen of gedeeltelijk weggewaaid mss.

Geplaatst:
9 minuten geleden, BMWMB zei:

Elk negatief bericht wordt gebruikt tegen Tesla. Als dit met een ander merk gebeurt, dan komt daar niks van in de pers. Tja, hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.

Tuurlijk. En er wordt dan ook aardig gefantaseerd over complottheorieën, 't zullen de 'shorters' zijn... In de praktijk zijn het gewoon een paar misnoegde eigenaars die rechtstreeks naar Elon twitteren en zo komt dat vrij gemakkelijk onder de aandacht. Maar dat is dus ook verschillend, moest de bumper van mijne BMW vallen, ik zou niet weten naar wie ik moet twitteren. ? 

@Quandt_H_10 ? "Jetzt ist diese verdammte Stoßstange meiner Bullen mit Rädern gefallen!" ? 

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid