Ga naar inhoud

Vervanging F31 B3 / 500E


Porker

Aanbevolen berichten

RS6 C6 Avant?
Zijn cheap tegenwoordig, en vooral best betrouwbaar!
 

Maar wel niet echt fijn gok ik? Dat doet me echt aan dat logge onderstuur tijdperk denken? Dan eerder b7 RS4.
Link naar reactie
Delen op andere sites

C63 AMG, gas inpompen en je komt overal aan met een smile op je gezicht.  Het geluid dat die uitbraakt hoort in mijn top 10 van beste uitlaatgeluiden, mijn scheetgeluid staat op 11 mocht je het je afvragen.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

True, dacht maar qua binnenruimte.

B7 is top. Iedere keer ik daar mee rijd ben ik opnieuw verliefd. Motor en v-bak, chassis, interieur, ... heerlijk.

Je moet om de 50k kleppen reinigen voor full vermogen te behouden, maar verder zéér betrouwbaar. Juist eentje kopen die al nieuwe DRC dempers heeft, of beter nog een set Bilsteins oid.

Wil je automaat dan zou ik C63 loeihard overwegen :inlove: ... maar gezien je motoravontuur met de Alpina zou ik daar wel iets meer schrik voor hebben. Hear say, Carlito en WB weten dat wss beter in te schatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Bompa zei:

Vroeger kon dat, als je je beperkte tot 4 zitplaatsen (middelste gordel weg, vaste armsteun dacht ik, enz). Nu is dat al een heel eind niet meer mogelijk.

weet ik, je plaatste een vaste frigobox ertussen en je ruimte was voldoende. en toch heeft een klant het gedaan met zijn nieuwe RS.

ik kreeg net volk binnen anders was ik gaan kijken, hoe het opgelost was. de volgende keer dat ik hem zie, vraag ik het nog eens.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een auto die de laatste tijd vaak vergeten wordt als concurrent van de Golf R. Ford Focus RS, moet toch ook wel iets speciaal zijn om mee te rijden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huidige is ook zeer betrouwbaar ...

De vorige heeft de zithouding van een camionette.

En Porker wil zeker ganse dagen op dat mooie Ford dashboard kijken :inlove: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Avantus said:

True, dacht maar qua binnenruimte.

B7 is top. Iedere keer ik daar mee rijd ben ik opnieuw verliefd. Motor en v-bak, chassis, interieur, ... heerlijk.

Je moet om de 50k kleppen reinigen voor full vermogen te behouden, maar verder zéér betrouwbaar. Juist eentje kopen die al nieuwe DRC dempers heeft, of beter nog een set Bilsteins oid.

Wil je automaat dan zou ik C63 loeihard overwegen :inlove: ... maar gezien je motoravontuur met de Alpina zou ik daar wel iets meer schrik voor hebben. Hear say, Carlito en WB weten dat wss beter in te schatten.

Ik wil zeker niet persé een automaat, maar de grote zwaar gemotoriseerde daily's met handbak zijn niet dik gezaaid... 

Een C63 en een RR 4.4 TDV8 zijn de meest aantrekkelijke opties voor mij momenteel, van de C63 weet ik een Performance staan in lichte vracht die beschikbaar is vanaf januari. Qua RR zou die van @RRD in aanmerking komen maar die heeft wel nog een ombouw nodig. Iemand een idee wat zo'n ombouw/homologatie kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best wel een groot verschil tussen RR & C63. De Mercedes maakt natuurlijk wel een fantastisch geluid.

ML63 en M550D vallen ook te vinden in LV, al spreekt het wellicht minder tot de verbeelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M550d touring binnen budget betrouwbaar? Don't think so. Onder de 35k zit je op exemplaren met 100k km en meer te zien, denk ik? Dan zou ik er toch van blijven...

Alpina D5 lijkt mij doenbaar, ik vind dat wel een heerlijke auto ... maar ik vrees dat Porker iets snedigers wil? Zou van de F11 wel de LCI willen, dat maakt het lastig binnen budget... En als het optionele sper moét, mjah, dan wordt het een lastige.

Waardoor ik me afvraag wat je met een RR gaat doen, @Porker?  Zou wel eens een toffe rijbewijsbeveiliger kunnen zijn, in some way. :D  Voor de rest is dat toch compleet on-jou?

Lichte vracht, ik weet het toch zo niet. Gelukkig swap jij snel genoeg van kar om er mogelijks weinig last van te hebben als de wetgeving wijzigt.
Als LV kan/mag --> C 63 AMG klinkt goed (als optie, uiteraard ook uit z'n uitlaat). En forumlid Zweet kent een goed adresje voor als je je 6.2 erdoor knalt.

Zat meteen ook aan de huidige C 43 te denken, maar ik vrees dat die nog buiten budget zijn.

 

Doe maar die C63 Performance die je weet staan. Januari is bijna daar, da's nauwelijks wachten. En de ombouw is al gebeurd = heaven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/5/2017 at 6:13 PM, Porker said:

Gezien de F31 B3 verkocht is rij ik quasi 90% van mijn verplaatsingen in België met de 500E rond. Dat lukt perfect maar met 25k km op 18 maand is het misschien logischer iets recenters in te zetten voor die verplaatsingen. Bijkomende motivatie, met hond en kind is een break eigenlijk een must.

Mijn voorlopige shortlist is zeer divers, mijn enige vereisten zijn dat het iets acceptabel is als autoliefhebber om veel tijd in door te brengen, en weinig tax op BE platen. Ik zoek ergens tussen de 25k - 35k EUR:

  • F11 Alpina D5 (2014-2017): Zeldzaam met sper
  • C63 AMG Break (2010-2013): Moet lichte vracht + sper
  • Range Rover 4.4 TDV8 (2010-2011): Moet lichte vracht
  • Golf Clubsport (2016)

Golf 7R Variant geen optie? Of Leon cupra 300? Beide hebben 4motion en zijn break. Budget valt ook goed mee en ook kwa taksen, dus is lichte vracht niet nodig en kan je toch de achterbank behouden wat toch altijd makkelijker is.

Het zijn zeker geen trage auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, gTa said:

M550d touring binnen budget betrouwbaar? Don't think so. Onder de 35k zit je op exemplaren met 100k km en meer te zien, denk ik? Dan zou ik er toch van blijven...

Alpina D5 lijkt mij doenbaar, ik vind dat wel een heerlijke auto ... maar ik vrees dat Porker iets snedigers wil? Zou van de F11 wel de LCI willen, dat maakt het lastig binnen budget... En als het optionele sper moét, mjah, dan wordt het een lastige.

Waardoor ik me afvraag wat je met een RR gaat doen, @Porker?  Zou wel eens een toffe rijbewijsbeveiliger kunnen zijn, in some way. :D  Voor de rest is dat toch compleet on-jou?

Lichte vracht, ik weet het toch zo niet. Gelukkig swap jij snel genoeg van kar om er mogelijks weinig last van te hebben als de wetgeving wijzigt.
Als LV kan/mag --> C 63 AMG klinkt goed (als optie, uiteraard ook uit z'n uitlaat). En forumlid Zweet kent een goed adresje voor als je je 6.2 erdoor knalt.

Zat meteen ook aan de huidige C 43 te denken, maar ik vrees dat die nog buiten budget zijn.

 

Doe maar die C63 Performance die je weet staan. Januari is bijna daar, da's nauwelijks wachten. En de ombouw is al gebeurd = heaven.

@flupke73, biedt die mens uw C450 aan. Iedereen blij.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid