Ga naar inhoud

Welke SUV


tuscani

Welke SUV   

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke hoogpoter

    • Tiguan 2.0TDI
      1
    • Tiguan 2.0TSI
      1
    • Volvo XC60 D5
      6
    • Volvo XC60 T5
      6
    • Jaguar F-pace 2.0D
      3
    • Skoda Kodiaq 2.0FSI
      1
    • iets anders
      2


Aanbevolen berichten

Als ik het budget van 50K bekijk, dan zou ik toch een stuk meer waar voor mijn geld willen dan een Tiguan.

 

Eerst keus die opkomt (fiscaal redelijk, dus Mitsubishi Pajero 3.2 en zo uitgesloten) is de Hyundai Santa Fe 2.2 Crdi 200pk.

 

 

santa fe.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een tiguan zo slecht? of is het puur omdat het vw is?

ikzelf heb er nog niet ingezeten of gereden, maar ben een schifting aan het maken looks/motor/kost.

dan ziet zo'n tiguan er "toch in mijn ogen" niet slecht uit met het R-line pack? 20inch velgen, pano dak, dsg7, leder, camera,..... is allemaal inbegrepen.

en volgens mij zit die qua grootte toch bij de Q5, XC60? of miszie ik er mij zo aan.

pas op, het kan idd zijn dat ik compleet van mening verander eens ik er in gezeten heb, maar op straat of op foto, krijgt hij voordeel van de twijfel.

 

wacht trouwens nog op een review van @Gixxer zijn testrit. jij hebt ze blijkbaar gereden in die motorvariant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er echt eens mee gaan rijden, met al die modellen. Er zit wel redelijk verschil op comfort en aanvoelen tussen deze modellen.

Ik heb al meegereden met alles behalve die Skodiaq en zelfs dan voel je al verschil (nog niet met de nieuwe XC60, maar wel al met de oude uiteraard want ik had er zelf eentje, moet ik corrigeren). Je bent kandidaat-koper, dus je hebt alle recht om een testrit te vragen ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zullen niet zo strak als pakweg een Macan rijden maar voor mij volstaat het als het om rij plezier gaat.

De Volvo is wel nog groter en danst iets meer in de bochten, niet zo erg als de vroegere V70 CC maar is wel comfortabeler.

Ik rij er zonder rug pijn mee naar het zuiden van Frankrijk en ben niet moe als ik toe kom.

Bij een inhaal actie heb je meer dan voldoende power en ter plaatse kan ik mij nog wat uitleven.

Meer moet dat voor mij niet zijn.

Het is geen M3 en geen Mercedes op lucht veren maar dat boeit mij niet ook.

In mijn prijsklasse vind ik beide interessant.

De Tiguan is wel stevig geprijsd.

Het showroom model van de goed uitgeruste Macan die mijn vrouw in het voorjaar wou was goedkoper.

 

De 8 jarigen vinden het trouwens veel leuker om wat hoger te zitten en zien veel meer.

En uw kinderen kan je niks weigeren hé. [emoji3]

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Bompa:

Je moet er echt eens mee gaan rijden, met al die modellen. Er zit wel redelijk verschil op comfort en aanvoelen tussen deze modellen.

. Je bent kandidaat-koper, dus je hebt alle recht om een testrit te vragen ;)

 

tuurlijk, maar ben momenteel nog aan het bekijken op looks en gebodene.  eens die eliminatie gedaan is, ga ik wat garages bezoeken. en verder schrappen. Want als de buitenkant me al niet aanstaat mag hij nog zo goed rijden, ik ga mijn tijd -en dat van de garage- dan niet verdoen. Zoals de santa bv., model zegt me niets qua looks dus ga ik er ook niet mee gaan rijden. Al wil ik best toegeven als hyundaibezitter geweest zijnde, dat dat merk prijs/gebodene zeker niet slecht is.

maar ik moet er elke dag op kijken, en nu met de allroad heb ik nog steeds dat gevoel van "toch een mooie wagen" als ik mijn deur opendoe en de garage in wandel.

of als ik de poort opendoe langs buiten en de 2 snoeten naast elkaar zie staan. :inlove:  59b3b46013c41_2015-05-2720_52_06.jpg.5aa9178a9de1d5de14a77d243e07230f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interieur is ook belangrijk want daar moet je nog meer op kijken. :D
Naar de Hyundai zijn we ook gaan kijken maar die kwam toch een pak duurder uit dan de VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga echt tested. Weet niet wat het probleem aan de rug is, maar je zal snel het verschil in stoelen en mogelijke zithouding merken tussen de verschillende modellen. En de GLC verschilt daarin niet van de C, en dat is toch een andere wereld dan de XC60. Try them well.
Zit zelf tussen Touareg en XC90 op dit moment (Particulier met 30k km / jaar, dus diesel tweedehands). Heb nu A6 C6, C w205 en Saab 9-3. Steeds sportzetels met lendensteun. 9-3 wins heads down. Heb ook SQ5 getest maar was niet overtuigd van de zitpositie en wil meer bodemvrijheid voor onverhard.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet echt een probleem aan de rug hoor, enkel af en toe "het verschot", was maar een reden vooraleer iedereen hier een 4gc of break begint aan te raden. want een suv blijft gewoon een duurdere break.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei tuscani:

tuurlijk, maar ben momenteel nog aan het bekijken op looks en gebodene.  eens die eliminatie gedaan is, ga ik wat garages bezoeken. en verder schrappen. Want als de buitenkant me al niet aanstaat mag hij nog zo goed rijden, ik ga mijn tijd -en dat van de garage- dan niet verdoen. Zoals de santa bv., model zegt me niets qua looks dus ga ik er ook niet mee gaan rijden. Al wil ik best toegeven als hyundaibezitter geweest zijnde, dat dat merk prijs/gebodene zeker niet slecht is.

maar ik moet er elke dag op kijken, en nu met de allroad heb ik nog steeds dat gevoel van "toch een mooie wagen" als ik mijn deur opendoe en de garage in wandel.

of als ik de poort opendoe langs buiten en de 2 snoeten naast elkaar zie staan. :inlove:  59b3b46013c41_2015-05-2720_52_06.jpg.5aa9178a9de1d5de14a77d243e07230f.jpg

 

Lijkt me toch meer een garage voor 1 auto :D .

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg er 2 in, dus zet ik er 2 in. :!: Andere mensen zetten hun garage vol met wasmachines en andere brol, zodat er geen auto meer binnen kan.  ik stamp ze liever met iets anders vol.

voor de abarth (ipv het konijn)  kan trouwens nog een motor staan.

en het volk dat op bezoek komt weet ondertussen dat ze niet te dik mogen zijn, en moeten opletten met ritsen en andere krasmakers. :D (allemaal kwestie van opvoeding)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei tuscani:

 

en het volk dat op bezoek komt weet ondertussen dat ze niet te dik mogen zijn, en moeten opletten met ritsen en andere krasmakers. :D (allemaal kwestie van opvoeding)

Een voordeur zou ook handig zijn

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Carlito:

Een voordeur zou ook handig zijn

die zie je toch? :D

oorspronkelijk was de bedoeling een soort van carport/inham te creeren. want je ziet de voordeur (pivoterende deur met 6puntsvergrendeling) achteraan, en de binnenkant is volledig in crepie.

maar al snel beslist om een poort te hangen, want iedereen smeet er zijn vuil in, en er kwam serieus wat koude binnen net zoals lawaai. daarmee is de voordeur eigenlijk de poort geworden.

en  ik krijg onmogelijk 2 wagens achter elkaar, dus zet ik ze geschranst. wat geen probleem is, want zo is er tussen plaats om te passeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/8/2017 at 2:42 PM, gTa said:

Retro-actief gaan ze niet werken. Misschien gaan ze de regeling aanpassen, ja, maar zeker is dat nog niet + ik denk niet dat dat erg snel zo zal zijn. Het aantal van die "nephybrides" is al bij al vrij klein, daarmee gaan ze de begroting niet recht trekken en men stoot er wel een categorie mensen mee tegen hun been die ze vermoedelijk electoraal zéér nodig gaan hebben. Dus ik gok erop dat hoogstens die 120% verdwijnt en dat 100% wordt, maar dat is een erg klein verschil. Zelfs al valt de fiscaliteit terug naar die voor dezelfde auto zonder elentriek erin, dan zit je op hetzelfde niveau als voor een XC60 T5 of T6. Oké, in aanschaf is de T8 nog een dikke schel duurder maar daar krijg je ook het plezier voor terug van (een pak) meer vermogen/koppel te hebben.

Mocht ik in jouw plaats zijn, ik zou pertinenter mijn goesting doen in plaats van zo te twijfelen en alles uit te stellen. GLC 350e als je dat model 't liefst wil (wat ik dus zo begrijp), indien Volvo dan een XC60 T8. En niet omkijken.

Die 100% is al beslist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt iedereen telkens aangemaand om groter, zwaarder en sneller te kopen. [emoji3]
'Elders' is een Suv een nutteloos voertuig.
Rijdt iedereen in een groter voertuig dan hij nodig heeft en zit het vol met eco ridders. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Subaru555:

En hoe kruip je uit je 500? :lol: 

595 mijnheer :D

en ik ben lenig, 't is vooral leuk om te zien wanneer de vrouw des huizes er mee gaat vertrekken en een rokje aanheeft. :inlove:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ugeken:

Waarom zet je die Abarth niet vooruit in de garage? Lijkt me iets handiger in/uitkruipen...

Because  vrouwen en achterwaards vorderen uit een garage?

aangepast door krikke
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/8/2017 at 2:49 PM, Naish said:

:lolz:

Post 1: puur hypothetisch, ouder worden, versleten,... de persoon die het mij vraagt nog nooit gereden met iets van de lijst...

Post 2: komt duidelijk naar voor dat het voor de allroad te vervangen is :D

En wat is dat nu voor reden van die GLC, er zal wel een tiguan, xc60, skoda, X3, Q5,... ook in de buurt rijden hoor :fp:

 

:lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/9/2017 at 11:06 AM, tuscani said:

Is een tiguan zo slecht? of is het puur omdat het vw is?

ikzelf heb er nog niet ingezeten of gereden, maar ben een schifting aan het maken looks/motor/kost.

dan ziet zo'n tiguan er "toch in mijn ogen" niet slecht uit met het R-line pack? 20inch velgen, pano dak, dsg7, leder, camera,..... is allemaal inbegrepen.

en volgens mij zit die qua grootte toch bij de Q5, XC60? of miszie ik er mij zo aan.

pas op, het kan idd zijn dat ik compleet van mening verander eens ik er in gezeten heb, maar op straat of op foto, krijgt hij voordeel van de twijfel.

 

wacht trouwens nog op een review van @Gixxer zijn testrit. jij hebt ze blijkbaar gereden in die motorvariant?

1. Tiguan rijdt als een kruiwagen. Twee keer als renter gehad en ondertussen gevraagd dergelijk kreng niet meer mee te krijgen.

 

2. Als je toch voor een populaire wagen gaat, waarom je zoektocht niet wat wijder maken dan enkel de overprijsde krellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/9/2017 at 4:09 PM, Subaru555 said:

Afbeeldingsresultaat voor subaru forester 2XT

240pk... Mogelijks wel door te pushen naar 300

En nog 10k gespaard op je 50k

Dan toch liever de Santa Fe of de Sorento.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/9/2017 at 5:06 PM, tuscani said:

en ik ben lenig, 't is vooral leuk om te zien wanneer de vrouw des huizes er mee gaat vertrekken en een rokje aanheeft. :inlove:

Zoiets gaat toch echt vervelen. Wil het over 20 jaar wel zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid