Ga naar inhoud

BMW G05 X5

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, Rabbit zei:

Ik had ook eerst die kleur. Maar ik weet niet of die LCI (die toch een stuk bruter geworden is) er zo goed gaat mee staan.

Bruter? Ik vind LCI net wat braver (beter)

Geplaatst:

De M (allé het pakket) vind ik toch bruter. Denk dat ik hem zonder zou bestellen, en zonder shadowline. Voor mij op zijn mooist, en nog eens unieker op de baan.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst: (aangepast)
Op 16/2/2023 om 16:41, DDé zei:

Ik heb al serieus getwijfeld om de mijne te laten herspuiten. :D

Kan nergens een voorbeeldfoto vinden van hoe dat eruitziet. In NL eens eentje zien rijden, maar was te laat om dat deftig te kunnen bekijken. 

Gewoon doen man. Heb ik met mijn bicolor velgen ook gedaan, de Fuchs velgen van de Golf GTI TCR/Clubsport. Je kan niet verkeerd doen met een goeie zilver wiel, en zo heb je iets speciaal wat eigenlijk heel normaal zou moeten zijn: een zilver wiel! 400 euro well spent.

https://www.autominded.be/forums/topic/5401-2017-skoda-octavia-rs-combi/?do=findComment&comment=1751087

aangepast door 3000
Geplaatst:
Op 16/2/2023 om 12:07, gTa zei:

ik heb de indruk dat het verschil tussen uitgebreid leder en volleder bij de X5 eigenlijk duur is voor wat je extra krijgt. Dat beetje gekleurd leder op de onderzijde van het dashboard vind ik wél heel erg "nodig" (zo loopt de lijn door vanuit de deurpanelen, je ziet dat ook goed als je in de auto zit), maar dat is het zowat. (Behalve dan dat het dashboard bekleed is met nappaleder in plaats van namaakleder. Kan je ook zién, maar je voelt daar toch quasi nooit aan, dus echt extreme meerwaarde vind ik 't niet.)  Ja, dan zou ik ook twijfelen.
Bij de X7 heb je bij het volleder tenminste ook nog de volledige door cards die in leder zijn (dus onderaan, bekleding van deurvak etc, is dan in hetzelfde nappaleder als bovenop het dashboard ... voor -dacht ik- dezelfde meerprijs als op de X5 ... go figure. Nooit goed begrepen hoe dat nu in elkaar zit. Ofwel heb ik 't verkeerd voor, kan ook. :D )

Op 16/2/2023 om 12:22, gTa zei:

Tgoh, daar zit je toch enkel maar met je knie tegen, denk ik. Tenzij je al eens een emmer of plooibak in de voetenruimte van de passagier zet, misschien.

Ik vind vooral het leder op de onderkant van de deuren riskanter (maar dus niet verkrijgbaar op X5, enkel op X7). Daar zit je wél erg vaak met je schoenen tegen. Zie dat op de vorige en huidige '6 van mijn ma ... nappaleder kan daar echt niet goed tegen en 't is pijnlijk om die strepen te zien. Is hetzelfde op de met leder beklede deurdrempels in Porsches: sowieso machtig mooi (met die stikking die daar dan ook loopt, je voélt daar dan ook echt af en toe aan, 't is makkelijk bereikbaar), maar damn dat is teer als je daar wat nonchalanter in/uit stapt.

Vind jij die info online of via de verkoper?

Geplaatst:
33 minuten geleden, dragonfly zei:

Ik heb eens gespiekt in de Duitse catalogi* van beide modellen, en het enige verschil bij de volleder beschrijving is inderdaad de Türbrüstung die bij de X5 in Merino is, en bij de X7 in Walknappa. De claim van de meerprijs is moeilijker na te gaan omdat de X7 vermoedelijk in de basis al beter uitgerust is.

* Het zijn wel catalogi van 2022, want sinds 2023 is er van die PDF's geen spoor meer te vinden op bmw.de. Ze gaan toch niet stoppen met die te publiceren?

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 uren geleden, dragonfly zei:

Ik heb volleder moeten nemen omwille van die M stoelen

Geplaatst:
3 uren geleden, dragonfly zei:

Ik spreek nooit verkopers, tenzij hier op 't forum. :D 

Online, in PDF-catalogi, ... ja.

't Is wel moeilijker en moeilijker om gedetailleerde info te vinden. PDF-prijslijsten zijn moeilijker en moeilijker te pakken te krijgen (je moet soms écht zoeken op websites eer je er ene vindt). En in de Configurators vind je zo'n info zelden. Wat ik ook vaak consulteer is de persdossiers op press.bmwgroup.com, daar vind je van tijd tot tijd ook nog diepgaandere info.

Geplaatst:
3 uren geleden, Goesting zei:

Ik heb eens gespiekt in de Duitse catalogi* van beide modellen, en het enige verschil bij de volleder beschrijving is inderdaad de Türbrüstung die bij de X5 in Merino is, en bij de X7 in Walknappa. De claim van de meerprijs is moeilijker na te gaan omdat de X7 vermoedelijk in de basis al beter uitgerust is.

* Het zijn wel catalogi van 2022, want sinds 2023 is er van die PDF's geen spoor meer te vinden op bmw.de. Ze gaan toch niet stoppen met die te publiceren?

Neen, dat klopt niet, er is nog een verschil zoals ik al zei: bij de X7 is de volledige deurkaart ook in nappaleder.

Dus de bovenkant (de Brüstung), die samengaat met de bovenkant van het dashboard, is bij volleder inderdaad leder (nappa, merino, welke soort dan ook). De deurinzetten (en armsteunen) zijn in gekleurd leder, samen met de zetels. Ook de bovenkant van de middenconsole (armsteun en de smalle stukken langszij het pookgedeelte) zijn in leder in bekledingskleur. En bij het volleder komt bij beide modellen ook de "onderkant" van het dashboard (dus handschoenkastje, het gedeelte onder/rond de HVAC-bediening, en onder/rond de stuurkolom) ook in leder (zoals de zetels), net zoals de onderste strook bekleding van de middenconsole. En dat is - voor zover ik weet - allemaal identiek bij X5 en X7.

Maar bij de X7 kwam (komt?) de rest van de deur ook in zwart nappaleder, zoals de bovenkant van de deuren en het dasboard, inclusief stikking (maar wel zwarte stikking, geen contraststikking). Da's dus vooral de bekleding van het onderste deel, rond de deurvakken o.a. Dat heeft de X5 niet, ook niet met volleder, afaik.

Op deze foto zie je 't een beetje, onderaan de achterdeur:

f1d022c3-4472-476f-90bb-e17b1b86ccec?rule=mo-1600.jpg

(deze interieurkleur is dus vanaf de LCI niet meer verkrijgbaar als volleder, enkel als uitgebreid leder)

Op volgende foto (andere auto met de bicolor Individual Composition) zie je goed wat het volleder op de X7 en de X5 méér heeft:

eee67a15-18de-4d0e-a097-9a495a807bd9?rule=mo-1600.jpg

De dashboardbekleding zie je duidelijk van leder met stikking (en contrastnaden) voorzien. En de middenconsole heeft 2 lagen: de bovenste laag (die doorloopt in de armsteun) is al in leder bij het 'uitgebreid leder', maar de laag daaronder, is enkel in leder indien je de volleder versie neemt.

Dashboard-onderkant en middenconsole-onderkant zijn dus enkel in leder bij het volleder (X5 en X7), anders zijn ze in gekleurd plastic (bij ivoorwit en het pre-LCI beige Dakota-interieur) of zwart plastic (óók bij tartufo en koffie etc.), dus ook niet in sensatec (lederlook met stikking).

Tenzij, om het helemaal moeilijk te maken, als je bij het uitgebreid leder tóch de bijkomende optie "dashboard in nappaleder" neemt (dat kon alvast bij de pre-LCI, geen idee bij de LCI), dan worden de dashboard- en deurbovenkanten dus leder, ipv sensatec (lederlook met stikking) en dan dénk ik dat dat onderste deel van de middenconsole ook in zwart nappaleder komt (samen met Brüstungen, dus), maar dus niet in gekleurd leder, wel zwart.

Tot daar is alles tussen X5 en X7 gelijk. Maar dus de bekleding van de deurkaarten in zwart nappaleder met (zwarte) stikking is er enkel voor de X7, icm volleder. De X5 met volleder kreeg (krijgt?) die niet.

Hier ook goed zichtbaar op BMW persfoto's van een pre-LCI X7 met de Individual bicolor uitvoering:

image.thumb.png.41f29f1885e6aa0b8bce037cf137d829.png

Voor zover ik weet was die bicolor versie de énige die onderin dan ook contraststikking kreeg. In combinatie met tartufo, ivoor of koffie was het zwarte stikking.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

De M is ook gefacelift. Kan gelijk niet zeggen dat ik het beter vind. Beetje hetzelfde gevoel als bij de x3M Lci.

image.thumb.jpeg.7e77543aa6fc51770d4deb64e4b534c0.jpeg

image.thumb.jpeg.3e76535fb919ec1f0e315da4e6f824c7.jpeg

Geplaatst:

De voorkant van die X5M is om bij te huilen, veel te massief.

Geplaatst:

Is dat nu voor het eerst dat de latjes van de nieren horizontaal geplaatst worden? 

Geplaatst:

Nee toch. Die grote plastieken vlakken waarmee ze die dingen opvullen hebben toch allemaal een horizontale print?

Geplaatst:

Hier valt hyet percies wel allemaal mee:

750297040_WhatsAppImage2023-02-23at07_31_41.thumb.jpeg.669edb3f54182a9bec22a4118f55bb9f.jpeg

Geplaatst:

De voorkant van de M ligt toch in lijn met het M-packet? Ik vind ze bij beide maar niets, maar als je het ene smaakt zou het andere je toch ook moeten aanstaan.

Geplaatst:

X-line blue ridge mountain of m-performance Manhattan green.. moeilijk moeilijk!!

• 2 weken later...
Geplaatst:

BMW vraagt 14% voor de rentingformule (zonder onderhoud ed)!

• Verdrietig 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Baasje zei:

BMW vraagt 14% voor de rentingformule (zonder onderhoud ed)!

Ik vond die renting toch ook duur bij BMW. 

Welke configuratie is t geworden ?

Geplaatst:

Alle twijfels omtrent LCI zijn bij deze voor mij weggenomen 

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Die 50e is bruut!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid