Ga naar inhoud

Comfortabele kilometervreter


D Squaloid

Comfortabele kilometervreter  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke zou je kiezen?

    • Audi A6 Avant Competition 326pk 2015
      26
    • Audi Q7 3.0 TDI S line 272 pk 2015
      4
    • Range Rover Sport HSE Dynamic 292pk 2013
      7


Aanbevolen berichten

Als mijn BMW 1 ermee ophoudt, dan wil ik een serieuze upgrade.

Ik kom er alleen niet uit wat het zou moeten worden. Vandaar mijn vraag wat jullie zouden doen? Hoe zit het qua verbruiks-, onderhoud- en afschrijvingskosten?

Wat is de meest comfortabele en dus stille auto?

 

1. Audi A6 326pk Competition

40.000km, 49.0000 euro

+ knappe uitvoering

- model wordt bijna vervangen

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-a6-avant-3-0-tdi-competition-s-line-luft-matrix-halberstadt/254307758.html?action=parkItem

Goed alternatief: https://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-a6-avant-3-0-tdi-competition-quattro-s-line-klim-großwallstadt/224250119.html?action=parkItem

$_20.jpg

 

2. Audi Q7 3.0 TDI

90.000km, 53.000 euro

+ hoge zit vind ik een pluspunt

+ meer geavanceerde rijhulpsystemen

- duurste van de drie naar afschrijving vermoed ik

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-q7-3-0-tdi-q-s-line-sport-plus-headup-topview-ronnenberg/255241710.html?action=parkItem

$_20.jpg

 

3. Land Rover Range Rover Sport HSE Dynamic

67.000km, 47.000 euro

+ hoge zit

+ "specialer" dan een Audi A6

- zeer groot nadeel dat deze geen active lane assist heeft

- hogere onderhoudskosten?? want mindere betrouwbare Range Rover ...

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/land-rover-range-rover-sport-hse-dynamic-grasberg/255201184.html?action=parkItem

$_20.jpg

 

 

 

aangepast door D Squaloid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 3.0 A6, dat is een biturbo zeker? Heb er al veel goede dingen van gehoord (snel, een best leuke sound, ...). Dat zou mijn keuze zijn [emoji2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, korneeldebruyn said:

Die 3.0 A6, dat is een biturbo zeker? Heb er al veel goede dingen van gehoord (snel, een best leuke sound, ...). Dat zou mijn keuze zijn emoji2.png

Heerlijke (totaal fake) V8 geluid. Velen zullen er tegen zijn, mij maakt het niet uit.

Als ik ze zo met drie naast elkaar zie staan, vind ik de keuze nog moeilijker. Het zijn drie mooie auto's met knappe uitvoeringen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijke keuze!

Stel me zelf al weken 'dezelfde' vraag voor de vervanger van mijn oude RRS. Helaas zit een nieuw type RR niet in de budgetklasse waar ik ben aan het kijken anders was de keuze gemaakt dus nu varieert het van A6 biturbo tot Touareg / X5. Gewend aan de hoge (en rechte waarvoor mijn rug dankt) zitpositie en daarbij behorend overzicht, gemak van het trekken van een remork, etc. blijft de twijfel :(

Komend vanaf een 1 zou ik in deze denk ik voor de A6 gaan al mis ik dit in uw lijstje (deze zou bv. mijn keuze binnen dit budget zijn).

https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-x5-xdrive40d-nav-adapled-dap-hud-h-k-sv-rfk-kz-akts-diesel-schwarz-a26bced4-4291-4231-8cf8-a61b39d409a7?cldtidx=4

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, abtler said:

moeilijke keuze!

Stel me zelf al weken 'dezelfde' vraag voor de vervanger van mijn oude RRS. Helaas zit een nieuw type RR niet in de budgetklasse waar ik ben aan het kijken anders was de keuze gemaakt dus nu varieert het van A6 biturbo tot Touareg / X5. Gewend aan de hoge (en rechte waarvoor mijn rug dankt) zitpositie en daarbij behorend overzicht, gemak van het trekken van een remork, etc. blijft de twijfel :(

Komend vanaf een 1 zou ik in deze denk ik voor de A6 gaan al mis ik dit in uw lijstje (deze zou bv. mijn keuze binnen dit budget zijn).

https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-x5-xdrive40d-nav-adapled-dap-hud-h-k-sv-rfk-kz-akts-diesel-schwarz-a26bced4-4291-4231-8cf8-a61b39d409a7?cldtidx=4

 

 

 

ACC heeft BMW nog wel maar geen active lane assist.

 

En ik ben klaar met de hard afgeveerde BMW's. Hoewel dat de X5 hybride waar ik mee reed erg comfortabel was ... ik neem aan dat die een adaptief onderstel had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijks totaal niet je ding, al aan V90 gedacht? (heeft AutoPilot, Lane Assist enz...  standaard)

Soit, ik heb voor de RR gekozen. Net iets meer gericht op comfort en toch wel speciaal zonder al te veel op te vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua zelfrijdend staat Tesla inderdaad het verste. Helaas ver buiten budget (als particulier al helemaal) en ik wil een range van minstens 600km.
 
 

2 Teslae
Link naar reactie
Delen op andere sites

Range Rover Sport. :inlove:

Mijn nonkel heeft er eentje. Rijdt imo zeer afstandelijk als je BMW gewoon bent. Infotainment is ook niet alles...

Maar wat een knap design, on road presence, afwerking en rijcomfort vind ik toch ook wel zeer goed, voelt solide aan.

Zal inderdaad wel niet mals zijn qua gebruikskost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, D Squaloid zei:

Heerlijke (totaal fake) V8 geluid.

Langs buiten, dan toch. Speakers zitten in het uitlaatsysteem.

Binnenin klinkt die net zoals 'elke andere' 3-liter V6 turbodiesel van het merk. (Vind ik.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de 3 uit het rijtje zou ik jou de Q7 adviseren. Het feit dat je hem oplijst en niet vermeldt dat 'ie jou optisch minder bevalt, moet betekenen dat je hem (meer dan) OK vindt qua looks. Ik durf te denken dat het van de 3 wel 'de beste' auto moet zijn als je een comfy kilometervreter zoekt, sowieso de meest up to date auto qua gebruikte technieken en ICE e.d.

De A6 blijf ik langs buiten nog altijd knap vinden, maar binnenin vind ik hem echt hopeloos verouderd. :oops:  De aandrijflijn is wel lekker: een volle, echt indrukwekkende 3-liter biturbo diesel die altijd en overal extra Nm uit z'n mouw schudt alsof hij uit een eindeloze voorraad put. Steengoeie versnellingsbak, ook. En een verrassend aangenaam weggedrag: die A6 van die generatie moet z'n meerdere niet meer erkennen in de BMW '5 van die generatie (ondertussen vervangen door opvolger).

De Range Sport, mjah, 't gaat nooit grote liefde worden. Ik blijf dat als een afkooksel zien van de enige echte Range Rover. De vorige (eerste) generatie was trouwens een complete schande voor de naam 'Sport' die 'ie droeg, de huidige generatie doet gelukkig heel wat beter. Maar toch, 'k zou 't lastig hebben (al vind ik hem wel knap ogen, nu). De sprong naar een echte Range is behoorlijk stevig, dus 't is niet evident om dat te adviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid