Ga naar inhoud

Welke SUV


tuscani

Welke SUV   

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke hoogpoter

    • Tiguan 2.0TDI
      1
    • Tiguan 2.0TSI
      1
    • Volvo XC60 D5
      6
    • Volvo XC60 T5
      6
    • Jaguar F-pace 2.0D
      3
    • Skoda Kodiaq 2.0FSI
      1
    • iets anders
      2


Aanbevolen berichten

Stel puur hypothetisch, je bent aan het rondkijken naar wat ijzer op 4 wielen. Je bent ouder, je knieen zijn versleten en in een sportwagen geraak je niet in door je rug.

Dus bekijk je wat hogere instapwagens.

Naar wat zouden jullie neigen te kiezen, of misschien iets compleet anders?

Budget is natuurlijk niet oneindig. Er kan meer aan gespendeerd worden, maar het moet redelijk blijven. Als je bv (nog steeds puur hypothetisch) rondleest, zijn ze iets zinnens met hybride wagens, en om 25K meer te geven om dan nadien in de BS te zitten qua extra belastingen en zo. Dat heeft niemand graag), zo zetten we nu bv een bedrag van rond de 50K vast.

Let op dit is nog steeds hypothetisch want degene die het aan mij vraagt, heeft nog nooit in 1 van de wagens gezeten laat staan gereden.

 

Tiguan 2.0tdi 4motion R-line  241pk

$_3.JPG

 

Tiguan 2.0TSI 4motion R-line 220pk

$_3.JPG

idem als de diesel dus wit, R-line, 20inch, open dak, digitaal scherm, leder,...... enkel de motor is anders.

 

Volvo XC60 D5  235pk

kleur is puur als vb (kan dus alle kanten uit), uitrusting momentum of R-line (leder, open dak, 19inch,....)

$_3.JPG

 

Volvo XC60 T5 254pk

$_3.JPG

uitrusting gelijkaardig zoals de D4 dus, maar ook hier weer een andere motor.

 

of doen we eens zot (enkel op looks dan voor velen hier) en gaan we voor een

jaguar F-pace 2.0d awd R-sport  180pk (kleur is ook hier weer niet belangrijk, puur op voorbeeld)

wel nog eens bekijken wat daar alle uitrusting en dergelijke van is.

$_3.JPG

Skoda Kodiaq 2.0TSI 190pk

Prijs/ruimte volgens mij onklopbaar, maar heb schrik voor het interieur (plastiek?) en restwaarde. Zeker als je het interieur/afwerking van audi gewoon bent.

$_3.JPG

$_3.JPG

 

 

 

Korte herhaling,

dus Tiguan zoals op de foto's (wit, r-line, 20inch,...) maar met benzine of diesel, tegenover XC60 D5, T5 in momentum of R-line uitvoering en de F-pace 2.0D sport.

OF toch iets compleet anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom staat er geen GLC in de lijst?

De nieuwe X3, de nieuwe Q5,... zullen met kleine motor allemaal in de klasse van de F-pace vallen volgens mij... 

Snap ook niet wat de Tiguan dan in de vergelijking doet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

XC60 T5, gezien de hetse rond dieselwagens, en jij nauwelijks kilometers maalt met je Audi.

F-Pace vind ik wat saai aan het worden (nu al), de Tiguan is hondslelijk, vooral het interieur is echt mijn ding niet.

Maar zoals Rob al aanhaalt: waar zijn de GLC en X3 (Q5 vind ik evenmin een streling voor hetoog) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

GLC expres er uit gelaten, omdat er "iemand in de buurt", ook eentje gekocht heeft.

de Q5 gaan bekijken en deed me niets. Er was geen vonk.

De X3 heb ik nog niet gezien.

Wat is er verkeerd aan de tiguan? ik vermoed dat die qua grootte gelijk speelt met de XC60, X3 en Q5?

 

 

bedenk net dat er nog eentje vergeten is, om iedereen op zijn paard te krijgen.

Skoda Kodiaq 2.0TSI 180pk

$_3.JPG

weet niet welke optie het is, maar je kan die blijkbaar ook met sportzetels bestellen?  :D

$_3.JPG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Gixxer:

Heb zowel met de Vw's als met de t5 gereden en ze bevielen mij allemaal.
Er zit wel nog een prijsverschil op. :D

idd al zullen de T5's wel nog zakken. nu zitten ze aan 56K ongeveer, maar ze hebben ook nog geen km's. ik vermoed met wat km's op dat ze op de hoogte komen van de Tiguan. (welke je tussen de 40 en 50 in overvloed hebt.

 

wat waren je bevindingen van de benzinemotoren in combinatie met het suv zijn? reden die wat plezant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ook met het Suv probleem. Eigenlijk niets dat me een "dit is" het gevoel geeft. Ja de Stelvio mogelijk maar die is te klein voor mijn gebruik. X3/GLC/Stelvio/Macan vind ik achteraan allemaal heel benepen. Ik stel me bij zulke wagens dan de vraag of je niet beter een break koopt. Dat is dus echt klein achterin (met mijn 1.83 en lang bovenlijf kan ik daar niet eens rechtop in zitten). 

In het maatje groter is het moeilijk. Range zegt me absoluut niks, ML gaat binnen jaar vernieuwen, X5 zal ook zoiets zijn en de nieuwe Cayenne is pokke duur voor een basis versie met iets meer dan 300pk.

Geen wow gevoel in deze klasse van auto's......... idem bij grotere breaks 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Zit ook met het Suv probleem. Eigenlijk niets dat me een "dit is" het gevoel geeft. Ja de Stelvio mogelijk maar die is te klein voor mijn gebruik. X3/GLC/Stelvio/Macan vind ik achteraan allemaal heel benepen. Ik stel me bij zulke wagens dan de vraag of je niet beter een break koopt. Dat is dus echt klein achterin (met mijn 1.83 en lang bovenlijf kan ik daar niet eens rechtop in zitten). 

In het maatje groter is het moeilijk. Range zegt me absoluut niks, ML gaat binnen jaar vernieuwen, X5 zal ook zoiets zijn en de nieuwe Cayenne is pokke duur voor een basis versie met iets meer dan 300pk.

Geen wow gevoel in deze klasse van auto's......... idem bij grotere breaks 

altijd al breaks gereden en we willen eens iets anders. kinderen zijn 8 en 10j dus qua grootte valt deze klasse zeker nog goed mee. 

als ik groter kijk, valt mijn oog vooral op de XC90, maar daar wil ik eerst weten wat ze gaan doen met de hybride's. en de kodiaq. snoet en opzij gezien zeker geen lelijke wagen, maar heb enkel "schrik" van de herverkoopwaarde en het interieur (als je audi gewoon bent)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei tuscani:

GLC expres er uit gelaten, omdat er "iemand in de buurt", ook eentje gekocht heeft.

WTF? Wat voor een reden is dat nu?

Ik dacht dat je voor je pa aan 't shoppen was. Maar 't is dus effectief voor jullie, ter vervanging van de A4 Allroad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de GLC nemen, mocht ik jou zijn (de gewone, niet de coupé). Ik heb zelf nog niet met de GLC 350e gereden (PIH) maar zou die naar voor schuiven als beste optie voor jou (zie verder). Indien toch eerst een gewoon model (zonder elentriek), dan bij Benz de 250d (204pk 2-liter) of héél misschien de GLC 300 (met 245pk benzine 4-pitter). Die laatste zou ik eerst zelf moeten rijden om te weten of dat echt 'mijn' ding is, beetje angst van. 

 

De XC60 vind ik knap, zou (qua model) m'n keuze zijn als de GLC (de gewone, niet de coupé) niet mag/kan.

Alhoewel: de nieuwe X3 vind ik zalig, volgende week vrijdag zie 'k 'm live, dat zegt nog zo veel meer.

Ik zou in jouw geval (kar staat op de zaak en jij betaalt VAA, neem ik aan) meteen door de zure appel bijten en voor de T8 gaan (bestaat ook in XC60), dan ga je meteen ook een auto hebben die qua power echt niet te kort komt. Fiscaliteit is een hele hap beter en ook privé dok je een pak minder. Je wéét dat dat is wat je wil (je spreekt er al meer dan een jaar over) en voor de zaak maakt het verschil in aankoopprijs niet zo heel veel uit (gezien je het excedent bovenop de verkoopprijs van je Audi financiert op 5 jaar, dacht ik?). Gewoon doen, anders ga je binnen 2 jaar jezelf vervloeken dat je 't niet gedaan hebt en (te) snel iets nieuws willen (en dan zal dat zo'n PIH zijn). Of, in het geval van de Benz, de GLC 350e nemen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

de hybrides zijn zeker niet afgeschreven, en qua berekening is het idd vreemd (allez dat vind ik toch) dat je met een wagen die pakweg 20K duurder is, later goedkoper uitkomt. maar dat is zonder de staat hun "geheime" plannetjes natuurlijk. wat gaan ze beslissen binnenkort qua taksen en dergelijke? want anders zou het wel eens duurder kunnen uitkomen.

of zou die ballon enkel opgaan voor de "zwaardere" modellen genre XC90, cayenne en consoorten en blijven de middenklassers buiten schot. allemaal nog koffiedik kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Retro-actief gaan ze niet werken. Misschien gaan ze de regeling aanpassen, ja, maar zeker is dat nog niet + ik denk niet dat dat erg snel zo zal zijn. Het aantal van die "nephybrides" is al bij al vrij klein, daarmee gaan ze de begroting niet recht trekken en men stoot er wel een categorie mensen mee tegen hun been die ze vermoedelijk electoraal zéér nodig gaan hebben. Dus ik gok erop dat hoogstens die 120% verdwijnt en dat 100% wordt, maar dat is een erg klein verschil. Zelfs al valt de fiscaliteit terug naar die voor dezelfde auto zonder elentriek erin, dan zit je op hetzelfde niveau als voor een XC60 T5 of T6. Oké, in aanschaf is de T8 nog een dikke schel duurder maar daar krijg je ook het plezier voor terug van (een pak) meer vermogen/koppel te hebben.

Mocht ik in jouw plaats zijn, ik zou pertinenter mijn goesting doen in plaats van zo te twijfelen en alles uit te stellen. GLC 350e als je dat model 't liefst wil (wat ik dus zo begrijp), indien Volvo dan een XC60 T8. En niet omkijken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei tuscani:

GLC expres er uit gelaten, omdat er "iemand in de buurt", ook eentje gekocht heeft.

de Q5 gaan bekijken en deed me niets. Er was geen vonk.

De X3 heb ik nog niet gezien.

Wat is er verkeerd aan de tiguan? ik vermoed dat die qua grootte gelijk speelt met de XC60, X3 en Q5?

:lolz:

Post 1: puur hypothetisch, ouder worden, versleten,... de persoon die het mij vraagt nog nooit gereden met iets van de lijst...

Post 2: komt duidelijk naar voor dat het voor de allroad te vervangen is :D

En wat is dat nu voor reden van die GLC, er zal wel een tiguan, xc60, skoda, X3, Q5,... ook in de buurt rijden hoor :fp:

Wat je wel kan doen is in één van de karretjes wat speciaals pakken, ik zag maar wat een GLC43 of zo'n SQ5 of een X3M of ...

25 minuten geleden zei gTa:

Ik zou de GLC nemen, mocht ik jou zijn (de gewone, niet de coupé). Ik heb zelf nog niet met de GLC 350e gereden (PIH) maar zou die naar voor schuiven als beste optie voor jou (zie verder). Indien toch eerst een gewoon model (zonder elentriek), dan bij Benz de 250d (204pk 2-liter) of héél misschien de GLC 300 (met 245pk benzine 4-pitter). Die laatste zou ik eerst zelf moeten rijden om te weten of dat echt 'mijn' ding is, beetje angst van. 

 

De XC60 vind ik knap, zou (qua model) m'n keuze zijn als de GLC (de gewone, niet de coupé) niet mag/kan.

Alhoewel: de nieuwe X3 vind ik zalig, volgende week vrijdag zie 'k 'm live, dat zegt nog zo veel meer.

Ik zou in jouw geval (kar staat op de zaak en jij betaalt VAA, neem ik aan) meteen door de zure appel bijten en voor de T8 gaan (bestaat ook in XC60), dan ga je meteen ook een auto hebben die qua power echt niet te kort komt. Fiscaliteit is een hele hap beter en ook privé dok je een pak minder. Je wéét dat dat is wat je wil (je spreekt er al meer dan een jaar over) en voor de zaak maakt het verschil in aankoopprijs niet zo heel veel uit (gezien je het excedent bovenop de verkoopprijs van je Audi financiert op 5 jaar, dacht ik?). Gewoon doen, anders ga je binnen 2 jaar jezelf vervloeken dat je 't niet gedaan hebt en (te) snel iets nieuws willen (en dan zal dat zo'n PIH zijn). Of, in het geval van de Benz, de GLC 350e nemen.

GLC350e vind ik niet aangenaam rijden, maar dat ligt misschien aan referentiekader en verwachtingen. Geef mij dan maar de gewone diesel of benzine.

De XC60 T8 is ook even in mijn vizier gekomen wegens fiscaliteit... Maar 80K aanschaf was er toch wat over ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heerschap in kwestie wil geen tax betalen op een 3-liter noch vindt hij de meerwaarde van een zescilinder betekenisvol. Niet over discussiëren, Naish. :D 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Naish:

:lolz:

Post 1: puur hypothetisch, ouder worden, versleten,... de persoon die het mij vraagt nog nooit gereden met iets van de lijst...

Post 2: komt duidelijk naar voor dat het voor de allroad te vervangen is :D

En wat is dat nu voor reden van die GLC, er zal wel een tiguan, xc60, skoda, X3, Q5,... ook in de buurt rijden hoor :fp:

Wat je wel kan doen is in één van de karretjes wat speciaals pakken, ik zag maar wat een GLC43 of zo'n SQ5 of een X3M of ...

GLC350e vind ik niet aangenaam rijden, maar dat ligt misschien aan referentiekader en verwachtingen. Geef mij dan maar de gewone diesel of benzine.

De XC60 T8 is ook even in mijn vizier gekomen wegens fiscaliteit... Maar 80K aanschaf was er toch wat over ;)

dat hypothetisch was dan ook ludiek bedoeld. je moet ook ergens een reden "zoeken" om naar een suv te gaan, en dat van de knie is niet gelogen, net zoals van de rug. :D

ik heb idd ook met geen enkele wagen uit het rijtje gereden of er in plaatsgenomen.

reden van de glc heb ik al uitgelegd aan gTa. hij is zeker niet uitgesloten maar komt niet op de eerste plaats mocht ik iets anders vinden. (maar het is niet omdat bv mijn buur met eentje bolt. want er bollen hier idd wel wat tiguans, Q5  en consoorten rond. )

wil je daarmee zeggen/schrijven dat je 43 goedkoper is dan een T8?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat in aankoop de GLC43 niet veel scheelde met de T8 van volvo... Niet meer naar gekeken in detail gezien de XC60 geschrapt was door miss.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Naish said:

Ik denk dat in aankoop de GLC43 niet veel scheelde met de T8 van volvo... Niet meer naar gekeken in detail gezien de XC60 geschrapt was door miss.

Qua prijs verschillen deze wel een serieus stuk met de Tiguan 2.0TDi die ik hierboven zie staan. Overweegt brillemans deze ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid