Ga naar inhoud

Comfortabele kilometervreter


D Squaloid

Comfortabele kilometervreter  

37 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke zou je kiezen?

    • Audi A6 Avant Competition 326pk 2015
      26
    • Audi Q7 3.0 TDI S line 272 pk 2015
      4
    • Range Rover Sport HSE Dynamic 292pk 2013
      7


Aanbevolen berichten

10 uren geleden, D Squaloid zei:

En ik ben klaar met de hard afgeveerde BMW's. Hoewel dat de X5 hybride waar ik mee reed erg comfortabel was ... ik neem aan dat die een adaptief onderstel had.

Heb je al met een LCI '5 (F10/F11) gereden, idealiter eentje met adaptieve demping? Ik kan er absoluut niet bij dat je dat 'hard afgeveerd' vindt. Een A6 met S-line ophanging is duidelijk de mindere daarvan, imo (die is houteriger over dwarsrichels en doorheen putten e.d.). Nadeel bij die BMW's is dat ze af fabriek met die runflats komen die het ophangingscomfort echt geen goed doen. 't Is al beter dan in de 1e generatie (2005 - 2012 pakweg) en ze zijn rest terug (bijna) bijgebeend, maar dan nog blijft het een hele dot extra roterend/onafgeveerd gewicht die je mee zeult én verlies je aan dempingscapaciteit door de stugge bandflank. Ik ben er ook geen fan van. Mijn 'oude' BMW '5 (E61) transformeerde in echt extreme mate door het vervangen van de banden door goeie, nieuwe non-runflats (mijn '1 daarvóór ook, trouwens). Bij de F10/F11 is het verschil in runflat / non-runflat kleiner (idem bij de '3), en ik denk dat ik bij een F11 de runflats zou behouden (het stoort me niet meer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, gTa said:

Heb je al met een LCI '5 (F10/F11) gereden, idealiter eentje met adaptieve demping? Ik kan er absoluut niet bij dat je dat 'hard afgeveerd' vindt. 

De LCI F11 heb ik inderdaad nooit gereden. Mijn vrouw rijdt wel al een aantal jaar F11 M pakketje met de standaard 19" velgen met runflats. Sorry, maar dat heb ik wel gehad, dat hard afgeveerde. Ik ging vorig jaar op skivakantie met de A6 allroad van mijn schoonbroer (dus met luchtvering) en dat is toch echt iets heel anders.

Wat ik zeg, het verbaasd me hoe aangenaam de X5 reed. Dan zou ik het nog eventueel overwegen. Al mag het eens iets anders zijn dan BMW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

A6 als allroad geen optie? Beetje de gulden middenweg tussen A6 en Q7, maar geen idee of je het nodig hebt.
Uit dit lijstje zeker en vast de A6 voor mij. Het knapst, het snelst, ...
En als je je niet blind staart op de Competition heb je volgens mij ook veel meer keus (per slot van rekening maar 13 pk minder dan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 28/12/2017 at 11:46 PM, Bompa said:

De xc70 reed zachter dan een v70 door de langere veerweg. Geldt dat dan ook niet voor een rr tov een gewone berline?

Een langere veerweg en een hoger zwaartepunt zorgen er net voor dat de auto een pak harder kan gaan "waggelen". Als je wil weten hoe dat soms gecounterd wordt moet je eens met een 1st gen X1 gaan rijden :P 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoffelijkheid vereist dat je iemand die je zo'n advies geeft, ir_fuel, best ook nog even meegeeft dat ze best op voorhand hun ruggenwervels gaan laten blokkeren en hun tanden in hun mond met wat Tec7 fixeren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, thx, maar deze kans laat ik aan me voorbijgaan

Alhoewel, heb al met een 1st gen X1 gereden. Ik weet dat ik me toen keihard afvroeg waarom iemand dat een leuke kar zou vinden. De rest is gewist in mijn memory.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

A6 als allroad geen optie? Beetje de gulden middenweg tussen A6 en Q7, maar geen idee of je het nodig hebt.
Uit dit lijstje zeker en vast de A6 voor mij. Het knapst, het snelst, ...
En als je je niet blind staart op de Competition heb je volgens mij ook veel meer keus (per slot van rekening maar 13 pk minder dan).


Lijkt me inderdaad ook de gulden middenweg hier, zo’n allroad...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2017 om 22:40, JanC zei:

A6 als allroad geen optie? Beetje de gulden middenweg tussen A6 en Q7, maar geen idee of je het nodig hebt.
Uit dit lijstje zeker en vast de A6 voor mij. Het knapst, het snelst, ...
En als je je niet blind staart op de Competition heb je volgens mij ook veel meer keus (per slot van rekening maar 13 pk minder dan).

Dito stem voor de allroad. Indien die niet mag, dan maar de Q7. 

Zal op zowat alle gebieden mooi de middenweg zijn tussen de A6 en de RRS. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betekent het volgende op mobile.de?

 

preis für Gewerbe, ex-/import

Bei verkauf an privat mit aufpreispflichtiger garantie für 990 incl 19% mwst

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, D Squaloid zei:

Allroad vind ik niet mooi. Ik hou niet van de plastieke wielkasten, sorry,

colorpack kiezen. dan zijn die in dezelfde kleur gespoten. en dat geeft een mooie brede look, zonder al die grijze plastiek. :inlove:

ik heb soms nog mensen die vragen wat er anders aan mijn A4 is. ze zien er iets aan maar weten niet direct wat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid