Ga naar inhoud

BMW G05 X5

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Zojuist, ICM zei:

Uiteraard het gewicht. Maar wat krijg je in de plaats? Fiscaliteit en een groene pluim om op je hoed te steken.

De luxe om nog te kunnen tanken ipv verplicht te moeten stoppen voor een pauze.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
29 minuten geleden, ICM zei:

Uiteraard het gewicht. Maar wat krijg je in de plaats? Fiscaliteit en een groene pluim om op je hoed te steken.

De flexibiliteit inderdaad. 

Ik spreek geheel voor mezelf, maar ik verveel me gewoon in een EV. Het feit dat ik ga kunnen kiezen of ik EV, of hybride of naft rijdt vind ik wel leuk.
Plus het feit dat we straks nog een extra EV op de oprit staan hebben, doet me naar deze tussen oplossing neigen.

Geplaatst:
3 uren geleden, Polygoon zei:

:lolz: 

Zot eigenlijk hoe niet alleen technologie maar ook referentiekader verandert (niet op jou persoonlijk), ooit waren dat tijden van echte sportwagens zoals een Corvette C5, Maseratie 3200 GT, Boxster S of "powerhouses" zoals een Impreza WRC, E92 M3 of een RS6 C5.
Nu is dat een tijd voor een enorm bakbeest waar ze waarschijnlijk de straatstenen mee gaan kunnen leggen wegens fiscaal interessant.

Eigenlijk wel. Het is gewoon dat we een kleine 500pk associeren met snellere tijden dan iets wat een E46 M3 met 150pk minder al wist te doen in 2002, ofzoiets  

Geplaatst:
37 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik heb er net eens eentje geconfigureerd naar mijn zin, vergelijkbaar qua uitrusting met de Rangerover Sport P440e die we in bestelling hebben, en dan kom ik op een €20.000 lagere prijs voor de BMW. Toch een serieus verschil.

IK vind dat inderdaad een gek verschil. De RRS heeft wel een grotere batterij en fast chargen. Want hem nog meer echte hybride maakt.

Geplaatst:
1 uur terug, dragonfly zei:

Dat ook al.

Geplaatst:
1 uur terug, ICM zei:

490 hp, 700 Nm , 4,8 seconden

4,8 seconden is traag voor die cijfers. Dat gecumuleerd vermogen is marketing BS, lijkt het.

Gohja, een GLC400e (gewicht bijna 2.4t) met 381 pk / 650 Nm doet 5.6s - ter vergelijking

Als je kijkt naar de Cayenne Turbo van de generatie ervoor; 500 pk en 700 Nm = 4.8s 0-100 én een pak minder gewicht

het geadverteerde 'systeemvermogen' moet ook gecertificeerd worden voor homologatie - dacht ik - dus ze kunnen niet zomaar wat zeggen

ik vind dit wel een leuk pakket, heerlijke 6-cil en een grote e-range voor de korte ritten, en ja uiteraard het fiscale maar wij zien toch dat het merendeel van onze klanten effectief dagelijks oplaadt 

Geplaatst:
1 uur terug, dragonfly zei:

Dan koop je beter een gewone diesel of benzine variant ipv deze hybride.  Dan heb je ook geen onnodig gewicht mee, een grotere koffer voor je materiaal en kan je nog verder rijden zonder verplicht te moeten stoppen.  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 minuten geleden, tuscani zei:

Dan koop je beter een gewone diesel of benzine variant ipv deze hybride.  Dan heb je ook geen onnodig gewicht mee, een grotere koffer voor je materiaal en kan je nog verder rijden zonder verplicht te moeten stoppen.  

Al een gezien wat je kwijt bent aan een 25d?

Je gaat dat verschil met die hybride gewoon toerijden aan VAA en andere lasten op 5 jaar.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Met een EV heb je de luxe altijd met een volle tank te vertrekken  

Geplaatst:

Baanbrekend zegt ie

Geplaatst:
17 minuten geleden, Rabbit zei:

Al een gezien wat je kwijt bent aan een 25d?

Je gaat dat verschil met die hybride gewoon toerijden aan VAA en andere lasten op 5 jaar.

Als je een echte autoliefhebber bent, speelt dat geen rol, lees ik hier overal. 

Geplaatst:
30 minuten geleden, tuscani zei:

Als je een echte autoliefhebber bent, speelt dat geen rol, lees ik hier overal. 

We zitten hier dan ook op een forum waar Average Joe met een 992 rijdt  (niemand hoeft zich aangesproken te voelen )Dus gelieve het zoutvat alvast erbij te nemen.

Geplaatst:
15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja want een 25D is echt een liefhebbersblok :lolz:

ik heb nergens 25d geschreven he. ik schreef gewoon geen hybride wegens geen extra gewicht, grotere koffer en grotere tank. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, tuscani zei:

ik heb nergens 25d geschreven he. ik schreef gewoon geen hybride wegens geen extra gewicht, grotere koffer en grotere tank. 

Het is de eeuwige discussie he. Ik zie wel heil in die bak. Ik kan de helft van mijn clienteel emissieloos doen. 
Maar ik maak me geen illusie dat er veel gasten zijn die dat zuiver fiscaal kopen en dan lustig op benzine rondrijden.

Geplaatst:
2 minutes ago, JanC said:

En dat zou afgestraft moeten worden. 

Als je zo begint moet je mensen die constant hard optrekken ook afstraffen, want die stoten ook veel meer CO2 uit dan ze verondersteld worden te doen.

Geplaatst:
2 uren geleden, dragonfly zei:

Begrijpelijk. 

Geplaatst:
7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je zo begint moet je mensen die constant hard optrekken ook afstraffen, want die stoten ook veel meer CO2 uit dan ze verondersteld worden te doen.

Klopt, maar het concept van een PHEV veronderstelt nu eenmaal dat je die gaat opladen. Ga akkoord met Jan, maar je kan dat in de praktijk niet afdwingen noch controleren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, Audi S8 zei:

Klopt, maar het concept van een PHEV veronderstelt nu eenmaal dat je die gaat opladen. Ga akkoord met Jan, maar je kan dat in de praktijk niet afdwingen noch controleren.

An sich kan je dat wel door middel van geofencing. Da's vandaag al he, rijdt met je 330e de LEZA binnen en je brandstofmotor valt uit. Je kan perfect ook dwingen dat die motor sowieso niet meer aan kan springen binnen die specifieke fence. Maar da's een politiek verhaal dus nu niet haalbaar. Maar technisch wel mogelijk.

• Whut?! 2
Geplaatst:

Als je wil sturen op efficiëntie, wat toch de achterliggende doelstelling is, dan moet het anders. Maar er zijn inderdaad heel veel praktische bezwaren... 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Tommie zei:

An sich kan je dat wel door middel van geofencing. Da's vandaag al he, rijdt met je 330e de LEZA binnen en je brandstofmotor valt uit. Je kan perfect ook dwingen dat die motor sowieso niet meer aan kan springen binnen die specifieke fence. Maar da's een politiek verhaal dus nu niet haalbaar. Maar technisch wel mogelijk.

Dat is een interessant gegeven.

Eerste keer dat ik dat van die 330e en LEZO hoor. Maar dat is in de veronderstelling dat de motor enkel uit valt als de batterij voldoende opgeladen is?

Geplaatst:
7 minutes ago, Tommie said:

Nerd Smarty Pants GIF by Poehlmann Fitness

• Whut?! 1
  • Verdrietig 1
Geplaatst:
8 minutes ago, Tommie said:

An sich kan je dat wel door middel van geofencing.

Dat is bijlange niet voldoende.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid