Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Joske zei:

image.thumb.png.77600f2d9c7a979705ac4704176b2793.png

Zou nie weten wat meer nodig zou zijn.

 

Nie dat ik in de markt ben voor een X5, maar zo zou t al goed genoeg zijn voor mij.

Een M-pack laat 99,9% van de X5 kopers weten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/7/2023 om 12:18, dragonfly zei:

Nog wat foto's van een stockwagen die er stond. 50e oogt toch beter dan de 45e :inlove:

x5-blue-v1-005.jpg

 

 

 

 

 

 

 

wat een vort lelijke wielen 🤢

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Maxime S zei:

 

wat een vort lelijke wielen 🤢

Als het nu nog eens degelijke foto’s waren

image.jpeg.ecf9843b902376c963d088b9b3bffda0.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig hoe men hier plots allemaal een X5 zonder M pack zou gaan bestellen 😁

80% vd 3/4 reeksen heeft toch ook een M pack?!. En als dat niet zo is, dan is de kans groot dat het niet in het leasebudget paste. Ik geloof gerust dat jullie die auto’ ook allemaal zonder M pack zouden kopen… 

Wat is er trouwens gebeurd met de leuze “Alles komt goed met een M pack” als er een nieuwe BMW uitkwam? Het lijkt me als iets te common wordt bij het plebs men hier hard hun best doet om het weet net niet te doen. 

Ik heb een hoog “twee maten twee gewichten” gevoel hierbij 🙃

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook vol overtuigd om een xline te nemen ipv de zoveelste M uitvoering.

Maar irl trekt de gewone en xline eigenlijk op niks en is de M uitvoering gewoon vele mooier en past het beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Phil zei:

Wat een stijl- en inspiratieloze kutspec toch.

Moet wel gezegd dat het aangenamer combineert dan een donkere met alles zwart wegens sportief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Phil zei:

Wat een stijl- en inspiratieloze kutspec toch.

Ik zag hier onlangs een i4 rijden in die kleur met redelijk wat chroom op, dat is nog een pak lelijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Rabbit zei:

Grappig hoe men hier plots allemaal een X5 zonder M pack zou gaan bestellen 😁

80% vd 3/4 reeksen heeft toch ook een M pack?!. En als dat niet zo is, dan is de kans groot dat het niet in het leasebudget paste. Ik geloof gerust dat jullie die auto’ ook allemaal zonder M pack zouden kopen… 

Wat is er trouwens gebeurd met de leuze “Alles komt goed met een M pack” als er een nieuwe BMW uitkwam? Het lijkt me als iets te common wordt bij het plebs men hier hard hun best doet om het weet net niet te doen. 

Ik heb een hoog “twee maten twee gewichten” gevoel hierbij 🙃

Autofora doen dat al sinds dieren nog konden spreken

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Timo zei:

Hoe dan?

Het is ook niet zo hard min meug, zelfs een beetje een modekleur, maar goes elk zijn meug.

@Phil uit curieusiteit, hoe zou hij de jouwe speccen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Rabbit zei:

Het is ook niet zo hard min meug, zelfs een beetje een modekleur, maar goes elk zijn meug.

@Phil uit curieusiteit, hoe zou hij de jouwe speccen ?

Tot zover de autocorrect 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet gelukkig wel -vind ik- dat zowel het merk (op officiële beelden) als de klant terug iets meer aandacht besteden aan alu accenten etc. 

Wat niet wil zeggen dat elke kleur daarmee staat, uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Rabbit said:

Het is ook niet zo hard min meug, zelfs een beetje een modekleur, maar goes elk zijn meug.

@Phil uit curieusiteit, hoe zou hij de jouwe speccen ?

Carbonschwarz (dus M Sport) met alu accenten en een contrasterend interieur, zoiets waarschijnlijk. En zeker geen rode remklauwen. Tijdloos en stijlvol. Manhattan vind ik ook zeer mooi, maar is een pak minder tijdloos. Of Skyscraper, ook altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/7/2023 om 20:50, Timo zei:

50e

20402DF0-6A38-4ED2-A1B6-F6D1CD66664E.thumb.jpeg.f01dd6c00aa466bc78cc145b85e661db.jpeg

Dat Brooklynn Grey vind ik elke keer afhankelijk van de lichtinval yay or nay 🧐

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Rabbit zei:

Grappig hoe men hier plots allemaal een X5 zonder M pack zou gaan bestellen 😁

80% vd 3/4 reeksen heeft toch ook een M pack?!. En als dat niet zo is, dan is de kans groot dat het niet in het leasebudget paste. Ik geloof gerust dat jullie die auto’ ook allemaal zonder M pack zouden kopen… 

Wat is er trouwens gebeurd met de leuze “Alles komt goed met een M pack” als er een nieuwe BMW uitkwam? Het lijkt me als iets te common wordt bij het plebs men hier hard hun best doet om het weet net niet te doen. 

Ik heb een hoog “twee maten twee gewichten” gevoel hierbij 🙃

Voor mij is het eenvoudig, ik spec naar mijn smaak. Jarenlang zou dat sowieso met M-pack geweest zijn, ondertussen al een hele tijd niet meer. En dat is omdat er voor mij een grens gepasseerd is waar het te potsierlijk geworden is IMO. Van subtiele sportiviteit naar in-your-face. En dat zie bij veel merken, zo boeit een RS3 sedan mij ook niet meer terwijl de allereerste vond ik zo mooi. Te veel tierlantijntjes.

Dus ja, een X5 zou ik sowieso zonder M-pack bestellen. Maar een ander doet wat ie wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/7/2023 om 10:55, -Fred- zei:

Volledig mee akkoord, alleen beperk je daarmee veel opties. M remmen, sportzetels, shadowline, donkere dakhemel... Allemaal niet mogelijk...

Die donkere dakhemel kan nog steeds, maar je moet volgens mij de alcantara versie nemen. Al de rest heb ik dan weer niet nodig dus voor mij is dat geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, kefkie zei:

Maar irl trekt de gewone en xline eigenlijk op niks en is de M uitvoering gewoon vele mooier en past het beter.

Bij een 45e, akkoord.

Bij een 50e niet. xLine is vaak eleganter daar.

En sinds de facelift is er niet meer zoiets als "de gewone". xLine is de standaarduitvoering sindsdien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap interieur! Dat met saffier- of carbonzwart, top.
En de velgen vroegen wat gewenning, maar staan 'm ook beeldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijking van een ex-45e eigenaar die nu een 50e heeft, voor wie er nog om geeft: 

Upgrade van 45e naar 50e, the good, the bad, the ugly 🙂
Heb vorige week vrijdag mijn X5 50e in ontvangst mogen nemen. Hiervoor +-22 maanden tijd met een X5 45e doorgebracht, net geen 90.000km afgelegd.
Wat betreft de 45e:
Dagelijks relatief lange afstanden mee gedaan, gemiddeld verbruik +-6,7L/100km, 's avonds en 's middags de stekker er in en verder redelijk dynamisch gereden laten we zeggen. De 45e was in alle opzichten een topwagen, had alle opties buiten de nightvision en trekhaak (ivm 22" velgen toen nog). Op zich geen grote issues gehad, buiten in het pano dak een afwatering die soms verstopt zat, maar eens je dit weet kan je het zelf verhelpen.
Waarom de upgrade naar de 50e? Omdat doordat ik toch zoveel km deed, best wel wat kosten aan benzine heb en ik voor 31/12 nog snel eentje heb besteld onder de oude fiscaliteit. De gedachte is om deze 'op te rijden', al zeg ik dat al elke keer en wissel ik toch ietsje sneller 🙂
De 50e 26/12 getekend, 14/7 geleverd.
Wat zijn de grote verschillen met mijn vorige qua spec: Harman Kardon ipv Bowers & Wilkins. Trekhaak deze keer wél genomen. Andere kleur en de individual velgen. Was vergeten het verwarmd stuurwiel aan te vinken anders had ik dit ook wel genomen, helaas pindakaas. En natuurlijk ook geen integral active steering, maar daarover later meer 🙂
We zijn een week en ondertussen 1015km verder, misschien interessant de eerste bedenkingen te noteren.
Interieur: Weinig verschil met de vorige, buiten de schakelhendel en het grote scherm en hier en daar wat cosmetische veranderingen. Zeer hoge afwerkingsgraad zoals we gewoon zijn van BMW. Wat misschien vervelend is zijn de hendeltjes in de koffer zelf om de achterzetels neer te klappen; deze zijn er namelijk niet meer. Je zal de knop op de achterzetel zelf moeten gebruiken. Het knopje voor panoramisch zicht langs de voorste of achterste camera is er ook niet meer, deze zit verstopt in het menu voor de parkeerhulp. (niet dat je deze zo vaak gebruikte)
Bedieningen via het scherm is wel even gewoon worden, ik mis de 8 instelbare knoppen, zitten nu in het menu dat je ziet als je naar beneden swipet. Het scherm is bedienbaar met handschoenen aan, dus in de winter zou het geen probleem mogen zijn. Denk dat BMW ook gewoon meer wil gaan in de richting van de voice commands.
Exterieur: heel gelukkig met mijn keuze van kleur en velg, is de velg die pas wordt aangeboden sinds de 50e (type 745) en zie je precies ook nog niet zo vaak. De lichtgevende grille enkel overdag nog maar aan gedacht om eens naar te kijken en valt dan eigenlijk niet zo fel op. Spatbordjes achteraan ga ik bij een eerste onderhoudje ook laten verwijderen, beetje overbodig vind ik zelf. Spijtig is ook het ontbreken van de comfort entry op de achterdeuren. Had er toch gewoon bij moeten zitten zoals op de 45e.
Rijgedrag, uiteindelijk het belangrijkste, BMW staat niet voor niets gelijk met freude am fahren.
Wat onmiddellijk opviel is de verandering in elektrisch rijgedrag. De elektromotor is duidelijk krachtiger, in hybrid blijft hij op de autostrade ook vlot elektrisch rijden tot 130km/u en tot 60% power blijft hij ook elektrisch rijden. Dit heeft een onmiddelijk effect op het benzineverbruik. Ik zit op een gemiddeld verbruik van 3L/100 met gelijkaardige routes als mijn 45e en misschien zelfs zo nu en dan expres in sport zitten rijden om de wagen wat te testen. De (begrensde) topsnelheid wordt door coyote bevestigd. (uiteraard op het circuit getest of zo 😉 )
Het 'motorgeluid' als je elektrisch rijdt doet soms ook denken aan een echte motor waardoor het niet meer zo echt opvalt met welke van de twee je nu eigenlijk bent aan het rijden. Op zich niet positief of negatief, valt gewoon op.
Integral active steering zit niet op mijn 50e. Op zich nog geen enkel moment gedacht, "doeme hier had ik wel in of uit kunnen rijden als ik dat wel had". Rondgereden in 2 steden en geparkeerd in 1 ondergrondse parking. Nog steeds krasvrij 🤞, binnen 2 weken 3-4000km naar Italië en terug, zullen zien of ik dan nog content ben 🙂
Daarnaast merk je toch ook een grote vooruitgang in sensoren. Het remmen op de motor in hybrid/EV is sterk geoptimaliseerd afhankelijk van het rijgedrag van de voorligger, of je een pinker aan zet, of bochtenwerk dat de GPS voorziet. Ik vermoed dat BMW ook hier een groot deel van het EV-bereik winst uit haalt.
De driving assistant professional werkt zeer goed en de AR modus in het dashboard is ook tof in combinatie met de GPS markeringen. Ook hier de indruk dat de sensoren en het systeem weer een tikje beter werken dan in de 45e. Wat logisch is gezien de camera's alleen al die ze moeten voorzien voor de AR view.
iDrive 8/8.5; op zich is het weer wat gewoon worden, is soms wat zoeken in de menu's, maar eens alles geconfigureerd is moet je daar eigenlijk weinig in zijn. Alleen mijn 8 knoppen mis ik.
Batterij: korte afstanden geeft hij 115km aan, als je net wat autostrade hebt gedaan geeft hij 100km aan. Het laden is een grote vooruitgang zoals verwacht. Weet dat als je een monofase aansluiting hebt je vermoedelijk maar 20A gaat trekken en je enkel met een driefase aansluiting ook van 32A gaat kunnen gebruik maken op voorwaarde dat je laadpaal het aankan.
Overall content, vooral omdat ik zelf veel gebruik maakte/maak van de adaptive driving die een grote stap heeft gezet en de betere batterij/elektromotor die zal betekenen dat mijn benzine verbruik minstens halveert voor de routes die ik neem.
Zal het voor iedereen even nuttig zijn om te upgraden, vermoedelijk ook niet. Elke situatie is anders.
Momenteel zowat de zaken waar ik aan denk/ wat de eerste indrukken zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid