Ga naar inhoud

Mercedes GLE


flupke73

Aanbevolen berichten

Da's best veel voor een viercilinder. Want eens op snelheid en de electromotor komt niet meer tussen of de batterij is leeg, dan moet die motor toch wel moeite doen. 
Ik lees dat hier nu vaak, maar als je nu kijkt naar systemen met cylinder uitschakeling dan zie je dat eens je op snelheid bent je helemaal niet zoveel vermogen nodig hebt.

Waar jij veel ervaring hebt met wagens met veel power heb ik wel wat ervaring met wagens met weinig vermogen. De frustratie is die op snelheid brengen, eens die op snelheid zijn zijn die zelfs zuinig, dus niet overbevraagd.

Waarmee ik niet zeg dat het een comfort en luxe gevoel geeft om constant meer dan voldoende vermogen aan boord te hebben. Maar rationeel bekeken kan een vierpitter met electro boost dat evenaren.

Ik heb het hier wel over Jan modaal en niet die ene gek die bij elke wagen 30% boven het normverbruik zit.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

In de zoektocht naar een opvolger voor de Panamera kom ik tot zo ongeveer volgende whislist: 

- snel en liefst echt snel :) 

- VAA vriendelijk

- trekhaak

- ruimte

- Exclusief

 

Het laatste puntje is een minpunt want bij Mercedes is een diesel met wat M oplapwerk bijna niet meer te onderscheiden van the real stuff. 

De E klasse vind ik, persoonlijk, echt niet zo mooi, en al zeker niet met de trekhaak (AMG bumper gaat daar niet bij).

En zo komt een mens uit bij de GLE xx AMG.

Geen idee hoe dat rijdt en of dat iets voor mij zou zijn.

Mercedes kenners, enige feedback? ( @William Blake )

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tommie zei:

Wat noem jij VAA vriendelijk? :D 

 

Lichte vracht, kan perfect in mijn situatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

In de zoektocht naar een opvolger voor de Panamera kom ik tot zo ongeveer volgende whislist: 

- snel en liefst echt snel :) 

- VAA vriendelijk

- trekhaak

- ruimte

- Exclusief

 

Het laatste puntje is een minpunt want bij Mercedes is een diesel met wat M oplapwerk bijna niet meer te onderscheiden van the real stuff. 

De E klasse vind ik, persoonlijk, echt niet zo mooi, en al zeker niet met de trekhaak (AMG bumper gaat daar niet bij).

En zo komt een mens uit bij de GLE xx AMG.

Geen idee hoe dat rijdt en of dat iets voor mij zou zijn.

Mercedes kenners, enige feedback? ( @William Blake )

GLE 63S moet je eens mee rijden

comfy en snel, maar nooit echt dynamisch zoals een Cayenne bvb

waarom neem je geen G63 ? écht demax :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cayenne wordt oud maar vooral : geen ombouw naar LV.

Wachttijd G zou crazy high zijn en is qua prijs nog eens een pak meer + minder snel hè. Dat is eerder een stijlicoon. Maar goed zal ook eens horen. Een forum lid heeft de vorige G gehad en dat was nu niet direct een comfy snelle daily…..heeft die ook snel weer verkocht, vandaar ook niet mijn ding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, vince522 zei:

Ik zou twijfelen tussen een Cayenne GTS of een X5 M50i, al die uitersten zijn imo hun geld niet waard.

X5 heb ik een week mee op baan geweest (X45e) vond ik binnenin minder aangename cockpit vgl met de Mercedes. Qua rijden liggen de M en de AMG niet echt ver uit mekaar volgens wat ik lees. De X5 stuurt wat scherper maar heeft een wat vervelend wiebel gedrag. Vandaar eerste keuze de Merc. 
 

Cayenne : zoals gezegd wordt nu oud en geen ombouw naar LV. 
 

En dan nog een zeer belangrijke (met ouder worden) de service en klantbehandeling bij Mercedes hier is toch wel top ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In vergelijking met de xDrive45e zou de M50i (zeker met de standaard ophanging) een heel pak stabieler en leuker rijden. Of je er eentje gaat vinden om te testen, hier ten lande, is nog maar de vraag...

Maar als je tevreden bent van de Benz dealer én je de GLE ook een aangenamere auto vindt om in te zitten, dan zou ik eigenlijk niet veel verder kijken. Koppeke en buikgevoel in overeenstemming = ...
Als cilinderinhoud niet uitmaakt (LV) dan lijkt een 63 wel heel aantrekkelijk. Als je iets wil dat ook "heel snel" is (qua power, neem ik aan), zoals je zegt, dan zit je daarmee ook best goed.

Ik vind de GLE ook gewoon de mooiere auto van de twee, zeker achteraan (de mindere kant van de X5 imo, die mist naar mijn gevoel de nodige merkidentiteit en lijkt veel te hard op een Hyundai).
Grootste voordeel is wel dat je 'm bijlange zo veel niet ziet rijden. Met die X5'kes leggen ze de straat, zo lijkt het wel. Zou voor mij een reden zijn om 'm niet te hoeven.

Kan je de 63 ook krijgen met die huppelende ophanging, @William Blake? :D
 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een optie die ik toch ook zou bekijken, ook al is het niet je eerste (of op jouw rij-ervaringen en eisen afgaand) evidente keuze, @Jokke_vlo, is de suggestie die bovenstaand sterslijtend heerschap (Bleke Willy) al zelf deed: G 63.

't Is allerminst de meest modern rijdende "luxeterreinknaller" die je kan kopen (in vgl met GLE/X5/Cayenne), maar als ik hoor/lees wat de mensen die daarmee al reden, daarover te vertellen hebben, is dat het een auto is die alles van daily transport perfect doet (legale snelheden, comfortabel, bouwkwaliteit, kwaliteitsindruk) maar duidelijk meer dan de GLE/X5/Cayenne "rijkicks" (ik schrijf met opzet niet rijplezier) brengt als je eens op z'n staart duwt, omdat-ie minder goed is (koetswerkbewegingen onder controle houden, minder sportroad biased) en dus meer beweegt.

Tenzij 't ding je visueel niet kan bekoren, 'k ken nog mensen die er niet bij kunnen dat dat een kwart tot een derde méér kost dan een GLE en toch nog zo gewild is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Cayenne wordt oud maar vooral : geen ombouw naar LV.

Wachttijd G zou crazy high zijn en is qua prijs nog eens een pak meer + minder snel hè. Dat is eerder een stijlicoon. Maar goed zal ook eens horen. Een forum lid heeft de vorige G gehad en dat was nu niet direct een comfy snelle daily…..heeft die ook snel weer verkocht, vandaar ook niet mijn ding.

 

nieuwe G-Klasse is compleet anders qua rijden

comfy en snel, en vooral veel beleving!

lang wachten, maar super qua restwaarde

2 uren geleden, gTa zei:

Kan je de 63 ook krijgen met die huppelende ophanging, @William Blake? :D
 

nein, enkel de AMG Active Ride Control

image.png.612b20e7b7f330f0b8918b057140ef8e.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een Range Rover Sport SVR? Ook al een tijdje op de markt natuurlijk, maar ik denk dat die qua beleving toch een stuk hoger scoort dan de eerder vernoemde modellen 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonbroer heeft een Range. Nee tis niet mijn ding binnenin. G klasse geef ik een kans vooral omwille van restwaarde. Heeft wel een hoog patsergehalte. Vrees dat ik bij mijn maandelijkse trip naar Hamburg dan nog veel te maken ga krijgen met de drugspolitie :) (al 1 keer meegemaakt en dat heeft indruk na gelaten)

SVR gaat wel serieus vooruit, heb dat eens voor mij gehad met de Aston , ik ging daar niet zomaar eventjes snel over, mijn voorruit draagt nog steeds de gevolgen trouwens, als die voor jou dat kot open trekt kunt ge een gratis ontlakking krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Dimitri zei:

maar ik denk dat die qua beleving toch een stuk hoger scoort dan de eerder vernoemde modellen 😃

bwa, een klant van mij heeft enen en qua rijden en tech vind ik dat niet wauw

die 5.0 V8 SC klinkt natuurlijk wel super

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Mijn schoonbroer heeft een Range. Nee tis niet mijn ding binnenin. G klasse geef ik een kans vooral omwille van restwaarde. Heeft wel een hoog patsergehalte. Vrees dat ik bij mijn maandelijkse trip naar Hamburg dan nog veel te maken ga krijgen met de drugspolitie :) (al 1 keer meegemaakt en dat heeft indruk na gelaten)

zeer spec-afhankelijk imho

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, William Blake zei:

bwa, een klant van mij heeft enen en qua rijden en tech vind ik dat niet wauw

die 5.0 V8 SC klinkt natuurlijk wel super

Met een Range word je wel

snel goeie vrienden met je mechanieker...

(Of juist niet, @Frekkel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Vrees dat ik bij mijn maandelijkse trip naar Hamburg dan nog veel te maken ga krijgen met de drugspolitie :) (al 1 keer meegemaakt en dat heeft indruk na gelaten)

 

Ga alvast eens een uurtje snelweg gaan doen met een G alvorens over te gaan tot aankoop. Na 10 minuten was ik dat al beu. Veel te nerveus op 'hoge' snelheden. Niks leuk aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, The Swede zei:

Met een Range word je wel

snel goeie vrienden met je mechanieker...

(Of juist niet, @Frekkel)

Je wordt er wel snel vrienden mee, maar de mechanieker wordt ook snel depressief.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/10/2021 om 09:12, Frekkel zei:

Ga alvast eens een uurtje snelweg gaan doen met een G alvorens over te gaan tot aankoop. Na 10 minuten was ik dat al beu. Veel te nerveus op 'hoge' snelheden. Niks leuk aan.

Met het laatste model?

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://shop.mercedes-benz.com/nl-be/cars/pdp/AMG-GLE-63-S-4MATIC_0151309178_BE_354ae2f5

 

Voorraad wagen in Sint Pieters Leeuw, veel perfecter kan de spec list niet zijn :) en met de "kleur" op deze wagen kan ik ook leven. Misschien morgen toch eens gaan kijken (al zou het afscheid van de Panamera toch wat pijnlijk aanvoelen :)) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid