Ga naar inhoud

Mercedes GLE


flupke73

Aanbevolen berichten

Nope ben niet verliefd op de G, kan er niet aan doen. Is me ook te veel status symbool van het foute volk (imo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Nope ben niet verliefd op de G, kan er niet aan doen. Is me ook te veel status symbool van het foute volk (imo)

Wat doen al die 37 jarige blondines dan fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Nope ben niet verliefd op de G, kan er niet aan doen. Is me ook te veel status symbool van het foute volk (imo)

Zoals @William Blake zei: alles staat of valt bij de spec. Je moet geen matzwarte gaan kopen, nee :) 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

https://shop.mercedes-benz.com/nl-be/cars/pdp/AMG-GLE-63-S-4MATIC_0151309178_BE_354ae2f5

 

Voorraad wagen in Sint Pieters Leeuw, veel perfecter kan de spec list niet zijn :) en met de "kleur" op deze wagen kan ik ook leven. Misschien morgen toch eens gaan kijken (al zou het afscheid van de Panamera toch wat pijnlijk aanvoelen :)) 

Welke "kleur" bedoel je juist? 🙈
Ik vind dat grijs lijntje op de AMG velgen dikwijls wat zonde, maar dat is persoonlijke goesting natuurlijk.
Het ziet er een dikke configuratie uit. Ik heb vandaag uw naamgenoot nog gezien en die is toch heel content van zijn X5, dus misschien is het voor jou ook wel leefbaar om terug naar een dikke SUV over te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Super95 zei:

Waarom geen E63? Niet mogelijk als lichte vracht?

Dat heeft Jokke op de vorige pagina uitgelegd:
"De E klasse vind ik, persoonlijk, echt niet zo mooi, en al zeker niet met de trekhaak (AMG bumper gaat daar niet bij)."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Nope ben niet verliefd op de G, kan er niet aan doen. Is me ook te veel status symbool van het foute volk (imo)

Eerlijk gezegd?

 

Ik zie u ook niet zitten in een G.

Soms kan je dat zo hebben qua indruk en idd, bij u zie ik dat niet qua stijl.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Is me ook te veel status symbool van het foute volk (imo)

Dat is een black on black GLE 63 AMG zeker niet inderdaad 😬

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Toch een veel groter sleeper gehalte dan een G. Nu goed de mannen van GMS (AMG) zijn hier net buiten. De G heeft een wachttijd van +2 jaar. Ik ben zot, maar niet compleet zot natuurlijk. Tis niet veel beter met sommige van mijn fietsen, maar ik ben niet bereid zo lang te wachten. Eigen keuze. 

En ja de E AMG is op mijn lijf geschreven, heeft alles wat ik zoek, maar, hoe erg ook, ik heb er geen gevoel bij. Tegen de meeste autoliefhebbers in, je kan dat hebben he, een auto die je echt uiterlijk niet kan bekoren. Een Berline dan weer wel, dat vind ik zelfs ferm ! (maar kan niet in LV)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, vince522 zei:

Dat is een black on black GLE 63 AMG zeker niet inderdaad 😬

een GLE (ook al is hij black/black) is toch normaler, meer aanvaard, qua uitstraling, een G heeft een hoger ma tu vu gehalte.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze ochtend de GLE AMG 63s gaan testrijden.

Maar was ondertussen aan het ziek worden (voedselvergiftiging). Een bondig verslagje zodra ik me wat beter voel.

Alvast dit

Ik had geen goede herinneringen aan mijn vorige ML, dat reed echt crap.

Mercedes heeft dat bij deze auto wel even recht gezet. Straf ook hoe Mercedes van achterlopen in multimedia nu, naar mijn mening, de absolute top is geworden.

Verder was de testrit nogal speciaal, ge kunt zelfs in en rond Sint Pieters Leeuw en Halle dus amper een baan vinden waar je nog eens een auto kan testen. Het bochtenwerk hebben we moeten simuleren met ronde punten en slalom tussen de ONTELBARE hindernissen. 
 

Deze auto (non coupé) plaatst zich wel in een mini segment. Het is geen lage sportwagen, geen lompe suv. Geen S klasse maar ook geen C AMG qua binnenafwerking. Hij blinkt niet uit in bepaalde zaken maar is voor een (zeer) klein? publiek een ideale mix.

De coupé is anders die heeft een duidelijk publiek 😅⚽🇷🇺Welke hij deelt met de G. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Deze ochtend de GLE AMG 63s gaan testrijden.

Maar was ondertussen aan het ziek worden (voedselvergiftiging). Een bondig verslagje zodra ik me wat beter voel.

Alvast dit

Ik had geen goede herinneringen aan mijn vorige ML, dat reed echt crap.

Mercedes heeft dat bij deze auto wel even recht gezet. Straf ook hoe Mercedes van achterlopen in multimedia nu, naar mijn mening, de absolute top is geworden.

Verder was de testrit nogal speciaal, ge kunt zelfs in en rond Sint Pieters Leeuw en Halle dus amper een baan vinden waar je nog eens een auto kan testen. Het bochtenwerk hebben we moeten simuleren met ronde punten en slalom tussen de ONTELBARE hindernissen. 
 

Deze auto (non coupé) plaatst zich wel in een mini segment. Het is geen lage sportwagen, geen lompe suv. Geen S klasse maar ook geen C AMG qua binnenafwerking. Hij blinkt niet uit in bepaalde zaken maar is voor een (zeer) klein? publiek een ideale mix.

De coupé is anders die heeft een duidelijk publiek 😅⚽🇷🇺Welke hij deelt met de G. 

Dunno of de "gebruikersgroepen" van de GLE AMG vs. GLE coupé AMG zó hard gescheiden zijn zoals jij zegt. :D  Hier in Gent rijdt er best wel wat van dat materiaal rond (63-motorisatie) binnen het idd (and i quote) "🇷🇺" publiek (mag wel wat uitgebreid worden, maar de coté zit al redelijk juist) ... en dat zijn veelal de gewone, géén coupés.

Als je helemaal assorti wil zijn met die mannen kan je b.v. nummerplaat YOKKA overwegen. :D 

Moet wel een beestige auto zijn ❤️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, gTa said:

Als je helemaal assorti wil zijn met die mannen kan je b.v. nummerplaat YOKKA overwegen. :D 

YOKKA-1 bedoel je, want YOKKA is 4 weken geleden 's nachts gepikt.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/10/2021 om 18:27, tuscani zei:

een GLE (ook al is hij black/black) is toch normaler, meer aanvaard, qua uitstraling, een G heeft een hoger ma tu vu gehalte.

In Antwerpen centrum zie ik er toch altijd hetzelfde soort volk mee rondrijden, maar dat geldt eigenlijk voor alles dat begint met Mercedes-AMG :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

YOKKA-1 bedoel je, want YOKKA is 4 weken geleden 's nachts gepikt.

QFT :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Deze ochtend de GLE AMG 63s gaan testrijden.

Maar was ondertussen aan het ziek worden (voedselvergiftiging). Een bondig verslagje zodra ik me wat beter voel.

Alvast dit

Ik had geen goede herinneringen aan mijn vorige ML, dat reed echt crap.

Mercedes heeft dat bij deze auto wel even recht gezet. Straf ook hoe Mercedes van achterlopen in multimedia nu, naar mijn mening, de absolute top is geworden.

Verder was de testrit nogal speciaal, ge kunt zelfs in en rond Sint Pieters Leeuw en Halle dus amper een baan vinden waar je nog eens een auto kan testen. Het bochtenwerk hebben we moeten simuleren met ronde punten en slalom tussen de ONTELBARE hindernissen. 
 

Deze auto (non coupé) plaatst zich wel in een mini segment. Het is geen lage sportwagen, geen lompe suv. Geen S klasse maar ook geen C AMG qua binnenafwerking. Hij blinkt niet uit in bepaalde zaken maar is voor een (zeer) klein? publiek een ideale mix.

De coupé is anders die heeft een duidelijk publiek 😅⚽🇷🇺Welke hij deelt met de G. 

proficiat hé :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Deze ochtend de GLE AMG 63s gaan testrijden.

Maar was ondertussen aan het ziek worden (voedselvergiftiging). Een bondig verslagje zodra ik me wat beter voel.

Alvast dit

Ik had geen goede herinneringen aan mijn vorige ML, dat reed echt crap.

Mercedes heeft dat bij deze auto wel even recht gezet. Straf ook hoe Mercedes van achterlopen in multimedia nu, naar mijn mening, de absolute top is geworden.

Verder was de testrit nogal speciaal, ge kunt zelfs in en rond Sint Pieters Leeuw en Halle dus amper een baan vinden waar je nog eens een auto kan testen. Het bochtenwerk hebben we moeten simuleren met ronde punten en slalom tussen de ONTELBARE hindernissen. 
 

Deze auto (non coupé) plaatst zich wel in een mini segment. Het is geen lage sportwagen, geen lompe suv. Geen S klasse maar ook geen C AMG qua binnenafwerking. Hij blinkt niet uit in bepaalde zaken maar is voor een (zeer) klein? publiek een ideale mix.

De coupé is anders die heeft een duidelijk publiek 😅⚽🇷🇺Welke hij deelt met de G. 

Zelf even getwijfeld voor een Coupe, maar is mossel noch vis. het ruimte gevoel wat ik zocht bij een jeep had ik totaal niet bij d coupe versie. Je hebt ook totaal geen gevoel van met een jeep onderweg te zijn. De verlaagde deurstijlen en plattere voorruit horen eerder thuis op een gewone coupe.

Soit, alvast proficiat met de aankoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, vince522 zei:

In Antwerpen centrum zie ik er toch altijd hetzelfde soort volk mee rondrijden, maar dat geldt eigenlijk voor alles dat begint met Mercedes-AMG :D

Goed ik heb me gisteren dus als dat soort volk, met mijn sjakosj van LV op de buik en de fake Gucci zonnebril aangemeld bij Eurostar 2000 om aldaar na te gaan of deze auto een oplossing kan zijn voor mijn firstworldproblems (ik wil een S klasse die 2.5 ton kan trekken, snel is als een sportwagen, het gemak van alle snufjes zoals bv adaptive cruise controle in de file…….en geen VAA betalen). 

Bij deze een klein verslag. Merk hierbij op dat de auto (denk ik) zowat elke mogelijke optie had. Ik stuur hierbij ook de foto van de optielijst. Qua vering etc... de full package. 

EXTERIEUR:

D9654DCB-EC03-4B42-A6DE-E5BBA211A672.jpeg.b7be574400a5d1ca65cabcaedc77aac7.jpeg

Ik heb en had steeds een wisselend gevoel bij deze auto (laat me duidelijk zijn dat ik de coupé helemaal niet mooi vind), voorkant mooi, zijkant mooi, achterkant....mmmmm daar mis ik iets.

Hij stond er in Grijs en zwart en ik moet zeggen dat de kleur op deze wagen hem ook steeds een iets andere verschijning maakt van stijlvol (grijs) niet al te opvallend maar toch nog met een presence, tot "a beast" (zwart). In zijn klasse is hij knap, veel mooier dan de Audi Q8 imo en vergelijkbaar met de X5, die ik in M eigenlijk niet knapper vind dan de mooie X545e. 

Dat laatste kan je van de GLE AMG wel zeggen, hij onderscheid zich qua looks overduidelijk van de hybride versie en dat kan je ook negatief bekijken desgewenst. (zie het vlagje dat de posts hierboven aan bod kwam)

Als sportwagen liefhebber heb ik anderzijds het sowieso moeilijk om een suv mooi te vinden, maar dat is persoonlijk.

 

INTERIEUR / MULTIMEDIA

70CB544E-43E2-4367-9987-A66AC8D49B78.thumb.jpeg.e13b4a27d17c6767952ad22693e8465c.jpeg

Qua interieur vond ik Mercedes altijd wel ok, toch wel beter dan wat bv Audi en BMW bieden, wat niet gezegd kon worden van hun multi media, vandaag de dag toch wel belangrijk in ons drukke verkeer. 

Mercedes heeft daar met de EQS, nieuwe S en ook deze auto wel een verandering in gebracht. Mag ik op dat vlak toch wel "A-MAI" zeggen? Na een weekje in de X5 (volledig uitgerust) rond gereden te hebben en de RS6 en RSQ8 binnen bekeken te hebben, staat Mercedes hier voor mij nu op nr1. Let op de X5 is ok, mooi strak, maar er ontbreekt voor mij een soort beleving in.......

Het stuur (carbon-alcantara) is niet alleen het mooiste stuur maar ook het best in de hand liggende dat ik ooit al mocht rijden en dat mag je letterlijk nemen. Dat is een juweel op zich. De zetels zien er qua looks dan eerder wat gewoon uit, deden me denken aan mijn oude ML en dat was nu niet iets waar ik zeer positief naar terug kijk. Dus puur op looks stak me dat wat tegen. Maar.............. de ogen waren in dit geval misleidend. Gekoeld, verwarmd en massage, voldoende zacht en voldoende steun. Van heel dit verslag is dit het eerste punt waar mijn ogen me hebben misleid. En een stoel (ik word wat ouder) vind ik nu wel belangrijk. Tov mijn Aston, de Pan en de X5 werkte de koeling ook PAKKEN beter. Op stand drie werd mijn lid iets om steeds minder fier op te zijn. 

De screens zijn top, zeer functioneel, mooi ook, al blijft het tov bv Audi en de EQS een beetje een opgeplakt geheel. Dat zou toch wel beter ingewerkt kunnen denk ik dan? (EQS 😍) De "hey Mercedes" werkt toch niet zoals het moet. Toen ik bv vroeg om naar Eurostar200 of Mercedes garage te rijden kon het systeem me niet helpen. Bij alles wat ik wou doen via de spraak werkte de meerderheid niet. Massage zetels aan bv werkte dan weer wel .......

De ledverlichting is ook knap maar kan ook hier niet tippen aan de EQS, waarom stopt die led trouwens in het midden van de deur, hoeveel knapper zou het zijn als dit doorliep? Heb de auto wel niet bij nacht gezien. 

Wat ik me nog herinnerde uit de EQS was de FANTASTISCHE Burmester high end 3D surround. Ja mama mia dat klinkt, ook hier !

Nog een heel leuk gadget zijn de gekoelde bekerhouders, iets wat ik echt wel zou kunnen gebruiken ! 

De cockpit in zijn geheel is wel heel aangenaam en binnen zijn segment voor mij het mooiste en ook beste geheel. 

 

DE MOTOR / HET RIJDEN

De motor is natuurlijk alom gekend die moet ik niet meer voorstellen. In deze AMG 63S versie levert hij 612pk, aangevuld met een EQ boost van 22 pk, samen goed voor 634pk dus. Die EQ boost is wel een schot in de roos bij hernemingen, zie verder.

Wat opvalt door die klote OPF toestanden is dat het ooit zo mooie bruut geluid van deze auto compleet versmoord wordt. Hier en daar, bij een herneming, hoor je hem diep in de kelder wel nog eens proberen om hem, in zijn boeien geslagen, nog eens te laten horen. Zelfs de "luide" koud start (dmv de linkse shifter in te trekken) stelt amper iets voor. Wat............................een ...................gigantische......................desillusie . Ik wist dat die dingen erg waren, maar zo erg........ nee. En dan zie je die video's van tests in de US en Canada waar dit beest zijn stem nog mag laten horen. 

De auto kent een ontelbaar pak instellingen van comfort tot sport+ qua motormanagement, vering en stuurgedrag...... je kan zelfs nog wet, sand etc…..kiezen.

Daar heeft Mercedes wel een sublieme job gedaan, naar mijn mening. Het karakter past steeds zeer goed bij de gekozen instelling. Opvallend bij deze wagen is de afwegzigheid van een "wiebel" effect. Iets waar mijn vorige Suv ervaringen heel veel last van hadden en ronduit op mijn zenuwen werkte.

Zelfs bij het eilandjes en bloembakken, zeg dus gerust eland test, slalommen bleef de auto heel strak. Idem op ronde punten. Het spijt me maar het betere bochtenwerk hebben we niet kunnen doen, dat was op het drukke, vol hindernissen en flitspalen bezaaide pajottenland niet haalbaar. We hebben dat dan maar zoveel mogelijk gesimuleerd op die manier. 

Elke instelling bespreken zou een veel te lang verslag opleveren (en daar heb ik geen zin in) maar chapeau voor het werk van Mercedes hier. Echt een TOP job. En een serieuze verbetering tov het verleden. Mensen gaan denken dat ik overdrijf wanneer ik zeg dat dit ding instuurt als een sportwagen tot aan snelheden die je gewoon niet meer kan maken op onze wegen. Op de afrit van de autostrade gaf die auto geen kik en we gingen toch best wel hard, ik heb hem niet durven duwen richting piepende banden. Een beetje de "ziekte" die je in veel moderne auto's ziet he. De combinatie tussen het steeds repressievere trage verkeer en de steeds betere auto's brengt er ons toe dat we enkel op circuit nog echt een auto aan de tand kunnen voelen. In comfort stand waan je je echter niet in een limousine heb blijft ook dan nog steeds zijn karakter van sportieve suv tonen, op gebied van vering.

Goed zullen we het over het sportieve effect even hebben? Wel de auto komt na een kleine aarzeling (in de niet sport+ standen) geweldig uit de startblokken, door de electro powerboost (22pk) is het geweldig om te zien hoe die auto vertrekt. Je krijgt hier toch wel een beetje een EV gevoel bij. Daarna valt de auto een iets of wat stil in het doortrekken, ik kreeg een gevoel, na een topstart van “is het dit?”. Ik ben bij dit PK level toch wat anders gewoon. Voor de rood licht fans onder ons, de auto doet 3.8sec over 0-100 zowel op papier als realiteit. Laat je hem opfokken door Heinz en vrienden is dat met een 70pk meer 3.7. 

De aarzeling bij het op full gas gaan is dan weer wel afwezig in de sport+ stand, dan word je echt weggeschoten ook wanneer je rustig cruisend plots het gas indrukt.

Eigenlijk is een testrit van iets meer dan uur te weinig om de auto top down te kunnen testen. Laat me stellen dat de auto meer dan voldoende heeft om ZELFS in een SUV je een serieus sport gevoel te geven. Dat wil niet zeggen het rijplezier van een Lotus Exige of een pre 991 GT3 manueel. Dat is iets compleet anders. Dit zijn robots die je doen voelen alsof je geweldig bent, maar laat ons wel zijn, die auto is op zich geweldig. 

Wat me opvalt qua vering is hoe Mercedes zeer goed lijkt te weten dat ze een achterstand in te halen hebben op Porsche qua het pure dempen. Telkens ik een nieuwe AMG rijd merk ik verbeteringen, ook nu weer. Het komt close maar het is nog geen sigaar....... je voelt soms toch nog dat hard om hard te zijn gevoel in de sportieve standen maar, oprecht, het is wel veel beter en ik mag zeggen dat het zelfs zeer goed voelt. De zijdelingse stabiliteit is wel waanzin geworden. Moet je echt testen om het te beseffen

 

CONCLUSIE

Deze auto heeft zoveel opties, gadgets, rijstanden dat het voor me onmogelijk was om alles uitvoerig uit te proberen.

Dit is een werk of hobby beest waar je van een fietsdrager, een Porsche GT3cup of, ikzegmaarwat, tot een boot kan mee trekken, het comfort heeft van een limousine van hoog niveau en prestaties en rijgedrag die kort liggen bij een sportwagen.

Wat een S klasse of 7 reeks niet kan, een pure sportwagen niet kan, kan deze wel, waarbij het omgekeerd je toch nog kort bij het gevoel brengt van die twee anderen. Maw deze auto is een mix waar je binnenin die mix heel kort gebracht wordt tot de andere segmenten die je ook kunnen bekoren (luxe en sportiviteit). Deze auto was natuurlijk compleet uitgerust en droeg een prijskaartje van 182.000 euro terwijl hij basis 119.000 moet kosten…….

De geviseerde markt is relatief klein maar voor iemand die iets allround wil zonder veel toegevingen te moeten doen, is dit wel iets dat veel vakjes aftikt als (meer dan) voldoende.

 

A28FE5A0-3D75-46D0-BE7A-1E22A4E0DA19.thumb.jpeg.54d1fb7247d6a6089693151839753b08.jpeg

D23636B2-57B5-4683-9DCD-791C8F4B3133.thumb.jpeg.8da5d74d910cf0ecb41a2690d37ab208.jpegDA7409EB-813D-4552-981A-BDDB05D20788.thumb.jpeg.5c273fca9b7b35a4b7ad3c827b627d03.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bart zei:

Een pana inruilen voor zo een lelijke zeecontainer op wielen 😭

Geen trekhaak mogelijk.... interieur en multi media loopt achter.....en de benadering van het de klant zijn de reden. Maar in een GLE met zijn toch relatief ronde vormen een container zien? RS6 en Panamera zijn sowieso de mooiste breaks, vandaar geen E maar wel de GLE (die ik mooier vind). Staat er hier ergens dat ik die gekocht heb of zo? 

RS6 vs GLE zijn de keuzes. RS is mooier (ben er verliefd op), GLE meer comfort, betere cockpit en meer capaciteit voor de hobby's. Panamera wordt ook niet in LV aangeboden..... en ik wil geen VAA dokken. 

BTW heb nog wel iets leuks in de garage staan welke nog mooier als de pan is ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je een LV zoekt, waarom ga je dan 2800 euro betalen voor een MBUX entertainment systeem ACHTERAAN?

 

dan kan hij op gemak porno kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid